Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Avia je zpátky. Nový model se jmenuje Initia, je samozřejmě modrá

  16:00aktualizováno  16:30
Avia Motors představila nový nákladní vůz Avia Euro 6. Vyrábět jej začala ve svém závodu v Přelouči na Pardubicku, kam přestěhovala výrobní linku z pražských Letňan. „Obchodní název nového vozu je Initia, vyrábět se bude v několika modifikacích,“ řekl novinářům generální ředitel společnosti Ivan Fišák.

Aby Avia mohla nový model nabízet na evropských trzích, musela vyvinout vůz s motorem splňujícím emisní ekonormu Euro 6. Oproti provedení s motorem Euro 5, které se představilo začátkem června v Moskvě, dostalo vozidlo několik vylepšení a facelift původní kabiny.

„V těchto dnech dochází k finalizaci homologace vozidel a výroby. Zahájení sériové výroby vozidel se plánuje na listopad tohoto roku. První nákladní vůz z linky vyjede již v měsíci září,“ doplnil Ivan Fišák.

5.9.2017, Přelouč, představení nového nákladního auta Avia,

„Zatím je vozidlo v provedení do 12 tun celkové hmotnosti. Bude samozřejmě tradiční škála 7,5, devět a 12 tun, různé rozvory rámu a plánujeme i dovyvinutí vozidla 4x4 a další zástavbu jiného motoru od jiného dodavatele,“ uvedl Fišák. Motorizace jsou nyní tři, 150, 180 a 210 koní dodávané firmou Cummins.

Ještě letos chce firma vyrobit 90 vozidel, prakticky všechny jsou již zamluvené. V příštím roce by z výrobní linky mělo sjet 360 až 400 vozů.

První avie vyrobená v Přelouči, již má dokonce svého majitele, získala ji společnost Recycling – kovové odpady z Chotěboře.

Kabiny vyrábí Avia ve vlastní svařovně z výlisků dovezených z Indie, lakují se v sesterské automobilce Tatra. Rámy bude dodávat firma Karbox, obě jsou součástí holdingu Czechoslovak Group (CSG).

Fotogalerie

Avia v současnosti zaměstnává asi 85 lidí a počítá se zvyšováním jejich počtu v závislosti na růstu produkce. Výrobní kapacita v Přelouči činí až 1200 vozů ročně, což by vyžadovalo zhruba 150 zaměstnanců.

Automobilka nově sídlí v prostorách holdingu Czechoslovak Group. Společnost Avia Motors koupil holding CSG minulý rok od indické skupiny Ashok Leyland Motors. Ta v roce 2013 produkci v Česku ukončila a přenesla ji do Indie.

„Slavnostním otevřením automobilky jsme zakončili první etapu oživení tradiční značky Avia, kterou jsme zahájili v minulém roce koupí podniku od indických vlastníků. Automobilka v České republice čtyři roky nevyráběla, proto bylo potřeba ji od základů kompletně znovu vybudovat,“ řekl Jaroslav Strnad, majitel holdingu Czechoslovak Group, do kterého Avia patří.

„Přestože se Avia přestěhovala do nových prostor, má v Přelouči na co navazovat. Právě zde se historicky jako na jediném místě v České republice vyráběly avie s pohonem 4x4,“ připomněl Ivan Fišák.

„K tomu, abychom byli schopni výrobu skutečně obnovit, bylo nutno zrealizovat mnoho jednotlivých kroků a mnoho věcí pečlivě připravit. Především bylo potřeba dát dohromady tým. V současnosti ve firmě pracuje více než 80 lidí a s rozšiřováním výroby budeme postupně přijímat další zaměstnance,“ doplnil šéf značky.

Avia

Avia je tradiční českou strojírenskou firmou, jejíž kořeny sahají až do roku 1919. Od svého založení se věnovala především letecké výrobě, po druhé světové válce k ní přibyla i produkce nákladních automobilů. Od 60. let minulého století se nákladní automobily, vyráběné na základě francouzské licence vozu saviem, staly hlavním výrobním programem firmy, která je dodávala nejen na domácí trh, ale ve velkých sériích i do zahraničí. Po roce 1989 několikrát změnila vlastníka a v roce 2016 automobilku koupil holding Czechoslovak Group.

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Další z rubriky

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.