Kamiq vznikl v rámci joint-venture partnerství mlaodoboleslavské značky s šanghajskou automobilkou SAIC (více čtěte zde).
Jako základ neposloužila aktuální moderní modulární platforma MQB koncernu Volkswagen, na které stojí většina aktuálních modelů Škody. Konstruktéři využili „železo“ jménem PQ34, které používaly značky koncernu Volkswagen před dvaceti lety a jako úplně první ji v roce 1996 představila světu Škoda Octavia. Dnes využívá tuto plaftormu například Volkswagen Lavida prodávaný na čínském trhu.
Je to tedy model postavený cíleně pro tamní trh, který nevyžaduje v této kategorii aut nejmodernější techniku, důležitý je moderní design.
Model s délkou 4,4 metru a 261centimetrovým rozvorem dostane pod kapotu 110koňový benzinový čtyřválec s objemem 1,5 litru.
Kamiq má mít premiéru na jarním autosalonu v Pekingu, prodeje odstartují v červnu.
Škoda má nyní v nabídce velké, až sedmimístné SUV jménem Kodiaq a menší Karoq (Kamiq je podobně dlouhý, má ale kratší rozvor). Chystá se ještě malý crossover, který nahradí Fabii Combi. Na čínský trh automobilka uvede ještě další karosářskou verzi modelu Kodiaq, která bude mít siluetu kupé. Provedení Kodiaq GT by podle posledních vyjádření automobilky mělo dorazit také do Evropy.