Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW řady 8: Jen pro zvané!

  13:39aktualizováno  13:39
I přesto že ma nejlepší léta za sebou, každý se za obrovským rychlým "bavorákem" ohlédne ještě dnes. Dnes se už po "osmičkách" pomalu poohlížejí sběratelé a jejich šťastní majitelé je chrání jak oko v hlavě a s žárlivou nedůvěřivostí se dívají na každého, kdo by se na jejich milované auto byť jen po očku podíval.

NEZAPOMEŇTE NA FOTOGALERII

Osmičky z celé Evropy si daly dostaveníčko první srpnovou neděli nedaleko Prahy.

Počasí jim příliš nepřálo, i skrápěné deštěm byly ale rychlé a nepřehlédnutelné.

Boj s mraky nakonec slunce vyhrálo a auta u kterých je 210 kilowattů výkonu minimální hodnotou, mohly vyrazit na spanilou jízdu po silničkách středních Čech.

Obrovský sporťák s točící se vrtulí na kapotě a s osmičkou na zádi se vyráběl v letech 1990 až 1999. Nástupcem osmičkové řady BMW je řada 6 ...VÍCE

BMW řady 8: curriculum vitae

Osmičkové BMW se poprvé představilo v roce 1989, prodávat se začalo v roce 1990. První model v nabídce, označený jako 850i, měl dvanáctiválec s výkonem 220 kW. V roce 1993 přibyla slabší verze 840i, která vydržela ve výrobě do roku 1998.

Špičková verze s 5,6 litrovým motorem, nesoucí označení 850 CSi, se objevila v roce 1992. Mimo jiné se chlubila technickou lahůdkou v podobě řízené zadní nápravy. Konec výroby BMW řady 8 přišel v roce 1999.

Sílu motoru přenášela na zadní kola šestistupňová manuální převodovka. U aut, která se na srazu sešla, ovšem převažovala automatická převodovka.

Osmička v číslech

Motor

vpředu podélně, pohon zadních kol

Délka x šířka x výška

4780 x 1855 x 1340 mm

Rozvor

2684 mm

Rozchod vpředu/vzadu

1554/1562 mm

Objem kufru

320 l

Objem nádrže

90 l

Motory

840i

850i

850 CSi

Objem

4,4

5,4

5,6

Počet válců/ventilů

V8/16

V12/24

V12/24

Max. výkon (kW/k) 

210/286

220/300

280/380

Max. toč. moment (Nm)

400

450

550

Zrychlení 0-100 km/h

6,9

6,8

6,0

Všechny modely mají rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h. Podle neoficiální statistiky se vyrobilo 30 609 osmičkových BMW.

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Sraz majitelů BMW řady 8 z celé Evropy(7. srpna 2005)

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.