Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rapid má litrový tříválec a bixenony. Už jsme s ním jeli

Rapid je auto české reality, které si lidé opravdu koupí, protože se nedostává namísto části platu jako octavia. Rapid je ovšem velmi důležitým modelem Škody hlavně v celosvětovém měřítku. Loni se jich prodalo přes 200 tisíc, je to po octavii druhý nejprodávanější model. Teď přijíždí v faceliftovaném provedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R47o11b86e86r36t 39H65e67l66e29m86b35a92i 9634443944639

Rapid a bixenony ;-D

+1/0
16.5.2017 13:02

M14a84r86i91a30n 18K53a17r83a68b88a 4113901520392

Kurňa, tu sa ale rozvírila debata po tom čo p.Dvořák napísal chválospevy na Fabiu Sedan 2 generácie - pardon Rapid. Naviac, zapomína sa, že pred nedávnom tu bol článok o tom, že VW Group upúšťa od downsizingu a vráti sa k objemu cca 1,5 v roznych výkonových verziách. A keďže sú sklady plné, pre východnú Európu asi 1T motory budú dobré a za pár centov sa napíše chválospev. Naviac nie je vobec lacné, je v kategórii C-Elysée alebo Peugeot 301. V jednej slovenskej moto-relácii prirovnal novinár! jazdu na 1,2TSI rapidu k jazde na 911 Carrera - vraj ten pocit keď ustreluje zadok pri rýchlom prejazde zákruty. :-) Toľko k úrovni žurnalistiky. Či komerčného zdělení?! ;-D;-D

+1/0
14.5.2017 21:37

J59i26ř71í 63S73c96h21w91a13c23h 8808734188216

Tak to dopadá, když někdo bere ty motoristické novináře ve videu ve stylu show smrtelně vážně.

Např v Autosalonu na Primě je takových nadsazených hlášek ke každému autu pokaždé několik o Top Gear nebo Grand Tour ani nemluvím....

+1/0
15.5.2017 10:00

M92a86r14t26i41n 70K40a43r16á93s93e12k 9278473388738

No "prechod" na 1,5 je blbost, o tom snad nikdo nikde nepsal. VW group jen meni zakladni motorovou paletu, a misto 1,2; 1,4; 1,8 a 2,0 ted do masovych modelu pujdou 1,0; 1,5 a 2,0 vse tsi (krom 1,0, ktera ma I variantu bez turba pro zakladni motorizaci malych aut).

0/0
15.5.2017 15:42

P24e36t69r 69Č62e39r88m47á83k 9708115719160

Což na druhou stranu skutečně znamená že většina nabídky o něco objemově porostě. Litr je pak komplikovanější, protože ten musí existovat kvůli miniautům, takže dělat dvě podobné kubatury bylo jednak nákladné a větší nešla protože je to zase omezené shora 1,5 kvůli číně...

0/0
15.5.2017 23:09

M28a22r96t59i29n 79K52a57r40á60s18e33k 9658323698458

Ano, ale rozhodne to neznamena to, ze VW rusi mensi kubatury a prechazi na 1,5 a 1,0 vyprodava ze skladu do vychodni evropy.....

+1/0
16.5.2017 8:51

J36a68n 46H77o75l52u20b 8201779315553

Rapid je auto české reality, které si lidé opravdu koupí, protože se nedostává namísto části platu jako octavia.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/rapid-facelift-0pj-/auto_testy.aspx?c=A170509_175813_auto_testy_fdv

Pane redaktore: co hulíte?

0/0
13.5.2017 22:57

M12a42r25t68i64n 21K31a19r43á73s32e74k 9898973228158

Mozna jsem divny, ale me ta veta normalne dava smysl ....

+2/0
15.5.2017 12:58

T13o13m47á92š 92V62a78l46d92e34r 7283940179

Pánům Sehnalovi a Čermákovi díky za teorii. Ostatním doporučuji např knihu Automobil s lepší účinností od J. Mackerleho a dostanou slušnou představu o složitosti spalování směsi, použití turba atd, aby pak zde neplkali blbosti.

0/0
13.5.2017 12:05

J43i74ř13í 26S46c36h87w74a49c86h 8238314578476

Ano jako teoretik je Čermák opravdu dobrý. Ale bohužel mu dost často chybí nadhled a schopnost zjednodušit "debatní problém" zaměřením se na jeho podstatu: Místo toho do něj zanese milion nedůležitých zbytečností v té chvíli nedůležitých.....aby mohl vítězně pronést "....je to mnohem složitější, ale tomu bys nerozuměl". ;-)

0/0
13.5.2017 18:25

P69e46t69r 34Č71e72r49m71á27k 9848685769650

Jenom nepovídej, za to že ty nejsi chopen pochopit elementární technické věci které jsou právě základním kamenem a začneš je tak radši označovat za "složité" a "nedůležité" nikdo nemůže, holt si laik a nechápeš je (což není žádná ostuda, každej nemůže rozmět všemu), ovšem to že pak dostaneš přes prsty když si svojí laickou logikou začneš ty věci zjednodušovat a vytvářet nesmyslné konstrukce je taky nevyhnutelné, sice dodnes nechapeš jak funguje downsizing ale vyvinul jsi revoluční teorii že stačí motory vyrábět pouze podle výkonu bez ohledu na aplikaci, doufám že už jsi si jí nechal patentovat, bude to trhák! ;-) R^

0/0
13.5.2017 18:36

J89i50ř68í 13S86c44h40w56a84c47h 8118324728276

tvůj problém je že tebe zajímají ty "elementární technické věci" nade vše a do všeho je nadbytečně zatahuješ.

Příkladem budiž "moje konstrukce motoru podle výkonu". Ano mě zajímá srovnání dvou motorů se stejným výkonem, výkon v takové debatě považuji za jednotící a přitom velmi důležitý parametr. Aplikace je pro oba motory STEJNÁ a je kvalifikována cca stejným osobním automobilem stejnou hmotností a dynamika auta je převedena na cca požadovaný výkon. Co ti v takovém zadání pro diskuzi na idnes schází? To je opravdu otázka.

Ano mohl zasednout zadávací štáb a několik hodin nastavovat vstupní parametry podle kterých se opravdu zadává konstrukce motoru (to jak se to opravdu dělá nevím a vůbec mě to v rámci problému nezajímá), aby výsledek byl motor se stejným výkonem a cca objemem, který jsem níže avizoval, aneb jak se dostat ke stejnému výsledku mnohem složitěji, nebo raději vůbec, protože by pan Čermák musel uznat, že občas něco plácne.... ale to on ze zásady nikdy neudělá!

0/0
13.5.2017 20:00

T89o81m88á54š 33V26a18l22d30e61r 7783320899

Příklad 1,6 66kW Focus a 1,9TDi 66kW Golf, Stejný výkon avšak jízda absolutně jiná. Focus větší rychlost, Golf větší zátah. U zrychlení vítězí Focus. U spotřeby Golf. Dnes ani neexistují testy v časopisech a ani na internetu, kde jsou všechny tyto parametry udávány. Dnes jsou to je PR články ja se novinář v autě cítí. A to je mi na houby, jelikož vůz chci řídit já a ne mít novináře za řidiče. Novináři už dlouho nejsou objektivní. Takže pouze delší jízda a ne nějakých 10km mi skutečně ukáže charakter vozu.

Nyní mám Toyotu 1,8 atmo a díky emisím EURO 6 má pěkně blbě přiškrcený spodek a po 10000km mi to začíná dost vadit. Elektronický plyn si dávkuje benzín, jak potřebuje. Někdy méně, někdy více při stejné poloze pedálu takže nejlépe startovat bez hudby a poslouchat motor, aby buď nechcípl, nebo neřval. Na dvojku je to mrtvola a zásadně řadím 1-3-4-6. Dvojku používám na popojíždění v kolonách velmi zřídka a pětka je zbytečná. Vozy z EURO 3 a 4 byly mnohem lepší.

0/0
13.5.2017 21:00

P58e15t35r 60Č95e46r46m15á45k 9108775909110

Tomu se neříká problém ale znalost, to je jako pokud neumíš počítat a neznáš rovnice, tak potom nikdy nepochopíš proč se nějaké jevy dějí i kdybys byl jinak velmi inteligentní. Bez těch základních věcí to prostě nejde R^

Když pak opomenu že srovnání motorů jen podle hodnot maximálního výkonu je skutečně nesmyslná věc, tak tvoje konstrukce pak má tu zásadní chybu že to je jen tvá konstrukce ale ty bys chtěl dělat obecné závěry, což pochopitelně nejde, a tím spíš ne proto že ty blbě vyhodnotíš i to vlastní zadání, k tomu těžko něco dodat R^

0/0
13.5.2017 21:12

J61i31ř44í 47S61c53h81w66a82c72h 8608524688536

a ty se kroutíš jak pijavice.....

ta moje konstrukce nemá chybu, že je jen moje. Ta moje konstrukce se opírá o desítky a během posledních cca 30 let snad i stovky reálných a fungujících konstrukcí a pokud to nevíš tak ti to napíšu po lopatě. Žádný z těch reálných motorů jejichž max. výkon se pohybuje okolo 300 koní a leckdy i o dost výše a byly udělány pro stejnou aplikaci tj do velkého a těžkého osobního auta, tak žádný z nich nemá 13 litrů toho nenahraditelného objemu z roku 1929!

Takže buď objem byl něčím nahrazen anebo ty dnešní pěti-šestilitrový sekačky na trávu jsou plné těch tvých "suplentů". ;-)

0/0
13.5.2017 22:45

P29e38t70r 46Č23e37r38m14á94k 9888115639260

Právě naopak, jen se vezu na tvé neznalosti. ;-)

Máš pořád stejný problém - točíš se jak holub na báni kolem stále stejné věci - hodnoty maximálního výkonu bez ohledu na použití. Bugatti vzal motor pro pohon vlaků a použil ho pro pohon více jak 6m speciálního dlouhého vozu. Dnes samozřejmě taková auto nikdo nestaví, proto nepotřebuje motor z kamionu nebo vlaku zastavovat do auta;-)

Objem ničím nahradit nejde, což nijak neznamená že jinak vývoj nejde kupředu, právě naopak, takže by to chtělo vylézt z té své zabedněnosti a konečně to pochopit. R^

+1/0
13.5.2017 23:22

V36í27ť21a 90K87r91u11t80i70š 1590754785217

Ano, vývoj jde kupředu. A u objemu souhlasím, ten nahradit nejde. Takže rozhodně lepší dvoulitr s turbem než litr. Přeplňovaný dvoulitr, který má dnes klidně výkony a dynamiku špičkové čtyřlitrové atmosféry.

0/0
13.5.2017 23:45

P49e27t97r 62Č66e17r75m17á75k 9688325719490

Ano, přeplňování jako takové je velmi zajímavé, a když se aplikuje na běžné kubatury jako zvýšení výkonu tak proti tomu nelze nic namítat, koneckonců u větších modelů to tak funguje - ve vyšší střední nebo luxusní třídě v premium segmentu jsou už desetiletí v podstatě stejné objemy a jen se postupně doplňují turby.

+1/0
14.5.2017 0:06

V85í15ť72a 29K79r30u34t36i69š 1750934795587

I v luxusní a prémiové třídě se objemy snižují. Namátkou Porsche nahradilo své 3.8 atmosféry podstatně vykonnejsimi přeplňovanými tříliltry. A i Audi u RS6 nahradilo atmosféru 4.2 s 331kW za výrazně výkonnější turbo 4.0 s 412 kW.

0/0
14.5.2017 3:57

J70i97ř92í 53S59c59h95w95a39c74h 8478874228936

.... a taky Volvo (kompletně), Lexus, Cadillac (u některých typů)....

0/0
14.5.2017 18:15

P87e57t14r 55Č71e15r81m29á80k 9118495359480

Řeč byla o premium segmentu, a luxusní třídě, ani do jednoho Volvo nepatří ;-)

0/0
15.5.2017 22:26

P19e45t54r 46Č48e91r68m23á32k 9578265719350

Objemy jsou cca stejné, u vyšší střední třídy jsou místo někdejších 2,8-3,2 dneska třílitry, u luxusní pořád kolem 4 litrů. Akorát se to právě doplňujeme těma turbama. Jasně pár případů třeba zaznamenalo i trochu větší snížení kubatury, ale pořád to nebyla tak zásadní změna konfigurace jako u downsizingu v menších modelech, málo kde se sahalo na počet válců, a spíše se jednalo o návrat do reality po určité špičče, zhruba na úroveň generace zpátky. Audi RS6 4,2 bylo totiž už taky biturbo :-) To samé zažilo RS4, M3 atd...

0/0
15.5.2017 22:07

J41i73ř47í 26S60c35h91w71a29c80h 8978704228596

Ty jsi zabedně... pardon tak zahleděný do těch svých aplikací a konfigurací že už píšeš jako z hladu.

Bugatti vzal motor pro pohon vlaků? Pokud je to pravda, tak jen podotknu, že se tedy těmi tvými "konfiguračními" pravidly moc neřídil.

Ale je mi jedno, odkud ho vzal, to je naprosto podstatné. Do toho auta ho dal HLAVNĚ proto, že potřeboval velký výkon, a v roce 1929 na to prostě potřeboval na to 13 litrů! A to je "jádro pudla". 13 litrů toho tvého nenahraditelného objemu A to je podstata toho o čem mluvím konfigurace sem konfigurace tam. Od té doby je samozřejmě objem neustále "nahrazován" těmi tvými "suplenty" takže to dospělo k tomu, že dnes by Buggati nepoužil žádný motor z kamionu takový "odborník" jako ty by rozhodně nebyl. Stačil by mu na to nějaký 5-6 litr s 400 koníky.

Ty znáš nějaký dnešní 13 litrový benzínový motor do kamionu?.

Takže protože se debata s tebou jako obvykle zasekla na místě a z nouze o argumenty si začínáš pomáhat i urážkami. Takže to shrnu za sebe takto.

Objem samozřejmě LZE NAHRADIT. Děje se to celou dobu vývoje spalovacích motorů jejich technickým vylepšováním, Tato vylepšení vedou k efektivnějšímu využití objemu. Vede to nárůstu jednoho parametru, "litrový výkon" se mu říká. A ten je dnes u NAPROSTO STEJNÉ APLIKACE někde zcela jinde než v roce 1929!!!! A to jsou ty důvody proč se ten údajně nenahraditelný objem postupně někam "ztrácí" čili JE NAHRAZOVÁN. A přeplňování je jen další technické vylepšení z těch mnoha dalších, které vedou k vyšší efektivitě využití objemu a v jeho technickém principu je úplně jedno jestli je to přeplňovaní tím tvým přeplňováním A nebo přeplňováním B, jejich technický princip a důsledky pro objem motoru jsou naprosto stejné, zmenšují, tedy nahrazují potřebný objem motoru. Můžeš o tom vést spory, můžeš s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. Howgh!

0/0
14.5.2017 19:15

P76e69t57r 67Č14e50r23m51á58k 9898815789740

Vidíš zase ti tvá zabědněnost a neznalost způsobila to že sis sám naběhl a vybral příklad který tvojí vlastní tezi popírá. Ano Bugatti vzal motor z lokomotivy, a nikoliv kvůli výkonu, ale právě kvůli monstroznosti svého stroje. Pro tvou informaci v té samé době dělal jinak motory o podobném výkonu s daleko menší kubaturou a právě přeplňováním, ale do velkého a těžkého royalu je nepoužil, věděl dobře proč ;-)

Takže už si schovej svoje domněnky že potřeboval výkon, ten by dosáhl z poloviční kubatury.

Dnes by postupoval úplně stejně - koneckonců v americe je běžně že se pro extrémní využítí vezme motor z náklaďáku a patřičně předělá (např. dodge viper), a pořád je to o tom samém - objem nelze nijak nahradit.

Takže si to pro pomaleji chápající po tisící zopakujeme. objem NIKDY NAHRADIT NELZE, lze jej však v mnoha různých aplikacích suplovat jinými technickými řešeními. Přeplňování je pak z dnešního pohledu skoro stejně staré jako sám spalovací motor, přesto teprve dnes dosahuje nějaké významnější pozice na poli dosahování výkonu (nikoliv jeho navyšování kde se používá kontinuálně desítky let), a to jen kvůli tlaku emisních limitů a tedy jen na území kde se na toto hraje. V celosvětových prodejích hrají downsizingové prodeje minoritu.R^

0/0
15.5.2017 22:25

J89i46ř71í 84S77c23h96w66a64c68h 8558194768156

ten výkon by Bugatti dostal z poloviční atmosférické kubatury? ;-D;-D;-D

Jo, dnes ano!

Tak mi dej prosím odkaz na jeho či naprosto jiný ATMOSFÉRICKÝ motor co měl ve 20. letech minulého století s polovičním objemem (tj cca 6-7 litrů) 300 koní, tj. neměl kompresor, nebyl na metanol a byl pro normální nikoliv závodní použití.... takže prostě opět mícháš hrušky a jabka.

A další klasika jak jasnou situaci zkomplikovat nějakým Dodge Viperem, co ten s tím má společného? Jde o naprosto jinou aplikaci a ty si na správnosti těch aplikacích tak zakládáš!? Ale dobře:

Dodge Viper, supersport na dnešní poměry s "monstrózním objemem" 8.3 litru.;-D

Samozřejmě kdyby Ettore chtěl udělat tehdy něco podobně monstrózního, tak by jeho atmosférický motor byl mnohem monstróznější, opět někde mezi 10-20 nenahraditelnými litry.

Auta od kterých se chtěl výkon (třeba závodní) měla v období 1900-1920 naprosto běžně objemy přes 20 nenahraditelných litrů a přesto neměli výkon Viperu. To ten tvůj Viper je proti nim se svým objemem opět taková sekačka na trávu, se dvěma třetinami "nenahraditelného" objemu naprosto a jasně něčím nahrazenými. :-P

0/0
16.5.2017 13:33

L67i20b73o42r 85B71a32š20t55ý27ř 9179121307765

nechám;-D

0/0
12.5.2017 21:28

L51i90b67o51r 70B88a29š86t51ý67ř 9109131567905

No,komu se to líbí tak prosím,já si s dovolením svoje vymazlené neekologické 330i:-)

0/0
12.5.2017 21:27

K31a59r79e61l 45V39y49d18r71a 2281590679288

Tak děkujeme panu Františku Dvořákovi za podporu marketingu společnosti Škoda. Mám osobní zkušenosti s Fordem Fiesta (rozvor 2486 mm) a jejím jednolitrem. Autíčko jezdilo jako drak!!! S "Rapidovským" rozvorem 2602 mm očekávám jízdu "jako dráček" ;-) .

Svého času mělo Suzuki SX4 motor 1.6, ten se ale liší od 1.6-ky, co Suzuki používá ve své bugině (130 HP).

Ať ten benzínový motor Škodovka trošku vyladí, taky třeba na těch 130 HP (95 kW), ať vidíme jak dokáže plnit roli "hot-hatche"

0/0
12.5.2017 20:33

A71l39e68š 64V11í71t16e97k 2225972667881

Jako provoz je pak levný, ale je v tom jeden problém, LPG nemá spotřební daň. Takže levný provoz je pouze dán našimi zákony, ne nějakou fyzikální podstatou.

+2/0
12.5.2017 11:14

L89u63m10í20r 69V84i93t49h71a 2407937816772

(Ne)smysl downsizingu popírá použití přeplňování. Účelem přeplňování je dostat do menšího prostoru víc vzduchu, aby se tam mohlo spálit víc paliva.

Ergo - je to zmenšení spalovacího prostoru kompenzované složitým a drahým stlačováním vzduchu, aby malý moto měl podobné vlastnosti jako větší motor, který ale to složité a drahé přeplňování nepotřebuje, takže je levnější, spolehlivější a má delší životnost. Kromě toho má lepší spalovací podmínky, takže neprodukuje tolik oxidů dusíku.

Nebo je to jinak? Jak?

+1/0
12.5.2017 9:59

J62i21ř14í 32S41e98h33n97a58l 6595328492956

Mylite se, opravdu je to jinak. Problem spalovaciho motoru je v tom, ze vykon zavisi na objemu. Kdyz chcete vykon, potrebujete objem, mnozstvi vzduchu i paliva. Jenze u auta ten vykon potrebujete jen na kratkou dobu. Pri akceleraci, do kopce atd. Ale vetsinu casu se ten motor naprosto flaka a jede na zlomek maximaliho mozneho vykonu. Pritom ale ho musite krmit palivem umerne velikosti, nemuzete mu dat nekonecne chudou smes. Takze trilitrovej sestivalec zbytecne prolejvate benzinem kdyz to vubec neni potreba. V podstate by se za situace kdy zrovna staci malej vykon hodilo mit misto velkyho motoru malej, kterej da misto 150 koni treba jen 30, zato ale nezere skoro nic. Blby je ze motor v aute za jizdy menit nemuzete, abyste si pred predjizdenim nebo pred kopcem namontoval ten silnejsi.

Takze je potreba vymyslet jak udelat motor kterej je chvili malej a chvili velkej, podle toho jak je zrovna potreba. Prvni vec kterou to jde obejit je turbo. Kdyz malej spalovaci prostor naslapete pod tlakem dvojnasobnym mnozstvim vzduchu i paliva, chova se jak motor s dvakrat vetsim obsahem. Tohle udelate tim turbem, ktery muze ridici jednotka ovladat a nalozit tam kolk je zrovna potreba. Druhej takovej trik je vypinani valcu. Kdyz nepotrebujete velkej vykon, vypnete nektery valce a tim motor take zmensite. V seriove produkci tohle ma Mercedes u nekterejch osmivalcu ktery umej jet na 4 valce, a VW u nekterejch ctyrvalcovejch TSI ktery umej jet na 2 valce.

Kombinaci obou tehle technologii ziskate motor ktery se umi prizpusobit okamzitym narokum v hodne sirokem rozsahu. Vysledek je ze spotreba je fakt nesrovnatelne nizsi nez u klasickyho motoru stejneho vykonu. Tim padem i emise CO2. S temi oxidy dusiku nevim, tam zrejme klasickej motor bude lepsi, ale zase na druhou stranu neni to horsi nez u dieselu, ze ktereho navic letaji saze jak z komina. Ze jsou ty motory slozity je pravda, ale furt jsou jednodussi nez soucasny diesely. Momentalne je to vrchol technologie.

+1/0
12.5.2017 10:19

L93u14m44í92r 63V70i88t96h45a 2287787336762

Aha. Takže chcete říci, že množství vzduchu přivedeného do motoru není možné regulovat jinak, než připojením/odpojením turbíny či válců. Škrtící klapka Vám nic neříká. Přiškrcením - tedy zmenšením efektivního průřezu sacího potrubí - omezím množství vzduchu nasátého do válce, a tudíž mi stačí mnohem méně paliva. Ergo nemusím prolévat - jak Vy říkáte - válec palivem.

Ano, u vznětového motoru není šrtící klapka. Ale vznětový motor není citlivý na chudou směs, netrpí samozápaly - je na jejich principu postaven.

To, co popisujete, jsou marketingové triky, které k žádným významným úsporám paliva nevedou, naopak zvyšují nerovnoměrnost zatížení motoru a tím vedou k jeho rychlejšímu opotřebení.

0/0
12.5.2017 10:52

A77l86e37š 34V88í61t16e52k 2965482737971

No ale spalování pak s přiškrcenou klapkou není efektivní. Je to přesně jak píše pan Sehnal, turbo umožní nahnat krátkodobý výkon, ale pak, když výkon není potřeba, krmíme malý motor a ne zbytečně velký. A tedy při vysoké zátěži má malé turbo stejnou spotřebu jako velký motor, když ale zátěž poklesne, tak malý turbomotor je výrazně úspornější. A to je to, co asi lidi štve, závislost spotřeby na stylu jízdy. Ale ono je to tak, že dobrý malý turbomotor má ty výkyvy ve spotřebě směrem dolů, ne nahoru.

+2/0
12.5.2017 11:18

P88e98t17r 38Č67e24r14m26á64k 9508115859110

Turbo umožní nahnat krátkodobě výkon pouze u motorů kde je turbo použito k navýšení výkonu a nikoliv k jeho dosažení, takže pokud vynechám downzisingové motory kde je více turb v kaskádě tak o žádném krátkodobém "nahnání" výkonu nemůže být řeč, naopak turbo musí plnit pořád aby to ten požadovaný okamžitý výkon vůbec mělo.

Samozřejmě je pravda že při nízké zátěži takový motor vykáže lepší paramtery než srovnatelná atmosféra nebo klasicky přeplňovaný motor, při vysoké zátěži však právě naopak - ani přímé vstřikování ani malé turbo chybějící kubaturu neumí v zátěži nahradit. Jelikož většina aut jezdí pod plnou zátěží minimálně tak to zásadní problém není.

0/0
12.5.2017 14:36

J50i95ř46í 58S82c87h36w53a53c71h 8978194968536

a když tedy, jak říkáš, někdo zcela výjimečně v autě s TSI šlápne na plyn, tedy chce po motoru výkon, co mu ten výkon dodá, když objem motor nemá a přeplňování ho nenahradí, protože dodává jen ty papírové kilowatty? A přesto to auto jede jako by tam ten objem byl a z velikosti zrychlení to vypadá, že ho kupředu ženou skutečné kilowatty na úrovni větší atmosféry. Kdepak se nám ti čerchmanti vzali?

0/0
13.5.2017 0:14

P78e52t56r 29Č16e54r93m56á41k 9308825409110

No oni se právě nikde nevezmou protože to auto právě jako ta objemnější kubatura nikdy v zátěži nepojede, zcela jednoduchá věc R^

0/0
13.5.2017 0:36

V23í82ť75a 91K85r85u38t52i12š 1330634695947

A naopak moje osobní opakovaná zkušenost je, že s turbem mi díky průběhu výkonových křivek stačí cca. 90% max. výkonu atmosféry na srovnatelnou jízdu pod plným. Typicky už před mnoha lety 1.8T 148kW vs. "poctivý" tříliltr ST220 162kW.

Což je ale dnes již irelevantní, protože v kategorii malých vozu můžu mít, pokud chci, pod kapotou díky přeplňovani přes 200 PS, u nižší střední skoro dvojnásobek, což jsou hodnoty pro atmosféry zcela nedostizne. A i zcela vykonove průměrný motor, jakým je v našich končinách 1.4TSi, dnes možná na jedinou výjimku nemá v atmosféře konkurenci.

0/0
13.5.2017 2:16

P30e36t89r 88Č19e84r87m70á57k 9968585949160

Proti osobní zkušenosti a subjektivnímu dojmu samozřejmě nelze nic namítat a obzvlášt na tom druhém je downsizing postaven, ale to co popisujete s tím nemá nic společného, to je jen normální porovnání menši turbo větši atmosféra v závislosti na podmínkách užití, nejedná se downsizing a výsledek bude vždy silně záležet na konkrétním případě.

Ta druhá část už má díry - ke 200koním výkonu se přibližovala malá auta i před více jak 10ti lety (polo gti 1.8t 132kw), dnes by se stejným způsobem dostala ke 300 - kdyby to ovšem někdo chtěl dělat, což nechce. A naopak ta samá "slavná" 1.8t byla super v kompaktním autě, ve střední třídě už to byla slabši remíza s 2.8 a ve vyšší střední už to byla jasný deklas přestože "výkonově" to pořád byly stejné motory.

Takže to chce skutečně porovnávat porovnatelné a nemíchat dohromady přeplňování/downsizing/15 let konstrukčního pokroku a nedělat z toho obecné závěry které neexistují.

0/0
13.5.2017 17:19

J39i68ř29í 22S15e56h68n15a60l 6605678842696

No ale pravda na tom je to, ze kdyz vezmu zcela identicke auto ktere je k dispozici s atmosferou i s preplnovanym motorem, tak kdyz budou mit ty motory stejny maximalni vykon, tak to turbo bude o dost lepsi ve zrychleni. Je to jednak tim ze bude vazit o neco min, ale hlavne tim ze ma lepsi prubeh kroutaku, jak uz jsem zminoval jinde. Takze ty atmosfere ve zrychleni da na frak. Jinak receno jede lip, protoze to jak auto jede se vnima pres zrychleni. A to nejen subjektivne, ale i se to da zmerit. A ma to racionalni duvody.

Aby ty auta jely stejne, bude muset mit ta atmosfera cca o 10% vetsi maximalni vykon. Takze pokud se nekde najde auto s trochu silnejsi atmosferou nez je preplnovana verze, tak zrychleni budou mit cca stejny, ta atmosfera bude mit pak vetsi maximalku.

Tohle plati naprosto spolehlive a neporovnavaj se jabka s hruskama, porovnavaj se identicky auta ze stejne doby, jen s jinym motorem.

0/0
13.5.2017 18:38

P65e94t29r 25Č82e60r97m78á63k 9148465569420

A to se právě velice mýlíte, to je přesně ta věc která může a nemusí být. Dnes už v podstatě větší atmosféry neexistují, ale dokud existovala relevantní nabídka generačně porovnatelných motorů tak silně záviselo právě na aplikaci. V lehčích autech samozřejmě turbo mělo lepší výsledek než atmosféra, v těžších právě naopak atmosféra. Nejde jen o výkon resp. jeho maximální hodnotu, ale o všechny jízdní odpory a ztráty, mj. hmotnost, zpřevodování.

Proto u větších a těžších modelů dochází k aplikaci downsizingových motorů jen velmi omezeně a v zásadě pokračuje statusquo v objemových třídách.

0/0
13.5.2017 21:45

V21í82ť14a 64K86r69u62t26i65š 1250474555637

Ano, neexistují, protože se ukázalo, že drtivé většině uživatelů více vyhoví výrazně menší přeplňovaná jednotka. A navíc, posledních možná 10 let prostě atmosféra nic relevantního ani nabídnout nemůže, protože proti špičkovému turbu musí mít dvojnásobný objem (hmotnost, spotřeba, vestavný prostor atd.).

A o omezeném použití downsizingových motorů ve větších a těžších modelech (pokud se bavíme o benzínu, ne o Evropě posedlé naftou) trošku pochybuji, sic nemám takový přehled, jako v třídách nižších. Ale třeba Volvo, Audi, BMW nebo Porsche od benzínových atmosfér podle mne vcelku rychle upouštějí.

0/0
13.5.2017 23:29

P58e18t44r 62Č50e30r33m24á64k 9728875959970

To není ten důvod, oni reálně existují ale pro jiné trhy (i trojková octavia se vyrábí s 1,6 atmo,), důvod proč se tady nenabízí je primárně kvůli emisím atd.

S tím dál se nedá souhlasit - atmosféra nabídnout co rozhodně má, jen by se pochopitelně musela dočkat stejných technologií jako má dnes downsiznigR^

O omezeném použití u větších modelů nepochybujte, když se právě podíváte do nabídky vyšší střední nebo luxusní třídy premium segmentu, tak objemy motorů jsou v podstatě na stále stejné úrovni (+-), byť přeplňování mají také - ale jako bonus, nikoliv jako nutnost.

0/0
14.5.2017 0:11

J78i40ř11í 91S22e86h10n31a51l 6145278902976

Ano s timhle souhlasim. Musela by se ta atmosfera dockat stejnych technologii, tedy taky toho turba, pak by mela co nabidnout ;-)

0/0
14.5.2017 0:43

P50e28t54r 27Č49e64r65m73á26k 9458385439800

Turba právě ne, stačilo by to ostatní v technologii, porovnávat downsizingový motor s nejmodernějšími prvky jako je separátní časování ventilů, odpojování válců, plynem plněných ventilů a dalších desítkách řešení s konstrukčně 15-20let starou atmosférou prostě nejde ;-)

0/0
15.5.2017 22:30

V32í90ť68a 33K85r16u84t56i67š 1690144785247

Ta druhá část je o tom, že nyní (a často i před těmi 10 lety) můžete přeplňované a atmo motory srovnávat pouze ve spodní polovině nabídkového výkonového spektra. Pokud chci něco výkonnějšího, tak u běžně dostupných aut dnes žádná atmo není.

A i ta často zmiňovaná Mazda taky není žádný zázrak, za 15-20 let technického pokroku se zlepšil točivý moment v nízkých/středních otáčkách o kolik? A to je to, co "zajímá" průměrného řidiče, kterému se pak lépe jezdí s diskutovaným litrem s 200Nm, než s klidně výrazně výkonnější 1.6-kou typu GDI, která má dole okolo 150Nm, o nějakých 1.4-kách, což je ekvivalent těchto současných základních motorizací ani nemluvě.

0/0
13.5.2017 19:49

J26i13ř59í 41S27e45h21n31a75l 6165748982176

Koukam na ten atmo dvoulitr v Mazde6 a ten si teda 1.4 TSI namaze na chleba v libovolnym rezimu, a to i v ty silnejsi 165k verzi. Sice jsem s tim nejel a nejde to primo porovnat kdyz se ty motory nepotkaj ve stejnym aute, ale nevidim jedinej parametr ve kterym by ta Mazda mohla mit sanci.

0/0
13.5.2017 20:08

J24i79ř61í 50S95c30h69w30a27c76h 8448454298706

bohužel dle pana Čermáka jsou momentové a výkonové charakteristiky downsizingových turbomotorů jen čísla na papíře, skutečnost je prý někde jinde. Ne nepomlouvám, tak mi to neustále dokola tvrdí a já prý tomu nerozumím.;-)

0/0
13.5.2017 20:28

P32e37t45r 49Č39e11r46m15á33k 9558795349160

No nerozumíš, což koneckonců stále dokazuješ ;-) Výkonové charakteristiky se vztahují k samotnému motoru, jedno jestli je ve fabii nebo superbu, jsou to tedy skutečně pouze čísla na papíře změřená ve zkušebně podle předepsané metodiky normy.

Nijak ale už nezaznamenávájí jak se bude konkrétní model auta s tímto motorem chovat R^

0/0
13.5.2017 21:30

J67i74ř57í 90S61c18h16w53a43c59h 8478104838606

a samozřejmě opět vložená a naprosto zbytečná "komplikace" která vše znepřehlední. Jako kdybych snad já někde tvrdil, že výkonové charakteristiky se k motoru nevztahují.

A jako že se ty výkonové charakteristiky turbomotoru vztahují jen k motoru, tak jsou papirové a u atmosféry, které se sice taky vztahují jen k motoru tak ty jsou papírové nějak méně a nelze je vzájemně porovnávat?

Ano ty výkonové charakteristiky se vztahují k motoru jsou skutečné a s umístěním v různých autech se nemění a to je jejich úžasná výhoda. Dají se tak krásně, jednoduše a za určitých předpokladů zcela správně porovnávat.;-)

A že nijak nezaznamenávají jak se bude konkrétní model auta s tím či oním motorem chovat? Další tvůj komplikační omyl.

Já si totiž umím tuto "porovnávací situaci" logicky zjednodušit. Takže porovnávané motory vždy "dávám" do konkrétního či imaginárního ale STEJNÉHO auta nebo auta stejné tvé tzv. aplikace (s převodovkou přizpůsobenou těmto charakteristikám), abych tak na základě těchto charakeristik zcela jednoduše odvodil, který motor a kdy "pojede lépe" tím myslím třeba dynamiku. A nepotřebuji k tomu žádné počty válců ani další smyšlenky o konfiguraci, kterými ty danou situaci neustále komplikuješ a jsou v těchto "porovnávacích případech" naprosto nadbytečné....

0/0
13.5.2017 22:28

P47e80t66r 39Č70e94r17m75á81k 9458145389920

Jo to je těžký když ty každému zdůvodnění a vysvětlení které tvojí domněnku staví na hlavu říkáš komplikace nebo zbytečnost ;-D K tvé smůle to bohužel na principu těch věcí absolutně nic nemění. R^

Pak sem netahej nějaké svoje fantasmagorie, nikdo neříkal že charakteristiky atmosfér jsou méně papírové než turbomotorů, jsou samozřejmě stejné, zjištěné podle stejné metodiky.

A pak se dostáváme k meritu věci - charakteristiky se vztahují skutečně pouze k motoru a nikoliv modelu auta, takže se nedá absolutně porovnat jak se bude chovat daný motor v různých modelech. Právě proto se nepracuje jen se strohým údajem výkonu.

O tom že máš rád jednodušší věci nepochybuji, když tomu nerozumíš tak je to vcelku pochopitelné, bohužel tím že vynecháš půlku faktů se nikdy skutečného výsledku nedobereš, což je tvůj zásadní problém.

Takže pořád stejná obehraná písnička - dvě porovnávaná auta nikdy stejná nebudou, na konfiguraci vždy záležet bude, převodovka nikdy nelze naladit stejně, vždy bude preferovat něco jiného, takže jedno auto bude lepší v dynamice v zadání A druhé v zadání B a těch zadání může být nekonečno takže obecný výsledek NEEXISTUJE.

Takže můžeš vymýšlet tisíc nesmyslů jak si sám sobě odůvodnit svůj bezmezný obdiv downsizingových motorů, bohužel to nikdy nebude mít sebemenší obecnou relevanci. S tím by ses měl smířit a soustředit svoje síly na studování techniky, tam máš evidentně velké mezery ;-)

0/0
13.5.2017 23:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.