Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auto za 120 000 pro Evropu: Čínské Happy Emissary

  9:57aktualizováno  9:57
Dacie, Lady a ostatní levná auta, třeste se! Hranice Evropy překonávají první superlevná auta z Číny. Magická hranice dvouset tisíc korun, kolem které oscilují ceny nejlevnějších aut, která můžeme v autosalonech najít, by pro Happy Emissary neměla představovat sebemenší problém.

Prozatím se na auto, jehož cena by měla startovat na 4 000 euro, mohou těšit Italové.

Happy Emissary vyrábí ve městě Qujing poblíž hranice s Tibetem státní automobilka FAW (First Automobile Works) Group Corporation. 

Kdysi se zabývala výrobou válečných vozidel, nyní má však předpoklady pořádně zamotat hlavu všem světovým výrobcům, kteří staví svou produkci na "autech pro masy".

TOP SECRET!

Podle italského magazínu Quattroruote právě probíhají v maximálním utajení homologační testy pro zahájení prodeje happy na italském trhu. Auto by měla na apeninském poloostrově prodávat stejná firma, která zastupuje amerického výrobce supersportů značky Saleen.

Happy Emissary v číslech

Délka

3395 mm

Výška

1475 mm

Šířka

1695 mm

Rozvor

2360 mm

Rozchod vpředu/vzadu

1300/1280 mm

Pohotovostní hmotnost

860 kg

Celková hmotnost

1230 kg

Krabička do města

Auto krabicoidních tvarů se střihem MPVčka a velikostí Kie Picanto pohání litrový benzinový tříválec s výkonem 52 koní (38 kW).

Dvanáctiventilový motor nabízí maximální kroutící moment 77 Nm. Motor spolupracuje výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Auto umí uhánět maximálně 130 kilometrovou rychlostí, průměrná spotřeba je 4,5 litru na 100 kilometrů.

Nebude zač připlácet

Kromě bezkonkurenční ceny dovozce slibuje Italům bohatou sériovou výbavu. Neměl by chybět airbag, ABS, posilovač řízení, elektricky ovládaná okna, litá kola (pneumatiky 155/65 R13), mlhovky a autorádio s CDpřehrávačem. Klimatizace bude za příplatek.

Happy Emissary

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volkswagen Golf 1.6i LPG Trendline Plus
Volkswagen Golf 1.6i LPG Trendline Plus

r.v. 2009, naj. 170 200 km, LPG + benzín
174 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.