Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rapid má litrový tříválec a bixenony. Už jsme s ním jeli

Rapid je auto české reality, které si lidé opravdu koupí, protože se nedostává namísto části platu jako octavia. Rapid je ovšem velmi důležitým modelem Škody hlavně v celosvětovém měřítku. Loni se jich prodalo přes 200 tisíc, je to po octavii druhý nejprodávanější model. Teď přijíždí v faceliftovaném provedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R98o58b40e56r52t 95H57e32l73e44m17b61a85i 9584893364729

Rapid a bixenony ;-D

+1/0
16.5.2017 13:02

M42a92r72i87a16n 34K98a50r51a81b50a 4213581430232

Kurňa, tu sa ale rozvírila debata po tom čo p.Dvořák napísal chválospevy na Fabiu Sedan 2 generácie - pardon Rapid. Naviac, zapomína sa, že pred nedávnom tu bol článok o tom, že VW Group upúšťa od downsizingu a vráti sa k objemu cca 1,5 v roznych výkonových verziách. A keďže sú sklady plné, pre východnú Európu asi 1T motory budú dobré a za pár centov sa napíše chválospev. Naviac nie je vobec lacné, je v kategórii C-Elysée alebo Peugeot 301. V jednej slovenskej moto-relácii prirovnal novinár! jazdu na 1,2TSI rapidu k jazde na 911 Carrera - vraj ten pocit keď ustreluje zadok pri rýchlom prejazde zákruty. :-) Toľko k úrovni žurnalistiky. Či komerčného zdělení?! ;-D;-D

+1/0
14.5.2017 21:37

J61i32ř88í 93S94c79h59w33a69c64h 8638594878306

Tak to dopadá, když někdo bere ty motoristické novináře ve videu ve stylu show smrtelně vážně.

Např v Autosalonu na Primě je takových nadsazených hlášek ke každému autu pokaždé několik o Top Gear nebo Grand Tour ani nemluvím....

+1/0
15.5.2017 10:00

M63a57r62t63i47n 78K30a22r91á33s41e16k 9118243178218

No "prechod" na 1,5 je blbost, o tom snad nikdo nikde nepsal. VW group jen meni zakladni motorovou paletu, a misto 1,2; 1,4; 1,8 a 2,0 ted do masovych modelu pujdou 1,0; 1,5 a 2,0 vse tsi (krom 1,0, ktera ma I variantu bez turba pro zakladni motorizaci malych aut).

0/0
15.5.2017 15:42

P24e10t92r 78Č33e35r10m42á77k 9618435489270

Což na druhou stranu skutečně znamená že většina nabídky o něco objemově porostě. Litr je pak komplikovanější, protože ten musí existovat kvůli miniautům, takže dělat dvě podobné kubatury bylo jednak nákladné a větší nešla protože je to zase omezené shora 1,5 kvůli číně...

0/0
15.5.2017 23:09

M50a70r48t61i30n 28K91a58r94á95s44e61k 9498403648628

Ano, ale rozhodne to neznamena to, ze VW rusi mensi kubatury a prechazi na 1,5 a 1,0 vyprodava ze skladu do vychodni evropy.....

+1/0
16.5.2017 8:51

J87a78n 45H26o58l50u62b 8661199965373

Rapid je auto české reality, které si lidé opravdu koupí, protože se nedostává namísto části platu jako octavia.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/rapid-facelift-0pj-/auto_testy.aspx?c=A170509_175813_auto_testy_fdv

Pane redaktore: co hulíte?

0/0
13.5.2017 22:57

M56a29r84t84i44n 81K94a50r62á91s53e79k 9948243618298

Mozna jsem divny, ale me ta veta normalne dava smysl ....

+2/0
15.5.2017 12:58

T14o57m27á82š 94V44a78l88d81e97r 7313670109

Pánům Sehnalovi a Čermákovi díky za teorii. Ostatním doporučuji např knihu Automobil s lepší účinností od J. Mackerleho a dostanou slušnou představu o složitosti spalování směsi, použití turba atd, aby pak zde neplkali blbosti.

0/0
13.5.2017 12:05

J17i81ř52í 33S89c44h38w19a20c98h 8788534888116

Ano jako teoretik je Čermák opravdu dobrý. Ale bohužel mu dost často chybí nadhled a schopnost zjednodušit "debatní problém" zaměřením se na jeho podstatu: Místo toho do něj zanese milion nedůležitých zbytečností v té chvíli nedůležitých.....aby mohl vítězně pronést "....je to mnohem složitější, ale tomu bys nerozuměl". ;-)

0/0
13.5.2017 18:25

P70e44t98r 49Č12e95r31m58á18k 9918235419220

Jenom nepovídej, za to že ty nejsi chopen pochopit elementární technické věci které jsou právě základním kamenem a začneš je tak radši označovat za "složité" a "nedůležité" nikdo nemůže, holt si laik a nechápeš je (což není žádná ostuda, každej nemůže rozmět všemu), ovšem to že pak dostaneš přes prsty když si svojí laickou logikou začneš ty věci zjednodušovat a vytvářet nesmyslné konstrukce je taky nevyhnutelné, sice dodnes nechapeš jak funguje downsizing ale vyvinul jsi revoluční teorii že stačí motory vyrábět pouze podle výkonu bez ohledu na aplikaci, doufám že už jsi si jí nechal patentovat, bude to trhák! ;-) R^

0/0
13.5.2017 18:36

J49i95ř13í 46S60c36h50w55a19c10h 8558154788326

tvůj problém je že tebe zajímají ty "elementární technické věci" nade vše a do všeho je nadbytečně zatahuješ.

Příkladem budiž "moje konstrukce motoru podle výkonu". Ano mě zajímá srovnání dvou motorů se stejným výkonem, výkon v takové debatě považuji za jednotící a přitom velmi důležitý parametr. Aplikace je pro oba motory STEJNÁ a je kvalifikována cca stejným osobním automobilem stejnou hmotností a dynamika auta je převedena na cca požadovaný výkon. Co ti v takovém zadání pro diskuzi na idnes schází? To je opravdu otázka.

Ano mohl zasednout zadávací štáb a několik hodin nastavovat vstupní parametry podle kterých se opravdu zadává konstrukce motoru (to jak se to opravdu dělá nevím a vůbec mě to v rámci problému nezajímá), aby výsledek byl motor se stejným výkonem a cca objemem, který jsem níže avizoval, aneb jak se dostat ke stejnému výsledku mnohem složitěji, nebo raději vůbec, protože by pan Čermák musel uznat, že občas něco plácne.... ale to on ze zásady nikdy neudělá!

0/0
13.5.2017 20:00

T19o92m57á47š 38V16a43l18d53e82r 7573290719

Příklad 1,6 66kW Focus a 1,9TDi 66kW Golf, Stejný výkon avšak jízda absolutně jiná. Focus větší rychlost, Golf větší zátah. U zrychlení vítězí Focus. U spotřeby Golf. Dnes ani neexistují testy v časopisech a ani na internetu, kde jsou všechny tyto parametry udávány. Dnes jsou to je PR články ja se novinář v autě cítí. A to je mi na houby, jelikož vůz chci řídit já a ne mít novináře za řidiče. Novináři už dlouho nejsou objektivní. Takže pouze delší jízda a ne nějakých 10km mi skutečně ukáže charakter vozu.

Nyní mám Toyotu 1,8 atmo a díky emisím EURO 6 má pěkně blbě přiškrcený spodek a po 10000km mi to začíná dost vadit. Elektronický plyn si dávkuje benzín, jak potřebuje. Někdy méně, někdy více při stejné poloze pedálu takže nejlépe startovat bez hudby a poslouchat motor, aby buď nechcípl, nebo neřval. Na dvojku je to mrtvola a zásadně řadím 1-3-4-6. Dvojku používám na popojíždění v kolonách velmi zřídka a pětka je zbytečná. Vozy z EURO 3 a 4 byly mnohem lepší.

0/0
13.5.2017 21:00

P78e57t73r 60Č19e58r32m87á23k 9178625289270

Tomu se neříká problém ale znalost, to je jako pokud neumíš počítat a neznáš rovnice, tak potom nikdy nepochopíš proč se nějaké jevy dějí i kdybys byl jinak velmi inteligentní. Bez těch základních věcí to prostě nejde R^

Když pak opomenu že srovnání motorů jen podle hodnot maximálního výkonu je skutečně nesmyslná věc, tak tvoje konstrukce pak má tu zásadní chybu že to je jen tvá konstrukce ale ty bys chtěl dělat obecné závěry, což pochopitelně nejde, a tím spíš ne proto že ty blbě vyhodnotíš i to vlastní zadání, k tomu těžko něco dodat R^

0/0
13.5.2017 21:12

J47i55ř60í 43S52c44h32w73a21c65h 8598534838346

a ty se kroutíš jak pijavice.....

ta moje konstrukce nemá chybu, že je jen moje. Ta moje konstrukce se opírá o desítky a během posledních cca 30 let snad i stovky reálných a fungujících konstrukcí a pokud to nevíš tak ti to napíšu po lopatě. Žádný z těch reálných motorů jejichž max. výkon se pohybuje okolo 300 koní a leckdy i o dost výše a byly udělány pro stejnou aplikaci tj do velkého a těžkého osobního auta, tak žádný z nich nemá 13 litrů toho nenahraditelného objemu z roku 1929!

Takže buď objem byl něčím nahrazen anebo ty dnešní pěti-šestilitrový sekačky na trávu jsou plné těch tvých "suplentů". ;-)

0/0
13.5.2017 22:45

P78e41t51r 29Č87e41r64m71á97k 9458495459550

Právě naopak, jen se vezu na tvé neznalosti. ;-)

Máš pořád stejný problém - točíš se jak holub na báni kolem stále stejné věci - hodnoty maximálního výkonu bez ohledu na použití. Bugatti vzal motor pro pohon vlaků a použil ho pro pohon více jak 6m speciálního dlouhého vozu. Dnes samozřejmě taková auto nikdo nestaví, proto nepotřebuje motor z kamionu nebo vlaku zastavovat do auta;-)

Objem ničím nahradit nejde, což nijak neznamená že jinak vývoj nejde kupředu, právě naopak, takže by to chtělo vylézt z té své zabedněnosti a konečně to pochopit. R^

+1/0
13.5.2017 23:22

V55í43ť95a 84K94r29u21t67i86š 1560194395237

Ano, vývoj jde kupředu. A u objemu souhlasím, ten nahradit nejde. Takže rozhodně lepší dvoulitr s turbem než litr. Přeplňovaný dvoulitr, který má dnes klidně výkony a dynamiku špičkové čtyřlitrové atmosféry.

0/0
13.5.2017 23:45

P95e97t66r 91Č23e17r35m33á53k 9568705879730

Ano, přeplňování jako takové je velmi zajímavé, a když se aplikuje na běžné kubatury jako zvýšení výkonu tak proti tomu nelze nic namítat, koneckonců u větších modelů to tak funguje - ve vyšší střední nebo luxusní třídě v premium segmentu jsou už desetiletí v podstatě stejné objemy a jen se postupně doplňují turby.

+1/0
14.5.2017 0:06

V86í62ť75a 57K25r93u16t87i76š 1390244795637

I v luxusní a prémiové třídě se objemy snižují. Namátkou Porsche nahradilo své 3.8 atmosféry podstatně vykonnejsimi přeplňovanými tříliltry. A i Audi u RS6 nahradilo atmosféru 4.2 s 331kW za výrazně výkonnější turbo 4.0 s 412 kW.

0/0
14.5.2017 3:57

J33i72ř66í 90S83c41h88w74a44c66h 8148164318426

.... a taky Volvo (kompletně), Lexus, Cadillac (u některých typů)....

0/0
14.5.2017 18:15

P20e32t11r 86Č34e96r31m42á58k 9918395409250

Řeč byla o premium segmentu, a luxusní třídě, ani do jednoho Volvo nepatří ;-)

0/0
15.5.2017 22:26

P33e35t29r 67Č51e21r58m82á62k 9668625719390

Objemy jsou cca stejné, u vyšší střední třídy jsou místo někdejších 2,8-3,2 dneska třílitry, u luxusní pořád kolem 4 litrů. Akorát se to právě doplňujeme těma turbama. Jasně pár případů třeba zaznamenalo i trochu větší snížení kubatury, ale pořád to nebyla tak zásadní změna konfigurace jako u downsizingu v menších modelech, málo kde se sahalo na počet válců, a spíše se jednalo o návrat do reality po určité špičče, zhruba na úroveň generace zpátky. Audi RS6 4,2 bylo totiž už taky biturbo :-) To samé zažilo RS4, M3 atd...

0/0
15.5.2017 22:07

J97i97ř51í 94S71c51h93w60a94c64h 8748514898826

Ty jsi zabedně... pardon tak zahleděný do těch svých aplikací a konfigurací že už píšeš jako z hladu.

Bugatti vzal motor pro pohon vlaků? Pokud je to pravda, tak jen podotknu, že se tedy těmi tvými "konfiguračními" pravidly moc neřídil.

Ale je mi jedno, odkud ho vzal, to je naprosto podstatné. Do toho auta ho dal HLAVNĚ proto, že potřeboval velký výkon, a v roce 1929 na to prostě potřeboval na to 13 litrů! A to je "jádro pudla". 13 litrů toho tvého nenahraditelného objemu A to je podstata toho o čem mluvím konfigurace sem konfigurace tam. Od té doby je samozřejmě objem neustále "nahrazován" těmi tvými "suplenty" takže to dospělo k tomu, že dnes by Buggati nepoužil žádný motor z kamionu takový "odborník" jako ty by rozhodně nebyl. Stačil by mu na to nějaký 5-6 litr s 400 koníky.

Ty znáš nějaký dnešní 13 litrový benzínový motor do kamionu?.

Takže protože se debata s tebou jako obvykle zasekla na místě a z nouze o argumenty si začínáš pomáhat i urážkami. Takže to shrnu za sebe takto.

Objem samozřejmě LZE NAHRADIT. Děje se to celou dobu vývoje spalovacích motorů jejich technickým vylepšováním, Tato vylepšení vedou k efektivnějšímu využití objemu. Vede to nárůstu jednoho parametru, "litrový výkon" se mu říká. A ten je dnes u NAPROSTO STEJNÉ APLIKACE někde zcela jinde než v roce 1929!!!! A to jsou ty důvody proč se ten údajně nenahraditelný objem postupně někam "ztrácí" čili JE NAHRAZOVÁN. A přeplňování je jen další technické vylepšení z těch mnoha dalších, které vedou k vyšší efektivitě využití objemu a v jeho technickém principu je úplně jedno jestli je to přeplňovaní tím tvým přeplňováním A nebo přeplňováním B, jejich technický princip a důsledky pro objem motoru jsou naprosto stejné, zmenšují, tedy nahrazují potřebný objem motoru. Můžeš o tom vést spory, můžeš s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. Howgh!

0/0
14.5.2017 19:15

P42e90t23r 73Č60e53r26m65á49k 9258975619930

Vidíš zase ti tvá zabědněnost a neznalost způsobila to že sis sám naběhl a vybral příklad který tvojí vlastní tezi popírá. Ano Bugatti vzal motor z lokomotivy, a nikoliv kvůli výkonu, ale právě kvůli monstroznosti svého stroje. Pro tvou informaci v té samé době dělal jinak motory o podobném výkonu s daleko menší kubaturou a právě přeplňováním, ale do velkého a těžkého royalu je nepoužil, věděl dobře proč ;-)

Takže už si schovej svoje domněnky že potřeboval výkon, ten by dosáhl z poloviční kubatury.

Dnes by postupoval úplně stejně - koneckonců v americe je běžně že se pro extrémní využítí vezme motor z náklaďáku a patřičně předělá (např. dodge viper), a pořád je to o tom samém - objem nelze nijak nahradit.

Takže si to pro pomaleji chápající po tisící zopakujeme. objem NIKDY NAHRADIT NELZE, lze jej však v mnoha různých aplikacích suplovat jinými technickými řešeními. Přeplňování je pak z dnešního pohledu skoro stejně staré jako sám spalovací motor, přesto teprve dnes dosahuje nějaké významnější pozice na poli dosahování výkonu (nikoliv jeho navyšování kde se používá kontinuálně desítky let), a to jen kvůli tlaku emisních limitů a tedy jen na území kde se na toto hraje. V celosvětových prodejích hrají downsizingové prodeje minoritu.R^

0/0
15.5.2017 22:25

J71i59ř57í 65S48c24h94w98a32c89h 8628304878466

ten výkon by Bugatti dostal z poloviční atmosférické kubatury? ;-D;-D;-D

Jo, dnes ano!

Tak mi dej prosím odkaz na jeho či naprosto jiný ATMOSFÉRICKÝ motor co měl ve 20. letech minulého století s polovičním objemem (tj cca 6-7 litrů) 300 koní, tj. neměl kompresor, nebyl na metanol a byl pro normální nikoliv závodní použití.... takže prostě opět mícháš hrušky a jabka.

A další klasika jak jasnou situaci zkomplikovat nějakým Dodge Viperem, co ten s tím má společného? Jde o naprosto jinou aplikaci a ty si na správnosti těch aplikacích tak zakládáš!? Ale dobře:

Dodge Viper, supersport na dnešní poměry s "monstrózním objemem" 8.3 litru.;-D

Samozřejmě kdyby Ettore chtěl udělat tehdy něco podobně monstrózního, tak by jeho atmosférický motor byl mnohem monstróznější, opět někde mezi 10-20 nenahraditelnými litry.

Auta od kterých se chtěl výkon (třeba závodní) měla v období 1900-1920 naprosto běžně objemy přes 20 nenahraditelných litrů a přesto neměli výkon Viperu. To ten tvůj Viper je proti nim se svým objemem opět taková sekačka na trávu, se dvěma třetinami "nenahraditelného" objemu naprosto a jasně něčím nahrazenými. :-P

0/0
16.5.2017 13:33

L63i37b69o53r 26B61a38š26t90ý48ř 9919111287235

nechám;-D

0/0
12.5.2017 21:28

L41i58b35o96r 19B56a31š11t47ý98ř 9359361937825

No,komu se to líbí tak prosím,já si s dovolením svoje vymazlené neekologické 330i:-)

0/0
12.5.2017 21:27

K20a10r60e53l 72V16y61d38r78a 2701810109658

Tak děkujeme panu Františku Dvořákovi za podporu marketingu společnosti Škoda. Mám osobní zkušenosti s Fordem Fiesta (rozvor 2486 mm) a jejím jednolitrem. Autíčko jezdilo jako drak!!! S "Rapidovským" rozvorem 2602 mm očekávám jízdu "jako dráček" ;-) .

Svého času mělo Suzuki SX4 motor 1.6, ten se ale liší od 1.6-ky, co Suzuki používá ve své bugině (130 HP).

Ať ten benzínový motor Škodovka trošku vyladí, taky třeba na těch 130 HP (95 kW), ať vidíme jak dokáže plnit roli "hot-hatche"

0/0
12.5.2017 20:33

A55l67e18š 73V46í95t81e67k 2725632647201

Jako provoz je pak levný, ale je v tom jeden problém, LPG nemá spotřební daň. Takže levný provoz je pouze dán našimi zákony, ne nějakou fyzikální podstatou.

+2/0
12.5.2017 11:14

L41u24m61í88r 70V28i88t67h54a 2167897866472

(Ne)smysl downsizingu popírá použití přeplňování. Účelem přeplňování je dostat do menšího prostoru víc vzduchu, aby se tam mohlo spálit víc paliva.

Ergo - je to zmenšení spalovacího prostoru kompenzované složitým a drahým stlačováním vzduchu, aby malý moto měl podobné vlastnosti jako větší motor, který ale to složité a drahé přeplňování nepotřebuje, takže je levnější, spolehlivější a má delší životnost. Kromě toho má lepší spalovací podmínky, takže neprodukuje tolik oxidů dusíku.

Nebo je to jinak? Jak?

+1/0
12.5.2017 9:59

J38i21ř60í 12S79e63h25n19a89l 6755428382356

Mylite se, opravdu je to jinak. Problem spalovaciho motoru je v tom, ze vykon zavisi na objemu. Kdyz chcete vykon, potrebujete objem, mnozstvi vzduchu i paliva. Jenze u auta ten vykon potrebujete jen na kratkou dobu. Pri akceleraci, do kopce atd. Ale vetsinu casu se ten motor naprosto flaka a jede na zlomek maximaliho mozneho vykonu. Pritom ale ho musite krmit palivem umerne velikosti, nemuzete mu dat nekonecne chudou smes. Takze trilitrovej sestivalec zbytecne prolejvate benzinem kdyz to vubec neni potreba. V podstate by se za situace kdy zrovna staci malej vykon hodilo mit misto velkyho motoru malej, kterej da misto 150 koni treba jen 30, zato ale nezere skoro nic. Blby je ze motor v aute za jizdy menit nemuzete, abyste si pred predjizdenim nebo pred kopcem namontoval ten silnejsi.

Takze je potreba vymyslet jak udelat motor kterej je chvili malej a chvili velkej, podle toho jak je zrovna potreba. Prvni vec kterou to jde obejit je turbo. Kdyz malej spalovaci prostor naslapete pod tlakem dvojnasobnym mnozstvim vzduchu i paliva, chova se jak motor s dvakrat vetsim obsahem. Tohle udelate tim turbem, ktery muze ridici jednotka ovladat a nalozit tam kolk je zrovna potreba. Druhej takovej trik je vypinani valcu. Kdyz nepotrebujete velkej vykon, vypnete nektery valce a tim motor take zmensite. V seriove produkci tohle ma Mercedes u nekterejch osmivalcu ktery umej jet na 4 valce, a VW u nekterejch ctyrvalcovejch TSI ktery umej jet na 2 valce.

Kombinaci obou tehle technologii ziskate motor ktery se umi prizpusobit okamzitym narokum v hodne sirokem rozsahu. Vysledek je ze spotreba je fakt nesrovnatelne nizsi nez u klasickyho motoru stejneho vykonu. Tim padem i emise CO2. S temi oxidy dusiku nevim, tam zrejme klasickej motor bude lepsi, ale zase na druhou stranu neni to horsi nez u dieselu, ze ktereho navic letaji saze jak z komina. Ze jsou ty motory slozity je pravda, ale furt jsou jednodussi nez soucasny diesely. Momentalne je to vrchol technologie.

+1/0
12.5.2017 10:19

L87u40m22í25r 46V46i95t43h41a 2907987486172

Aha. Takže chcete říci, že množství vzduchu přivedeného do motoru není možné regulovat jinak, než připojením/odpojením turbíny či válců. Škrtící klapka Vám nic neříká. Přiškrcením - tedy zmenšením efektivního průřezu sacího potrubí - omezím množství vzduchu nasátého do válce, a tudíž mi stačí mnohem méně paliva. Ergo nemusím prolévat - jak Vy říkáte - válec palivem.

Ano, u vznětového motoru není šrtící klapka. Ale vznětový motor není citlivý na chudou směs, netrpí samozápaly - je na jejich principu postaven.

To, co popisujete, jsou marketingové triky, které k žádným významným úsporám paliva nevedou, naopak zvyšují nerovnoměrnost zatížení motoru a tím vedou k jeho rychlejšímu opotřebení.

0/0
12.5.2017 10:52

A52l91e41š 21V49í77t31e35k 2185832307641

No ale spalování pak s přiškrcenou klapkou není efektivní. Je to přesně jak píše pan Sehnal, turbo umožní nahnat krátkodobý výkon, ale pak, když výkon není potřeba, krmíme malý motor a ne zbytečně velký. A tedy při vysoké zátěži má malé turbo stejnou spotřebu jako velký motor, když ale zátěž poklesne, tak malý turbomotor je výrazně úspornější. A to je to, co asi lidi štve, závislost spotřeby na stylu jízdy. Ale ono je to tak, že dobrý malý turbomotor má ty výkyvy ve spotřebě směrem dolů, ne nahoru.

+2/0
12.5.2017 11:18

P92e98t48r 11Č50e48r28m60á45k 9398585559380

Turbo umožní nahnat krátkodobě výkon pouze u motorů kde je turbo použito k navýšení výkonu a nikoliv k jeho dosažení, takže pokud vynechám downzisingové motory kde je více turb v kaskádě tak o žádném krátkodobém "nahnání" výkonu nemůže být řeč, naopak turbo musí plnit pořád aby to ten požadovaný okamžitý výkon vůbec mělo.

Samozřejmě je pravda že při nízké zátěži takový motor vykáže lepší paramtery než srovnatelná atmosféra nebo klasicky přeplňovaný motor, při vysoké zátěži však právě naopak - ani přímé vstřikování ani malé turbo chybějící kubaturu neumí v zátěži nahradit. Jelikož většina aut jezdí pod plnou zátěží minimálně tak to zásadní problém není.

0/0
12.5.2017 14:36

J68i53ř90í 14S96c29h60w62a71c21h 8328764788366

a když tedy, jak říkáš, někdo zcela výjimečně v autě s TSI šlápne na plyn, tedy chce po motoru výkon, co mu ten výkon dodá, když objem motor nemá a přeplňování ho nenahradí, protože dodává jen ty papírové kilowatty? A přesto to auto jede jako by tam ten objem byl a z velikosti zrychlení to vypadá, že ho kupředu ženou skutečné kilowatty na úrovni větší atmosféry. Kdepak se nám ti čerchmanti vzali?

0/0
13.5.2017 0:14

P64e17t98r 79Č55e90r60m53á46k 9568415899520

No oni se právě nikde nevezmou protože to auto právě jako ta objemnější kubatura nikdy v zátěži nepojede, zcela jednoduchá věc R^

0/0
13.5.2017 0:36

V79í87ť71a 23K43r85u81t79i33š 1390314205637

A naopak moje osobní opakovaná zkušenost je, že s turbem mi díky průběhu výkonových křivek stačí cca. 90% max. výkonu atmosféry na srovnatelnou jízdu pod plným. Typicky už před mnoha lety 1.8T 148kW vs. "poctivý" tříliltr ST220 162kW.

Což je ale dnes již irelevantní, protože v kategorii malých vozu můžu mít, pokud chci, pod kapotou díky přeplňovani přes 200 PS, u nižší střední skoro dvojnásobek, což jsou hodnoty pro atmosféry zcela nedostizne. A i zcela vykonove průměrný motor, jakým je v našich končinách 1.4TSi, dnes možná na jedinou výjimku nemá v atmosféře konkurenci.

0/0
13.5.2017 2:16

P69e11t30r 87Č25e33r70m21á62k 9528465589120

Proti osobní zkušenosti a subjektivnímu dojmu samozřejmě nelze nic namítat a obzvlášt na tom druhém je downsizing postaven, ale to co popisujete s tím nemá nic společného, to je jen normální porovnání menši turbo větši atmosféra v závislosti na podmínkách užití, nejedná se downsizing a výsledek bude vždy silně záležet na konkrétním případě.

Ta druhá část už má díry - ke 200koním výkonu se přibližovala malá auta i před více jak 10ti lety (polo gti 1.8t 132kw), dnes by se stejným způsobem dostala ke 300 - kdyby to ovšem někdo chtěl dělat, což nechce. A naopak ta samá "slavná" 1.8t byla super v kompaktním autě, ve střední třídě už to byla slabši remíza s 2.8 a ve vyšší střední už to byla jasný deklas přestože "výkonově" to pořád byly stejné motory.

Takže to chce skutečně porovnávat porovnatelné a nemíchat dohromady přeplňování/downsizing/15 let konstrukčního pokroku a nedělat z toho obecné závěry které neexistují.

0/0
13.5.2017 17:19

J64i77ř25í 17S44e71h16n76a80l 6745108972886

No ale pravda na tom je to, ze kdyz vezmu zcela identicke auto ktere je k dispozici s atmosferou i s preplnovanym motorem, tak kdyz budou mit ty motory stejny maximalni vykon, tak to turbo bude o dost lepsi ve zrychleni. Je to jednak tim ze bude vazit o neco min, ale hlavne tim ze ma lepsi prubeh kroutaku, jak uz jsem zminoval jinde. Takze ty atmosfere ve zrychleni da na frak. Jinak receno jede lip, protoze to jak auto jede se vnima pres zrychleni. A to nejen subjektivne, ale i se to da zmerit. A ma to racionalni duvody.

Aby ty auta jely stejne, bude muset mit ta atmosfera cca o 10% vetsi maximalni vykon. Takze pokud se nekde najde auto s trochu silnejsi atmosferou nez je preplnovana verze, tak zrychleni budou mit cca stejny, ta atmosfera bude mit pak vetsi maximalku.

Tohle plati naprosto spolehlive a neporovnavaj se jabka s hruskama, porovnavaj se identicky auta ze stejne doby, jen s jinym motorem.

0/0
13.5.2017 18:38

P90e96t56r 41Č76e76r68m90á31k 9588325579400

A to se právě velice mýlíte, to je přesně ta věc která může a nemusí být. Dnes už v podstatě větší atmosféry neexistují, ale dokud existovala relevantní nabídka generačně porovnatelných motorů tak silně záviselo právě na aplikaci. V lehčích autech samozřejmě turbo mělo lepší výsledek než atmosféra, v těžších právě naopak atmosféra. Nejde jen o výkon resp. jeho maximální hodnotu, ale o všechny jízdní odpory a ztráty, mj. hmotnost, zpřevodování.

Proto u větších a těžších modelů dochází k aplikaci downsizingových motorů jen velmi omezeně a v zásadě pokračuje statusquo v objemových třídách.

0/0
13.5.2017 21:45

V18í29ť40a 26K44r35u63t40i31š 1130634265937

Ano, neexistují, protože se ukázalo, že drtivé většině uživatelů více vyhoví výrazně menší přeplňovaná jednotka. A navíc, posledních možná 10 let prostě atmosféra nic relevantního ani nabídnout nemůže, protože proti špičkovému turbu musí mít dvojnásobný objem (hmotnost, spotřeba, vestavný prostor atd.).

A o omezeném použití downsizingových motorů ve větších a těžších modelech (pokud se bavíme o benzínu, ne o Evropě posedlé naftou) trošku pochybuji, sic nemám takový přehled, jako v třídách nižších. Ale třeba Volvo, Audi, BMW nebo Porsche od benzínových atmosfér podle mne vcelku rychle upouštějí.

0/0
13.5.2017 23:29

P59e14t86r 87Č36e29r89m36á42k 9738645319740

To není ten důvod, oni reálně existují ale pro jiné trhy (i trojková octavia se vyrábí s 1,6 atmo,), důvod proč se tady nenabízí je primárně kvůli emisím atd.

S tím dál se nedá souhlasit - atmosféra nabídnout co rozhodně má, jen by se pochopitelně musela dočkat stejných technologií jako má dnes downsiznigR^

O omezeném použití u větších modelů nepochybujte, když se právě podíváte do nabídky vyšší střední nebo luxusní třídy premium segmentu, tak objemy motorů jsou v podstatě na stále stejné úrovni (+-), byť přeplňování mají také - ale jako bonus, nikoliv jako nutnost.

0/0
14.5.2017 0:11

J68i89ř21í 43S29e91h58n14a62l 6865458632396

Ano s timhle souhlasim. Musela by se ta atmosfera dockat stejnych technologii, tedy taky toho turba, pak by mela co nabidnout ;-)

0/0
14.5.2017 0:43

P74e43t57r 68Č92e91r25m82á27k 9648145429310

Turba právě ne, stačilo by to ostatní v technologii, porovnávat downsizingový motor s nejmodernějšími prvky jako je separátní časování ventilů, odpojování válců, plynem plněných ventilů a dalších desítkách řešení s konstrukčně 15-20let starou atmosférou prostě nejde ;-)

0/0
15.5.2017 22:30

V13í67ť13a 74K54r74u94t69i65š 1730294875837

Ta druhá část je o tom, že nyní (a často i před těmi 10 lety) můžete přeplňované a atmo motory srovnávat pouze ve spodní polovině nabídkového výkonového spektra. Pokud chci něco výkonnějšího, tak u běžně dostupných aut dnes žádná atmo není.

A i ta často zmiňovaná Mazda taky není žádný zázrak, za 15-20 let technického pokroku se zlepšil točivý moment v nízkých/středních otáčkách o kolik? A to je to, co "zajímá" průměrného řidiče, kterému se pak lépe jezdí s diskutovaným litrem s 200Nm, než s klidně výrazně výkonnější 1.6-kou typu GDI, která má dole okolo 150Nm, o nějakých 1.4-kách, což je ekvivalent těchto současných základních motorizací ani nemluvě.

0/0
13.5.2017 19:49

J71i66ř89í 95S27e51h34n96a54l 6555778722806

Koukam na ten atmo dvoulitr v Mazde6 a ten si teda 1.4 TSI namaze na chleba v libovolnym rezimu, a to i v ty silnejsi 165k verzi. Sice jsem s tim nejel a nejde to primo porovnat kdyz se ty motory nepotkaj ve stejnym aute, ale nevidim jedinej parametr ve kterym by ta Mazda mohla mit sanci.

0/0
13.5.2017 20:08

J72i16ř91í 50S34c17h11w96a88c90h 8108874428696

bohužel dle pana Čermáka jsou momentové a výkonové charakteristiky downsizingových turbomotorů jen čísla na papíře, skutečnost je prý někde jinde. Ne nepomlouvám, tak mi to neustále dokola tvrdí a já prý tomu nerozumím.;-)

0/0
13.5.2017 20:28

P67e68t18r 69Č38e80r19m29á57k 9928315469610

No nerozumíš, což koneckonců stále dokazuješ ;-) Výkonové charakteristiky se vztahují k samotnému motoru, jedno jestli je ve fabii nebo superbu, jsou to tedy skutečně pouze čísla na papíře změřená ve zkušebně podle předepsané metodiky normy.

Nijak ale už nezaznamenávájí jak se bude konkrétní model auta s tímto motorem chovat R^

0/0
13.5.2017 21:30

J17i34ř57í 22S35c12h72w12a87c76h 8258484228866

a samozřejmě opět vložená a naprosto zbytečná "komplikace" která vše znepřehlední. Jako kdybych snad já někde tvrdil, že výkonové charakteristiky se k motoru nevztahují.

A jako že se ty výkonové charakteristiky turbomotoru vztahují jen k motoru, tak jsou papirové a u atmosféry, které se sice taky vztahují jen k motoru tak ty jsou papírové nějak méně a nelze je vzájemně porovnávat?

Ano ty výkonové charakteristiky se vztahují k motoru jsou skutečné a s umístěním v různých autech se nemění a to je jejich úžasná výhoda. Dají se tak krásně, jednoduše a za určitých předpokladů zcela správně porovnávat.;-)

A že nijak nezaznamenávají jak se bude konkrétní model auta s tím či oním motorem chovat? Další tvůj komplikační omyl.

Já si totiž umím tuto "porovnávací situaci" logicky zjednodušit. Takže porovnávané motory vždy "dávám" do konkrétního či imaginárního ale STEJNÉHO auta nebo auta stejné tvé tzv. aplikace (s převodovkou přizpůsobenou těmto charakteristikám), abych tak na základě těchto charakeristik zcela jednoduše odvodil, který motor a kdy "pojede lépe" tím myslím třeba dynamiku. A nepotřebuji k tomu žádné počty válců ani další smyšlenky o konfiguraci, kterými ty danou situaci neustále komplikuješ a jsou v těchto "porovnávacích případech" naprosto nadbytečné....

0/0
13.5.2017 22:28

P85e81t75r 88Č18e84r80m65á37k 9458845499900

Jo to je těžký když ty každému zdůvodnění a vysvětlení které tvojí domněnku staví na hlavu říkáš komplikace nebo zbytečnost ;-D K tvé smůle to bohužel na principu těch věcí absolutně nic nemění. R^

Pak sem netahej nějaké svoje fantasmagorie, nikdo neříkal že charakteristiky atmosfér jsou méně papírové než turbomotorů, jsou samozřejmě stejné, zjištěné podle stejné metodiky.

A pak se dostáváme k meritu věci - charakteristiky se vztahují skutečně pouze k motoru a nikoliv modelu auta, takže se nedá absolutně porovnat jak se bude chovat daný motor v různých modelech. Právě proto se nepracuje jen se strohým údajem výkonu.

O tom že máš rád jednodušší věci nepochybuji, když tomu nerozumíš tak je to vcelku pochopitelné, bohužel tím že vynecháš půlku faktů se nikdy skutečného výsledku nedobereš, což je tvůj zásadní problém.

Takže pořád stejná obehraná písnička - dvě porovnávaná auta nikdy stejná nebudou, na konfiguraci vždy záležet bude, převodovka nikdy nelze naladit stejně, vždy bude preferovat něco jiného, takže jedno auto bude lepší v dynamice v zadání A druhé v zadání B a těch zadání může být nekonečno takže obecný výsledek NEEXISTUJE.

Takže můžeš vymýšlet tisíc nesmyslů jak si sám sobě odůvodnit svůj bezmezný obdiv downsizingových motorů, bohužel to nikdy nebude mít sebemenší obecnou relevanci. S tím by ses měl smířit a soustředit svoje síly na studování techniky, tam máš evidentně velké mezery ;-)

0/0
13.5.2017 23:35







Najdete na iDNES.cz