Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Poutejte se. Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun

Bezpečnostní pásy se do aut instalují od padesátých let dvacátého století a od té doby zachránily přes milion životů. BESIP kampaní "Děláš to taky!" upozorňuje, že stále hodně lidí na pás v autě zapomíná nebo špatně poutá děti. Nepřipoutaní řidiči přitom umírají při nehodě 14krát častěji než řidiči s pásem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Někdo kdysi prý řekl, že pokud nějaka věc zachrání aspoň jeden život, má smysl. Narážím na nedávnou nehodu, kdy řidička přežila jen proto, že nebyla připoutaná. To když ji auto převálcoval traktor. Stačila přelezt na sedadlo spolujezdce. Kdyby byla připoutaná, byla by mrtvá...

0 2
možnosti

Za poslední měsíc airbagy zachránily život, nebo přinejmenším zabránily zranění u 4 mých kamarádů. Všechna tři auta jsou totálka, kdyby byli nepřipoutaní, odnesli by si mnohem víc, než jen pár modřin a leknutí.

1 0
možnosti

Trocha fyziky a skutečné znalosti by neškodila.

Snad by chtělo říci toto součinitel tření na suchém asfaltu je cca 0,7 na suchém betonu 0,9

znamená to že každý Newton tíhy (hmotnost * gravitační zrychlení) se změní na brzdnou sílu.

Z hlediska fyziky dojde k vektorovému složení sil pro které můžeme použít Pythagorovu větu. To by znamenalo, že výsledná síla na lidský organismus při prudkém brzdění je cca 1,22-1,35 násobkem běžné tíhy jeho těla.

Extrémní zbrzdění citované ve článku je vlastně dopravní nehodou.

1 0
možnosti

Stačilo napsat poslední větu. Ostatní tak nějak moc nesouvisí, a když tak okrajově

0 2
možnosti

Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/bezpecnostni-pas-0e5-/automoto.aspx?c=A150919_230457_automoto_taj

to je usmevne. Jsme vsak presvedcen, ze hotmost se nezmeni a zusatne porad 90kg.

2 0
možnosti

Trochu nešťasné srovnání, ale málokdo si ještě ze školy pamatuje moment hybnosti. Srovnání použité v článku každý, opakuji, každý trochu inteligentní čtenář pochopí.

0 0
možnosti

M18i64r57e16k 86G30a47j21e76r

21. 9. 2015 20:46

Jeste jednou: "Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny."

Myslim, ze autorka tohoto textu nemela ve skole rada fyziku, tak radeji sla studovat zurnalistiku. Doporucuji ale i po tom se vyhybat jakemukoliv psani, kde se vyskytuji fyzikalni pojmy. 

Hmotnost se opravdu nezmeni!

7 0
možnosti

přesně tak, volně zaměňuje hmotnost a tíhu (váhu). Kdo s tím má podobný problém doporučuji zhlédnout toto: 

https://khanovaskola.cz/video/3/215/774-rozdil-mezi-hmotnosti-a-vahou

a ještě navíc ty nesmysly s obrovským přetížením při brždění.....

2 0
možnosti

"...stále jsou tací, kteří riskují nejen pokutu a ztrátu bodů"

Body se neztrácejí ale připisují!

5 0
možnosti

Po prudkém brzdění se váha těla znásobí na několik tun

Při prudkém zbrzdění z rychlosti 50 kilometrů v hodině se hmotnost jeho těla zvýší až šedesátkrát. Člověk o hmotnosti 90 kilogramů tak zvýší svoji hmotnost až na 5,4 tuny.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/bezpecnostni-pas-0e5-/automoto.aspx?c=A150919_230457_automoto_taj

Tady se někdo zbláznil ale já to rozhodně nejsem!!8-o

0 0
možnosti

...tady si někdo plete brzdění a náraz tak si to laskavě opravte!

1 0
možnosti

P83e41t77r 67B29r48o69ž

21. 9. 2015 16:14

Poutat se - ano. Ale slova o zvyšující se hmotnosti platí až pokud se rychlost blíží rychlosti světla a to opravdu v autě není. Autor chtěl patrně napsat, že síla, kterou tělo působí na okolí, odpovídá tělu (tělesu) o hmotnosti několika tun - ale i o tom bych velmi pochyboval...  možná při opravdu prodkém nárazu, kde je extrémní zpomalení, ale rozhodně ne při prodkém brzdění. (středoškolská fyzika)

10 0
možnosti

Formule 1. umí cca. 3 géčka, v běžném autě se k tomu ani nepřiblížíme .

To jsou panečku důvěryhodné informace tady8-o

2 0
možnosti

J40a73n 13N67o28v82á71k

21. 9. 2015 16:08

Tahle doporučení stejně pomalu ztrácí smysl. V nových autech se připoutat musíte, bo jinak ohluchnete z toho pištění upozorňující vás na nepřipoutání (co já vím, tak už je to ve všech autech takových osm let zpět, tedy aspoň od té doby na mě má auta řvou: připoutej se) a v těch starších se zabijete ať jste připoutaný a nebo ne. Když to do vás čelně napálí nějaký idiot s modernějším vozem, tak jste na kaši a nepomůže vám ani svatej. :-(

1 0
možnosti

vezmeš pás, připneš, pak teprve sedneš a jedeš. Strašně složitý.

0 1
možnosti

S nutností poutání souhlasím, ale titulek je úplně špatně. Váha těla (tedy hmotnost) se nemění při pohybu, stání nebo zrychlení či zpomalení (pokud se nepohybujete v rychlostech, při kterých se mohou uplatňovat relativistické efekty). Rostou působící síly - lineárně s hmotností a kvadraticky s rychlostí.

11 0
možnosti

...  přínos fyzikální olympiády? ... ;-)R^

0 0
možnosti

Spolujezdec ano. Dítě stoprocentně! Ale když se nepřipoutám sám, tak snad nikoho druhého neohrožuji ne? Možná při velmi prudkém nárazu z pravé strany vozu, kdy by pak moje tělo mohlo narazit do spolujezdcova.

0 1
možnosti

P95e73t89r 60G59r50e19s27l

21. 9. 2015 14:31

Když se nepřipoutáte a budete mít nehodu v konečném rychlostním součtu vyšší jak 60 km/h, budeme mít víc práce Vás zachránit. Budete delší dobu ležet na ARO, budete mít delší dobu rekonvalescence, spotřebujete více "péče" a více léků... Možná by v tu chvíli potřeboval pomoc někdo někde jinde. Neohrožujete, ale nepoutat se je i trochu sobecké, nepočítám fakt, že Vaše auto může začít hořet a Vy budete pěkně v bezvědomí se válet na přístrojové desce, než abyste to své dítě odpoutal. Myslete jinak! :-(

14 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!