Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čeští motoristé si od roku 1993 pořídili přes 3,5 mil. aut

  13:26aktualizováno  13:26
Čeští motoristé si od roku 1993 do letošního ledna pořídili přes 3,5 milionu osobních automobilů, které byly buď nové, nebo dovezené ze zahraničí jako ojeté. Informovalo dnes Sdružení automobilového průmyslu (SAP).

Ilustrační foto | foto: Jan Zátorský

Na konci roku 1992 bylo na území ČR registrováno 2,6 milionu automobilů, ke konci loňského roku to bylo 4,1 milionu osobních aut.

Za dané období tak přibylo téměř 1,5 milionu aut; z registru vozidel byly vyřazeny cca dva miliony osobních automobilů, uvedlo sdružení.

Téměř polovinou se na přírůstku registrovaných vozidel v uplynulých 14 letech podílel dovoz 1,638 milionu ojetých automobilů; víc než čtvrtina, konkrétně 895 029 vozů, se ze zahraničí do ČR dovezla svému prvnímu majiteli. Tuzemské automobilky prodaly novým majitelům 1,003 milionu osobních automobilů, vyplývá z údajů SAP.

Čeští výrobci přitom z počtu pořízených nových automobilů prodali více než polovinu. "Právě v lednu tohoto roku byla překročena hranice milionu kusů prodaných - zaregistrovaných - na území České republiky od doby jejího vzniku, tedy od roku 1993, a to především zásluhou značky Škoda, která tuto hranici překonala o 109 kusů," uvedlo sdružení v tiskové zprávě.

Průměrné stáří vozového parku osobních automobilů přitom v roce 1993 bylo na hranici 14 let, na konci roku 2006 mírně kleslo na 13,87 roku. VÍCE...

"Nejen matematický propočet, ale i praktický vývoj průměrného stáří vozového parku osobních automobilů v ČR dokazuje, že dovoz ojetých osobních automobilů pouze konzervuje - v posledním období spíše zhoršuje - stávající nepříznivý stav," dodal ke zveřejněným údajům SAP.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.