Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový Range Rover Evoque má průhlednou kapotu a tříválec za milion

  15:01
Range Rover Evoque se po sedmi letech dočkal druhé generace. Ač je to úplně nové auto, základní design zůstává. Ovšem uvnitř přichází několik zajímavých překvapení. Základní verze se vejde do milionu, speciální atakuje dvojnásobek.

Když v roce 2011 přišel Range Rover Evoque, vzbudil emoce i zájem. Malé SUV se od začátku prezentovalo jako stylový vůz do města. Zajímavý byl především třídveřový model, jakési SUV kupé. V průběhu let z něj výrobce vytvořil kabriolet, v kategorii městských SUV věc neobvyklá. 

Evoque první generace byl velmi úspěšný vůz, proto se výrobce rozhodl u nové generace design zásadně neměnit. Základní proporce a styl mají obě generace stejné, jinak to jsou jiná auta. Ostatně, podobně postupuje Range Rover i u dalších modelů, které se mezigeneračně výrazně neodlišují. 

Třídveřová varianta sice byla zajímavá, ale mnoho zákazníků si ji nevybralo. Takže druhý Evoque dostane jen pět dveří. Kabriolet bude ještě chvíli pokračovat v první generaci a měl by se dočkat i nástupce.

Přestože základní rysy zůstávají, lifting samozřejmě dělá dvojku atraktivnější. Za vzor posloužil větší model Velar. Platí to o předních úzkých světlometech s LED zdroji. Vzadu Velar připomínají propojená světla a na bocích zapuštěné kliky. Vizuálně výrazný je přední nárazník s výraznými vstupy vzduchu na krajích nebo boční blikače na konci blatníků. 

Pokud tyto inovace spojíme s charakteristickými linkami Evoqu, jako je svažující se střecha, malé zadní okno a tradičními prvky Range Roveru, musíme konstatovat, že je to povedený a moderní mix. 

Range Rover Evoque 2019

I základní tvary interiéru se mezigeneračně nezměnily, přibyly však nové technologie, třeba dvoudisplejový systém Touch Pro Duo na středovém panelu, který už má větší Velar. Podle přání zákazníka a tučnosti jeho konta může být interiér vyveden velmi luxusně. Potěšující je, že interiér včetně palubní desky je přehledný a bez zbytečných výstřelků. Na přání může být včetně sedadel potažen luxusní kůží, ale také potahy z recyklovatelných materiálů.

V rámci příplatkové výbavy může mít nový Evoque zajímavé vychytávky. Tak třeba střední zpětné zrcátko se může změnit na displej s vysokým rozlišením, který promítá záběry ze širokoúhlé parkovací kamery. Multimediální displej dokáže promítat obraz zepředu vozu přes virtuálně průhlednou kapotu a motor. Obojí se bude v městském provozu hodit. 

Range Rover Evoque 2019

Auto stojí na nové platformě PTA (Premium Transverse Architecture). Rozvor se prodloužil o 21 milimetrů, čehož si užijí především cestující na zadních sedadlech, kterým se zvětšil prostor pro nohy. Mezigeneračně je auto o 16 procent tužší a je i lehčí. Výrobce použil ve velké míře recyklované materiály, třeba na kapotu motoru nebo koberce v interiéru. 

Přestože je to primárně auto na běžné silnice a většina majitelů ho tak používá, tak DNA Range Roveru zůstalo zachováno. To platí pro verze s pohonem všech kol, nejlevnější varianta má poháněnou jen přední nápravu. Firma se chlubí nejnovější verzí systému Adaptive Dynamics a přepracovaným odpružením přední i zadní nápravy, což zajistí velmi slušnou průchodnost terénem. Světlá výška je solidních 21,2 cm, brodivost 60 cm a nájezdové úhly jsou vpředu 25 a vzadu 30 stupňů. 

Zhruba za rok dostane Evoque i tříválec, což je u auta za minimálně milion korun poněkud zvláštní, flotilové emise jsou však neúprosné a navíc tříválec bude zároveň plug-in hybrid. Zatím si zákazníci musí vystačit s benzinovými a naftovými agregáty s výkonem 150 až 300 koní. V drtivé většině jsou spojeny s devítistupňovým automatem, jen základní naftová verze s pohonem předních kol má převodovku manuální s šesti stupni. Všechny tyto agregáty mohou být na přání spojeny s mildhybridní technologií, která ukládá energii z brzdění a pak elektromotor pomáhá při akceleraci. 

Range Rover Evoque 2019

Firma již bere objednávky, a to i na českém trhu. Základní varianta se stopadesátikoňovým dieselem, pohonem přední nápravy a šestistupňovým manuálem vyjde na necelý milion korun. Výbava je bohatá, zahrnuje LED přední i zadní světla, dvouzónovou klimatizaci, tempomat a mnoho dalších věcí. Za automatickou převodovku a pohon všech kol se u stejného agregátu připlácí 130 000 korun. Vyšší výbava, či spíš designový paket, R-Dynamic vyjde u všech motorů zhruba o 60 000 korun dráž. 

Nejdražší Evoque s třísetkoňovým zážehovým motorem ve specifikaci R-Dynamic vyjde na necelý půldruhý milion korun. Samozřejmě bohatá příplatková výbava může cenu vystřelit mnohem výš. Nejdražší jsou vozy z limitované edice First Edition. Mají třeba Matrix LED světla, kožené čalounění, střešní okno, head-up displej a další výbavu. V této výbavě jsou k dispozici modely se 180koňovým dieselem a 250koňovým zážehovým agregátem, a to pouze jeden rok od zahájení prodeje. Zájemci musí počítat s cenou 1,75 až 1,85 milionu korun. 

Autor:
  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Autosalon v Pekingu ukazuje, jak moc Čína ujela zbytku světa

30. dubna 2024

„Auto není mrtvé a autosalony také ne. Když vidíte, kolik stovek influencerů a moderátorů, převážně...

Kozel zahradníkem: renomovaný znalec Porsche je u soudu za padělané veterány

2. května 2024

Krajský soudu v německých Cáchách od roku 2021 řeší případ tří obžalovaných, kteří se zodpovídají z...

Autozápisník: Tisíc koní pro Škodu, salámová alfa a ferrari, co jede jen 25 km/h

2. května 2024

Dubnové události v automobilové branži měly mnohdy až aprílový rozměr. Na nejzajímavější sériové...

Michelangelo špíny vystačí s málem. Zaprášená auta proměňuje v umělecká díla

1. května 2024

Žádná plátna, žádné barvy. Američan Scott Wade si vystačí se štětcem a špinavými auty. Na jejich...

Tip pro autaře, na Prvního máje je veteránský závod s devadesátiletou tradicí

30. dubna 2024

Okruh Českobrodský, slavný závod s devadesátiletou tradicí odstartuje svůj jubilejní ročník už...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...