Diskuse k článku

Rapid má litrový tříválec a bixenony. Už jsme s ním jeli

Rapid je auto české reality, které si lidé opravdu koupí, protože se nedostává namísto části platu jako octavia. Rapid je ovšem velmi důležitým modelem Škody hlavně v celosvětovém měřítku. Loni se jich prodalo přes 200 tisíc, je to po octavii druhý nejprodávanější model. Teď přijíždí v faceliftovaném provedení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R26o18b79e69r87t 33H36e24l55e13m46b12a59i 9894383844119

Rapid a bixenony ;-D

+1/0
16.5.2017 13:02

M12a81r19i85a61n 14K91a97r35a31b95a 4273571970422

Kurňa, tu sa ale rozvírila debata po tom čo p.Dvořák napísal chválospevy na Fabiu Sedan 2 generácie - pardon Rapid. Naviac, zapomína sa, že pred nedávnom tu bol článok o tom, že VW Group upúšťa od downsizingu a vráti sa k objemu cca 1,5 v roznych výkonových verziách. A keďže sú sklady plné, pre východnú Európu asi 1T motory budú dobré a za pár centov sa napíše chválospev. Naviac nie je vobec lacné, je v kategórii C-Elysée alebo Peugeot 301. V jednej slovenskej moto-relácii prirovnal novinár! jazdu na 1,2TSI rapidu k jazde na 911 Carrera - vraj ten pocit keď ustreluje zadok pri rýchlom prejazde zákruty. :-) Toľko k úrovni žurnalistiky. Či komerčného zdělení?! ;-D;-D

+1/0
14.5.2017 21:37

J97i53ř21í 95S74c32h11w28a16c31h 8188314958376

Tak to dopadá, když někdo bere ty motoristické novináře ve videu ve stylu show smrtelně vážně.

Např v Autosalonu na Primě je takových nadsazených hlášek ke každému autu pokaždé několik o Top Gear nebo Grand Tour ani nemluvím....

+1/0
15.5.2017 10:00

M48a64r40t28i23n 94K42a46r34á28s13e18k 9608703488218

No "prechod" na 1,5 je blbost, o tom snad nikdo nikde nepsal. VW group jen meni zakladni motorovou paletu, a misto 1,2; 1,4; 1,8 a 2,0 ted do masovych modelu pujdou 1,0; 1,5 a 2,0 vse tsi (krom 1,0, ktera ma I variantu bez turba pro zakladni motorizaci malych aut).

0/0
15.5.2017 15:42

P40e89t51r 54Č75e88r41m58á67k 9678935469820

Což na druhou stranu skutečně znamená že většina nabídky o něco objemově porostě. Litr je pak komplikovanější, protože ten musí existovat kvůli miniautům, takže dělat dvě podobné kubatury bylo jednak nákladné a větší nešla protože je to zase omezené shora 1,5 kvůli číně...

0/0
15.5.2017 23:09

M74a68r91t52i19n 32K72a63r15á80s98e37k 9618293928918

Ano, ale rozhodne to neznamena to, ze VW rusi mensi kubatury a prechazi na 1,5 a 1,0 vyprodava ze skladu do vychodni evropy.....

+1/0
16.5.2017 8:51

J66a71n 40H79o93l90u28b 8781509605593

Rapid je auto české reality, které si lidé opravdu koupí, protože se nedostává namísto části platu jako octavia.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/rapid-facelift-0pj-/auto_testy.aspx?c=A170509_175813_auto_testy_fdv

Pane redaktore: co hulíte?

0/0
13.5.2017 22:57

M33a80r60t55i11n 95K63a58r59á21s64e50k 9478743568348

Mozna jsem divny, ale me ta veta normalne dava smysl ....

+2/0
15.5.2017 12:58

T18o52m27á24š 68V48a65l10d94e62r 7653870839

Pánům Sehnalovi a Čermákovi díky za teorii. Ostatním doporučuji např knihu Automobil s lepší účinností od J. Mackerleho a dostanou slušnou představu o složitosti spalování směsi, použití turba atd, aby pak zde neplkali blbosti.

0/0
13.5.2017 12:05

J49i23ř11í 58S72c49h82w53a35c97h 8408964708436

Ano jako teoretik je Čermák opravdu dobrý. Ale bohužel mu dost často chybí nadhled a schopnost zjednodušit "debatní problém" zaměřením se na jeho podstatu: Místo toho do něj zanese milion nedůležitých zbytečností v té chvíli nedůležitých.....aby mohl vítězně pronést "....je to mnohem složitější, ale tomu bys nerozuměl". ;-)

0/0
13.5.2017 18:25

P80e11t31r 92Č15e47r65m19á36k 9338455909830

Jenom nepovídej, za to že ty nejsi chopen pochopit elementární technické věci které jsou právě základním kamenem a začneš je tak radši označovat za "složité" a "nedůležité" nikdo nemůže, holt si laik a nechápeš je (což není žádná ostuda, každej nemůže rozmět všemu), ovšem to že pak dostaneš přes prsty když si svojí laickou logikou začneš ty věci zjednodušovat a vytvářet nesmyslné konstrukce je taky nevyhnutelné, sice dodnes nechapeš jak funguje downsizing ale vyvinul jsi revoluční teorii že stačí motory vyrábět pouze podle výkonu bez ohledu na aplikaci, doufám že už jsi si jí nechal patentovat, bude to trhák! ;-) R^

0/0
13.5.2017 18:36

J24i59ř59í 47S40c74h73w19a97c62h 8908734348736

tvůj problém je že tebe zajímají ty "elementární technické věci" nade vše a do všeho je nadbytečně zatahuješ.

Příkladem budiž "moje konstrukce motoru podle výkonu". Ano mě zajímá srovnání dvou motorů se stejným výkonem, výkon v takové debatě považuji za jednotící a přitom velmi důležitý parametr. Aplikace je pro oba motory STEJNÁ a je kvalifikována cca stejným osobním automobilem stejnou hmotností a dynamika auta je převedena na cca požadovaný výkon. Co ti v takovém zadání pro diskuzi na idnes schází? To je opravdu otázka.

Ano mohl zasednout zadávací štáb a několik hodin nastavovat vstupní parametry podle kterých se opravdu zadává konstrukce motoru (to jak se to opravdu dělá nevím a vůbec mě to v rámci problému nezajímá), aby výsledek byl motor se stejným výkonem a cca objemem, který jsem níže avizoval, aneb jak se dostat ke stejnému výsledku mnohem složitěji, nebo raději vůbec, protože by pan Čermák musel uznat, že občas něco plácne.... ale to on ze zásady nikdy neudělá!

0/0
13.5.2017 20:00

T79o82m54á86š 26V96a14l84d97e73r 7693600509

Příklad 1,6 66kW Focus a 1,9TDi 66kW Golf, Stejný výkon avšak jízda absolutně jiná. Focus větší rychlost, Golf větší zátah. U zrychlení vítězí Focus. U spotřeby Golf. Dnes ani neexistují testy v časopisech a ani na internetu, kde jsou všechny tyto parametry udávány. Dnes jsou to je PR články ja se novinář v autě cítí. A to je mi na houby, jelikož vůz chci řídit já a ne mít novináře za řidiče. Novináři už dlouho nejsou objektivní. Takže pouze delší jízda a ne nějakých 10km mi skutečně ukáže charakter vozu.

Nyní mám Toyotu 1,8 atmo a díky emisím EURO 6 má pěkně blbě přiškrcený spodek a po 10000km mi to začíná dost vadit. Elektronický plyn si dávkuje benzín, jak potřebuje. Někdy méně, někdy více při stejné poloze pedálu takže nejlépe startovat bez hudby a poslouchat motor, aby buď nechcípl, nebo neřval. Na dvojku je to mrtvola a zásadně řadím 1-3-4-6. Dvojku používám na popojíždění v kolonách velmi zřídka a pětka je zbytečná. Vozy z EURO 3 a 4 byly mnohem lepší.

0/0
13.5.2017 21:00

P28e39t85r 77Č22e81r64m67á92k 9748595109320

Tomu se neříká problém ale znalost, to je jako pokud neumíš počítat a neznáš rovnice, tak potom nikdy nepochopíš proč se nějaké jevy dějí i kdybys byl jinak velmi inteligentní. Bez těch základních věcí to prostě nejde R^

Když pak opomenu že srovnání motorů jen podle hodnot maximálního výkonu je skutečně nesmyslná věc, tak tvoje konstrukce pak má tu zásadní chybu že to je jen tvá konstrukce ale ty bys chtěl dělat obecné závěry, což pochopitelně nejde, a tím spíš ne proto že ty blbě vyhodnotíš i to vlastní zadání, k tomu těžko něco dodat R^

0/0
13.5.2017 21:12

J95i34ř82í 48S39c28h79w72a84c36h 8818454298926

a ty se kroutíš jak pijavice.....

ta moje konstrukce nemá chybu, že je jen moje. Ta moje konstrukce se opírá o desítky a během posledních cca 30 let snad i stovky reálných a fungujících konstrukcí a pokud to nevíš tak ti to napíšu po lopatě. Žádný z těch reálných motorů jejichž max. výkon se pohybuje okolo 300 koní a leckdy i o dost výše a byly udělány pro stejnou aplikaci tj do velkého a těžkého osobního auta, tak žádný z nich nemá 13 litrů toho nenahraditelného objemu z roku 1929!

Takže buď objem byl něčím nahrazen anebo ty dnešní pěti-šestilitrový sekačky na trávu jsou plné těch tvých "suplentů". ;-)

0/0
13.5.2017 22:45

P79e39t61r 85Č76e78r34m55á78k 9218845789910

Právě naopak, jen se vezu na tvé neznalosti. ;-)

Máš pořád stejný problém - točíš se jak holub na báni kolem stále stejné věci - hodnoty maximálního výkonu bez ohledu na použití. Bugatti vzal motor pro pohon vlaků a použil ho pro pohon více jak 6m speciálního dlouhého vozu. Dnes samozřejmě taková auto nikdo nestaví, proto nepotřebuje motor z kamionu nebo vlaku zastavovat do auta;-)

Objem ničím nahradit nejde, což nijak neznamená že jinak vývoj nejde kupředu, právě naopak, takže by to chtělo vylézt z té své zabedněnosti a konečně to pochopit. R^

+1/0
13.5.2017 23:22

V69í16ť86a 17K93r86u93t10i79š 1120594435517

Ano, vývoj jde kupředu. A u objemu souhlasím, ten nahradit nejde. Takže rozhodně lepší dvoulitr s turbem než litr. Přeplňovaný dvoulitr, který má dnes klidně výkony a dynamiku špičkové čtyřlitrové atmosféry.

0/0
13.5.2017 23:45

P79e76t42r 13Č14e42r92m88á84k 9388415889820

Ano, přeplňování jako takové je velmi zajímavé, a když se aplikuje na běžné kubatury jako zvýšení výkonu tak proti tomu nelze nic namítat, koneckonců u větších modelů to tak funguje - ve vyšší střední nebo luxusní třídě v premium segmentu jsou už desetiletí v podstatě stejné objemy a jen se postupně doplňují turby.

+1/0
14.5.2017 0:06

V30í96ť50a 55K71r62u60t35i20š 1660974295867

I v luxusní a prémiové třídě se objemy snižují. Namátkou Porsche nahradilo své 3.8 atmosféry podstatně vykonnejsimi přeplňovanými tříliltry. A i Audi u RS6 nahradilo atmosféru 4.2 s 331kW za výrazně výkonnější turbo 4.0 s 412 kW.

0/0
14.5.2017 3:57

J58i34ř91í 98S37c11h51w35a97c56h 8228754168516

.... a taky Volvo (kompletně), Lexus, Cadillac (u některých typů)....

0/0
14.5.2017 18:15

P84e13t83r 77Č54e27r20m65á96k 9598345399950

Řeč byla o premium segmentu, a luxusní třídě, ani do jednoho Volvo nepatří ;-)

0/0
15.5.2017 22:26

P81e25t69r 20Č44e82r26m82á68k 9958845109400

Objemy jsou cca stejné, u vyšší střední třídy jsou místo někdejších 2,8-3,2 dneska třílitry, u luxusní pořád kolem 4 litrů. Akorát se to právě doplňujeme těma turbama. Jasně pár případů třeba zaznamenalo i trochu větší snížení kubatury, ale pořád to nebyla tak zásadní změna konfigurace jako u downsizingu v menších modelech, málo kde se sahalo na počet válců, a spíše se jednalo o návrat do reality po určité špičče, zhruba na úroveň generace zpátky. Audi RS6 4,2 bylo totiž už taky biturbo :-) To samé zažilo RS4, M3 atd...

0/0
15.5.2017 22:07

J46i57ř31í 49S37c78h64w21a75c32h 8358884528126

Ty jsi zabedně... pardon tak zahleděný do těch svých aplikací a konfigurací že už píšeš jako z hladu.

Bugatti vzal motor pro pohon vlaků? Pokud je to pravda, tak jen podotknu, že se tedy těmi tvými "konfiguračními" pravidly moc neřídil.

Ale je mi jedno, odkud ho vzal, to je naprosto podstatné. Do toho auta ho dal HLAVNĚ proto, že potřeboval velký výkon, a v roce 1929 na to prostě potřeboval na to 13 litrů! A to je "jádro pudla". 13 litrů toho tvého nenahraditelného objemu A to je podstata toho o čem mluvím konfigurace sem konfigurace tam. Od té doby je samozřejmě objem neustále "nahrazován" těmi tvými "suplenty" takže to dospělo k tomu, že dnes by Buggati nepoužil žádný motor z kamionu takový "odborník" jako ty by rozhodně nebyl. Stačil by mu na to nějaký 5-6 litr s 400 koníky.

Ty znáš nějaký dnešní 13 litrový benzínový motor do kamionu?.

Takže protože se debata s tebou jako obvykle zasekla na místě a z nouze o argumenty si začínáš pomáhat i urážkami. Takže to shrnu za sebe takto.

Objem samozřejmě LZE NAHRADIT. Děje se to celou dobu vývoje spalovacích motorů jejich technickým vylepšováním, Tato vylepšení vedou k efektivnějšímu využití objemu. Vede to nárůstu jednoho parametru, "litrový výkon" se mu říká. A ten je dnes u NAPROSTO STEJNÉ APLIKACE někde zcela jinde než v roce 1929!!!! A to jsou ty důvody proč se ten údajně nenahraditelný objem postupně někam "ztrácí" čili JE NAHRAZOVÁN. A přeplňování je jen další technické vylepšení z těch mnoha dalších, které vedou k vyšší efektivitě využití objemu a v jeho technickém principu je úplně jedno jestli je to přeplňovaní tím tvým přeplňováním A nebo přeplňováním B, jejich technický princip a důsledky pro objem motoru jsou naprosto stejné, zmenšují, tedy nahrazují potřebný objem motoru. Můžeš o tom vést spory, můžeš s tím i nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat. Howgh!

0/0
14.5.2017 19:15

P75e91t37r 42Č74e96r14m69á19k 9388465769910

Vidíš zase ti tvá zabědněnost a neznalost způsobila to že sis sám naběhl a vybral příklad který tvojí vlastní tezi popírá. Ano Bugatti vzal motor z lokomotivy, a nikoliv kvůli výkonu, ale právě kvůli monstroznosti svého stroje. Pro tvou informaci v té samé době dělal jinak motory o podobném výkonu s daleko menší kubaturou a právě přeplňováním, ale do velkého a těžkého royalu je nepoužil, věděl dobře proč ;-)

Takže už si schovej svoje domněnky že potřeboval výkon, ten by dosáhl z poloviční kubatury.

Dnes by postupoval úplně stejně - koneckonců v americe je běžně že se pro extrémní využítí vezme motor z náklaďáku a patřičně předělá (např. dodge viper), a pořád je to o tom samém - objem nelze nijak nahradit.

Takže si to pro pomaleji chápající po tisící zopakujeme. objem NIKDY NAHRADIT NELZE, lze jej však v mnoha různých aplikacích suplovat jinými technickými řešeními. Přeplňování je pak z dnešního pohledu skoro stejně staré jako sám spalovací motor, přesto teprve dnes dosahuje nějaké významnější pozice na poli dosahování výkonu (nikoliv jeho navyšování kde se používá kontinuálně desítky let), a to jen kvůli tlaku emisních limitů a tedy jen na území kde se na toto hraje. V celosvětových prodejích hrají downsizingové prodeje minoritu.R^

0/0
15.5.2017 22:25

J88i68ř26í 16S97c76h23w79a62c44h 8568314548736

ten výkon by Bugatti dostal z poloviční atmosférické kubatury? ;-D;-D;-D

Jo, dnes ano!

Tak mi dej prosím odkaz na jeho či naprosto jiný ATMOSFÉRICKÝ motor co měl ve 20. letech minulého století s polovičním objemem (tj cca 6-7 litrů) 300 koní, tj. neměl kompresor, nebyl na metanol a byl pro normální nikoliv závodní použití.... takže prostě opět mícháš hrušky a jabka.

A další klasika jak jasnou situaci zkomplikovat nějakým Dodge Viperem, co ten s tím má společného? Jde o naprosto jinou aplikaci a ty si na správnosti těch aplikacích tak zakládáš!? Ale dobře:

Dodge Viper, supersport na dnešní poměry s "monstrózním objemem" 8.3 litru.;-D

Samozřejmě kdyby Ettore chtěl udělat tehdy něco podobně monstrózního, tak by jeho atmosférický motor byl mnohem monstróznější, opět někde mezi 10-20 nenahraditelnými litry.

Auta od kterých se chtěl výkon (třeba závodní) měla v období 1900-1920 naprosto běžně objemy přes 20 nenahraditelných litrů a přesto neměli výkon Viperu. To ten tvůj Viper je proti nim se svým objemem opět taková sekačka na trávu, se dvěma třetinami "nenahraditelného" objemu naprosto a jasně něčím nahrazenými. :-P

0/0
16.5.2017 13:33

L84i16b91o44r 30B91a80š49t90ý40ř 9639201137365

nechám;-D

0/0
12.5.2017 21:28

L76i47b92o12r 59B86a75š51t58ý25ř 9369221387315

No,komu se to líbí tak prosím,já si s dovolením svoje vymazlené neekologické 330i:-)

0/0
12.5.2017 21:27

K23a57r79e20l 29V32y28d62r26a 2921260849218

Tak děkujeme panu Františku Dvořákovi za podporu marketingu společnosti Škoda. Mám osobní zkušenosti s Fordem Fiesta (rozvor 2486 mm) a jejím jednolitrem. Autíčko jezdilo jako drak!!! S "Rapidovským" rozvorem 2602 mm očekávám jízdu "jako dráček" ;-) .

Svého času mělo Suzuki SX4 motor 1.6, ten se ale liší od 1.6-ky, co Suzuki používá ve své bugině (130 HP).

Ať ten benzínový motor Škodovka trošku vyladí, taky třeba na těch 130 HP (95 kW), ať vidíme jak dokáže plnit roli "hot-hatche"

0/0
12.5.2017 20:33

A48l77e84š 52V87í72t86e13k 2255502537701

Jako provoz je pak levný, ale je v tom jeden problém, LPG nemá spotřební daň. Takže levný provoz je pouze dán našimi zákony, ne nějakou fyzikální podstatou.

+2/0
12.5.2017 11:14

L67u97m42í56r 76V17i18t62h58a 2367427606522

(Ne)smysl downsizingu popírá použití přeplňování. Účelem přeplňování je dostat do menšího prostoru víc vzduchu, aby se tam mohlo spálit víc paliva.

Ergo - je to zmenšení spalovacího prostoru kompenzované složitým a drahým stlačováním vzduchu, aby malý moto měl podobné vlastnosti jako větší motor, který ale to složité a drahé přeplňování nepotřebuje, takže je levnější, spolehlivější a má delší životnost. Kromě toho má lepší spalovací podmínky, takže neprodukuje tolik oxidů dusíku.

Nebo je to jinak? Jak?

+1/0
12.5.2017 9:59

J89i79ř18í 24S30e98h85n74a74l 6365738732716

Mylite se, opravdu je to jinak. Problem spalovaciho motoru je v tom, ze vykon zavisi na objemu. Kdyz chcete vykon, potrebujete objem, mnozstvi vzduchu i paliva. Jenze u auta ten vykon potrebujete jen na kratkou dobu. Pri akceleraci, do kopce atd. Ale vetsinu casu se ten motor naprosto flaka a jede na zlomek maximaliho mozneho vykonu. Pritom ale ho musite krmit palivem umerne velikosti, nemuzete mu dat nekonecne chudou smes. Takze trilitrovej sestivalec zbytecne prolejvate benzinem kdyz to vubec neni potreba. V podstate by se za situace kdy zrovna staci malej vykon hodilo mit misto velkyho motoru malej, kterej da misto 150 koni treba jen 30, zato ale nezere skoro nic. Blby je ze motor v aute za jizdy menit nemuzete, abyste si pred predjizdenim nebo pred kopcem namontoval ten silnejsi.

Takze je potreba vymyslet jak udelat motor kterej je chvili malej a chvili velkej, podle toho jak je zrovna potreba. Prvni vec kterou to jde obejit je turbo. Kdyz malej spalovaci prostor naslapete pod tlakem dvojnasobnym mnozstvim vzduchu i paliva, chova se jak motor s dvakrat vetsim obsahem. Tohle udelate tim turbem, ktery muze ridici jednotka ovladat a nalozit tam kolk je zrovna potreba. Druhej takovej trik je vypinani valcu. Kdyz nepotrebujete velkej vykon, vypnete nektery valce a tim motor take zmensite. V seriove produkci tohle ma Mercedes u nekterejch osmivalcu ktery umej jet na 4 valce, a VW u nekterejch ctyrvalcovejch TSI ktery umej jet na 2 valce.

Kombinaci obou tehle technologii ziskate motor ktery se umi prizpusobit okamzitym narokum v hodne sirokem rozsahu. Vysledek je ze spotreba je fakt nesrovnatelne nizsi nez u klasickyho motoru stejneho vykonu. Tim padem i emise CO2. S temi oxidy dusiku nevim, tam zrejme klasickej motor bude lepsi, ale zase na druhou stranu neni to horsi nez u dieselu, ze ktereho navic letaji saze jak z komina. Ze jsou ty motory slozity je pravda, ale furt jsou jednodussi nez soucasny diesely. Momentalne je to vrchol technologie.

+1/0
12.5.2017 10:19

L48u48m51í28r 97V16i35t49h61a 2347847156492

Aha. Takže chcete říci, že množství vzduchu přivedeného do motoru není možné regulovat jinak, než připojením/odpojením turbíny či válců. Škrtící klapka Vám nic neříká. Přiškrcením - tedy zmenšením efektivního průřezu sacího potrubí - omezím množství vzduchu nasátého do válce, a tudíž mi stačí mnohem méně paliva. Ergo nemusím prolévat - jak Vy říkáte - válec palivem.

Ano, u vznětového motoru není šrtící klapka. Ale vznětový motor není citlivý na chudou směs, netrpí samozápaly - je na jejich principu postaven.

To, co popisujete, jsou marketingové triky, které k žádným významným úsporám paliva nevedou, naopak zvyšují nerovnoměrnost zatížení motoru a tím vedou k jeho rychlejšímu opotřebení.

0/0
12.5.2017 10:52

A84l17e32š 61V21í44t34e10k 2965912787871

No ale spalování pak s přiškrcenou klapkou není efektivní. Je to přesně jak píše pan Sehnal, turbo umožní nahnat krátkodobý výkon, ale pak, když výkon není potřeba, krmíme malý motor a ne zbytečně velký. A tedy při vysoké zátěži má malé turbo stejnou spotřebu jako velký motor, když ale zátěž poklesne, tak malý turbomotor je výrazně úspornější. A to je to, co asi lidi štve, závislost spotřeby na stylu jízdy. Ale ono je to tak, že dobrý malý turbomotor má ty výkyvy ve spotřebě směrem dolů, ne nahoru.

+2/0
12.5.2017 11:18

P93e50t67r 95Č91e70r68m82á14k 9688685209400

Turbo umožní nahnat krátkodobě výkon pouze u motorů kde je turbo použito k navýšení výkonu a nikoliv k jeho dosažení, takže pokud vynechám downzisingové motory kde je více turb v kaskádě tak o žádném krátkodobém "nahnání" výkonu nemůže být řeč, naopak turbo musí plnit pořád aby to ten požadovaný okamžitý výkon vůbec mělo.

Samozřejmě je pravda že při nízké zátěži takový motor vykáže lepší paramtery než srovnatelná atmosféra nebo klasicky přeplňovaný motor, při vysoké zátěži však právě naopak - ani přímé vstřikování ani malé turbo chybějící kubaturu neumí v zátěži nahradit. Jelikož většina aut jezdí pod plnou zátěží minimálně tak to zásadní problém není.

0/0
12.5.2017 14:36

J38i35ř34í 13S38c55h32w18a80c24h 8778514238246

a když tedy, jak říkáš, někdo zcela výjimečně v autě s TSI šlápne na plyn, tedy chce po motoru výkon, co mu ten výkon dodá, když objem motor nemá a přeplňování ho nenahradí, protože dodává jen ty papírové kilowatty? A přesto to auto jede jako by tam ten objem byl a z velikosti zrychlení to vypadá, že ho kupředu ženou skutečné kilowatty na úrovni větší atmosféry. Kdepak se nám ti čerchmanti vzali?

0/0
13.5.2017 0:14

P39e48t71r 50Č55e72r39m13á65k 9678525689620

No oni se právě nikde nevezmou protože to auto právě jako ta objemnější kubatura nikdy v zátěži nepojede, zcela jednoduchá věc R^

0/0
13.5.2017 0:36

V26í31ť45a 25K48r22u30t82i18š 1980964675467

A naopak moje osobní opakovaná zkušenost je, že s turbem mi díky průběhu výkonových křivek stačí cca. 90% max. výkonu atmosféry na srovnatelnou jízdu pod plným. Typicky už před mnoha lety 1.8T 148kW vs. "poctivý" tříliltr ST220 162kW.

Což je ale dnes již irelevantní, protože v kategorii malých vozu můžu mít, pokud chci, pod kapotou díky přeplňovani přes 200 PS, u nižší střední skoro dvojnásobek, což jsou hodnoty pro atmosféry zcela nedostizne. A i zcela vykonove průměrný motor, jakým je v našich končinách 1.4TSi, dnes možná na jedinou výjimku nemá v atmosféře konkurenci.

0/0
13.5.2017 2:16

P55e79t23r 36Č88e54r78m55á38k 9448425279220

Proti osobní zkušenosti a subjektivnímu dojmu samozřejmě nelze nic namítat a obzvlášt na tom druhém je downsizing postaven, ale to co popisujete s tím nemá nic společného, to je jen normální porovnání menši turbo větši atmosféra v závislosti na podmínkách užití, nejedná se downsizing a výsledek bude vždy silně záležet na konkrétním případě.

Ta druhá část už má díry - ke 200koním výkonu se přibližovala malá auta i před více jak 10ti lety (polo gti 1.8t 132kw), dnes by se stejným způsobem dostala ke 300 - kdyby to ovšem někdo chtěl dělat, což nechce. A naopak ta samá "slavná" 1.8t byla super v kompaktním autě, ve střední třídě už to byla slabši remíza s 2.8 a ve vyšší střední už to byla jasný deklas přestože "výkonově" to pořád byly stejné motory.

Takže to chce skutečně porovnávat porovnatelné a nemíchat dohromady přeplňování/downsizing/15 let konstrukčního pokroku a nedělat z toho obecné závěry které neexistují.

0/0
13.5.2017 17:19

J46i11ř35í 69S66e59h68n92a16l 6855448972396

No ale pravda na tom je to, ze kdyz vezmu zcela identicke auto ktere je k dispozici s atmosferou i s preplnovanym motorem, tak kdyz budou mit ty motory stejny maximalni vykon, tak to turbo bude o dost lepsi ve zrychleni. Je to jednak tim ze bude vazit o neco min, ale hlavne tim ze ma lepsi prubeh kroutaku, jak uz jsem zminoval jinde. Takze ty atmosfere ve zrychleni da na frak. Jinak receno jede lip, protoze to jak auto jede se vnima pres zrychleni. A to nejen subjektivne, ale i se to da zmerit. A ma to racionalni duvody.

Aby ty auta jely stejne, bude muset mit ta atmosfera cca o 10% vetsi maximalni vykon. Takze pokud se nekde najde auto s trochu silnejsi atmosferou nez je preplnovana verze, tak zrychleni budou mit cca stejny, ta atmosfera bude mit pak vetsi maximalku.

Tohle plati naprosto spolehlive a neporovnavaj se jabka s hruskama, porovnavaj se identicky auta ze stejne doby, jen s jinym motorem.

0/0
13.5.2017 18:38

P38e91t41r 30Č49e73r82m19á27k 9598895389770

A to se právě velice mýlíte, to je přesně ta věc která může a nemusí být. Dnes už v podstatě větší atmosféry neexistují, ale dokud existovala relevantní nabídka generačně porovnatelných motorů tak silně záviselo právě na aplikaci. V lehčích autech samozřejmě turbo mělo lepší výsledek než atmosféra, v těžších právě naopak atmosféra. Nejde jen o výkon resp. jeho maximální hodnotu, ale o všechny jízdní odpory a ztráty, mj. hmotnost, zpřevodování.

Proto u větších a těžších modelů dochází k aplikaci downsizingových motorů jen velmi omezeně a v zásadě pokračuje statusquo v objemových třídách.

0/0
13.5.2017 21:45

V97í89ť16a 86K86r13u97t35i75š 1290574485427

Ano, neexistují, protože se ukázalo, že drtivé většině uživatelů více vyhoví výrazně menší přeplňovaná jednotka. A navíc, posledních možná 10 let prostě atmosféra nic relevantního ani nabídnout nemůže, protože proti špičkovému turbu musí mít dvojnásobný objem (hmotnost, spotřeba, vestavný prostor atd.).

A o omezeném použití downsizingových motorů ve větších a těžších modelech (pokud se bavíme o benzínu, ne o Evropě posedlé naftou) trošku pochybuji, sic nemám takový přehled, jako v třídách nižších. Ale třeba Volvo, Audi, BMW nebo Porsche od benzínových atmosfér podle mne vcelku rychle upouštějí.

0/0
13.5.2017 23:29

P47e97t52r 48Č92e77r37m59á25k 9868245189940

To není ten důvod, oni reálně existují ale pro jiné trhy (i trojková octavia se vyrábí s 1,6 atmo,), důvod proč se tady nenabízí je primárně kvůli emisím atd.

S tím dál se nedá souhlasit - atmosféra nabídnout co rozhodně má, jen by se pochopitelně musela dočkat stejných technologií jako má dnes downsiznigR^

O omezeném použití u větších modelů nepochybujte, když se právě podíváte do nabídky vyšší střední nebo luxusní třídy premium segmentu, tak objemy motorů jsou v podstatě na stále stejné úrovni (+-), byť přeplňování mají také - ale jako bonus, nikoliv jako nutnost.

0/0
14.5.2017 0:11

J67i44ř13í 29S50e44h40n87a60l 6785868282976

Ano s timhle souhlasim. Musela by se ta atmosfera dockat stejnych technologii, tedy taky toho turba, pak by mela co nabidnout ;-)

0/0
14.5.2017 0:43

P41e10t14r 62Č71e83r81m16á36k 9838665779650

Turba právě ne, stačilo by to ostatní v technologii, porovnávat downsizingový motor s nejmodernějšími prvky jako je separátní časování ventilů, odpojování válců, plynem plněných ventilů a dalších desítkách řešení s konstrukčně 15-20let starou atmosférou prostě nejde ;-)

0/0
15.5.2017 22:30

V22í10ť28a 82K13r91u78t91i45š 1620324565777

Ta druhá část je o tom, že nyní (a často i před těmi 10 lety) můžete přeplňované a atmo motory srovnávat pouze ve spodní polovině nabídkového výkonového spektra. Pokud chci něco výkonnějšího, tak u běžně dostupných aut dnes žádná atmo není.

A i ta často zmiňovaná Mazda taky není žádný zázrak, za 15-20 let technického pokroku se zlepšil točivý moment v nízkých/středních otáčkách o kolik? A to je to, co "zajímá" průměrného řidiče, kterému se pak lépe jezdí s diskutovaným litrem s 200Nm, než s klidně výrazně výkonnější 1.6-kou typu GDI, která má dole okolo 150Nm, o nějakých 1.4-kách, což je ekvivalent těchto současných základních motorizací ani nemluvě.

0/0
13.5.2017 19:49

J22i17ř53í 85S29e65h30n93a45l 6375548612246

Koukam na ten atmo dvoulitr v Mazde6 a ten si teda 1.4 TSI namaze na chleba v libovolnym rezimu, a to i v ty silnejsi 165k verzi. Sice jsem s tim nejel a nejde to primo porovnat kdyz se ty motory nepotkaj ve stejnym aute, ale nevidim jedinej parametr ve kterym by ta Mazda mohla mit sanci.

0/0
13.5.2017 20:08

J39i35ř87í 40S60c45h50w84a32c39h 8698774758936

bohužel dle pana Čermáka jsou momentové a výkonové charakteristiky downsizingových turbomotorů jen čísla na papíře, skutečnost je prý někde jinde. Ne nepomlouvám, tak mi to neustále dokola tvrdí a já prý tomu nerozumím.;-)

0/0
13.5.2017 20:28

P49e16t95r 47Č81e16r93m70á73k 9628505649100

No nerozumíš, což koneckonců stále dokazuješ ;-) Výkonové charakteristiky se vztahují k samotnému motoru, jedno jestli je ve fabii nebo superbu, jsou to tedy skutečně pouze čísla na papíře změřená ve zkušebně podle předepsané metodiky normy.

Nijak ale už nezaznamenávájí jak se bude konkrétní model auta s tímto motorem chovat R^

0/0
13.5.2017 21:30

J57i71ř75í 72S72c31h87w61a52c14h 8148114858156

a samozřejmě opět vložená a naprosto zbytečná "komplikace" která vše znepřehlední. Jako kdybych snad já někde tvrdil, že výkonové charakteristiky se k motoru nevztahují.

A jako že se ty výkonové charakteristiky turbomotoru vztahují jen k motoru, tak jsou papirové a u atmosféry, které se sice taky vztahují jen k motoru tak ty jsou papírové nějak méně a nelze je vzájemně porovnávat?

Ano ty výkonové charakteristiky se vztahují k motoru jsou skutečné a s umístěním v různých autech se nemění a to je jejich úžasná výhoda. Dají se tak krásně, jednoduše a za určitých předpokladů zcela správně porovnávat.;-)

A že nijak nezaznamenávají jak se bude konkrétní model auta s tím či oním motorem chovat? Další tvůj komplikační omyl.

Já si totiž umím tuto "porovnávací situaci" logicky zjednodušit. Takže porovnávané motory vždy "dávám" do konkrétního či imaginárního ale STEJNÉHO auta nebo auta stejné tvé tzv. aplikace (s převodovkou přizpůsobenou těmto charakteristikám), abych tak na základě těchto charakeristik zcela jednoduše odvodil, který motor a kdy "pojede lépe" tím myslím třeba dynamiku. A nepotřebuji k tomu žádné počty válců ani další smyšlenky o konfiguraci, kterými ty danou situaci neustále komplikuješ a jsou v těchto "porovnávacích případech" naprosto nadbytečné....

0/0
13.5.2017 22:28

P92e89t76r 82Č18e52r70m80á87k 9498895729540

Jo to je těžký když ty každému zdůvodnění a vysvětlení které tvojí domněnku staví na hlavu říkáš komplikace nebo zbytečnost ;-D K tvé smůle to bohužel na principu těch věcí absolutně nic nemění. R^

Pak sem netahej nějaké svoje fantasmagorie, nikdo neříkal že charakteristiky atmosfér jsou méně papírové než turbomotorů, jsou samozřejmě stejné, zjištěné podle stejné metodiky.

A pak se dostáváme k meritu věci - charakteristiky se vztahují skutečně pouze k motoru a nikoliv modelu auta, takže se nedá absolutně porovnat jak se bude chovat daný motor v různých modelech. Právě proto se nepracuje jen se strohým údajem výkonu.

O tom že máš rád jednodušší věci nepochybuji, když tomu nerozumíš tak je to vcelku pochopitelné, bohužel tím že vynecháš půlku faktů se nikdy skutečného výsledku nedobereš, což je tvůj zásadní problém.

Takže pořád stejná obehraná písnička - dvě porovnávaná auta nikdy stejná nebudou, na konfiguraci vždy záležet bude, převodovka nikdy nelze naladit stejně, vždy bude preferovat něco jiného, takže jedno auto bude lepší v dynamice v zadání A druhé v zadání B a těch zadání může být nekonečno takže obecný výsledek NEEXISTUJE.

Takže můžeš vymýšlet tisíc nesmyslů jak si sám sobě odůvodnit svůj bezmezný obdiv downsizingových motorů, bohužel to nikdy nebude mít sebemenší obecnou relevanci. S tím by ses měl smířit a soustředit svoje síly na studování techniky, tam máš evidentně velké mezery ;-)

0/0
13.5.2017 23:35

Najdete na iDNES.cz