Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Chrysler 200: američan s italskými kořeny se do Evropy nepodívá

aktualizováno 
Chrysler 200 je s hrdostí navržený, vyvinutý a postavený v Michiganu, říká americká značka o své novince. Patos je na místě, je to typické americké auto. Ovšem s geny Fiatu. Do Evropy však "dvoustovka" nedorazí. Osobně to na detroitském autosalonu prohlásil kapitán spojených koncernů Fiat-Chrysler Sergio Marchionne.

Chrysler 200 | foto: Chrysler

Chrysler 200 je úplná novinka značky, která se pod vedením Fiatu, jemuž to ovšem zrovna doma moc "nešlape", zázračně uzdravila a prodeje zase utěšeně rostou. Marchionne tedy bude mít dost peněz na své velké plány s Alfou Romeo, ze které chce za pár let postavit "italské BMW". Ale to je jiná písnička.

V Detroitu jde teď hlavně o "dvoustovku". Původně se myslelo, že sedan velikosti přibližně Škody Superb, ovšem s americky rozmáchlými motory pod kapotou, zamíří do Evropy se značkou Lancie. Jenže s tím je teď konec, více v článku zde.  A tak si Američané nechají novinku pro sebe. Marchionne doslova v Detroitu řekl: "Pro model těchto rozměrů tam není trh. Malé prodeje by zdůvodnily investice pro uvedení na trh Evropě. Vylučuji evropskou homologaci." Možná tím chtěl popíchnout autority schvalující vozidla do provozu na obou stranách Atlantiku, aby sjednotily homologační předpisy. Právě před koncem roku se o tom začalo nahlas mluvit.

Fotogalerie

Chrysler mluví o dvoustovce jako o sedanu střední velikosti, to je v Americe kategorie, ve které se ročně prodají dva miliony aut. Jako technický základ použili konstruktéři platformu CUSW, kterou vyvinul Fiat, nejprve na ní vyjela Alfa Romeo, což je evropský hatchback třídy VW Golf, následně dorazil americký frajerský sedan Dodge Dart, který teď dělá parádu i v Číně, jako hatchback Fiat Viaggio

Chrysler 200 bude o něco větší a majestátnější, délkou má na dohled pět metrů (488 cm). Flexibilita platformy umožňuje pod kapotu nacpat i šestiválec.

Může se hodit

Hledáte nové auto a líbí se vám Chrysler? Na Automodul.cz si určitě vyberete.

O designu si Evropan pomyslí svoje. Chrysler ho popisuje jako nestárnoucí, založený na jednoduché eleganci. V Evropě, kde nám značky ordinují dravost a dynamiku, se tak sošná a elegantně majestátní auta však hledají těžko. Chrysler ještě vyzdvihuje skvělou aerodynamiku, která má pozitivní vliv na odhlučnění. Nová dvoustovka je prostě klasický americký sedan, tradicionalista.

Technikou je to ovšem inovátor. Vždyť do obnovy fabriky, kde se bude vyrábět, investoval Chrysler miliardu dolarů. 

Pod kapotu se kromě klasického vidlicového šestiválce 3,6 Pentastar s výkonem 295 koní dostane také 184koňový čtyřválec 2,4 litru osazený fiaťáckým vynálezem, systémem multiair, což je elektronické ovládání sacích ventilů, čtěte zde. Motory jsou uložené pod kapotou napříč a standardně pohánějí přední kola, která jsou zavěšená na vzpěrách McPherson, zadní náprava je víceprvková, obě využívají hliníkové komponenty.

Dvoustovka nabídne také provedení s pohonem všech kol, řešeným mezinápravovou spojkou, která pošle sílu na zadní kola jen v případě potřeby. Maximálně mohou kola zadní nápravy přenášet 60 procent výkonu.

Povinností je automat, manuály Američané do takových aut nechtějí, takže ani nebude v nabídce. Klasická měničová automatické převodovka pro dvoustovku pochází od ostatních modelů skupiny Chrysler, má devět stupňů a v Česku ji znají třeba ti, kdo mají aktuální provedení Jeepu Grand Cherokee vyrobeného od loňského roku. Chrysler 200 má být prvním modelem značky, který nabídne pádla pod volantem pro řazení, když do něj chce řidič zasáhnout. Klasický volič nahradil otočný ovladač podobný tomu v moderních jaguarech.

Nechybí multimediální systém ovládaný přes dotykový displej a plejáda asistentů a hlídačů, adaptivním tempomatem počínaje a udržovačem v jízdním pruhu konče.

Prodeje odstartují v druhé čtvrtině letoška, na výběr bude ze čtyř provedení, startovací cenu stanovili na 22 tisíc dolarů bez daně, tedy asi 450 tisíc korun. 





Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

BMW Concept X7 iPerformance
BMW chce být luxusní, pro řady X7 a 8 zakládá novou divizi

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Mnichovská automobilka si pro autosalon ve Frankfurtu nachystala překvapivé odhalení. Chce lépe cílit na náročné zákazníky, proto přichází s novou značkou...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.