Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

aktualizováno 
Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní přebírá nejmodernější techniku. Do Česka dorazí koncem února.

Audi A7 Sportback se představuje v nové generaci po sedmi letech a přivádí do sériové výroby designérský jazyk, který poprvé představil v roce 2014 šéfdesignér Marc Lichte na studii Prologue.

Majestátní a stále krásně ladné pětidveřové kupé patří mezi manažerské Audi A6 a šéfovskou A8, ze které technicky vychází, mimo jiné i kombinovanou konstrukcí karoserie využívající hliník a ocel. Sportback má ovšem mnohem šmrncovnější design a sportovnější charakter.

Silueta a základní proporce zůstaly zachovány, je to ovšem zcela nový model, který přebírá špičkovou techniku z nedávno představené nové generace Audi A8.

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Tým Marca Lichteho si zakládá na tom, že Sportback je rychlý, i když stojí. Dynamické linky, svaly a rafinované detaily jsou skvěle vyvážené. Linku střechy, která ladně klesá k hraně kufru, doplní při rychlostech nad 120 kilometrů v hodině elektricky výklopné křídlo, které zvýšením přítlaku na zadní nápravě vylepší stabilitu.

Dlouhý rozvor a správný balanc převisů zdůrazňují pohon všech kol. Délka pětidveřového kupí je bez tří centimetrů pět metrů, nápravám schází do třímetrové vzdálenosti osm centimetrů. Šířka je 1,9 a výška 1,42 metru. Míry jsou velmi podobné předchozí A7 (na délku narostlo o pět milimetrů). Kufr je hodně hluboký, pod výklopnou záď se vejde 535 litrů, to je stejné jako u předchůdce, mezi podběhy je ale víc místa.

Audi o A7 říká, že nabízí design kupé, vnitřní prostor limuzíny a praktičnost kombíku. V porovnání s předchůdcem vzrostla délka interiéru o 21 milimetrů, zvětšila se i výška stropu nad sedákem vzadu.

Audi A7 Sportback
Audi A7 Sportback

Ze základních patnácti barev v nabídce je osm zcela nových, v katalogu programu Exclusive je nabídka barev mnohem bohatší. Při prvním kontaktu na světové premiéře v nově otevřeném designcentru Audi v Ingolstadtu jsme si ověřili, že nové A7 více sluší světlé barvy, které lépe vykreslí linky a vystínují plochy.

Šperkem jsou světla, ta zadní - propojená červenou světelnou linkou - A7 jasně odlišují od ostatních audin. Poutavým prvkem jsou šikmé proužky, které hrají hlavní roli také v předních lampách. Ty jsou vždy LEDkové, vyšší stupeň nabídne technologii Matrix a nejvyšší je doplněn o dálkové laserové světlo.

Audi A7 Sportback

Vnitřek se nese na vlně luxusu a minimalismu A8. Přístrojovce vévodí kromě 12,3palcového displeje v kapličce pod volantem a head-up displeje ještě dva další dotykové monitory tvořící dvoupatrový středový panel lehce natočený k řidiči. Ten horní 10,1 palcový slouží jako klasický bohatý infotainment Audi (má na pět tisíc stránek), ten spodní 8,6palcový se používá k ovládání klimatizace a taky jako touch pad, na kterém poslepu píšete pokyny pro navigaci. Displeje mají haptickou odezvu, když se jich dotknete a zmáčknete virtuální tlačítko, dají prstu mechanický „klik“.

Z vlajkové lodi značky přebírá nová A7 také prvky autonomního řízení, s pomocí pěti radarů, pěti kamer, laserového skeneru a dalších dvanácti ultrazvukových čidel umí přebrat počítat v určitých fázích jízdy řízení (třeba při popojíždění v koloně).

Všechna provedení dostanou zadní řízenou nápravu (kola se natáčí až o pět stupňů, do 60kilometrové rychlosti v opačném směru než přední, pak ve stejném), progresivní řízení (s rostoucím úhlem natočení volantu má strmější převod) a technologii mild-hybrid využívající 48voltovou architekturu vozu doplněnou o lithiový akumulátor, to znamená, že auto v některých fázích jede na elektřinu: start-stop umí vypnout motor už při dvaadvacetikilometrové rychlosti, v rychlostech mezi 55 a 160 km/h umí auto „plachtit“ s vypnutým motorem. „Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče spolupracuje s lithium-iontovými akumulátory a při zpomalování dosahuje rekuperačního výkonu až 12 kW,“ uvádí Jiří Rozkošný z českého zastoupení značky.

Fotogalerie

„Co se týče nastavení podvozku, mají zákazníci na výběr čtyři varianty: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky,“ vypočítává Rozkošný. Na zadní nápravu může dostat nová A7 sportovní aktivní diferenciál.

Až jedenadvacetipalcové disky (pneumatiky 255/35) bude na obou nápravách při zahájení prodeje na přelomu února a března 2018 roztáčet podélně uložený přeplňovaný benzinový třílitrový šestiválec s výkonem 340 koní (250 kW) a 500 newtonmetry. Později dorazí další šesti i čtyřválcová provedení. Motory jsou spojené se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Pohon všech kol umí odpojit pohon zadní nápravy ve chvílích kdy není potřeba, tím spoří palivo.

A7 je podle Petera Mertense z vedení značky úspěšná především v USA, Číně a Německu. V první generaci se vyrobilo přes dvě stě tisíc těchto majestátních Sportbacků. Nová A7 se bude vyrábět v závodě v Neckarsulmu, ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny.




Nejčtenější

Po 67 letech si v Oregonu smí řidiči sami tankovat. Jsou zděšeni

(ilustrační snímek)

„V Oregonu žiji celý život a tankovat si benzin odmítám. To mají provádět jen proškolení lidé. Chystám se zaparkovat u...

Kritik elektromobilů v ráži: A komu chcete ty elektromobily prodat?

Volkswagen I.D. Buzz

Proč kupovat výrazně dražší auto, jež navíc nedosahuje kvalit toho, které už máte? Profesor Fritz Indra se v rozhovoru...



K plavkám bouchačka a gorila jezdí vpředu: tato pravidla fakt platí

(Ilustrační snímek)

V Saúdské Arábii ještě stále nesmí řídit ženy, zato na Aljašce může řídit každý, komu bylo čtrnáct. Někde musí před...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...

V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Další z rubriky

Maedismus je učení mistra tužky, který umí zhmotnit rychlost mazd

Studie Mazda Vision Coupe

Maeda je jméno, na které mazdisté přísahají. Šéfdesignér Ikuo Maeda je superstar hirošimské automobilky a právě on dal...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...

Autofotka týdne: Parádní hračka pro velké kluky nemá dveře ani okna

Dallara Stradale

Gian Paolo Dallara, jeden z nejslavnějších automobilových konstruktérů, představil auto nesoucí jeho jméno. Fenomenální...

Najdete na iDNES.cz