Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

aktualizováno 
Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici uprostřed této škály. Zároveň se od ostatních „iks“ odlišuje novým designovým ztvárněním. Novinku jsme prozkoumali na autosalonu ve Frankfurtu.

Jaká může být nejlepší odpověď BMW na zbrusu nové generace Audi Q5 a Volva XC60? Přece také nová generace, a to modelu X3. Všem třem prémiovým SUV je společná jedna vlastnost: zachování rozměrů na úrovni předchozích generací a použití nejmodernější techniky. BMW přidává kompletně přepracovaný design.

Nová X3 kombinuje tvarová řešení předchůdce s detaily ve stylu nové řady 5. To platí především pro optiku předních i zadních světel, ale také pro nasazení útlých, podlouhlých LED mlhovek. Ty nahrazují stávající kruhové, které byly jistou designovou manýrou a dosud jednotným detailem u všech BMW řady X. Další průlomovou novinkou je použití koncovky výfuku na obou stranách nárazníku. BMW dosud toto „privilegium“ dopřávalo jen nejvýkonnějším verzím a modelu X3 vůbec ne.

BMW X3
BMW X3

V zájmu snížení spotřeby se konstruktéři intenzivně věnovali zlepšení aerodynamiky. Výsledkem je snížení součinitele aerodynamického odporu na excelentních 0,29, kterému navíc sekunduje redukce hmotnosti o 55 kg. To se promítlo například do zavěšení, které nově disponuje hliníkovými těhlicemi. Díky redukci neodpružených hmot se mohly zvětšit disky kol – minimem je nově 18 namísto 17 palců, maximem pak 21 palců.

Novinkou v nabídce je vrcholné šestiválcové provedení M40i. Jeho přeplňovaný benzinový třílitr má stejných 265 kW jako ve stejnojmenné verzi modelu X4, nová X3 má však o generaci novější motor, který se může pochlubit extrémním točivým momentem 500 Nm při 1 520 až 4 800 otáček. Tento model schopný zrychlit z klidu na stovku za 4,8 sekundy nahrazuje stávající výrazně slabší šestiválec X3 xDrive35i.

BMW X3
BMW X3

Verze xDrive30i již nebude šestiválcem, nově se tak jmenuje silnější benzinový dvoulitr. Ten poskytne 185 kW a 350 Nm, zatímco jeho slabší derivát xDrive20i, který dorazí na jaře, se pochlubí 135 kW a 290 Nm. Benzinový základ se bude mimo Evropu prodávat i s pohonem jedné nápravy, ale u nás bude standardem 4x4.

Diesely bude zastupovat dvoulitrový čtyřválec xDrive20d, který dosahuje stejných 140 kW a 400 Nm jako v předchozí generaci. Pro zájemce o šestiválec je zatím přichystán třílitr xDrive30d. Má 195 kW a především 620 Nm – točivým momentem se téměř vyrovná předchozí generaci s dvojitým přeplňováním (ta měla 630 Nm).

Fotogalerie

Standardem u všech variant bude osmistupňová automatická převodovka. Pohon všech kol xDrive používá upravenou rozvodovku a odlehčený zadní diferenciál – obojí se poprvé představilo před dvěma lety v řadě 7.

Nejviditelnější změny se však odehrály v interiéru. I zde byla bohatým zdrojem inspirace řada 5. Nová X3 z ní přebírá volant, ale i digitální přístrojový štít nebo samostatně stojící displej multimediálního systému. Lépe vybavené specifikace navíc nešetří kovovými dekoračními prvky. Mezi lákadla X3 patří také tzv. Display Key, chytrý klíč, který umožňuje na dálku kontrolovat celou řadu funkcí auta.

Nová X3 na český trh dorazí společně s řadou 6 Gran Turismo, a to v listopadu. České ceny budou zveřejněny na přelomu září a října, měly by začínat okolo 1,3 milionu korun.

Autoři:



Nejčtenější

Velké srovnání cen autodílů: obří rozdíly, nejdražší jsou Japonci a Opel

Výměna autobaterie

Lehký ťukanec na křižovatce a ceny za opravu šplhají do desítek tisíc korun. Přední nárazník může stát čtyři tisíce,...

Vánoční shon znamená i chaos na parkovišti. A „ťukanců“ přibývá

Parkoviště před pražským obchodním centrem Metropole Zličín bylo během druhé...

Dlouhé minuty čekání, pak ještě delší hledání parkovacího místa a k tomu vystresovaní řidiči, kteří si navzájem...



Trik s dotací: Bude každý majitel Tesly v Německu vracet 4 tisíce eur?

Tesla Model S 85D

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši 4 tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici...

Poctivost zdraží kontroly aut. Konec švindlů s měřením emisí

Fiat 500X při měření emisí ve švýcarské laboratoři na objednávku německé...

Od Nového roku začnou platit přísnější pravidla pro emisní kontroly. Každé auto bude mít fotku. Ale jsou s tím opět...

První jízda s Eclipse Cross. Nová éra Mitsubishi začíná nadějně

Mitsubishi Eclipse Cross

Japonsko je pro Evropana úplně jiný svět. Co je zvykem jinde, se tam nedělá. Třeba se nepřetahují zaměstnanci, prostě...



Další z rubriky

XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

Volvo XC40

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v...

Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Toyota Tj Cruiser

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U...

Japonský rolls-royce se vyrábí už 50 let, teď přichází nová generace

Toyota Century

Toyota Century je limuzína, kterou mimo Japonsko téměř nikdo nezdá. Původní model se vyráběl od roku 1967 celých třicet...



Najdete na iDNES.cz