Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

aktualizováno 
Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici uprostřed této škály. Zároveň se od ostatních „iks“ odlišuje novým designovým ztvárněním. Novinku jsme prozkoumali na autosalonu ve Frankfurtu.

Jaká může být nejlepší odpověď BMW na zbrusu nové generace Audi Q5 a Volva XC60? Přece také nová generace, a to modelu X3. Všem třem prémiovým SUV je společná jedna vlastnost: zachování rozměrů na úrovni předchozích generací a použití nejmodernější techniky. BMW přidává kompletně přepracovaný design.

Nová X3 kombinuje tvarová řešení předchůdce s detaily ve stylu nové řady 5. To platí především pro optiku předních i zadních světel, ale také pro nasazení útlých, podlouhlých LED mlhovek. Ty nahrazují stávající kruhové, které byly jistou designovou manýrou a dosud jednotným detailem u všech BMW řady X. Další průlomovou novinkou je použití koncovky výfuku na obou stranách nárazníku. BMW dosud toto „privilegium“ dopřávalo jen nejvýkonnějším verzím a modelu X3 vůbec ne.

BMW X3
BMW X3

V zájmu snížení spotřeby se konstruktéři intenzivně věnovali zlepšení aerodynamiky. Výsledkem je snížení součinitele aerodynamického odporu na excelentních 0,29, kterému navíc sekunduje redukce hmotnosti o 55 kg. To se promítlo například do zavěšení, které nově disponuje hliníkovými těhlicemi. Díky redukci neodpružených hmot se mohly zvětšit disky kol – minimem je nově 18 namísto 17 palců, maximem pak 21 palců.

Novinkou v nabídce je vrcholné šestiválcové provedení M40i. Jeho přeplňovaný benzinový třílitr má stejných 265 kW jako ve stejnojmenné verzi modelu X4, nová X3 má však o generaci novější motor, který se může pochlubit extrémním točivým momentem 500 Nm při 1 520 až 4 800 otáček. Tento model schopný zrychlit z klidu na stovku za 4,8 sekundy nahrazuje stávající výrazně slabší šestiválec X3 xDrive35i.

BMW X3
BMW X3

Verze xDrive30i již nebude šestiválcem, nově se tak jmenuje silnější benzinový dvoulitr. Ten poskytne 185 kW a 350 Nm, zatímco jeho slabší derivát xDrive20i, který dorazí na jaře, se pochlubí 135 kW a 290 Nm. Benzinový základ se bude mimo Evropu prodávat i s pohonem jedné nápravy, ale u nás bude standardem 4x4.

Diesely bude zastupovat dvoulitrový čtyřválec xDrive20d, který dosahuje stejných 140 kW a 400 Nm jako v předchozí generaci. Pro zájemce o šestiválec je zatím přichystán třílitr xDrive30d. Má 195 kW a především 620 Nm – točivým momentem se téměř vyrovná předchozí generaci s dvojitým přeplňováním (ta měla 630 Nm).

Fotogalerie

Standardem u všech variant bude osmistupňová automatická převodovka. Pohon všech kol xDrive používá upravenou rozvodovku a odlehčený zadní diferenciál – obojí se poprvé představilo před dvěma lety v řadě 7.

Nejviditelnější změny se však odehrály v interiéru. I zde byla bohatým zdrojem inspirace řada 5. Nová X3 z ní přebírá volant, ale i digitální přístrojový štít nebo samostatně stojící displej multimediálního systému. Lépe vybavené specifikace navíc nešetří kovovými dekoračními prvky. Mezi lákadla X3 patří také tzv. Display Key, chytrý klíč, který umožňuje na dálku kontrolovat celou řadu funkcí auta.

Nová X3 na český trh dorazí společně s řadou 6 Gran Turismo, a to v listopadu. České ceny budou zveřejněny na přelomu září a října, měly by začínat okolo 1,3 milionu korun.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.