Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Beachcomber, největší mini všech dob, vyrazí do terénu. Zatím mu chybí dveře

aktualizováno 
Na podzim roku 2010 uvede Mini do výroby nové malé SUV. Techniku, rozměry a designové prvky převezme od konceptu Beachcomber. Sériová verze si ale odpustí obří díru na boku. Nudně ji zaplní dveře.

Mini Beachcomber | foto: BMW

Stylová automobilka plánuje výrobu malého SUV, nebo spíše crossoveru, už pár let. V roce 2008 se v Paříži pochlubila první představou, jak by mohlo rádoby terénní mini vypadat. Čtěte Crossover Concept: terénní mini je tady

Studie Beachcomber, která bude odhalena na lednovém autosalonu v Detroitu, je jakýmsi upřesňujícím pokračováním. Na podzim se dočkáme sériové podoby.

Mini Beachcomber

Beachcomber ukazuje základní tvary a proporce připravovaného modelu, stále však nechává prostor fantazii. Nedočkaví zájemci o terénní mini si třeba budou muset ještě několik měsíců pouze představovat běžnou čtveřici dveří, kterou sériová verze dostane.

Koncept se totiž vtipně inspiroval u plážové buggyny Mini Moke. Podobně jako ona, má beachcomber na boku jen výrazný rám. V případě nepřízně počasí ochrání posádku stahovací střecha i s výplněmi boků. Sériová verze také přijde o náhradní kolo uchycené na zadních pátých dveřích.

Mini Beachcomber

Crossover bude největším modelem značky. Koncept stojí na o šest centimetrů prodlouženém podvozku modelu Clubman. Rozvor tedy činí 2606 mm (stejný jako u předchozí studie), za což se nemusí stydět žádný vůz nižší střední třídy. Délka poprvé u Mini přeroste hranici čtyř metrů. Konkrétní hodnota je 4070 mm. Na těchto rozměrech by se už nemělo nic měnit.

Mini Beachcomber

Beachcomber a jeho předchůdce Mini Moke

Pod kapotou konceptu je osvědčená přeplňovaná šestnáctistovka, kterou najdeme v modelu Cooper S. Tento motor bude stejně jako v případě ostatních modelů Mini tvořit pravděpodobně vrchol nabídky sériového vozu. U studie pohání všechna čtyři kola, sériová verze se slabšími motorizacemi se bude ale dodávat i s pohonem pouze přední nápravy. Pohon všech kol vychází z BMW X1.

Poprvé se u Mini pravděpodobně také dočkáme i větších motorů. Hovoří se o instalaci dvoulitrových zážehových i vznětových motorů BMW. Ty se ale možná dostanou pouze pod kapotu verze se světlou výškou sníženou na úroveň běžných malých hatchbacků.

Sériový model, který pravděpodobně dostane jméno Countryman, bude prvním mini vyráběným mimo Velkou Británii. Zakázku na stavbu vozu by měla získat továrna Magna v rakouském Štýrském Hradci. Britské barvy by ale mohl countryman hájit v mistrovství světa v rallye. Podle informací serveru Autocar už společnost Prodrive pracuje na rallyové verzi největšího mini.

Mini Beachcomber




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.