Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Oprava TDI vázne. U passatů a superbů úpravy nefungují a spotřeba roste

Volkswagen v Evropě mírně zpozdí svolávání 160 tisíc vozů Volkswagen Passat a Škoda ke kontrole, protože se ukázalo, že softwarová aktualizace, která měla vyřešit problémy s obcházením emisních testů, nefunguje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M27i15r10o13s19l90a50v 46S13t74e58i44n58e93r 6678324533675

Jelikož se jedná o motory zpravidla starší, než 3 roky, nemá jakékoliv kutění na jejich řídícím počítači valný smysl. Současné motory jsou (prý) v pořádku, na těch EA189 už sotva někdo bude měřit emise na zkušebním zařízení. V reálném provozu proti nim nebylo nic, emise menší, než předcházející E4. E5 je stejně už za námi, aktuální je E6.

Kdo však má odvahu, měřit obsah aromatických uhlovodíků v emisi benzinem poháněných vozů? Místo tetraethylu olova se už léta do benzinu míchají ředidla a ta jsou jednoznačně rakovinotvorná. Navíc díky turbo produkují i benzinové motory ty NOxx.

+2/0
17.4.2016 17:51

L82u71k74á14š 52H52o62š33e66k 6779917360911

Něco mi říká, že tohle software nevyřeší.

0/0
17.4.2016 14:33

J73a75n 18D62l73o38u50h18ý 7424129760789

Nafta v osobaku => nesmysl

+4/−8
15.4.2016 22:52

K63a13r63e43l 34K58o54v33á17ř20í56k 9382444438348

proč? ptám se jako laik, tak b\ch rád četl nějaký názor, proč to není pro osobák

0/0
16.4.2016 15:27

V98l66a47d86i22m46i96r 65H17o66l30m90a24n 5898929538302

jj, taky nechápu majitele těchto rakovinotvorných zbraní, pro pár ušetřených grošů by si někteří snad do nádrže nabrali i kyanid draselný (cyankáli).

K tomu vytunit káru demontáží filtru pevných částic a s černými oblaky jak za stařičkou rozhašenou Pragou V3S hurá na cesty. Hnus fialovej.

+2/−2
16.4.2016 16:06

P66e71t49r 74H83a69r62i23p58r12a42s28a52d 10H51a27j98i16č 8733170134207

Můj otec se celý produktivní život zabýval konstrukcí naftových motorů. Vždycky říkal, že naftový motor do osobního automobilu je cituji: "pitomost". Naftový motor začíná být zajímavý až od určité velikosti. Jde hlavně o fyzikálně - chemické vlastnosti paliva při hoření, které se podstatně liší od benzínu a tím se nutně liší i konstrukce celého motoru (hlavně je rozdílný způsob hoření směsi a průběh tlaku při vznětu/zážehu v závislosti na čase). Něco se dá dohnat elektronikou a různými komplkacemi, ale princip je pořád týž. Vždycky jezdil autem s benzínovým motorem.

Mě osobně připadají oba způsoby stejně praštěné. Pohybovat se vpřed pomocí řízených mikrovýbuchů... ;-D

+2/−1
16.4.2016 20:21

J40a75k90u27b 45H67e50g87e12n25b95a66r45t 9895234679364

"Mě osobně připadají oba způsoby stejně praštěné. Pohybovat se vpřed pomocí řízených mikrovýbuchů... ;-D"

V tom případě asi nejste fanouškem kosmické lodi Orion? ;-)

0/0
17.4.2016 5:20

P26e71t12r 52H82a82r17i15p33r11a48s23a47d 74H54a24j91i63č 8453630524927

Přincip úplně neznám, ale troufnu si tvrdit, že takový pohon bude trpět uplně stejnými a nevyléčitelnými nemocemi jako spalovací motory a těmi jsou hlavně vibrace a poruchy materiálu z extrémního namáhání a pravděpodobně i hlučnost. Lepší a bezpečnější jsou lineární pohony u kterých je zátěž kontinuální.

Například u spalovacích motorů je největším problémem správný výpočet konstrukce a vyvážení klikové hřídele a celé soustavy na ní napojené. Zejména obtížné je odstranění nebo utlumení přechodvých jevů, kdy může docházet k rezonanci a následně k její destrukci.

+1/0
17.4.2016 11:27

A71n95d22r44e91j 40K49r84á54l 7605626265605

Apríl už byl, ne?

0/0
15.4.2016 10:32

M49a75r93i68o 73L47u43c62h59e45z63i 1114768822284

Kdyby byla spotřební daň benzínu stejná nebo nižší než u nafty, nikdo by do osobáku naftu nekupoval:-(

+1/0
14.4.2016 23:35

J69i45r98i 74F72i79n17k 6597599217858

No, znám pár lidí kteří mají naftu z "lepších zdrojů" - (rozuměj kradenou) a ti by nepřežili kdyby museli tankovat u pumpy za své.:-/

+4/0
15.4.2016 6:37

Z94d70e41n69ě98k 38H91r24u90b97ý 5415238681696

Zcela logicky jediné možné řešení úpravou softwaru je takové, které bude švindlovat stejně jako to původní, jenom se na to při měření nepřijde.

+1/0
14.4.2016 23:15

P83e29t33r 62Č59e83r56m76á47k 9178715419910

To moc logiku nedává, protože při měření se nepřišlo ani na ten stávající software.

0/0
14.4.2016 23:43

P79a61v74e13l 23O60b23d87r32ž75á63l74e32k 6416774548352

Bez zásahu (a to podstatného) do hardware motoru není už z principu možné snížit emise a přitom nezměnit výkon a spotřebu. To snad ví každý, nebo to novináři (a náš ministr dopravy) pořád žerou?

+12/0
14.4.2016 21:30

J55o54s11e43f 59K21a46r74f40í86k 7332455856830

Já bych ty ekoteroristy stejně pozavíral.

Tady se brojí proti kácení pralesů a pak se přijde na to, že drtivá část slavného palmového oleje se přidává jako biosložka do paliva. Takže kácíme kácíme, aby jsme mohli mít "ekologičtější" palivo do plechových miláčků:-P

.

btw - podle mě nafta patří do traktorů a vozidel nad 12t

+8/−5
14.4.2016 13:14

S91l60a30v30o82m97í27r 78Š48t65ě56p32á15n 1458394822304

souhlasím, nafta do osobáku nepatří a právě proto, že jich polovina na naftu jezdí, přibývá onemocnění rakovinou plic či mozku.

0/−6
14.4.2016 16:41

M81i54r16o39s27l15a46v 35S60i41n53d12e23l48a56r 2445517284872

Z pohledu SW reseni je asi nejlepsi strategie ty upravy SW vyvijet tak dlouho, dokud ty motory budou nekoho jeste zajimat :-).

+7/0
13.4.2016 23:47

E47d48a 26D33r15á72b55e82k 7639202543897

nevím zda nejlepší ale určitě jediná možná, představa že se to softwarově "patchne" a ono to bude v cajku je naivní

0/0
14.4.2016 21:19

J51o35s51e92f 61K65a12r47f53í89k 7122765606900

V cajku to bude pro kontrolory, ale bude to žrát jako prase a dýmit jak cyp;-)

+2/0
15.4.2016 14:56
Foto

J28i17ř22í 54D18v65o87ř94á41k 5115929160668

http://auto.idnes.cz/emise-uprava-dieselovych-motoru-software-fii-/automoto.aspx?c=A151030_124334_automoto_fdv

0/0
13.4.2016 20:14

P22e92t10r 73M79i76c76h42a56l 2330954311922

A co čekali? To bylo jasné každému s mozkem v hlavě, že úpravou softwaru dosáhnou jedině na snížení výkonu nebo zvýšení spotřeby, případně obojí. To by teprve přišly žaloby. Ale jestli to budou řešit ještě aspoň 10 let, tak problém zmizí sam.

+11/0
13.4.2016 14:22

J57a66n 32N44e10m71e42c 9128946937910

No problém aut, která už nebudou v provozu zmizí, ale problém VW a její pověsti ... docela jsem zvědav, jak dlouho si budou reputaci napravovat.Skoro bych řekl, že pro konkurenci bude výhodně jednou za čas tuhle kauzu vytáhnout a lehce připomenout lidem pověstnou německou "preciznost".

+4/0
13.4.2016 22:10

P44e13t42r 45M43i68c62h97a30l 2630194401852

Konkurence to možná udělá, ale Hnůjdaj určitě. :-)

0/0
13.4.2016 22:15

J76a19r76o86m21í50r 39K79r96á84l 4690669124829

Konkurence má stejný problém, jen se na něj možná ještě nepřišlo. Fyzikální zákony nezmění ani Hnůjdaj. ;-)

+6/0
14.4.2016 6:04

P44e69t71r 66M49i59c96h77a84l 2840424381242

To jo, ale já jsem reagoval na tohle: "pro konkurenci bude výhodně jednou za čas tuhle kauzu vytáhnout a lehce připomenout lidem pověstnou německou "preciznost"." A Hnůjdaj v tom má se svojí hloupou reklamou už trošku náskok. :-)

+4/0
14.4.2016 8:58
Foto

P87e62t62r 40T59u45r67e35č68e84k 8652922277175

Emise falšoval jen VW, cituje deník neveřejný test. Zbylí výrobci prošli

http://ekonomika.idnes.cz/emisni-skandal-vw-dieselgate-dg9-/eko-zahranicni.aspx?c=A160406_211546_eko-zahranicni_hro

+2/−1
14.4.2016 14:06

J79a92n 72L62u47k57á97š 7947953473292

Zbyli vyrobci bud udelali sve diesely technologicky sofistikovanejsi (a drazsi), nebo sva auta v traktorovem provedeni nenabizeli.

+1/0
14.4.2016 19:42

P48e68t29r 37Č58e79r18m36á65k 9968505819960

VW emise nijak nefalšoval, využil pouze možností dané nedc. Toto dělají všichni, byť každý jinak, někdo odpojuje agragáty, jiný používá menší nádrž, pneu atd...

0/−1
14.4.2016 23:47
Foto

P17e13t71r 33T97u12r46e96č63e93k 8132602777145

Tak v USA jednoznačně podváděli.

+1/0
15.4.2016 9:54

P48e64t61r 49Č14e63r44m63á97k 9488855109650

V USA neměli v pořádku homologační dokumentaci, to je pravda.

0/0
15.4.2016 13:00

R37a43d47e97k 53J37a75h21o64d60a 6908913334240

No on problém nebyl ani tak to, že ta auta nesplňují normy, to nesplňují žádné diesely, ale spíše to, že VW záměrně fixloval - firmware motoru detekoval test podle normy a pak používal jiné nastavení než v běžném provozu. Ostatním toto nikdo neprokázal (takže dle presumce neviny to nedělají).

+1/−1
16.4.2016 0:20

P30e46t32r 32Č72e64r75m57á57k 9608585849300

Tak v tom případě je to naopak pro VW plus, protože identické vlastnosti jako měla auta při homologaci měli i všechny seriové kusy, ale jezdit auto v "homologační úpravě" (odpojené agregáty, negativní geometrie, poloviční nádrž, specielní pneu atd.) konkurence jsem neviděl.

0/0
16.4.2016 17:52

P56e12t48r 37F68a10f63e59j95t 4974654697225

Ten podvod přijde Volkswagen (lidový vůz) hodně draho. Po této zkušenosti bych si značku vágen již nikdy nekoupil. Co když má tento vagón i jiné, zatím neobjevené, závady.

+5/−10
13.4.2016 13:43

P78e60t20r 88Č49e83r53m72á52k 9398835279490

VW nemá závady, akorát nesplnilo podmínky homologace v USA. ;-)

+7/−2
13.4.2016 16:12

J77a43n 64N78e71m50e95c 9758276367440

VW sice asi nemá závady že by "nejelo", ale celkem zjevně podvádělo a to s posvěcením nejvyšších míst - to je hodně špatná vizitka pro firmu - podváděli u testů? Tak proč by se nepokusili podvést mě jako kupujícího ... v dnešním světě je důvěra "drahé zboží"

+5/−2
13.4.2016 22:12

P13e87t52r 95Č54e30r82m71á35k 9738975169450

U homologačních testů VW nijak nepodvádělo, proto také má všechny homologace dnes platné. Jediný skutečný problém byl nesoulad mezi dokumentací a skutečností pro potvrzení homologace v USA. Tedy problém toho že nebyl reálně popsán stav systému, nikoliv to že ten systém měl nějaké funkce. Takže žádné podvádění u testů.

+1/−4
13.4.2016 23:03

J77a10n 47N95e80m72e58c 9758836397250

Nezlobte se, ale tohle přesně je "americké chápání světa" - není to řesně popsáno v zákoně - neplatí to. Když mi někdo řekne, že auto má spotřebu 5l/100km (s množstvím emisí je to stejné) a já jezdím za 20l, tak odpověď "jo my mysleli na Měsíci - bez atmosféry a s mnohem nižší gravitací, nikdo přece neřekl, že myslíte tady na Zemi" ... je podvod. Nebo chcete všechno s přesnou matematickou definicí? VW IMHO předvedl podvod jak vyšitý (ostatní nevím, ale pokud o 1/2 roku po aféře nevyplavalo, tak to s tím "ostatní taky" nebude zase tak horké) - a zacáluje za to.

+2/0
15.4.2016 0:19

J45a20n 28H64á10l89a 8505385630447

Souhlas, až na to americké chápání světa - všimněte si, že na to přišli právě Američané. V Evropě se všichni tvářili, že je vše v naprostém pořádku a politici se předháněli v tom, jak VW ubezpečit, že se proti němu samozřejmě žádné kroky podnikat nebudou.

0/0
15.4.2016 9:40

P70e22t49r 49Č84e98r42m39á95k 9668165179900

No a jak jinak když EU má zcela jinou homologační proceduru a VW jí splňuje?

0/0
15.4.2016 13:21

P80e64t14r 27Č74e79r40m63á40k 9388765219240

Jste trochu mimo, tohle je právě o těch definicích. Všechny údávané údaje u aut stanoveny podle předepsaných metodik, a to proto aby byly porovnatelné napříč všemi testovanými vozy. Což se týká i emisí (spotřeba se vůbec neměří ale dopočítává právě z emisního testu), a vůbec tedy nikdo netvrdí že na silnici to pak má stejné hodnoty. Metodika je jasně stanovená a říká co jak a při čem se zjišťuje. Tečka. VW jí řádně splnilo, homologace v EU jsou platné a tím příběh končí a pokračuje jen mediální cirkus kdy většina lidí vůbec netuší která bije. A protože VW nepodváděl ale pouze využíval možnosti dané metodiky, nikdo neřeší ani ty další věci co dělají ostatní výrobci, protože to zkrátka a prostě není nelegální.

0/0
15.4.2016 13:12

J14a46r61o17m19í96r 26K94r49á45l 4120349674339

Jen byli první, na které se přišlo a přiznali se. Opravdu si myslíte, že jiné automobilky dokáží zázraky ? Nevím, zda se u nás o tom psalo, ale problémy mají i Francouzi a Italové.

+4/0
14.4.2016 9:00

M19i89c84h96a85l 48K53u22b57i19s 7183847331469

Německý úřad pro motorová vozidla KBA dokončil testování naftových aut a dospěl k závěru, že při testech emisí podváděl jen Volkswagen. Testy KBA podle zdrojů listu Handelsblatt odhalily určité nesrovnalosti také u vozů jiných značek, pohybovaly se ale v rámci zákonem stanovených limitů. Kompletní zpráva má být zveřejněna koncem dubna.

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/emisni-skandal-vw-dieselgate-dg9-/eko-zahranicni.aspx?c=A160406_211546_eko-zahranicni_hro

0/−1
14.4.2016 16:06

P68e90t81r 84Č19e56r32m30á24k 9918295539100

Při testech emisí není jak podvádět, buď je auto plní nebo nikoliv. Prohlášení KBA se týká pouze toho že obdobnou funkcni sw nemělo žádné z testovaných aut, nic více- nic méně. Stejné KBA také vydalo prohlášení že daná funkce není v rozporu s metodikou nedc a tedy není nelegální.

0/0
14.4.2016 23:50

S81l82a48v19o77m39í76r 16Š94t16ě28p85á36n 1268274962184

souhlas, co když podvádějí i crash testů apod. .....

+1/0
14.4.2016 16:44

J94a61n 86H17á19l25a 8975435430857

Zda má či nemá skryté závady, ok, pojďme tomu zatím věřit. Pokud jde o podmínky homologace, pokoušelo se je splnit způsobem, který je nelegální a na to také v USA dojelo. Myslím sí, že postup amerických orgánů je v tomto naprosto v pořádku a stejně tak by se mělo postupovat v Evropě.

0/0
15.4.2016 9:42

P47e10t42r 61Č76e71r56m33á67k 9568375359450

Nemělo, pokud si chceme alespoň zachovat představu funkčního právního systému tak nemůžeme VW honit za něco co není nelegální, byť se nám to zdá nemorální. USA má jiné homologační podmínky, a problém nebyl v testu nedc, ale v dokumentaci, jinými slovy formálně nevadila ta funkce jako taková, ale to že není uvedena v dokumentaci.

0/0
15.4.2016 13:24

S24t68a39n23i75s89l12a37v 46S92e96d73l31á45k 1145309947

Chlape nelžete stále dokola.

Pro posouzení emise je stanovena metodika, která má simulovat provoz. Na základě testu obdrží auto homologaci. Pokud někdo využije řídící jednotku motoru k tomu, aby rozpoznal testování a změní chování motoru, tak je podvodník, protože uvádí testovací autoritu i zákazníky v omyl.

0/−1
16.4.2016 5:27

P41e98t61r 40Č43e72r19m68á28k 9528745499550

Ta vaše neznalost věcí je do oči bijící

Je přesně daná metodika která má své pevně dané sekvence ve kterých se měří. S reálným provozem to nemá nic společného, kvůli možnosti to měřit vždy stejně se to musí odehrávat v laboratoři aby to nebylo zatíženo vnějšími vlivy, samotná sekvence je taktéž v reálu nenapodobitelná - např. jízda bez zatočení volantu, s odpojeným alternátorem, upravenou geometrií nebo speciálními pneu je prostě zcela mimo, přitom jde o zcela regulérní součást té metodiky. Řidicí jednotka tam je právě proto aby rozpoznávala v jakém stavu či režimu se auto nachází a podle toho upravovala parametry motoru. Jinak by stačil karburátor. Takže to že se motor chová jinak v jiných situacích je zcela v pořádku, a sám si protiřečíte - pokud má tedy metodika podle vás odpovídat skutečnému provozu, tak pokud autem tímto způsobem pojedete, auto bude mít i odpovídajíci emise. Takže žádný podvod (což také žádný ze zainteresovaných úřadů netvrdí - naopak, a proto také ty auta zcela legálně jezdí dál), a klamání zákazníku už vůbec, homologaci to má.

Takže příště si něco radši zjistěte než začnete papouškovat mediální nesmysly a plácat bludy.Rv

0/0
16.4.2016 12:39

T50o83m37á14š 59K80u73c11h39a14ř 3297191578961

Zázraky logicky udělat nemohou. Ale stačí, když to budou ještě 10..15 let natahovat a problém zmizí sám. ;-)

0/0
13.4.2016 12:35

J14a24n 82C73h81o12b31o52t 5173398139247

Věřím, že tuto cestu by zvolili a prosadili v ČR, kde jsou lidé zvyklí, že je velké firmy nechají podepsat celkem cokoliv a nikdo se nad tím účinně nepozastavuje...

V ČR si lidé ještě musí zvyknout se bránit a vyžadovat, že podmínky, které jim dávají velké firmy mají být co možná férové a odpovídat dobrým mravům.

0/0
13.4.2016 12:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.