Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jízda musí být pohodlná a ladná, velí parník na kolech

Třiatřicetiletý Opel Commodore je parník. Trochu těžkopádný, ale ne tak, aby vás to otrávilo. Jízda musí být ladná, učí vás. Jezdí jinak než dnešní auta, ale rozhodně ne staromódně. Je to uklidňující a povznášející pocit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i67ř50í 13B98o67č95e11k 6519854585366

Na starý opel se nejspíš zapomenout nedá, dnešní opelford ale nikdo nechce. Stejně VWaudi, to je směšné. Pro jednodušší jedince ale dostatečné.

0/0
26.7.2014 21:33

J39a98n 75N90o64v61á94k 9106800607493

ty jsi asi velký odborník, tak mi vysvětli co má opel společnýho s fordem, to by mě fakt zajímalo

+1/0
26.7.2014 21:54

J15a82r46o11s87l14a70v 32Z77a83h43r40a97d75n41í90č65e62k 7575350484801

Prostě nádhera, ne každý se sleduje skvělé řazení a zrychlení a nejvyšší luxus. Rozhodně bych v tom měl lepší pocit při jízdě, než ve spotřebním autě. Jsem spokojený s autem bez elektroniky, které ovládám já sám bez kecání něčeho, co do auta nepatří.

+1/0
26.7.2014 8:38

R39a28d13e46k 15L48u65k95á64š 6973289458308

40 let starý Opel jezdí jako dnešní auta?  To je pan redaktor překvapen, že už tehdy měla auta volant a motor?

+2/−1
24.7.2014 14:16

M62i66c17h96a79l 62K79r52č94á68l 6768258326692

Pan redaktor se evidentně minul povolání. Jako spisovatel románů by vydělal víc.

+1/−2
24.7.2014 11:23

J39i47ř33í 34V10o34g35e17l 6812832666658

Ač jsem sám staromilec a v garáži mi nějaké vykopávky, jež já nazývám veterány, stojí, tak v rámci objektivity musím uznat, že nová auta na rozdíl od těch starých (jak tu někteří diskutéři uvádí skutečných) neschnijou po pěti letech provozu a nemají problém s nájezdem v řádu mnoha set tisíc kilometrů. Ony ty starší kousky jsou pastva pro oči, ale sami byste v tom už nechtěli hltat dnešní porce kilometrů a měnit každých 5 000 olej, neustále řešit postupující rez a hlavně se v tom nedejbože nabourat.

+5/−1
24.7.2014 9:30

J83a22k86u78b 41F79e40i21f38a98r 7549609556859

Mohu s vámi suhlasit snad jen ohledně té koroze. Ono totiž všechno bylo poplatné době. Tehdy nebylo v provozu tolik aut, tedy i na silnicích vznikalo méně kritických situací. Každý výrobek neobjel třikrát zeměkouli než s dostal až k vám a kvůli každé ptákovině se necestovalo stovky km.

A co se týká nájezdu...no ty dnenší pidimotory s turby a stovky tisíc najetých kilometrů....taky se mi to moc nezdá ;-)

+2/−1
24.7.2014 10:17

J10i14ř43í 59V35o31g81e77l 6362582416728

Ani já downsizingu moc nefandím. A mám rád stará auta. Ale buďme objektivní - udržet auto pro nájezd 200 000 Km před 40 lety a to samé dokázat dnes, to je rozdíl. Dříve bylo vše krásně opravitelné a taky se často opravovalo :-)

0/0
24.7.2014 11:02

J27i21ř93í 54S84c33h39w24a77c67h 8648254368966

problém je, že tu v diskuzi každý srovnává starý 6vál s 1,2TSI, což je samozřejmě nesmysl, tento motor není jeho dnešní náhradou. 

Když srovnávat, tak s něčím co odpovídá stejné třídě, tedy asi tak s turbem v 1.8-2.0 tam se o nájezd ve stovkách tisíc km vůbec nebojím....i s případnou výměnou turba někde mezi 150-200 tisíci (prostě spotřebák jako rozvody ;-))

+1/0
24.7.2014 11:15

P84a21v41o40l 92K71u78b24r34a30n 6729310570452

No ... čo sa týka hrdze a bezpečnosti máte pravdu, ale čo sa týka nájazdu km ani moc nie. Staré motory sú prevažne veľmi jednoduché, takže je tam menej šancí sa niečo pokaziť. Pri dobrej údržbe môžu kľudne najazdiť viac ako dnešné vyhypované piditurbo motory.

+2/0
24.7.2014 10:29

J83a16n 85S38l47a67d61k28ý 1268833240311

To byl Opel ještě auto

+2/−1
24.7.2014 8:32

J30a40k17u41b 49F27e33i38f46a69r 7469949656689

a dnes není?

0/0
24.7.2014 8:57

D93u13š86a72n 80P62e74š93e40k 3715809354770

Nejenom Opel. Tehdy se ještě vyráběla skutečná auta (např.Ford Granada). Dnes už se vyrábějí jenom dopravní prostředky k přemístění osob a nákladu.

Podvozky jsou tvrdé a nepohodlné, místo kvalitního odhlučnění podvozku a motoru se cpou do aut dotykové multimediální ptákoviny a aplikace.

+3/0
24.7.2014 9:10

J67a44k65u94b 57F26e70i51f47a16r 7919799546979

spíš bych to viděl tak, že autoprůmysl se ve jménu neustálého růstu snaží dostat auta do "kategorie" spotřební elektroniky, aby se měnila po dvou-třech letech.

+1/0
24.7.2014 9:19
Foto

M29i97c23h69a89l 72P78u73č 3588412524128

Přesně tak tomu je. Auto = spotřební zboží. Dříve, kdo měl auto, byl motorista, dnes je každý jouda vlastnící oprávnění prostě řidič. Podle toho to taky vypadá na silnicích.

+7/0
24.7.2014 9:49

D60a55n36i10e45l 59K24r49o64n92e79r 7744884786937

Jako chcete srovnavat hlucnost aut z konce minuleho stoleti a dnes a jeste vam ta starsi vyjdou jako vitezove? Vy musite byt regulerni blazen.

0/−1
24.7.2014 9:40

L26e56o95š 94S91m36u63t54n94ý 2267129905622

nemusí to být až tak nepochopitelné.já jsem měl audi 100 diesel, r.v 1982 prodával jsem ji v autobazaru,a bazarník si ji projel a strašně se divil že je uvnitř tišší než jeho octavka v tdi:-)

+2/0
24.7.2014 10:46

J98i93ř85í 34S51c54h64w25a25c46h 8708414658156

no najdou se výjimky (ta octa asi nebyla nejnovější), které potvrzují pravidlo, že dnes jsou auta uvnitř v průměru mnohem lépe odhlučněná, než ta před 30 lety. I taková Fabia s tříhrnkem HTP je dnes úplně někde jinde oproti Š120 i Favoritu.

0/0
24.7.2014 11:09

J43i36ř27í 48K80o20c77u61r27e61k 6455594755968

Garantuji vám, že ta původní Octavia ze 60 let je tišší než Škoda 120. Zevnitř i zvenku. Favorit je naopak velice tichý oproti Š120, obzvláště ty se vstřikováním. Samozřejmě vše vztaženo na zahřátý motor, který je v dobré kondici.

+1/0
24.7.2014 17:54

J11i40ř83í 43S68c60h50w69a16c55h 8338434248786

No v podstatě souhlasím 

To ale nic nemění na tom, že dnešní Fabia je uvnitř úplně nejtišší.;-)

0/0
24.7.2014 23:30

J11o19s35e62f 35Č31i29h28á76k 7771309800836

Nebyl tu už tento článek?

0/0
24.7.2014 4:39

J46o76s33e87f 90C78í66s23a84ř 7627372720150

byl tu článek o stejným typu, ale jiným kousku http://auto.idnes.cz/opel-commodore-01e-/auto_ojetiny.aspx?c=A140701_174729_auto_ojetiny_fdv

0/0
24.7.2014 8:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.