Citroën C3 Pluriel: design okouzlil, jízda zklamala

  18:58aktualizováno  18:58
Model Pluriel francouzské automobilky vychází z oblíbené "Cé-trojky". Má být jakousi reminiscencí na oblíbené "ošklivé kačátko" - model 2CV, který je poprávu považován za jednu z automobilových ikon 20. století. Po vizuální stránce je Pluriel bez chyby, ohromuje i svou variabilitou - jeho koupí zákazník dostane vlastně 4 auta najednou.

hodnocení iDNES 3,6/5

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Kladné body naopak získává za pohledný interiér s plasty přesně odpovídajícími zaměření vozu. Velký zavazadlník, který pojme nečekaně mnoho i při jízdě se staženou střechou a plnohodnotná 4 místa dobrý dojem podtrhují.

VNĚJŠÍ VZHLED
Citroën C3 Pluriel je postavený na základě dobře známého modelu C3, oproti němu je však o několik mm vyšší, delší i širší. Poprvé byla studie pluriel k shlédnutí na frankfurtském autosalonu v roce 1999. Na úpravách Citroënovi inženýři spolupracovali s designéry od ItalDesignu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Citroën můžete koupit na www.automodul.cz

Svého úkolu, vytvořit polyfunkční vozidlo, se zhostili více než dobře - vůz byl letos v Ženevě vyhlášen Kabrioletem roku 2003. Pluriel se díky své pevné konstrukci střechy (oblouky + zadní sklo) zařazuje mezi celoročně použitelné kabriolety. Variant uspořádání je nepočítaně. Před kouzly, však doporučujeme pozorně prostudovat manuál nebo vše nacvičit pod dohledem zdatného "plurielisty".

Je možné jezdit se zataženou střechou a z plurielu je klasický třídveřový hatchback - pak je ovšem jízda za vyšších rychlostí (cca nad 120 km/h), díky hluku vydávanému střechou, hlavně utrpením.

Nebo s otevřenou střechou (- stažený je pouze vrchní díl střechy) jako v polokabriu. Elektricky shrnovaná střecha má 9 poloh. V úplně extrémní poloze shrnuté plátno střechy zakrývá zadní okno. 

Další možností je schovat střechu společně se zadním sklem do kufru a jezdit pouze s mohutnými bočními oblouky - v kabrioletu. Tato konfigurace se ukázala jako nejideálnější pro jízdu za vyšších rychlostí. 

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Origami hybrid pro městská dobrodružství. První jízda Lexusem UX

Lexus UX

Chika Kako, šéfinženýrka, která na kompletní vývoj nového lexusu dohlížela, říká, že toto auto má nabídnout bezpečí...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Dva a půl litru radosti bez turba. Mazda 6 je předělaná a o kus lepší

Inovovaná Mazda 6

Je to klišé, jenže nic lépe vylepšenou Mazdu 6 nepopíše lépe: to auto zraje jak víno. A benzinový dvaapůllitr bez turba...

BMW M4 3,0...
BMW M4 3,0...

r.v. 2017, naj. 46 000 km, benzín
1 950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz