Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Čtyřletý řidičský rychlokurz Lucie Bílé

  14:25aktualizováno  14:25
Jste žena řidička a chtěla byste každý rok dostávat nový mercedes přibližně za jeden milion korun? Pak musíte dosáhnout přinejmenším stejného úspěchu jako devítinásobná zlatá slavice, zpěvačka Lucie Bílá.

Lucie Bílá sice po ujetí 100 000 kilometrů dostává zbrusu nový Mercedes třídy C, kterého se v době jeho uvedení na český trh stala kmotrou, sama však za jeho volant neusedá.

"Nechávám se v něm jen vozit. Mým řidičským potřebám úplně stačí maličké "áčko", vysvětluje naše nejpopulárnější zpěvačka.

Proč jste se rozhodla právě pro mercedesy?

Jsou to noblesní automobily, ale především se mi líbí rozmazlování firmou DaimlerChrysler. Měnit značku tedy rozhodně nijak brzo nehodlám.

Řídit jste začala teprve před necelými čtyřmi lety. Jak probíhala výuka v autoškole?

Měla jsem velkou kliku, že můj manažer Jirka Kouble má s tatínkem autoškolu, a to mi věřte, že nebýt těchto dvou pánů, ještě se nechávám všude vozit. Přiznávám, že to se mnou asi neměli vůbec jednoduché. Na otázku, jak dlouho jsem dělala řidičák, pokaždé odpovídám, že mám čtyřletý rychlokurz.

Usednout za volant pro vás byla nutnost, nebo jste řídit chtěla?

Nikdy předtím jsem auto neřídila a ani trošku mě to nelákalo. U nás doma je vedoucí chlap a ten se o nás stará. Z toho důvodu nemá řidičák ani moje maminka. Neumíte si představit, jak jsem byla vystrašená, když mě můj manažer hned při první jízdě bez varování strčil za volant s tím, že rovnou vyrážíme do ulic. Ale asi to bylo potřeba.


Takže začátky nebyly snadné...

To opravdu ne. Nebojím se přiznat, že na některé věci nemám. Ale teď už je to lepší.

Vyznáte se v autech, nebo při výběru spoléháte jen na rady svých spolupracovníků?

Auta poznám hlavně podle barvy. (smích) Ba ne, jezdila jsem v různých typech, ale pro mě je důležitá jedna věc - víc než působivý sporťák mě baví obyčejné rodinné a pohodlné auto s velkým kufrem. Proto mě na koncerty vozí můj manažer v "céčkovém" mercedesu. Domů jsem si pak pořídila "áčínko" pro radost. Ocením i prostor vzadu, kam se vejde kočárek.

Jakou pozornost svému vozu věnujete? Jste ten typ řidičky, která svůj vůz oslovuje jménem a při každé příležitosti ho leští?

Neleštím, ale povídáme si. Většinou se mu za něco omlouvám. Je to můj roztomilý brouček.

Na co při výběru vozu kladete důraz? Co ve vašem voze musí být?

Všechno, co je užitečné. Efekt není tak podstatný. Obejdu se třeba bez klimatizace, protože to je učiněný zabiják hlasivek. V tomhle počasí si naopak užívám teplíčko, takže si hrozně ráda hovím ve vyhřívaných sedačkách.

Co barva auta. Máte nějakou oblíbenou?

"Ačko" jsem nejprve chtěla černé, ale když jsem ho uviděla, připadalo mi jako malá rakvička. Bohužel ne ta sladká se šlehačkou z cukrárny. Asi nejraději mám stříbrnou nebo modrou.

***

 

Mercedes třídy A - čtěte test

***

Často koncertujete v zahraničí. Tam se k řízení asi příliš nehrnete...

V Bratislavě se o nás stará mercedes, jinde jezdíme taxíky. Nejhorší zážitek, na který asi nikdy nezapomenu, mám z Ruska. Řidič Serjoža byl sice moc příjemný, ale šofér to byl naprosto strašný. Trpěli jsme my i auto. Jeho styl jízdy totiž od začátku do konce dodržoval pravidelný rytmus brzda, plyn, brzda, plyn, brzda... To se střídalo asi ve vteřinových intervalech. Ještě večer jsem zpívala Podmoskevské večery s žaludkem v krku.

Cítíte se na českých silnicích bezpečně?

Příliš ne. Asi bych jen marně volala: "Jezděte prosím opatrně!" Všechno se odehrává hrozně rychle a v jediné vteřině člověk může ztratit vše, co bere jako naprostou samozřejmost.

Nový Mercedes třídy A ... čtěte VÍCE 

Kolik kilometrů tak ročně najedete?

Jako spolujezdec ročně najezdím asi osmdesát tisíc kilometrů po koncertech a k tomu jako řidič dvacet kilometrů po nákupech (smích). Ale vážně, sama toho odřídím víc, ale s cestami na vystoupení se to nedá srovnávat.

Jak za volantem zvládáte zimu? Vyrazila byste třeba na hory?

To raději opravdu ne. Moje "áčko" je v pravém smyslu medvědem - v zimě totiž bude spinkat v garáži. Černou práci za něj odvede Mercedes C, kterému proženeme faldy, až se z něho bude kouřit.

Existuje vůz, který byste v žádném případě nechtěla?

Spokojila bych se asi se vším. Jen by v žádném případě nesmělo být moje auto růžové.

Obejdu se bez klimatizace, je to učiněný zabiják hlasivek, říká Lucie Bílá

Autoři:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.