Co mají společného Škoda a Lamborghini?

  10:11aktualizováno  10:11
Na otázku, co společného mají Volkswagen, zemědělský traktor, Bermudy a Mladá Boleslav, zná odpověď jen málokdo. Ovšem opravdoví znalci speciálních aut už asi vědí své - tohle vše spojuje pod svá křídla nejrychlejší býk na světě, křížený s netopýrem - supersportovní vůz Lamborghini Murciélago.

Lamborghini Murciélago patří mezi nejdražší skvosty současné automobilové produkce. Jeho historie začala před čtyřmi roky.

Jeden z majitelů tohoto vozu, fotbalový internacionál Tomáš Řepka hrající v Anglii, říká: „Tohle lamborghini je nádherný soulad síly a vzhledu. Přesně to, co od auta chci - aby z něj vyzařovalo, co umí. Musí zaujmout už na první pohled a pak ho chci.“

To murciélago skutečně dokáže. Proto jsou za něj bohatí zájemci, jimž sahá jen lehce nad pas (výška 1135 mm), ochotni vydat v přepočtu na koruny od osmi téměř do deseti milionů, podle provedení a výbavy. Je zajímavé, že podobně jako některé další originály se Lamborghini Murciélago vydává nyní v několikakusové sérii do světa dokonce jako otevřený roadster.

Stáhněte si tapetu Lamborghini Murciélago


800x600
1024x768

Pohnuté osudy značky
Značka Lamborghini má pohnutý osud. Založena byla před čtyřiceti lety v Itálii, jeden čas patřila dokonce americkému koncernu Chrysler, chvíli malé společnosti s kanceláří na Bermudách, přes ni se dokonce stala sourozencem s korejskou značkou Kia, až nakonec skončila ve velké náruči koncernu Volkswagen.

A tak na současných vozech Lamborghini lze celkem pochopitelně vysledovat řadu prvků a detailů, které nesou podpis konstruktérů značky Audi.

Značku Lamborghini lze opravdu nalézt také na traktorech, ovšem jde o zcela jinou divizi. A souvislost s Mladou Boleslaví? Autor karoserie a současný šéfdesignér značky Luc Donckerwolke je typický kosmopolita: Belgičan narozený v Peru pracoval jistý čas pro německý koncern i v mladoboleslavské automobilce, kde se podílel na konstrukci současných škodovek.

Murciélago je býk i netopýr
I velký koncern ví, že u tak mimořádných aut je dobré zachovávat tradice. A tak i u většího a silnějšího ze dvou vyráběných modelů Lamborghini zachoval španělskou větev jmen: Murciélago je název netopýra stejně jako jméno legendárního býka z 19. století, který si pro své statečné výkony při koridě zasloužil milost od neméně legendárního toreadora Lagatria...

Je to mimořádné auto. Jak říká jeden z jeho majitelů v Česku, Patrik Tkáč, spolumajitel finanční skupiny J&T: „To je adrenalinové auto. Stále ještě za jeho volantem z něj mám respekt. Nemluvě o tom, že kam přijedete, jste středem zájmu. Ať je vám to příjemné či nikoliv.“

Tabulka vypovídá o parametrech, které mohou motoristického labužníka přesvědčit, aby se stal kupcem. Dodejme, jaká spotřeba je udávána: město/mimo město/kombinace - 30/20/25 litrů na 100 kilometrů. 

Lamborghini Murciélago v číslech

délka/šířka/výška 4580/2045/1135 mm 
váha

1650 kg

motor

dvanáctiválec do V,
pohon všech kol

objem

6192 cm3

maximální výkon

580 koní (426 kW)

maximální kroutící moment

650 Nm

objem nádrže

100 l

maximální rychlost

přes 330 km/h

zrychlení 0-100 km/h

3,85 s

***

"Chci auto, ze kterého něco vyzařuje. Musí mě zaujmout na první pohled. A lamborghini, to je soulad síly a vzhledu."

S vozem jezdí: Tomáš Řepka, fotbalista

Čtěte také: Čím jezdím? Autem za 10 milionů  ...ZDE

Na otázku, co společného mají Volkswagen, zemědělský traktor, Bermudy a Mladá Boleslav, zná odpověď jen málokdo.

Lamborghini Murciélago patří mezi nejdražší skvosty současné automobilové produkce. Jeho historie začala před čtyřmi roky.

Jeden z majitelů tohoto vozu, fotbalový internacionál Tomáš Řepka hrající v Anglii, říká: „Tohle lamborghini je nádherný soulad síly a vzhledu. Přesně to, co od auta chci - aby z něj vyzařovalo, co umí. Musí zaujmout už na první pohled a pak ho chci.“

Takový pohled se vám naskytne, když vás lamborghini předjede

I když jméno vozu je odvozováno od španělského pojmenování netopýra, spíš přece jen připomíná divokého býka

Autoři:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Tak si žijí milovníci aut v USA. Vyladí si veterána na tisíc koní

Dodge Super Charger Hellephant SEMA

Tradiční veletrh SEMA v Las Vegas ukazuje, jak si Američané prostřednictvím nejrůznějších doplňků vylepšují svá auta....

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Na přezutí se teď v pneuservisech čeká až týden

Přezouvání pneumatik

Kvůli prvnímu sněhu a nízkým teplotám se prodloužila čekací doba v pneuservisech. Na přezutí na zimní pneumatiky si v...

Najdete na iDNES.cz