Diskuse k článku

Automobilky nestíhají snižovat emise. Budou platit miliardové pokuty

Do roku 2021 by mělo na každé vyrobené auto připadat průměrně jen 95 gramů emisí oxidu uhličitého na jeden kilometr. Tak pravila Evropská unie. Kdo tento limit nesplní, bude platit pokutu – za každý gram a prodané auto pětadevadesát eur. Zatím se zdá, že sankcím se vyhnou pouze tři výrobci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44a59r75o94s74l68a58v 18O41t52ý62p25k77a 3574145133

Toto je jen způsob, jak politici EU vytáhnou beztrestně lidem peníze k kapes.

+1/0
8.10.2017 20:32

L32u85d41m24i82l57a 65B82u89l71v43o41v56á 9706443688864

no nevím..., ale evropa (EU) má svoji eko normou spasit svět ?? a jak je to teda jinde ,?? asie, amerika ??

0/0
8.10.2017 20:13

M21a14r57t42i69n 22K62a39r85á26s51e50k 9448673968738

No napriklad USA - prisnejsi emisni normy, povinne kvoty na elektromobily

Cina - drasticke povinne kvoty na elektromobily

Japonsko -prisnejsi emisni normy....

Obecne ten EU pristup je asi z vyspelych oblasti nejbenevolentnejsi - emisni normy jako takove (limitujici skodlive latky, tedy NE CO2) mame o neco malo mirnejsi nez jinde (diky tomu se napr v EU porad ve vetsim prodavaji diesely, to jinde moc neni), a co se tyce dalsich regulaci, tak soucasny pristup EU s regulaci CO2 dava automobilkam nejvetsi prostor pro realizaci (je ciste na automobilce, jestli pujde cestou uspornejsich klasickych aut, nebo pujde do hybridu, CNG, elektromobilu), zatimco jinde primo automobilkam diktuji co musi delat (napr mit v nabicke elektrombily, nebo primo mit v nich v nejblizsich letech urcity podil prodeju).

0/0
8.10.2017 22:58

L66a76d29i63s76l13a86v 93S92t14e13h35l26í60k 6691179925

Co vsichni blaznite. Vzdyt nejde o nic jineho nez dalsi formu dane. Pro premiovou tridu luxusnich vozu je beztak smesna. Problem muze mit jedine Jaguar..

+1/0
8.10.2017 11:48

S38l66a52v56o70m61í72r 77Š84t95ě40p24á41n 1558134452674

Po precteni clanku musim konstatovat ze EU dozrala k nevyhnutelne bruselske defenestraci

+1/−1
7.10.2017 16:00

P88e92t24r 15Č20e17r27v63e49n64ý 3196379227349

Naopak. Bez nařízení EU by tady dnes jezdila naprostá většina osobních aut na naftu a s vykuchaným filtrem pevných částic. Protože svoboda, tak ser*me na všechny okolo - Češi EU

+1/−1
8.10.2017 10:49

J55i43n56d16ř11i54c27h 95Š25k55o84p90e16k 4555781600585

ano, je třeba řešit znečičtění aut, když zároveň EU dovoluje dovoz zboží, přes půl planety. Že to zboží se vyrábí bez ohledu na životní prostředí, není třeba opakovat

+1/0
8.10.2017 16:43

P98e88t58r 70Č76e91r87v28e58n34ý 3916309967639

Jistě, to je ta věčná debata o ekologickém provozu akumulátorů např. v elektroautech. Co se dá dělat. Čína zatím do EU nevstoupila a odmítnout jejich levné výrobky nelze:-/

+1/0
8.10.2017 18:19

J50i72r71i 83N79o83s48e11k 5907502928770

V EU jim to prostě nikdy nedojde že takhle emise nesníží, celá tahle šaškárna okolo snižování emisí a elektromobilitě bude akorát vysávat miliardy které budou chybět jinde, auta budou dražší, elektřina bude drahá a bude se vyrábět z uhlí.

V norsku nemaj už teď kde nabíjet a za chvíli nebudou mít ani čím nabíjet.

+1/−1
7.10.2017 14:37

P68e29t28r 10Č71e83r87v16e19n48ý 3626629787509

Nechápu, proč by měla být elektřina drahá. Kvůli spotřebě elektromobilů? Ta je naprosto směšná ve srovnání se vším ostatním. Proto také Tesla svým zákazníkům doposud elektřinu platí. Nejdražší na tom všem je výstavba nabíjecích stanic, ale ani to by se na ceně elektřiny nemělo projevit. EU

0/0
8.10.2017 10:54

M68i87r52o29s34l74a28v 90B44r28o44z70i97k 7751199974967

To jste sto let za opicemi. Vsude se plati, i u Tesly. of 1.1.2017. Vyjimku maji jen majitele nekterych aut koupenych pred timto datem.

Infrastruktura bude stat miliardy. A ty nekdo bude muset do systemu nasypat...

0/0
9.10.2017 15:12

M18i77c98h33a67e10l 57M62e18n42s89i54k 8121196180152

V Bruselu asi mají nějakej špatnej vzduch:-(

Ničí jim mozky.

+1/0
7.10.2017 12:07
Foto

R39a24d60i58m 71K25r28o59u76t84i98l 7650101846219

A což takhle limit 10 mg/km, aby platili všichni?

+1/0
7.10.2017 10:55

M95a21r50t53i84n 78K26a11r87á93s65e25k 9428373468428

Nevim no, není logictejsi mit ten limit splnitelny tak jak je to ted?

0/0
9.10.2017 8:44

T36o65m68á60š 58V48a35l91d59e49r 7563810109

Tak pořád mi nějak uniká proč limity CO2 sledují, když vlastní měření je pouze laboratorní a neodpovídá skutečnosti. A mezitím vůz plive do ovzduší mnohem nebezpečnější látky, které vlastně nikoho kompetentního nezajímá.. Rozdíl spotřeby od testu až 40% je ostuda inženýrů automobilového průmyslu.Rv

+1/−2
6.10.2017 23:17

J91i62ř32í 30S93c43h60w65a32c35h 8228234728636

ostatní látky nikoho nezajímají? A co Euro 1-6? ;-)

Test podle spotřeby NEDC byl automobilkám neskutečně vstřícný.

Nízká spotřeba = nízké emise CO2 = splněný průměr = žádné pokuty.

Takže nikoliv "ostuda inženýrů autoprůmyslu" ale v podstatě jejich vítězství ve smyslu "vlk se nažral, ale koza zůstala celá" ;-)

+1/0
6.10.2017 23:42

T84o32m39á52š 90V39a43l26d59e47r 7713240619

Za mě je to ostuda. Prezentovat, že jsem práci zvládl a ve skutečnosti děs a bída. Kdyby všichni pracovali stylem vlk se nažral a koza zůstala celá, asi by nebylo pěkné kupovat polovičaté výrobky.

0/0
8.10.2017 6:57

J39i69ř28í 86H12u13m92l 5220427139

"poručíme větru dešti" řekla EU a tak se taky stalo, čert vzal logiku a fyziku ;-D

+3/0
6.10.2017 21:46

M80a52r13t39i56n 47K84a84r30á91s73e27k 9268393198628

JJ narizeni "porusuji fyzikalni zakony" a proto s tim nekolik velkych automobilek nema vubec problem a ten zbytek zrejme nesplni jen velmi tesne....

0/0
8.10.2017 23:00

V28á16c69l56a70v 46K14o96v95á52ř 1932851607114

Fyziko braň se, EU pravila:

od roku 2021 by mělo na každé vyrobené auto připadat průměrně jen 95 gramů emisí oxidu uhličitého na jeden kilometr. Tak pravila Evropská unie.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/emise-pokuty-co2-oxid-uhlicity-elektromobil-fz6-/automoto.aspx?c=A171002_123840_automoto_fdv

0/0
6.10.2017 21:19

J16i72ř88í 36S70c47h35w14a68c22h 8628864938686

a proč by se měla fyzika bránit, když tři firmy s tím prý nebudou mít problém?

+1/0
6.10.2017 23:52

P60e21t52r 88M77i49c84h85a52l 2850414441482

Protože třeba nebudou vyrábět auta s pouze spalovacím motorem?

+1/0
7.10.2017 1:29

J16i42ř13í 53S98c33h28w85a11c37h 8888674708366

a co, to jako že to auto nepojede? F1 už několik let nejezdí jen se spalovacím motorem....

0/0
7.10.2017 23:12

V24á46c56l93a83v 52K44o45v84á98ř 1152171207264

Fyzika by se měla bránit, nebo spíš proniknout do hlaviček komisařů v EU, protože ze spalovacího motoru prostě čistý vzduch nepoleze, i kdyby to nařídili normou. Některé automobilky nebudou mít problém jen proto, že to říkají, počkejme na realitu. Ono to není o tom, že jejich spalovací motory nebudou produkovat škodliviny, ale o nesmyslném průměrování emisí na prodanou produkci. Z toho plyne úvaha některých automobilek " prodáme na jeden sopalovací motor tři elektormobily a budeme za vodou" to však ukáže až praxe.

0/0
7.10.2017 18:50

J29a30k13u94b 36S98e28k70e64r67a 6626620746815

Me staci, ze uz nektere instituce placene z verejnych zdroju zabiraji postupbe mista k parkovani pro ty sve auta na tuzkove, kde zakazuji parkovat zasobovani a vali se tam po zemi kabely. Jak to bude vypadat pokud a kde bude parkovat svoloc se spalovaky, az tihle emisni spasitele donuti zvysit zavislost vetsi casti populace na dobijecich stanicich?

+1/0
6.10.2017 19:17

P59e82t63r 30B16á22č70a 8495946905575

Uz ten smesne spolek EU konecne rozpustte a bude lepe vsem.

+6/−2
6.10.2017 18:21

J91i13ř69í 57S14c47h90w22a12c65h 8798334938416

ruský emisní normy se hodí někam na Sibiř, ne to Prahy nebo do Brna :-P

+1/−2
7.10.2017 0:57

M71a18r52t80i87n 40K30a76r62á85s11e45k 1848114969554

Vzhledem k tomu že se elektřina v docela velké míře pořád vyrábí spalováním uhlí, plynu a podobně, bylo by spravedlivé započítat její výrobu do emisí vyprodukovaných auty. Samozřejmě poměrnou část.

+5/0
6.10.2017 16:22

J79a34n 21K46a44r94e57l 23N60o30v71a49k 5726264788586

u nas mozna...

0/−3
6.10.2017 18:19

M68a88r44t14i27n 67K16a60r37á24s50e83k 1558684629894

a taky v Německu, kde se zříkají jádra jim asi vítr a voda nestačí.

+2/0
6.10.2017 19:09

J25i55ř84í 55S22c57h95w75a59c38h 8308674678796

no právě započítat jen tu poměrnou část a ta je evidentně o dost menší než 100% ze spalováku, že? ;-)

0/0
6.10.2017 23:55

M14a45r16t51i75n 94K65a92r37á22s28e60k 1198304549724

O tom nepochybuji, ale je o moc vyšší než ta nula, kterou se elektromobily honosí. a kterou vylepšují skóre automobilkám aby se se spalovacími motory vešly do průměrných limitů své produkce. Krom jiného i proto, že než se dostane výkon ze spálených paliv až ke kolům, dojde k obrovským ztrátám.

Nejprve se spálí palivo a vznikne teplo/tlak, to se se ztrátami převede na rotační pohyb(podtud nějaká podobnost), ten se s dalšími strátami převede na elektrickou nenergii, ta se s dalšími ztrátami transformuje na vysoké napětí a s dalšími ztrátami se vede ke spotřebiteli. Tam se s dlašími ztrátami transformuje a následně projde nabíječnou opět se ztrátami a nacpe se do baterií. Baterie nikdy nevydají tolik energie kolik se do nich nacpe, čili opět ztráty, pak se přes regulační obvody opět trošku ukousnutá dostane do motoru, který ji s dalšími ztrátami převede na točivý pohyb (odtud dál opět nějaká podobnost) a začne být užitečná.

Takže i když spalování v elektrárnách má vyšší účinnost a převod tepelné energie na mechanickou je také efektivněší než v pístovém spalovacím motoru, odpadá část ztrát na převodech, má celý tento proces tolik ztrát, že nabíjení elektromobilů za cenu toho že musíme provozovat i spalovací tepelné elektrárny, je výsměch ekologii. Protože přesně ty tepelné elektrárny by šly první pod kudlu, kdyby bylo elektřiny víc než jí potřebujeme. Zatím tady máme elektromobilů celkem málo, není to tolik poznat. Ale pokud by se splnil vlhký sen ekoteroristů a jezdili bysme všichni na elektřinu, rubalo by se uhlí jak o závod. Samozřejmě jen do doby, než za pár desítek let postavíme další jadernou elektrárnu. Pak by bylo všechno supr zelený jak kdyby to udělal od pěti do sedmi Corben Dallas.

A kde budou brát ekologickou elektřinu bezjaderní němci, to je mi tuplem záhadou.

Samozřejmě nemůžu svádět provoz tepelných elektráren jen na dopravu. Topení elektřinou ze sítě je další výsměch ekologii, přestože to na tom zákaznickém konci procesu vypadá úžasně čistě.

+4/0
7.10.2017 0:36

J66i91ř66í 81S34c26h40w33a46c21h 8918674548876

A co když ta nula pro elektromobily je jen úlitba automobilkám, aby se jim ty limity dobře plnily?

Já si vůbec nemyslím, že ty normy vznikly tak nějak natruc automobilkám, bez jejich lobbingu. Jenže to celé vzniklo před několika lety, kdy procento prodávaných SUV bylo násobně menší. Jenže dnes se prodá SUV mnohem více. A například Kodiaq má v průměru oproti Superbu emise CO2 o 25 g vyšší! Bez této změny by s plněním průměru třeba pro Škodovku nejspíš nebyl žádný problém. ;-)

0/0
7.10.2017 1:12

M47a47r91t56i20n 14K76a14r91á67s33e31k 1288724369604

S tím souhlasím.

+1/0
8.10.2017 14:30
Foto

M47i75r31o85s71l38a11v 84S54t86e15i82n14e64r 4130962480486

Jezdím kolem JE Isar II u Landshutu, konvertor kouří jako vždy naplno. Něco jiného říká kancléřka, něco jiného je nutnost.

Ale těšte se, i u nás se zvýší platy o 7% hned po volbách, říkal to pan Fiala. Politikové dobře ví, že žádné auto střední třídy za těch 100 g nepojede. Jedna teplárna vypouští daleko víc CO2 než všechna auta ve městě.

+5/0
7.10.2017 9:17

M73a80r67t61i19n 49K94a62r98á98s58e12k 9978663958858

To by dávalo smysl kdyby primární účel té regulace bylo snížení emisí CO2, což úplně není pravda....

+1/0
6.10.2017 21:12

M72a26r46t67i26n 19K45a17r11á32s98e93k 1988374639354

Minimálně se ta regulace za ten cíl schovává.

0/0
7.10.2017 0:06

Š82t78ě98p55á91n 85H65r80d89e18k 3380120365523

tak za co by junkr a polák a merklová tahali nelegály z afrily-že anoRvRvRvněkdo to musí zaplatit;-€

0/0
6.10.2017 16:01

J88a47n 85M27a91l85ý 3602792312645

Hodně diskutujících tady porovnává auta ( včetně elektromobilů) a lodě. Myslím, že je potřeba se podívat na jádro pudla. Prvně jde o emise CO2. Což začalo klimatickou dohodou, ksefty s povolenkami... u CO2 je téměř jedno kde se produkuje, jde o globální emise. Osobní automobilová doprava se na produkci CO2 podílí zanedbatelně, nicméně je nejsnáze regulovatelná díky rozprostření nákladů na daňové poplatníky. Pokud by šlo opravdu ó ekologii, tak se vážně zabýváme lodní a leteckou dopravou. Po odstoupení USA od klimatické dohody se v plné kráse ukazuje, že v EU jde jen o další formu zdanění.

+6/0
6.10.2017 15:40

J44i60ř60í 86S50c11h62w71a44c32h 8298284678506

pokud jde o produkci CO2 tak lodní doprava (u nákladů) je podle velikosti cca 5-10x efektivnější tj přepaví 5-10x větší náklad než doprava automobilová-nákladní, tak co by se na ní asi dalo regulovat, leda chtít totéž po náklaďácích a osobácích a to by nějakých 95 gramů na km bylo ještě hodně "astronomické číslo". ;-)

0/0
6.10.2017 16:13

V92á86c59l64a76v 18K79o43v79á58ř 1422601187804

Nemáte pravdu, zkuste zalistovat.

0/0
6.10.2017 21:21

M44i77r74e12k 56G43a21j41e34r 5771406889550

To je nahoda, ze jsme oba odpovidali po 5 hodinach a 8 minutach presne ve stejnou chvili :-).

+1/0
6.10.2017 21:23

V66á67c14l32a70v 79K45o34v15á35ř 1942131237844

Stane se ;-D

0/0
6.10.2017 21:26

J11i79ř11í 54S88c92h80w36a65c56h 8268704348396

na takový argument mohu jen říci jediné:

mám pravdu.

0/0
6.10.2017 23:58

M61i61r80e33k 87G62a23j74e75r 5351706809720

To je fajn, ze je efektivnejsi pri porovnavani prepravy nakladu. Ostatne protoze je tak efektivni, tak proto se tolik dari globalnimu obchodu a zbozi se vozi pres pul zemekoule. Jinak by se to nevyplatilo a vyrabelo by se blize mistu spotreby. Podstatne je, ze v boji proti globalnimu oteplovani vubec nejde o efektivitu dopravy nakladu, ale o globalni produkci CO2. A v ni maji prave ty kontejnerove lode hlavni podil, nikoliv osobni doprava v autech. Proto nelze vubec smysluplne ovlivnit celkovou produkci CO2 omezovanim produkce CO2 v osobnich automobilech. Ostatne, stacilo by jen male procento snizeni emisi CO2 u tech lodi a efekt by byl stejny, jako kdyby najednou vsechna auta prestala jezdit. Tim, ze budou mozna nekdy jezdit na elektrinu, se celkove emise CO2 snizi jen malo, protoze se bude vice fosilnich paliv palit jinde.

+1/0
6.10.2017 21:21

J56i39ř51í 79S98c43h58w20a60c33h 8338514958736

Tak pokud je něco hodně efektivní, tak i zvýšení efektivity o jediné procento může být obtížnější, než zvýšení efektivity o 5 procent u procesu 10x méně efektivního ;-)

0/0
6.10.2017 23:50

J39a11n 56M16a10l55ý 3152722522545

To je teoretizování. Já psal ó produkci CO2, nikoliv ó efektivitě. Tlak na snížení emisí CO2 v ostatní dopravě je minimální. Nevím proč. U té moto osobní dopravy nám prostě chybí lepší infrastruktura. Ale ta nevznikne restrikcemi...

+1/0
7.10.2017 5:47

J70i24ř60í 71S35c14h75w82a18c30h 8348954248766

já mluvil o tomto:

5x vyšší efektivita = 5x menší spotřeba = 5x nižší produkce CO2 na "tunokilometr" u lodní oproti nákladní automobilové dopravě

0/0
7.10.2017 23:21

J26a36n 75M29a10l37ý 3562812912875

Tak podvody a snahy automobilek o pouze laboratorní měření nevyšly, tak nastal čas dalšího zdanění - ekovypalne. A Amíci jsou vysmátí . Odstoupili od klimatické dohody a ještě se jim povedlo poblázněnou EU donutit k dalšímu kroku ekonomické sebedestrukce. Krásná práce...

+2/0
6.10.2017 15:28

J82i72ř28í 28S70c35h66w83a85c96h 8188834828866

hm amíci jsou "vysmátí" z toho jak jim jejich automobilový průmysl "zdestruovali" Asiaté. Proč se totéž nestalo v Evropě? Ono se to totiž stalo všude jenom v Evropě ne.... ;-)

0/0
6.10.2017 16:18

Najdete na iDNES.cz