Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citroën C3 Pluriel: design okouzlil, jízda zklamala

  18:58aktualizováno  18:58
Model Pluriel francouzské automobilky vychází z oblíbené "Cé-trojky". Má být jakousi reminiscencí na oblíbené "ošklivé kačátko" - model 2CV, který je poprávu považován za jednu z automobilových ikon 20. století. Po vizuální stránce je Pluriel bez chyby, ohromuje i svou variabilitou - jeho koupí zákazník dostane vlastně 4 auta najednou.

hodnocení iDNES 3,6/5

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Kladné body naopak získává za pohledný interiér s plasty přesně odpovídajícími zaměření vozu. Velký zavazadlník, který pojme nečekaně mnoho i při jízdě se staženou střechou a plnohodnotná 4 místa dobrý dojem podtrhují.

VNĚJŠÍ VZHLED
Citroën C3 Pluriel je postavený na základě dobře známého modelu C3, oproti němu je však o několik mm vyšší, delší i širší. Poprvé byla studie pluriel k shlédnutí na frankfurtském autosalonu v roce 1999. Na úpravách Citroënovi inženýři spolupracovali s designéry od ItalDesignu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Citroën můžete koupit na www.automodul.cz

Svého úkolu, vytvořit polyfunkční vozidlo, se zhostili více než dobře - vůz byl letos v Ženevě vyhlášen Kabrioletem roku 2003. Pluriel se díky své pevné konstrukci střechy (oblouky + zadní sklo) zařazuje mezi celoročně použitelné kabriolety. Variant uspořádání je nepočítaně. Před kouzly, však doporučujeme pozorně prostudovat manuál nebo vše nacvičit pod dohledem zdatného "plurielisty".

Je možné jezdit se zataženou střechou a z plurielu je klasický třídveřový hatchback - pak je ovšem jízda za vyšších rychlostí (cca nad 120 km/h), díky hluku vydávanému střechou, hlavně utrpením.

Nebo s otevřenou střechou (- stažený je pouze vrchní díl střechy) jako v polokabriu. Elektricky shrnovaná střecha má 9 poloh. V úplně extrémní poloze shrnuté plátno střechy zakrývá zadní okno. 

Další možností je schovat střechu společně se zadním sklem do kufru a jezdit pouze s mohutnými bočními oblouky - v kabrioletu. Tato konfigurace se ukázala jako nejideálnější pro jízdu za vyšších rychlostí. 





Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.