Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Octavia už stojí přes 400 tisíc, ale vyjde výhodněji. Základ má tříválec

aktualizováno 
Když v roce 2013 Škoda Octavia třetí generace vstupovala do prodeje, startovala na ceně 335 tisíc korun. Po faceliftu, který přinesl kontroverzní dělená přední světla, ceník startuje na částce přesahující 400 tisíc. Za ty roky Octavia přibrala do základní výbavy mnoho nových položek.

Škoda začne ještě před koncem roku nabízet modernizovanou verzi svého nejprodávanějšího modelu Octavia. K prvním zákazníkům se dostane na začátku roku 2017. Octavia v rámci faceliftu získala nově tvarovanou příď s dělenými světlomety, přepracovanou zadní část i nové asistenční systémy a elektroniku.

Modernizovaná verze Škody Octavia přichází na trh se startovací cenou u srovnatelné motorizace zvýšenou o 12 tisíc korun, tedy 407 900 korun (na ceny Octavie třetí generace při uvedení na trh se podívejte zde). Za kombiverzi se připlácí 30 tisíc. Ale základní výbavový stupeň Active nabídne výbavu navíc, za kterou se u stávající verze muselo připlácet 22 tisíc korun a podobně tomu bude i u dalších stupňů vybavy. Dosud stálo základní provedení s motorem 1,2 TSI 63 kW bez klimatizace 354 900 korun.

Pro modernizovanou Octavii je základní jednotkou agregát 1,0 TSI s výkonem 85 kW (jak taková octavia jezdí, čtěte zde). Z nabídky už úplně vypadl čtyřválcový motor 1,2 TSI, jehož silnější variantu nahradil právě tříválec, a slabší verze, která byla doteď startovací nabídkou vozu, tedy končí. Škoda pro Octavii počítá s novou generací čtyřválcových motorů 1,5 EVO, která by měla dorazit v průběhu příštího roku.

V nejnižší výbavě Active se proti předchůdci nově objeví klimatizace, zadní LED světla, denní svícení nebo 16palcová kola. Ve vrcholné verzi Laurin&Klement s motorem 1,8 TSI se cena zvýšila o 16 tisíc na 679 900 korun, ale přibyla výbava za 45 200 korun. Nabídku dalších prvků výbavy opět Škoda člení do různých balíčků, takzvaných paketů.

Pro druhý stupeň výbavy Ambition je tak v nabídce například za 14 tisíc korun paket Ambition Plus, ve kterém je tempomat, vyhřívání předních sedadel, Bluetooth a velký displej MaxiDOT mezi budíky přístrojové desky.

Fotogalerie

Nová Octavia přichází s dělenými předními světlomety, přibyly asistenční systémy jako je pomocník pro couvání s přívěsem, systém prediktivní ochrany chodců nebo zdokonalený parkovací asistent s vylepšenou couvací kamerou s ostřikovačem. Octavia nabídne rovněž nový infotainment, mobilní připojení vozu k internetu nebo full-LED světlomety, podobně jako má nové velké SUV Kodiaq. V rámci chytrých řešení přibudou sklopné stolky na zadní straně předních sedadel nebo držáky nápojů usnadňující otevírání PET lahví. Volitelně budou pro combi k dispozici i elektricky ovládané páté dveře.

Za 20 let od představení prvního novodobé octavie v roce 1996 si vůz koupilo pět milionů zákazníků, z toho aktuální třetí generaci více než jeden milion. Vedle Octavie přijde příští rok na trh nové generace SUV Yeti, další verze velkého SUV Kodiaq či modernizované modely Citigo a Rapid.

Projděte se historií Škody Octavie:





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.