Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ceny osobních aut, kolik stála na počátku století a dnes

  17:27aktualizováno  17:27
Myslíte, že ti, kteří si automobil koupili před počátkem tohoto století, za něj vydali více, než když si jej půjdete koupit dnes? Jednoznačné je, že to, co bylo před několika málo lety pouze za příplatek, je dnes většinou již standardem a také řada současných modelů má s těmi z počátku roku 2000 pouze shodný název.

Technika, motory, tvary karoserie a vybavení jsou v řadě případů hodně odlišné.

Automobily dneška odpovídají stále náročnějším požadavkům na vyšší bezpečnost a citlivost k životnímu prostředí.

I ceny se liší; k překvapení u některých značek a modelů klesly nebo zůstaly na stejné úrovni. Rozdíly cen rozhodně nejsou nijak závratné.

Pro zákazníka to má jednu velkou výhodu: díky konkurenci a snaze co nejvíc prodat dostane v současnosti za své peníze mnohonásobně vyšší kvalitu.

Nabízíme srovnání cen z let 2000 a 2004 u několika vybraných značek a modelů podle ceníků prodejců:

2000

 

2004

Cena (Kč)

provedení

značka, model

provedení

cena (Kč)

596 900

1,6 Attraction

Audi A3

1,6 Attraction

560 000

1 235 000

1,8 T

Audi A6

2,4

1 111 900

370 000

1,4i X

Citroën Berlingo

1,4i

339 900

200 900

S 0,8

Daewoo/Chevrolet Matiz

0,8 Direct

204 900

269 900

1,2

Fiat Punto

1,2 Actual

259 900

495 000

1,8 TDDi Ambiente

Ford Focus

Forte 1,8 TDCi Ambiente

449 990

599 000

1,8i 16V Ambiente

Ford Mondeo

1,8i 16V Core

549 900

369 000

1,4i S

Honda Civic

1,4 S

409 900

289 900

1,3 LS

Hyundai Accent

1,3i Elegance

299 900

349 950

1,5 LS

Kia Shuma / Kia Cerato

1,6 LX

388 980

569 900

1,8i Exclusive

Mazda 626 / Mazda 6

1,8i

599 900

559 900

1,8i Exclusive

Mazda Premacy

1,8i Comfort

459 900

344 000

1,4 Invitation

Nissan Almera

1,5 Visia

367 000

499 000

1,6 Komfort

Nissan Primera

1,8 Visia

618 000

429 900

1,4 16V Club

Opel Astra (Classic)/ Opel Astra

1,4 16V Club

445 900

599 900

1,6 16V Comfort

Opel Zafira

1,6 Ecotec

569 900

389 900

1,4 RTE

Renault Mégane

1,4 16V

410 000

589 900

1,6 16V RXE

Renault Laguna

1,6 16V

612 000

312 400

1,4 16V Stella

Seat Ibiza

1,4 16V

307 900

484 720

1,6 16V

Seat Toledo

1,6 Reference

489 900

279 900

1,4 Classic

Škoda Fabia.

1,4 Classic

307 900

336 900

1,4 MPi LX

Škoda Octavia (Tour) / Octavia II

1,4

424 900

288 600

1,0

Toyota Yaris

1,0 Base 01

279 900

580 000

1,6i

Toyota Avensis

1,6

584 900

335 600

1,4

VW Polo

1,4

343 100

399 000

1,4

VW Golf

1,4

414 900

Poznámka: Jednotlivé modely byly vybrány tak, aby přibližně odpovídal typ karoserie, počet dveří, objem motoru. Jednotlivá označení konkrétních typů modelových řad se mohou lišit. Rozdílná je rovněž výbava srovnávaných vozů; u modelů roku 2004 je ve většině případů bohatší.

Mazda Premacy

V průběhu pěti let největší zlevnění

Škoda Octavia

Za pět let největší vzestup ceny

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.