Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky nestíhají snižovat emise. Budou platit miliardové pokuty

Do roku 2021 by mělo na každé vyrobené auto připadat průměrně jen 95 gramů emisí oxidu uhličitého na jeden kilometr. Tak pravila Evropská unie. Kdo tento limit nesplní, bude platit pokutu – za každý gram a prodané auto pětadevadesát eur. Zatím se zdá, že sankcím se vyhnou pouze tři výrobci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37a53r35o57s54l98a47v 63O96t21ý56p73k47a 9268459979458

Toto je jen způsob, jak politici EU vytáhnou beztrestně lidem peníze k kapes.

+1/0
8.10.2017 20:32

L18u95d98m49i43l71a 52B66u74l75v38o18v58á 9886763978844

no nevím..., ale evropa (EU) má svoji eko normou spasit svět ?? a jak je to teda jinde ,?? asie, amerika ??

0/0
8.10.2017 20:13

M48a93r47t24i93n 52K21a14r44á73s58e46k 9668883718878

No napriklad USA - prisnejsi emisni normy, povinne kvoty na elektromobily

Cina - drasticke povinne kvoty na elektromobily

Japonsko -prisnejsi emisni normy....

Obecne ten EU pristup je asi z vyspelych oblasti nejbenevolentnejsi - emisni normy jako takove (limitujici skodlive latky, tedy NE CO2) mame o neco malo mirnejsi nez jinde (diky tomu se napr v EU porad ve vetsim prodavaji diesely, to jinde moc neni), a co se tyce dalsich regulaci, tak soucasny pristup EU s regulaci CO2 dava automobilkam nejvetsi prostor pro realizaci (je ciste na automobilce, jestli pujde cestou uspornejsich klasickych aut, nebo pujde do hybridu, CNG, elektromobilu), zatimco jinde primo automobilkam diktuji co musi delat (napr mit v nabicke elektrombily, nebo primo mit v nich v nejblizsich letech urcity podil prodeju).

0/0
8.10.2017 22:58

L27a69d96i13s29l65a11v 68S81t77e69h38l15í17k 6431579885

Co vsichni blaznite. Vzdyt nejde o nic jineho nez dalsi formu dane. Pro premiovou tridu luxusnich vozu je beztak smesna. Problem muze mit jedine Jaguar..

+1/0
8.10.2017 11:48

S98l32a96v83o50m65í83r 94Š14t69ě23p15á98n 1858144502894

Po precteni clanku musim konstatovat ze EU dozrala k nevyhnutelne bruselske defenestraci

+1/−1
7.10.2017 16:00

P87e90t72r 78Č28e46r35v65e45n34ý 3236169957109

Naopak. Bez nařízení EU by tady dnes jezdila naprostá většina osobních aut na naftu a s vykuchaným filtrem pevných částic. Protože svoboda, tak ser*me na všechny okolo - Češi EU

+1/−1
8.10.2017 10:49

J25i69n47d44ř90i87c47h 61Š85k12o98p59e52k 4955681940735

ano, je třeba řešit znečičtění aut, když zároveň EU dovoluje dovoz zboží, přes půl planety. Že to zboží se vyrábí bez ohledu na životní prostředí, není třeba opakovat

+1/0
8.10.2017 16:43

P28e47t26r 26Č70e78r69v61e96n41ý 3476259527779

Jistě, to je ta věčná debata o ekologickém provozu akumulátorů např. v elektroautech. Co se dá dělat. Čína zatím do EU nevstoupila a odmítnout jejich levné výrobky nelze:-/

+1/0
8.10.2017 18:19

J98i13r54i 52N67o64s94e25k 5137382128880

V EU jim to prostě nikdy nedojde že takhle emise nesníží, celá tahle šaškárna okolo snižování emisí a elektromobilitě bude akorát vysávat miliardy které budou chybět jinde, auta budou dražší, elektřina bude drahá a bude se vyrábět z uhlí.

V norsku nemaj už teď kde nabíjet a za chvíli nebudou mít ani čím nabíjet.

+1/−1
7.10.2017 14:37

P73e28t75r 50Č65e70r71v15e74n88ý 3796399457989

Nechápu, proč by měla být elektřina drahá. Kvůli spotřebě elektromobilů? Ta je naprosto směšná ve srovnání se vším ostatním. Proto také Tesla svým zákazníkům doposud elektřinu platí. Nejdražší na tom všem je výstavba nabíjecích stanic, ale ani to by se na ceně elektřiny nemělo projevit. EU

0/0
8.10.2017 10:54

M84i47r59o50s31l18a18v 12B94r15o98z37i14k 7101579254197

To jste sto let za opicemi. Vsude se plati, i u Tesly. of 1.1.2017. Vyjimku maji jen majitele nekterych aut koupenych pred timto datem.

Infrastruktura bude stat miliardy. A ty nekdo bude muset do systemu nasypat...

0/0
9.10.2017 15:12

M24i36c95h59a92e21l 40M69e74n20s76i87k 8281736180532

V Bruselu asi mají nějakej špatnej vzduch:-(

Ničí jim mozky.

+1/0
7.10.2017 12:07
Foto

R81a26d45i74m 81K29r93o85u78t23i75l 7220611706249

A což takhle limit 10 mg/km, aby platili všichni?

+1/0
7.10.2017 10:55

M88a65r74t52i42n 84K16a73r17á88s74e20k 9418293828318

Nevim no, není logictejsi mit ten limit splnitelny tak jak je to ted?

0/0
9.10.2017 8:44

T95o55m55á86š 64V81a43l88d30e50r 7273460279

Tak pořád mi nějak uniká proč limity CO2 sledují, když vlastní měření je pouze laboratorní a neodpovídá skutečnosti. A mezitím vůz plive do ovzduší mnohem nebezpečnější látky, které vlastně nikoho kompetentního nezajímá.. Rozdíl spotřeby od testu až 40% je ostuda inženýrů automobilového průmyslu.Rv

+1/−2
6.10.2017 23:17

J98i77ř98í 60S30c21h23w75a40c32h 8478184198556

ostatní látky nikoho nezajímají? A co Euro 1-6? ;-)

Test podle spotřeby NEDC byl automobilkám neskutečně vstřícný.

Nízká spotřeba = nízké emise CO2 = splněný průměr = žádné pokuty.

Takže nikoliv "ostuda inženýrů autoprůmyslu" ale v podstatě jejich vítězství ve smyslu "vlk se nažral, ale koza zůstala celá" ;-)

+1/0
6.10.2017 23:42

T10o70m87á73š 12V56a26l29d66e73r 7163410559

Za mě je to ostuda. Prezentovat, že jsem práci zvládl a ve skutečnosti děs a bída. Kdyby všichni pracovali stylem vlk se nažral a koza zůstala celá, asi by nebylo pěkné kupovat polovičaté výrobky.

0/0
8.10.2017 6:57

J75i53ř12í 25H48u87m74l 5382889232891

"poručíme větru dešti" řekla EU a tak se taky stalo, čert vzal logiku a fyziku ;-D

+3/0
6.10.2017 21:46

M29a16r17t89i73n 18K47a76r18á81s72e10k 9568473698298

JJ narizeni "porusuji fyzikalni zakony" a proto s tim nekolik velkych automobilek nema vubec problem a ten zbytek zrejme nesplni jen velmi tesne....

0/0
8.10.2017 23:00

V96á41c14l92a29v 73K44o68v72á25ř 1832581427804

Fyziko braň se, EU pravila:

od roku 2021 by mělo na každé vyrobené auto připadat průměrně jen 95 gramů emisí oxidu uhličitého na jeden kilometr. Tak pravila Evropská unie.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/emise-pokuty-co2-oxid-uhlicity-elektromobil-fz6-/automoto.aspx?c=A171002_123840_automoto_fdv

0/0
6.10.2017 21:19

J65i85ř79í 68S66c93h65w52a21c29h 8958964598816

a proč by se měla fyzika bránit, když tři firmy s tím prý nebudou mít problém?

+1/0
6.10.2017 23:52

P74e96t63r 54M29i90c42h34a94l 2930254831472

Protože třeba nebudou vyrábět auta s pouze spalovacím motorem?

+1/0
7.10.2017 1:29

J43i74ř88í 59S14c95h51w94a92c41h 8888534138756

a co, to jako že to auto nepojede? F1 už několik let nejezdí jen se spalovacím motorem....

0/0
7.10.2017 23:12

V85á22c17l95a68v 91K69o70v19á69ř 1642671107564

Fyzika by se měla bránit, nebo spíš proniknout do hlaviček komisařů v EU, protože ze spalovacího motoru prostě čistý vzduch nepoleze, i kdyby to nařídili normou. Některé automobilky nebudou mít problém jen proto, že to říkají, počkejme na realitu. Ono to není o tom, že jejich spalovací motory nebudou produkovat škodliviny, ale o nesmyslném průměrování emisí na prodanou produkci. Z toho plyne úvaha některých automobilek " prodáme na jeden sopalovací motor tři elektormobily a budeme za vodou" to však ukáže až praxe.

0/0
7.10.2017 18:50

J70a91k63u83b 28S59e90k62e61r24a 6106540646885

Me staci, ze uz nektere instituce placene z verejnych zdroju zabiraji postupbe mista k parkovani pro ty sve auta na tuzkove, kde zakazuji parkovat zasobovani a vali se tam po zemi kabely. Jak to bude vypadat pokud a kde bude parkovat svoloc se spalovaky, az tihle emisni spasitele donuti zvysit zavislost vetsi casti populace na dobijecich stanicich?

+1/0
6.10.2017 19:17

P43e17t20r 50B52á15č29a 8275986345335

Uz ten smesne spolek EU konecne rozpustte a bude lepe vsem.

+6/−2
6.10.2017 18:21

J24i76ř34í 15S34c91h13w49a80c13h 8388564708926

ruský emisní normy se hodí někam na Sibiř, ne to Prahy nebo do Brna :-P

+1/−2
7.10.2017 0:57

M22a22r34t96i16n 50K14a12r35á62s97e28k 1218614799384

Vzhledem k tomu že se elektřina v docela velké míře pořád vyrábí spalováním uhlí, plynu a podobně, bylo by spravedlivé započítat její výrobu do emisí vyprodukovaných auty. Samozřejmě poměrnou část.

+5/0
6.10.2017 16:22

J70a66n 39K69a51r35e84l 38N68o21v59a73k 5606594858466

u nas mozna...

0/−3
6.10.2017 18:19

M27a38r40t80i31n 20K58a29r31á87s23e35k 1868234399334

a taky v Německu, kde se zříkají jádra jim asi vítr a voda nestačí.

+2/0
6.10.2017 19:09

J20i19ř45í 98S85c28h66w37a83c64h 8858554758526

no právě započítat jen tu poměrnou část a ta je evidentně o dost menší než 100% ze spalováku, že? ;-)

0/0
6.10.2017 23:55

M52a48r26t80i89n 80K80a57r28á22s46e18k 1808384109974

O tom nepochybuji, ale je o moc vyšší než ta nula, kterou se elektromobily honosí. a kterou vylepšují skóre automobilkám aby se se spalovacími motory vešly do průměrných limitů své produkce. Krom jiného i proto, že než se dostane výkon ze spálených paliv až ke kolům, dojde k obrovským ztrátám.

Nejprve se spálí palivo a vznikne teplo/tlak, to se se ztrátami převede na rotační pohyb(podtud nějaká podobnost), ten se s dalšími strátami převede na elektrickou nenergii, ta se s dalšími ztrátami transformuje na vysoké napětí a s dalšími ztrátami se vede ke spotřebiteli. Tam se s dlašími ztrátami transformuje a následně projde nabíječnou opět se ztrátami a nacpe se do baterií. Baterie nikdy nevydají tolik energie kolik se do nich nacpe, čili opět ztráty, pak se přes regulační obvody opět trošku ukousnutá dostane do motoru, který ji s dalšími ztrátami převede na točivý pohyb (odtud dál opět nějaká podobnost) a začne být užitečná.

Takže i když spalování v elektrárnách má vyšší účinnost a převod tepelné energie na mechanickou je také efektivněší než v pístovém spalovacím motoru, odpadá část ztrát na převodech, má celý tento proces tolik ztrát, že nabíjení elektromobilů za cenu toho že musíme provozovat i spalovací tepelné elektrárny, je výsměch ekologii. Protože přesně ty tepelné elektrárny by šly první pod kudlu, kdyby bylo elektřiny víc než jí potřebujeme. Zatím tady máme elektromobilů celkem málo, není to tolik poznat. Ale pokud by se splnil vlhký sen ekoteroristů a jezdili bysme všichni na elektřinu, rubalo by se uhlí jak o závod. Samozřejmě jen do doby, než za pár desítek let postavíme další jadernou elektrárnu. Pak by bylo všechno supr zelený jak kdyby to udělal od pěti do sedmi Corben Dallas.

A kde budou brát ekologickou elektřinu bezjaderní němci, to je mi tuplem záhadou.

Samozřejmě nemůžu svádět provoz tepelných elektráren jen na dopravu. Topení elektřinou ze sítě je další výsměch ekologii, přestože to na tom zákaznickém konci procesu vypadá úžasně čistě.

+4/0
7.10.2017 0:36

J24i39ř86í 49S63c25h59w10a27c59h 8118554258446

A co když ta nula pro elektromobily je jen úlitba automobilkám, aby se jim ty limity dobře plnily?

Já si vůbec nemyslím, že ty normy vznikly tak nějak natruc automobilkám, bez jejich lobbingu. Jenže to celé vzniklo před několika lety, kdy procento prodávaných SUV bylo násobně menší. Jenže dnes se prodá SUV mnohem více. A například Kodiaq má v průměru oproti Superbu emise CO2 o 25 g vyšší! Bez této změny by s plněním průměru třeba pro Škodovku nejspíš nebyl žádný problém. ;-)

0/0
7.10.2017 1:12

M63a81r76t77i49n 95K53a95r41á57s74e90k 1968974909144

S tím souhlasím.

+1/0
8.10.2017 14:30
Foto

M89i66r38o68s34l98a16v 22S37t91e48i98n30e87r 4340642230636

Jezdím kolem JE Isar II u Landshutu, konvertor kouří jako vždy naplno. Něco jiného říká kancléřka, něco jiného je nutnost.

Ale těšte se, i u nás se zvýší platy o 7% hned po volbách, říkal to pan Fiala. Politikové dobře ví, že žádné auto střední třídy za těch 100 g nepojede. Jedna teplárna vypouští daleko víc CO2 než všechna auta ve městě.

+5/0
7.10.2017 9:17

M39a69r39t41i41n 55K11a82r81á22s57e65k 9268683948368

To by dávalo smysl kdyby primární účel té regulace bylo snížení emisí CO2, což úplně není pravda....

+1/0
6.10.2017 21:12

M92a71r86t90i45n 57K69a48r85á10s96e33k 1178164919604

Minimálně se ta regulace za ten cíl schovává.

0/0
7.10.2017 0:06

Š37t66ě38p60á72n 57H21r36d85e52k 3850580555213

tak za co by junkr a polák a merklová tahali nelegály z afrily-že anoRvRvRvněkdo to musí zaplatit;-€

0/0
6.10.2017 16:01

J32a53n 71M36a26l47ý 3732762162695

Hodně diskutujících tady porovnává auta ( včetně elektromobilů) a lodě. Myslím, že je potřeba se podívat na jádro pudla. Prvně jde o emise CO2. Což začalo klimatickou dohodou, ksefty s povolenkami... u CO2 je téměř jedno kde se produkuje, jde o globální emise. Osobní automobilová doprava se na produkci CO2 podílí zanedbatelně, nicméně je nejsnáze regulovatelná díky rozprostření nákladů na daňové poplatníky. Pokud by šlo opravdu ó ekologii, tak se vážně zabýváme lodní a leteckou dopravou. Po odstoupení USA od klimatické dohody se v plné kráse ukazuje, že v EU jde jen o další formu zdanění.

+6/0
6.10.2017 15:40

J31i52ř41í 44S31c92h75w88a60c30h 8988864178326

pokud jde o produkci CO2 tak lodní doprava (u nákladů) je podle velikosti cca 5-10x efektivnější tj přepaví 5-10x větší náklad než doprava automobilová-nákladní, tak co by se na ní asi dalo regulovat, leda chtít totéž po náklaďácích a osobácích a to by nějakých 95 gramů na km bylo ještě hodně "astronomické číslo". ;-)

0/0
6.10.2017 16:13

V78á81c45l10a47v 59K97o24v37á63ř 1562351957904

Nemáte pravdu, zkuste zalistovat.

0/0
6.10.2017 21:21

M68i27r83e30k 96G17a17j40e23r 5881426209630

To je nahoda, ze jsme oba odpovidali po 5 hodinach a 8 minutach presne ve stejnou chvili :-).

+1/0
6.10.2017 21:23

V34á37c56l33a24v 31K92o54v80á47ř 1362271187554

Stane se ;-D

0/0
6.10.2017 21:26

J92i88ř84í 19S35c12h17w70a76c10h 8118794108906

na takový argument mohu jen říci jediné:

mám pravdu.

0/0
6.10.2017 23:58

M64i91r12e88k 83G34a69j67e14r 5481346429500

To je fajn, ze je efektivnejsi pri porovnavani prepravy nakladu. Ostatne protoze je tak efektivni, tak proto se tolik dari globalnimu obchodu a zbozi se vozi pres pul zemekoule. Jinak by se to nevyplatilo a vyrabelo by se blize mistu spotreby. Podstatne je, ze v boji proti globalnimu oteplovani vubec nejde o efektivitu dopravy nakladu, ale o globalni produkci CO2. A v ni maji prave ty kontejnerove lode hlavni podil, nikoliv osobni doprava v autech. Proto nelze vubec smysluplne ovlivnit celkovou produkci CO2 omezovanim produkce CO2 v osobnich automobilech. Ostatne, stacilo by jen male procento snizeni emisi CO2 u tech lodi a efekt by byl stejny, jako kdyby najednou vsechna auta prestala jezdit. Tim, ze budou mozna nekdy jezdit na elektrinu, se celkove emise CO2 snizi jen malo, protoze se bude vice fosilnich paliv palit jinde.

+1/0
6.10.2017 21:21

J20i30ř90í 66S21c51h23w28a55c14h 8638404138916

Tak pokud je něco hodně efektivní, tak i zvýšení efektivity o jediné procento může být obtížnější, než zvýšení efektivity o 5 procent u procesu 10x méně efektivního ;-)

0/0
6.10.2017 23:50

J57a37n 54M52a24l40ý 3372612772575

To je teoretizování. Já psal ó produkci CO2, nikoliv ó efektivitě. Tlak na snížení emisí CO2 v ostatní dopravě je minimální. Nevím proč. U té moto osobní dopravy nám prostě chybí lepší infrastruktura. Ale ta nevznikne restrikcemi...

+1/0
7.10.2017 5:47

J52i91ř47í 86S88c50h59w76a83c90h 8858794208876

já mluvil o tomto:

5x vyšší efektivita = 5x menší spotřeba = 5x nižší produkce CO2 na "tunokilometr" u lodní oproti nákladní automobilové dopravě

0/0
7.10.2017 23:21

J59a66n 80M44a60l38ý 3702852902765

Tak podvody a snahy automobilek o pouze laboratorní měření nevyšly, tak nastal čas dalšího zdanění - ekovypalne. A Amíci jsou vysmátí . Odstoupili od klimatické dohody a ještě se jim povedlo poblázněnou EU donutit k dalšímu kroku ekonomické sebedestrukce. Krásná práce...

+2/0
6.10.2017 15:28

J42i22ř60í 33S93c14h88w41a72c48h 8738734638336

hm amíci jsou "vysmátí" z toho jak jim jejich automobilový průmysl "zdestruovali" Asiaté. Proč se totéž nestalo v Evropě? Ono se to totiž stalo všude jenom v Evropě ne.... ;-)

0/0
6.10.2017 16:18







Najdete na iDNES.cz