Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Civic: při jízdě obstál, interiér zklamal

  15:40aktualizováno  15:40

hodnocení iDNES 4/5

Odložte své představy o sportovních vozech Honda do ústraní, poslední generace pětidvéřového Civicu je především rodinné auto. Nabídne vám velký vnitřní prostor a solidní výhled, vnějším vzhledem neokouzlí, interiér byl zklamáním. Otestovali jsme nejlepší benzinový motor v nabídce.

VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA


VNĚJŠÍ VZHLED
Známý výrobce sportovních vozů začíná oslovovat i usedlejší klientelu, nezanedbatelnou část jeho nabídky tvoří rodinná auta. Kromě velkoprostorového Streamu do nich můžeme zařadit také poslední generaci oblíbeného pětidvéřového Civicu, jehož karoserie nyní výrazně nabyla na objemu.

Designéři japonského výrobce si tentokrát s vozem příliš nepohráli, nejen na první pohled totiž tento hatchback působí spíše konzervativně. Svými základními liniemi zcela zapadne mezi ostatní evropské konkurenty, výrazněji ho odlišují jen až nezvykle velké přední světlomety. Líbivý dojem tedy musí dotvářet záď, i když i ta má spíše evropské prvky a v běžném provozu snadno zapadne.

INTERIÉR A KUFR
Daleko větší emoce, zejména u vysokých pasažérů, vzbuzuje interiér. Díky objemné karoserii a opravdu dlouhému rozvoru totiž vznikl nadprůměrný prostor pro posádku, kde není třeba hledat kompromisy mezi pohodlím v oblasti kolen a hlavy. Sedadla jsou optimálně tuhá, mají dobré boční vedení i kvalitní textil, takže nebudete unaveni ani při delším cestování. U řidiče však chybí nastavitelná bederní opěrka.

Jisté výhrady lze mít k samotnému prostředí vozu. Výrobce v interiéru použil laciné plasty a zrovna zdařile si neporadil ani s vnitřním osvětlením. Přestože šlo o střední verzi výbavy, světlo obstarávala jediná lampička umístěná uprostřed stropu. K základní orientaci to sice stačí, ale do mapy se už v noci podívat nedokážete. Více pozornosti by si zasloužilo také provedení odkládacích ploch. Kvantitativně jich je k dispozici poměrně dost, ovšem o jejich praktičnosti by se dalo mnohdy pochybovat. Daná místa mají zpravidla malý objem a kvůli tvrdému plastu nedokáží zaručit potřebnou stabilitu odložených předmětů.




Témata: Civic, Honda, jízdné


Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.