Diskuze
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola
Děkujeme za pochopení.
J59a79k72u50b 24K37o31s
A co kdybychom ty emise nechali tak jak jsou? Dá se s tím žít teď, určitě by to šlo i v budoucnu.
J91i71ř19í 69S96c98h25w79a93c66h
nasaď si hadici na výfuk a tu hadici natáhni do kabiny. Do jak dlouhé budoucnosti asi tak vydržíš?
P69e12t43r 58H12o21r47á20k
Podle mne nejsou schopni nejjemnější částice účinně a trvale vyfiltrovat a tahle technologie spěje oprávněně k vymizení bez ohledu na to, co si myslí ti, co to chtějí dál prodávat, protože do toho už strčili hodně peněz.
T68o77m90á44š 91M73a84t68ě30j
Mikročástice produkují všechny přímovstřikové motory... včetně benzínu.
U dieselu se to řeší ... u benzinu ne.
U těch nejmenších částic (filtry nezachytí) - je na tom benzín trochu hůře, protože těch nejmenších produkuje více, než diesel (diesel produkuje spíše "trochu" větší). U těch "trochu" větších - je na tom benzín hůře (protože u dieselu je sundají filtry skoro úplně, u benzínu se neřeší (ale jeji jich v základu méně než u dieselu), a u těch největších je na tom lépe benzín, protože je neprodukuje (a diesel je filtruje - ale ne zcela).
O81n67d68ř84e87j 78Š77á33l79e67k
A teď mi vysvětlete proč šla Evropa cestou downsizeingu, když známý si nedávno kupoval Dodge Ram 3500 6,7 litrů diesel, který hravě zvládá normu EURO 6 i bez močoviny? PS. má to na tahání 7 tunové lodě.
J49i42ř10í 75S97c31h76w21a17c62h
Hmm, tak jsem se podíval na US web. Ten Cummins 6,7 je normální turbodiesel a SCR neboli Selective Catalytic Reduction (to je ta močovina) má samozřejmě taky.
M56i67c34h40a76l 68J52a10n36o27v94á22č
Rozdelim tenhle komentar do dvou casti... Mluvim z vlastni zkusenosti. Driv byly diesely nesmrtelne motory, ale to uz dnes zas az tak neplati.
1)Diesel neni mrtev pro cloveka, ktery si ho muze dovolit novy se zarukou.
2)Diesel z bazaru si v budoucnu koupi jen silenec. Vstriky, turbo, dvouhmota na spojce, mocovina, vysokotlake cerpadlo, filtr pevnych castic... Tech veci, ktere se na tom motoru muzou pokakat, pribyva.
Nove auta nekupuju, takze od ted uz jen benzin.
P96e83t23r 64H79a78n40a
Možná vám to i chvíli i určitých modelů vydrží, ale filtr pevných částic je už ui u benzinu povinný, dvojhmoty jsou už taky nasazeny i drahé vstřiky a až nebude dieslová konkurence.
J79o70s13e67f 11M92i23š24k61o76v15s72k23ý
Je v tom bohužel hodně politiky. Konečně vychází na povrch i technická realita. Protože mají diesely obecně nižší spotřebu, tak logicky mají i nižší emise CO2. Problém s emisemi oxidů dusíku je také vyřešen pomocí technologií, která používá močovinu. Ekonomika provozu dieselu vůči benzinu je výhodnější pokud vůz najede ca 20.000 km/rok a používá se alespoň 6 let.
J42i38n17d28ř35i77c96h 62S71t36i12b15ů77r70e33k
Často se automobilky ohání tím, jak NOVÉ dieslové motory jsou ekologické. Ale lidi ve městech spíše zajímá, jaké zplodiny bude mít tento motor při nájezdu 200 000 km? Protože ojetý benzínový motor sice smrdí, ale ojetý diesel je fakt ultra hnus. Když jezdím po městě na motorce a stojím někde za dieslem, tak v 80% případů je mi v přilbě špatně z dýchání toho svinstva.
J52i82n77d36r54i69c72h 11K51u16c22h12a43r
Zrovna dvoutatkntní motorku bych do diskuzi o smradu netahal. A kolik čtyřtaktních skutečně jezdí denodenně... A myslím že lidé obecně emise neřeší, ani ve městěch
T44o34m32á83š 92M68a76t93ě38j
K těm amíkům - není to vůbec divné, jen ty si zakrýváš oči nesmyslnou pseudozelenou aférou. Za vším jsou peníze (a ekologie je v tom pramálo).
Diesely se u nás používají především kvůli cenové výhodě - jednak je levnější nafta, a jednak nižší spotřeba (diesely jsou účinnější) - ve výsledku levnější provoz. Daní za to je vyšší složitost a tím i cena motoru (+náročnost na údržbu). V Evropě to navíc tlačí nesmyslná regulace CO2.
V americe je na druhou stranu benzín velmi levný, takže pro naftu není "ekonomicky" místo. Prostě výhoda nafty v US nevyrovná nedostatek v podobě ceny a vyšší složitosti motoru. Zatímco u nás se ti diesel vyplatí za 80 - 150 000 km - v americe se ti vyplatí 2-3x později. Proto tam diesel nikdy nedokázal prorazit (a automobilky se tam s diesely moc nehrnuly - protože by musely s cenou dolů... a jde především o zisk). K tomu připočti nedostatečnou naftovou infrastrukturu (ne každá pumpa prodává naftu) a regulaci CO2 - která je tam řešena jinak, a ve výsledku máš pro naftu poměrně nepříznivé prostředí, kde ekologie nehraje žádnou roli.
J80i77ř17í 43S11e62h33n32a88l
Diesel neni ucinnejsi, tohle je taky dokola omilana pitomost. Moderni benzinovej a dieselovej motor v aute maji ucinnost cca stejnou. To ze ma diesel mensi spotrebu je dane vetsi vyhrevnosti nafty a ne vetsi ucinnosti motoru. V litru nafty je vic energie nez v litru benzinu.
L87u68m43í27r 83V70i83t59h38a
Porsche totiž dlouhodobě odebírá diesely od Audi a v souvislosti s emisními švindly se samo cítí velice podvedeno. Vždyť musí kvůli špinavé hře svých koncernových kolegů svolávat 22 tisíc kusů SUV Cayenne.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/diesel-nafta-emise-prumysl-d08-/automoto.aspx?c=A171009_233611_automoto_fdv
Není náhodou Porsche největším akcionářem VW???
P91e77t81r 92Č76e64r25m12á24k
Není, ono totiž stejně jako je VW a VW (výrobce vs. Group) tak je Porsche a Porsche (výrobce vs. Holding).
R79a96d58o47m36í71r 48A28l83b33e80r77t
Dost bylo té hysterie! Diesel dotoho!!!
M20i11c38h96a15l 10R42e76i53t40e96r
Je to jen pokus o kriseni mrtvoly pote, co do ruznych udelatek investovali obrovske castky, ktere jsou nejspis v nenavratnu. V zapadni evrope je trend naprosto jasny - jen silenec si dneska koupi diesel - technologie vyrazne slozitejsi a nachylnejsi na poruchy, vymeny filtru pevnych castic, dolevani adblue, rychlejsi zastaravani norem pro vjezd do center a v neposledni rade dvojnasobna silnicni dan i poplatek za registraci (nepochybuji ze se dostane i k nam). Nehlede na to, ze pri tomto trendu za par let naftove auto proste neprodate.Pritom alternativy ve forme LPG nebo CNG jsou cenove levnejsi nez diesel. Trochu mi to pripada jako kdybychom dnes kupovali parni lokomotivy, staveli hnedouhelne elektrarny nebo ve meste topili koksem.
R27o77m50a33n 79M39a54r34t15í61n20e51k
dobrý den, patřím mezi šílence, 2 měsíce starý 2.0 diesel citroen s adblue..děkuji
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...