Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BRP Spyder hybrid: tříkolka na benzin a elektřinu

  11:53aktualizováno  11:53
Zelenobílá variace na první pohled obyčejného spyderu. Tříkolka, kterou mají ve flotile i pražští strážníci, nemusí jezdit jen na benzin. Kanadský Bombardier představil její hybridní variantu.

BRP Spyder hybrid | foto: Matěj Oliva, Skutrmania.cz pro iDNES.cz

Při bližším ohledání najdete několik nápisů "hybrid" a zástrčku na levém boku. Kromě toho se koncept liší upravenými blatníky, které mají na bocích plexisklo, jiné je sedlo s umělým potahem a také zajímavě řešený kryt kyvné vidlice.

Zadní kolo je řešeno jako plné, bez paprsků, v kombinaci s bílou barvou vypadá rozhodně zajímavě. I přední kola mají nový design a navíc jsou vícebarevná. Ekologický směr pak dokresluje zelený lak v kombinaci s mírumilovnou bílou.

Jízda se spyderem

Policejní tříkolka, která jezdí dvě stě - čtěte ZDE

Mnohem zajímavější je ale technika ukrytá pod kapotami. V BRP pracovali na hybridu dlouho a je dotažený do nejmenších detailů. K pohonu slouží samozřejmě motor Rotax o objemu 600ccm, je to čtyřtakt o výkonu 60 koní. To ale není všechno, benziňáku pomáhá elektromotor s výkonem 20 kW, který bere energii z li-on baterií.

Dohromady je tedy výkon hodně zajímavý, dokáže tříkolku rozhýbat na rychlost 185 km/hod. Zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost trvá 4,5 sekundy. Celkově dokáže spyder najet na nádrž 600 kilometrů, což je více než dvojnásobek oproti současnému benzinovému motoru. Dojezd na baterii je 30 kilometrů. Spotřeba je menší než 4 l na sto km a emise klesly o padesát procent.

BRP Spyder hybrid

U spyderu má tedy hybridní technologie smysl a přitom zachovává zábavnost čistě rekreačního stroje. Spotřeba je navíc podstatně menší v porovnání s benzinovým motorem. U motorek a podobných strojů navíc neexistuje alternativa v podobě naftového motoru, jako je tomu u aut. BRP zatím s uvedením na trh čeká a hybrid můžeme očekávat zhruba za dva roky. Do té doby se bude ještě pracovat na vývoji a ladění prototypu.

Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

VIDEO: Křehká Češka pojede nejtěžší rallye světa

Křehká dívka pojede na čtyřkolce nějtěžší rallye světa

V sychravém podzimním ránu zastaví před moto servisem bílá dodávka s přívěsem. Vystoupí z ní pohledná vysoká blondýnka...

Jachta na dvou kolech Honda Gold Wing je zase festivalem přepychu

Honda GL 1800 Gold Wing

Po přestávce vynucené novými ekologickými normami se na evropské motocyklové nebe vrací jedna z jeho největších hvězd....

Novinky mezi skútry: elektrická i hybridní vespa a městská SUV

V nabídce bude i hybridní verze Vespa Elettrica X s dojezdem zvýšeným na 200 km...

Itálie je země skútrům zaslíbená a na motocyklové výstavě v Miláně se každoročně ukážou zajímavé trendy. Letos to jsou...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.