Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bowieho auta: montoval a chromoval mini, boural s mercedesem

aktualizováno 
Hubený vysoký mladík David Robert Jones pracoval začátkem sedmdesátých let v továrně British Motor Corporation, montoval tehdy rodící se ikonu jménem Mini. Jones si u toho určitě zpíval a měl hlavu plnou muziky.

Pochromovaný mini je nápad Davida Bowieho | foto: Lukáš Hron, Mobil

Ke kapesní legendě se vrátil o necelých čtyřicet let později, když už byl stejně slavný jako to auto, možná ještě více.

V roce 1999 už jako David Bowie navrhl k oslavám čtyřicátin miniho unikátní kousek s komplet pochromovanou karoserií. Dnes si můžete jeho modýlek koupit za padesát liber po internetu.

Mini slaví padesát let

David Bowie byl hippie, rebel, mimozemšťan a hudební génius. Ten hudební mág, který svou příslušnost k pozemšťanům naplno prokázal až letos 10. ledna, měl na auta vybraný vkus. Do oné fabriky BMC se dostal spíš náhodou. Když praštil se školou (studoval průmyslovku), maminka mu sehnala narychlo práci.

A tak Bowie ve svých začátcích (že bude muzikantem bylo jasné snad od malička, začínal na plastový saxofon) montoval miňasy. Přišlo se na to díky jedné fotce, která koluje internetem (zde).

Jaguar E-type

Velká kočka, jak říkal svému Jaguaru E-type, byla jeho věrnou společnicí v začátcích kariéry. Roadster z roku 1967, který patří k vůbec nejkrásnějším autům všech dob, samozřejmě musel být v klasickém odstínu british racing green. V té temné zeleni prý bylo pár škrábanců a pod kapotou šestiválec 4,2 litru s výkonem 256 koní.

Limuzínu Mercedes 600 Pullmann Landaulet dostal v roce 1965 papež Pavel VI. Ve...

Excentrický umělec měl slabost i pro mercedesy. A rovnou ty nejfajnovější. Když ve druhé půlce sedmdesátých let dobýval svět albem Heroes, nechal se vozit po Berlíně Mercedesem 600 Landaulet. V legendární osmiválcové limuzíně (motor M100 objem 6,3 litru, mechanické vstřikování Bosch a 250 koní) si to užíval jako pravá rocková hvězda: se staženou střechou, postavený vzadu a kynul davům.

Svůj Mercedes 450 SEL proslavil dokonce písní „Always crashing in the same car” (Vždycky bourám ve stejném autě, 1977). Ta vychází z reálné historky z Bowieho kokainového období. Když se chtěl zpěvák pomstít svému kalifornskému dealerovi, který ho podvedl, přiřítil se k němu domů a svým mercedesem několikrát vrazil do jeho cadillacu.

Fotogalerie

Pokračování historky říká, že to mercedes díky mohutným (a taky pěkně ošklivým) „americkým“ bezpečnostním nárazníkům přežil bez větší újmy a Bowie v něm donekonečna kroužil kolem hotelu, ve kterém bydlel.

Bowie uměl šokovat nejen muzikou. Dnes se v zrcadlových autech promenují exhibicionisté vcelku běžně, ale v roce 1999 to při oslavě čtyřicátin miniho byl šok. Ziggy Stardust alias David Bowie navrhl na objednávku automobilky (tehdy už patřila BMW) kompletně zvenku i zevnitř pochromovaný exponát, který byl zářivou hvězdou expozice Mini v londýnském muzeu designu.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.