Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Avia je zpátky. Nový model se jmenuje Initia, je samozřejmě modrá

  16:00aktualizováno  16:30
Avia Motors představila nový nákladní vůz Avia Euro 6. Vyrábět jej začala ve svém závodu v Přelouči na Pardubicku, kam přestěhovala výrobní linku z pražských Letňan. „Obchodní název nového vozu je Initia, vyrábět se bude v několika modifikacích,“ řekl novinářům generální ředitel společnosti Ivan Fišák.

Aby Avia mohla nový model nabízet na evropských trzích, musela vyvinout vůz s motorem splňujícím emisní ekonormu Euro 6. Oproti provedení s motorem Euro 5, které se představilo začátkem června v Moskvě, dostalo vozidlo několik vylepšení a facelift původní kabiny.

„V těchto dnech dochází k finalizaci homologace vozidel a výroby. Zahájení sériové výroby vozidel se plánuje na listopad tohoto roku. První nákladní vůz z linky vyjede již v měsíci září,“ doplnil Ivan Fišák.

Představení nového nákladního auta Avia v Přelouči (5. 9. 2017)

„Zatím je vozidlo v provedení do 12 tun celkové hmotnosti. Bude samozřejmě tradiční škála 7,5, devět a 12 tun, různé rozvory rámu a plánujeme i dovyvinutí vozidla 4x4 a další zástavbu jiného motoru od jiného dodavatele,“ uvedl Fišák. Motorizace jsou nyní tři, 150, 180 a 210 koní dodávané firmou Cummins.

Ještě letos chce firma vyrobit 90 vozidel, prakticky všechny jsou již zamluvené. V příštím roce by z výrobní linky mělo sjet 360 až 400 vozů.

První avie vyrobená v Přelouči, již má dokonce svého majitele, získala ji společnost Recycling – kovové odpady z Chotěboře.

Kabiny vyrábí Avia ve vlastní svařovně z výlisků dovezených z Indie, lakují se v sesterské automobilce Tatra. Rámy bude dodávat firma Karbox, obě jsou součástí holdingu Czechoslovak Group (CSG).

Fotogalerie

Avia v současnosti zaměstnává asi 85 lidí a počítá se zvyšováním jejich počtu v závislosti na růstu produkce. Výrobní kapacita v Přelouči činí až 1200 vozů ročně, což by vyžadovalo zhruba 150 zaměstnanců.

Automobilka nově sídlí v prostorách holdingu Czechoslovak Group. Společnost Avia Motors koupil holding CSG minulý rok od indické skupiny Ashok Leyland Motors. Ta v roce 2013 produkci v Česku ukončila a přenesla ji do Indie.

„Slavnostním otevřením automobilky jsme zakončili první etapu oživení tradiční značky Avia, kterou jsme zahájili v minulém roce koupí podniku od indických vlastníků. Automobilka v České republice čtyři roky nevyráběla, proto bylo potřeba ji od základů kompletně znovu vybudovat,“ řekl Jaroslav Strnad, majitel holdingu Czechoslovak Group, do kterého Avia patří.

„Přestože se Avia přestěhovala do nových prostor, má v Přelouči na co navazovat. Právě zde se historicky jako na jediném místě v České republice vyráběly avie s pohonem 4x4,“ připomněl Ivan Fišák.

„K tomu, abychom byli schopni výrobu skutečně obnovit, bylo nutno zrealizovat mnoho jednotlivých kroků a mnoho věcí pečlivě připravit. Především bylo potřeba dát dohromady tým. V současnosti ve firmě pracuje více než 80 lidí a s rozšiřováním výroby budeme postupně přijímat další zaměstnance,“ doplnil šéf značky.

Avia

Avia je tradiční českou strojírenskou firmou, jejíž kořeny sahají až do roku 1919. Od svého založení se věnovala především letecké výrobě, po druhé světové válce k ní přibyla i produkce nákladních automobilů. Od 60. let minulého století se nákladní automobily, vyráběné na základě francouzské licence vozu saviem, staly hlavním výrobním programem firmy, která je dodávala nejen na domácí trh, ale ve velkých sériích i do zahraničí. Po roce 1989 několikrát změnila vlastníka a v roce 2016 automobilku koupil holding Czechoslovak Group.

Autoři: ,


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Čech pečuje o vůz mistra světa rallye. Ogierovi radí a nastavuje mu auto

V rallye týmu pětinásobného mistra světa Sébastiena Ogiera pracuje jako „car...

Leze po skalách, má rád fotbal a když má chvilku, tak doma, kousek od Kyjova, pomáhá na vinohradu a ve sklípku....

Najdete na iDNES.cz