Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

aktualizováno 
Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici uprostřed této škály. Zároveň se od ostatních „iks“ odlišuje novým designovým ztvárněním. Novinku jsme prozkoumali na autosalonu ve Frankfurtu.

Jaká může být nejlepší odpověď BMW na zbrusu nové generace Audi Q5 a Volva XC60? Přece také nová generace, a to modelu X3. Všem třem prémiovým SUV je společná jedna vlastnost: zachování rozměrů na úrovni předchozích generací a použití nejmodernější techniky. BMW přidává kompletně přepracovaný design.

Nová X3 kombinuje tvarová řešení předchůdce s detaily ve stylu nové řady 5. To platí především pro optiku předních i zadních světel, ale také pro nasazení útlých, podlouhlých LED mlhovek. Ty nahrazují stávající kruhové, které byly jistou designovou manýrou a dosud jednotným detailem u všech BMW řady X. Další průlomovou novinkou je použití koncovky výfuku na obou stranách nárazníku. BMW dosud toto „privilegium“ dopřávalo jen nejvýkonnějším verzím a modelu X3 vůbec ne.

BMW X3
BMW X3

V zájmu snížení spotřeby se konstruktéři intenzivně věnovali zlepšení aerodynamiky. Výsledkem je snížení součinitele aerodynamického odporu na excelentních 0,29, kterému navíc sekunduje redukce hmotnosti o 55 kg. To se promítlo například do zavěšení, které nově disponuje hliníkovými těhlicemi. Díky redukci neodpružených hmot se mohly zvětšit disky kol – minimem je nově 18 namísto 17 palců, maximem pak 21 palců.

Novinkou v nabídce je vrcholné šestiválcové provedení M40i. Jeho přeplňovaný benzinový třílitr má stejných 265 kW jako ve stejnojmenné verzi modelu X4, nová X3 má však o generaci novější motor, který se může pochlubit extrémním točivým momentem 500 Nm při 1 520 až 4 800 otáček. Tento model schopný zrychlit z klidu na stovku za 4,8 sekundy nahrazuje stávající výrazně slabší šestiválec X3 xDrive35i.

BMW X3
BMW X3

Verze xDrive30i již nebude šestiválcem, nově se tak jmenuje silnější benzinový dvoulitr. Ten poskytne 185 kW a 350 Nm, zatímco jeho slabší derivát xDrive20i, který dorazí na jaře, se pochlubí 135 kW a 290 Nm. Benzinový základ se bude mimo Evropu prodávat i s pohonem jedné nápravy, ale u nás bude standardem 4x4.

Diesely bude zastupovat dvoulitrový čtyřválec xDrive20d, který dosahuje stejných 140 kW a 400 Nm jako v předchozí generaci. Pro zájemce o šestiválec je zatím přichystán třílitr xDrive30d. Má 195 kW a především 620 Nm – točivým momentem se téměř vyrovná předchozí generaci s dvojitým přeplňováním (ta měla 630 Nm).

Fotogalerie

Standardem u všech variant bude osmistupňová automatická převodovka. Pohon všech kol xDrive používá upravenou rozvodovku a odlehčený zadní diferenciál – obojí se poprvé představilo před dvěma lety v řadě 7.

Nejviditelnější změny se však odehrály v interiéru. I zde byla bohatým zdrojem inspirace řada 5. Nová X3 z ní přebírá volant, ale i digitální přístrojový štít nebo samostatně stojící displej multimediálního systému. Lépe vybavené specifikace navíc nešetří kovovými dekoračními prvky. Mezi lákadla X3 patří také tzv. Display Key, chytrý klíč, který umožňuje na dálku kontrolovat celou řadu funkcí auta.

Nová X3 na český trh dorazí společně s řadou 6 Gran Turismo, a to v listopadu. České ceny budou zveřejněny na přelomu září a října, měly by začínat okolo 1,3 milionu korun.

Autoři:



Nejčtenější

Svítí vám na palubní desce Aladinova lampa? Okamžitě zastavte

Kontrolky u dieselového vozu. Na rozdíl od benziňáku je zde důležitá kontrolka

Vyznáte se ve všech kontrolkách, které na vás blikají na palubní desce vašeho vozu? Že ne? Nejste jediní. Pokud vám ale...

Nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů: mrznou, leptají auto a opijí vás

Ilustrační foto

Kapalinu do ostřikovačů vybírá většina řidičů podle dvou parametrů: deklarované odolnosti mrazu a ceny. I "modrá voda“...



Boom značek na přání pominul: jsou drahé a nedají se nahradit

Za tímto autem se vám pojede klidněji. Pokud teda jeho registrační značka na...

Registrační značky na přání mají dva roky. Zatímco v lednu 2016 zažívala auta s originálními nápisy místo změti čísel a...

Prodáváme ojetého exota. Smlouvají i profesionálové z bazaru

Chrysler PT Cruiser

Po telefonu vám slíbí cokoliv, ale když pak přijedete na výkup, je z toho rázem polovina - taková je běžná zkušenost s...

Škoda nestíhá vyrábět, fabie vozí lakovat daleko do Německa

(Ilustrační snímek)

Česká značka má maximálně vytížené kapacity. Výroba jede naplno. Na některé žádané modely se čeká velmi dlouho, na SUV...

Další z rubriky

Nová Kia Ceed odhalena. Přišla o apostrof, dostala moderní techniku

Třetí generace Kie Ceed se představuje

Třetí generace Ceedu se veřejnosti oficiálně představí začátkem března na autosalonu v Ženevě. Auto stojící na zcela...

Autofotka týdne: Isetta je zpátky a zas vypadá jako lednička

Microlino

Wim Ouboter je roztomilý snílek, peníze teď vydělává na elektrických koloběžkách a podobných městských přibližovadlech....

Pražský fantom konečně odložil masku. Nový Mercedes A v plné parádě

Nový Mercedes třídy A

To je to auto, které při neustálém brouzdání Prahou dráždilo kolemjdoucí. Bez maskování by budilo méně pozornosti, než...

Citroën Berlingo 1,6 i 16 V Leader
Citroën Berlingo 1,6 i 16 V Leader

r.v. 2007, naj. 164 953 km, benzín
104 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz