Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oprava TDI vázne. U passatů a superbů úpravy nefungují a spotřeba roste

Volkswagen v Evropě mírně zpozdí svolávání 160 tisíc vozů Volkswagen Passat a Škoda ke kontrole, protože se ukázalo, že softwarová aktualizace, která měla vyřešit problémy s obcházením emisních testů, nefunguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M84i88r74o77s82l41a89v 61S58t67e69i95n83e11r 4980802800546

Jelikož se jedná o motory zpravidla starší, než 3 roky, nemá jakékoliv kutění na jejich řídícím počítači valný smysl. Současné motory jsou (prý) v pořádku, na těch EA189 už sotva někdo bude měřit emise na zkušebním zařízení. V reálném provozu proti nim nebylo nic, emise menší, než předcházející E4. E5 je stejně už za námi, aktuální je E6.

Kdo však má odvahu, měřit obsah aromatických uhlovodíků v emisi benzinem poháněných vozů? Místo tetraethylu olova se už léta do benzinu míchají ředidla a ta jsou jednoznačně rakovinotvorná. Navíc díky turbo produkují i benzinové motory ty NOxx.

+2/0
17.4.2016 17:51

L46u36k53á76š 54H32o82š42e50k 6449607810131

Něco mi říká, že tohle software nevyřeší.

0/0
17.4.2016 14:33

J42a22n 98D82l30o70u26h73ý 7164649840549

Nafta v osobaku => nesmysl

+4/−8
15.4.2016 22:52

K64a12r27e81l 96K66o74v23á42ř89í53k 9872184448518

proč? ptám se jako laik, tak b\ch rád četl nějaký názor, proč to není pro osobák

0/0
16.4.2016 15:27

V93l49a90d55i10m76i63r 37H83o83l28m78a19n 5648799398702

jj, taky nechápu majitele těchto rakovinotvorných zbraní, pro pár ušetřených grošů by si někteří snad do nádrže nabrali i kyanid draselný (cyankáli).

K tomu vytunit káru demontáží filtru pevných částic a s černými oblaky jak za stařičkou rozhašenou Pragou V3S hurá na cesty. Hnus fialovej.

+2/−2
16.4.2016 16:06

P68e31t88r 30H64a60r52i77p85r67a69s51a67d 21H73a85j29i31č 8333250194837

Můj otec se celý produktivní život zabýval konstrukcí naftových motorů. Vždycky říkal, že naftový motor do osobního automobilu je cituji: "pitomost". Naftový motor začíná být zajímavý až od určité velikosti. Jde hlavně o fyzikálně - chemické vlastnosti paliva při hoření, které se podstatně liší od benzínu a tím se nutně liší i konstrukce celého motoru (hlavně je rozdílný způsob hoření směsi a průběh tlaku při vznětu/zážehu v závislosti na čase). Něco se dá dohnat elektronikou a různými komplkacemi, ale princip je pořád týž. Vždycky jezdil autem s benzínovým motorem.

Mě osobně připadají oba způsoby stejně praštěné. Pohybovat se vpřed pomocí řízených mikrovýbuchů... ;-D

+2/−1
16.4.2016 20:21

J76a10k73u43b 96H78e86g64e58n61b59a81r28t 9855544319384

"Mě osobně připadají oba způsoby stejně praštěné. Pohybovat se vpřed pomocí řízených mikrovýbuchů... ;-D"

V tom případě asi nejste fanouškem kosmické lodi Orion? ;-)

0/0
17.4.2016 5:20

P88e47t76r 24H18a93r84i25p72r53a91s89a42d 56H24a60j84i54č 8873550314627

Přincip úplně neznám, ale troufnu si tvrdit, že takový pohon bude trpět uplně stejnými a nevyléčitelnými nemocemi jako spalovací motory a těmi jsou hlavně vibrace a poruchy materiálu z extrémního namáhání a pravděpodobně i hlučnost. Lepší a bezpečnější jsou lineární pohony u kterých je zátěž kontinuální.

Například u spalovacích motorů je největším problémem správný výpočet konstrukce a vyvážení klikové hřídele a celé soustavy na ní napojené. Zejména obtížné je odstranění nebo utlumení přechodvých jevů, kdy může docházet k rezonanci a následně k její destrukci.

+1/0
17.4.2016 11:27

A73n89d31r19e17j 91K85r91á87l 7405976925435

Apríl už byl, ne?

0/0
15.4.2016 10:32

M76a42r68i67o 16L88u28c33h34e93z73i 1254158452304

Kdyby byla spotřební daň benzínu stejná nebo nižší než u nafty, nikdo by do osobáku naftu nekupoval:-(

+1/0
14.4.2016 23:35

J42i41r66i 74F17i36n73k 6857929987858

No, znám pár lidí kteří mají naftu z "lepších zdrojů" - (rozuměj kradenou) a ti by nepřežili kdyby museli tankovat u pumpy za své.:-/

+4/0
15.4.2016 6:37

Z92d38e80n65ě61k 91H49r22u46b28ý 5265858801666

Zcela logicky jediné možné řešení úpravou softwaru je takové, které bude švindlovat stejně jako to původní, jenom se na to při měření nepřijde.

+1/0
14.4.2016 23:15

P12e38t48r 95Č56e92r12m55á64k 9588555729320

To moc logiku nedává, protože při měření se nepřišlo ani na ten stávající software.

0/0
14.4.2016 23:43

P84a17v13e56l 75O68b29d94r89ž52á68l42e81k 6756914978122

Bez zásahu (a to podstatného) do hardware motoru není už z principu možné snížit emise a přitom nezměnit výkon a spotřebu. To snad ví každý, nebo to novináři (a náš ministr dopravy) pořád žerou?

+12/0
14.4.2016 21:30

J26o54s84e17f 15K96a35r89f46í16k 7832465726310

Já bych ty ekoteroristy stejně pozavíral.

Tady se brojí proti kácení pralesů a pak se přijde na to, že drtivá část slavného palmového oleje se přidává jako biosložka do paliva. Takže kácíme kácíme, aby jsme mohli mít "ekologičtější" palivo do plechových miláčků:-P

.

btw - podle mě nafta patří do traktorů a vozidel nad 12t

+8/−5
14.4.2016 13:14

S19l87a68v64o15m43í71r 50Š27t61ě70p22á84n 1798624742264

souhlasím, nafta do osobáku nepatří a právě proto, že jich polovina na naftu jezdí, přibývá onemocnění rakovinou plic či mozku.

0/−6
14.4.2016 16:41

M19i57r62o41s10l86a25v 78S19i77n65d39e61l45a57r 2265317584532

Z pohledu SW reseni je asi nejlepsi strategie ty upravy SW vyvijet tak dlouho, dokud ty motory budou nekoho jeste zajimat :-).

+7/0
13.4.2016 23:47

E21d86a 63D39r75á37b33e45k 7929222553367

nevím zda nejlepší ale určitě jediná možná, představa že se to softwarově "patchne" a ono to bude v cajku je naivní

0/0
14.4.2016 21:19

J70o88s74e88f 20K89a19r11f52í84k 7942655156200

V cajku to bude pro kontrolory, ale bude to žrát jako prase a dýmit jak cyp;-)

+2/0
15.4.2016 14:56
Foto

J64i25ř23í 95D63v30o19ř61á15k 5315929320648

http://auto.idnes.cz/emise-uprava-dieselovych-motoru-software-fii-/automoto.aspx?c=A151030_124334_automoto_fdv

0/0
13.4.2016 20:14

P71e62t78r 85M96i32c39h67a72l 2690684151402

A co čekali? To bylo jasné každému s mozkem v hlavě, že úpravou softwaru dosáhnou jedině na snížení výkonu nebo zvýšení spotřeby, případně obojí. To by teprve přišly žaloby. Ale jestli to budou řešit ještě aspoň 10 let, tak problém zmizí sam.

+11/0
13.4.2016 14:22

J52a68n 35N91e97m34e64c 9728176327960

No problém aut, která už nebudou v provozu zmizí, ale problém VW a její pověsti ... docela jsem zvědav, jak dlouho si budou reputaci napravovat.Skoro bych řekl, že pro konkurenci bude výhodně jednou za čas tuhle kauzu vytáhnout a lehce připomenout lidem pověstnou německou "preciznost".

+4/0
13.4.2016 22:10

P57e34t27r 19M82i52c95h86a34l 2460474731982

Konkurence to možná udělá, ale Hnůjdaj určitě. :-)

0/0
13.4.2016 22:15

J96a43r75o52m90í55r 53K89r32á80l 4650919794399

Konkurence má stejný problém, jen se na něj možná ještě nepřišlo. Fyzikální zákony nezmění ani Hnůjdaj. ;-)

+6/0
14.4.2016 6:04

P93e97t98r 98M55i56c88h48a96l 2210584881262

To jo, ale já jsem reagoval na tohle: "pro konkurenci bude výhodně jednou za čas tuhle kauzu vytáhnout a lehce připomenout lidem pověstnou německou "preciznost"." A Hnůjdaj v tom má se svojí hloupou reklamou už trošku náskok. :-)

+4/0
14.4.2016 8:58
Foto

P72e27t16r 13T15u94r36e93č63e57k 8222802617775

Emise falšoval jen VW, cituje deník neveřejný test. Zbylí výrobci prošli

http://ekonomika.idnes.cz/emisni-skandal-vw-dieselgate-dg9-/eko-zahranicni.aspx?c=A160406_211546_eko-zahranicni_hro

+2/−1
14.4.2016 14:06

J16a35n 53L60u26k13á23š 7117883343472

Zbyli vyrobci bud udelali sve diesely technologicky sofistikovanejsi (a drazsi), nebo sva auta v traktorovem provedeni nenabizeli.

+1/0
14.4.2016 19:42

P91e26t20r 58Č45e63r93m11á38k 9808715269760

VW emise nijak nefalšoval, využil pouze možností dané nedc. Toto dělají všichni, byť každý jinak, někdo odpojuje agragáty, jiný používá menší nádrž, pneu atd...

0/−1
14.4.2016 23:47
Foto

P60e96t53r 44T40u49r86e27č92e77k 8812232527595

Tak v USA jednoznačně podváděli.

+1/0
15.4.2016 9:54

P42e85t13r 71Č38e80r65m23á78k 9258455289920

V USA neměli v pořádku homologační dokumentaci, to je pravda.

0/0
15.4.2016 13:00

R28a78d33e96k 44J18a75h10o28d58a 6778703484470

No on problém nebyl ani tak to, že ta auta nesplňují normy, to nesplňují žádné diesely, ale spíše to, že VW záměrně fixloval - firmware motoru detekoval test podle normy a pak používal jiné nastavení než v běžném provozu. Ostatním toto nikdo neprokázal (takže dle presumce neviny to nedělají).

+1/−1
16.4.2016 0:20

P29e97t47r 37Č44e91r14m60á25k 9348195429440

Tak v tom případě je to naopak pro VW plus, protože identické vlastnosti jako měla auta při homologaci měli i všechny seriové kusy, ale jezdit auto v "homologační úpravě" (odpojené agregáty, negativní geometrie, poloviční nádrž, specielní pneu atd.) konkurence jsem neviděl.

0/0
16.4.2016 17:52

P21e47t28r 37F98a21f55e68j47t 4694804467145

Ten podvod přijde Volkswagen (lidový vůz) hodně draho. Po této zkušenosti bych si značku vágen již nikdy nekoupil. Co když má tento vagón i jiné, zatím neobjevené, závady.

+5/−10
13.4.2016 13:43

P76e59t23r 36Č34e10r89m43á45k 9248405869100

VW nemá závady, akorát nesplnilo podmínky homologace v USA. ;-)

+7/−2
13.4.2016 16:12

J35a88n 66N63e97m87e11c 9728646627100

VW sice asi nemá závady že by "nejelo", ale celkem zjevně podvádělo a to s posvěcením nejvyšších míst - to je hodně špatná vizitka pro firmu - podváděli u testů? Tak proč by se nepokusili podvést mě jako kupujícího ... v dnešním světě je důvěra "drahé zboží"

+5/−2
13.4.2016 22:12

P31e78t58r 91Č77e81r38m66á90k 9398255539470

U homologačních testů VW nijak nepodvádělo, proto také má všechny homologace dnes platné. Jediný skutečný problém byl nesoulad mezi dokumentací a skutečností pro potvrzení homologace v USA. Tedy problém toho že nebyl reálně popsán stav systému, nikoliv to že ten systém měl nějaké funkce. Takže žádné podvádění u testů.

+1/−4
13.4.2016 23:03

J87a10n 18N52e11m75e32c 9868496987850

Nezlobte se, ale tohle přesně je "americké chápání světa" - není to řesně popsáno v zákoně - neplatí to. Když mi někdo řekne, že auto má spotřebu 5l/100km (s množstvím emisí je to stejné) a já jezdím za 20l, tak odpověď "jo my mysleli na Měsíci - bez atmosféry a s mnohem nižší gravitací, nikdo přece neřekl, že myslíte tady na Zemi" ... je podvod. Nebo chcete všechno s přesnou matematickou definicí? VW IMHO předvedl podvod jak vyšitý (ostatní nevím, ale pokud o 1/2 roku po aféře nevyplavalo, tak to s tím "ostatní taky" nebude zase tak horké) - a zacáluje za to.

+2/0
15.4.2016 0:19

J65a12n 82H70á92l45a 8415225960227

Souhlas, až na to americké chápání světa - všimněte si, že na to přišli právě Američané. V Evropě se všichni tvářili, že je vše v naprostém pořádku a politici se předháněli v tom, jak VW ubezpečit, že se proti němu samozřejmě žádné kroky podnikat nebudou.

0/0
15.4.2016 9:40

P15e55t51r 96Č64e63r85m72á95k 9708195459280

No a jak jinak když EU má zcela jinou homologační proceduru a VW jí splňuje?

0/0
15.4.2016 13:21

P75e97t78r 58Č70e87r39m23á80k 9798715359750

Jste trochu mimo, tohle je právě o těch definicích. Všechny údávané údaje u aut stanoveny podle předepsaných metodik, a to proto aby byly porovnatelné napříč všemi testovanými vozy. Což se týká i emisí (spotřeba se vůbec neměří ale dopočítává právě z emisního testu), a vůbec tedy nikdo netvrdí že na silnici to pak má stejné hodnoty. Metodika je jasně stanovená a říká co jak a při čem se zjišťuje. Tečka. VW jí řádně splnilo, homologace v EU jsou platné a tím příběh končí a pokračuje jen mediální cirkus kdy většina lidí vůbec netuší která bije. A protože VW nepodváděl ale pouze využíval možnosti dané metodiky, nikdo neřeší ani ty další věci co dělají ostatní výrobci, protože to zkrátka a prostě není nelegální.

0/0
15.4.2016 13:12

J97a67r73o54m97í13r 55K34r81á53l 4650549464229

Jen byli první, na které se přišlo a přiznali se. Opravdu si myslíte, že jiné automobilky dokáží zázraky ? Nevím, zda se u nás o tom psalo, ale problémy mají i Francouzi a Italové.

+4/0
14.4.2016 9:00

M46i23c52h37a76l 30K82u16b72i23s 7853697331679

Německý úřad pro motorová vozidla KBA dokončil testování naftových aut a dospěl k závěru, že při testech emisí podváděl jen Volkswagen. Testy KBA podle zdrojů listu Handelsblatt odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva má být zveřejněna koncem dubna.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/emisni-skandal-vw-dieselgate-dg9-/eko-zahranicni.aspx?c=A160406_211546_eko-zahranicni_hro

0/−1
14.4.2016 16:06

P98e33t75r 79Č70e87r64m28á98k 9508715169880

Při testech emisí není jak podvádět, buď je auto plní nebo nikoliv. Prohlášení KBA se týká pouze toho že obdobnou funkcni sw nemělo žádné z testovaných aut, nic více- nic méně. Stejné KBA také vydalo prohlášení že daná funkce není v rozporu s metodikou nedc a tedy není nelegální.

0/0
14.4.2016 23:50

S92l93a54v23o13m34í75r 92Š98t37ě51p94á15n 1918904942604

souhlas, co když podvádějí i crash testů apod. .....

+1/0
14.4.2016 16:44

J68a38n 78H87á35l57a 8765855830587

Zda má či nemá skryté závady, ok, pojďme tomu zatím věřit. Pokud jde o podmínky homologace, pokoušelo se je splnit způsobem, který je nelegální a na to také v USA dojelo. Myslím sí, že postup amerických orgánů je v tomto naprosto v pořádku a stejně tak by se mělo postupovat v Evropě.

0/0
15.4.2016 9:42

P56e28t24r 11Č65e69r40m88á22k 9278985829450

Nemělo, pokud si chceme alespoň zachovat představu funkčního právního systému tak nemůžeme VW honit za něco co není nelegální, byť se nám to zdá nemorální. USA má jiné homologační podmínky, a problém nebyl v testu nedc, ale v dokumentaci, jinými slovy formálně nevadila ta funkce jako taková, ale to že není uvedena v dokumentaci.

0/0
15.4.2016 13:24

S56t73a10n94i34s84l65a94v 72S33e48d81l43á36k 1105679457

Chlape nelžete stále dokola.

Pro posouzení emise je stanovena metodika, která má simulovat provoz. Na základě testu obdrží auto homologaci. Pokud někdo využije řídící jednotku motoru k tomu, aby rozpoznal testování a změní chování motoru, tak je podvodník, protože uvádí testovací autoritu i zákazníky v omyl.

0/−1
16.4.2016 5:27

P76e37t29r 74Č28e74r84m36á84k 9348735139770

Ta vaše neznalost věcí je do oči bijící

Je přesně daná metodika která má své pevně dané sekvence ve kterých se měří. S reálným provozem to nemá nic společného, kvůli možnosti to měřit vždy stejně se to musí odehrávat v laboratoři aby to nebylo zatíženo vnějšími vlivy, samotná sekvence je taktéž v reálu nenapodobitelná - např. jízda bez zatočení volantu, s odpojeným alternátorem, upravenou geometrií nebo speciálními pneu je prostě zcela mimo, přitom jde o zcela regulérní součást té metodiky. Řidicí jednotka tam je právě proto aby rozpoznávala v jakém stavu či režimu se auto nachází a podle toho upravovala parametry motoru. Jinak by stačil karburátor. Takže to že se motor chová jinak v jiných situacích je zcela v pořádku, a sám si protiřečíte - pokud má tedy metodika podle vás odpovídat skutečnému provozu, tak pokud autem tímto způsobem pojedete, auto bude mít i odpovídajíci emise. Takže žádný podvod (což také žádný ze zainteresovaných úřadů netvrdí - naopak, a proto také ty auta zcela legálně jezdí dál), a klamání zákazníku už vůbec, homologaci to má.

Takže příště si něco radši zjistěte než začnete papouškovat mediální nesmysly a plácat bludy.Rv

0/0
16.4.2016 12:39

T76o60m84á91š 31K24u34c61h51a11ř 3277621828941

Zázraky logicky udělat nemohou. Ale stačí, když to budou ještě 10..15 let natahovat a problém zmizí sám. ;-)

0/0
13.4.2016 12:35

J75a29n 31C43h39o30b76o50t 5713628699387

Věřím, že tuto cestu by zvolili a prosadili v ČR, kde jsou lidé zvyklí, že je velké firmy nechají podepsat celkem cokoliv a nikdo se nad tím účinně nepozastavuje...

V ČR si lidé ještě musí zvyknout se bránit a vyžadovat, že podmínky, které jim dávají velké firmy mají být co možná férové a odpovídat dobrým mravům.

0/0
13.4.2016 12:05







Najdete na iDNES.cz