Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Automobilky nestíhají snižovat emise. Budou platit miliardové pokuty

Do roku 2021 by mělo na každé vyrobené auto připadat průměrně jen 95 gramů emisí oxidu uhličitého na jeden kilometr. Tak pravila Evropská unie. Kdo tento limit nesplní, bude platit pokutu – za každý gram a prodané auto pětadevadesát eur. Zatím se zdá, že sankcím se vyhnou pouze tři výrobci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a91r18o67s80l61a87v 86O59t45ý27p28k58a 9928319979778

Toto je jen způsob, jak politici EU vytáhnou beztrestně lidem peníze k kapes.

+1/0
8.10.2017 20:32

L63u15d68m25i77l71a 98B84u45l79v28o61v67á 9206143668984

no nevím..., ale evropa (EU) má svoji eko normou spasit svět ?? a jak je to teda jinde ,?? asie, amerika ??

0/0
8.10.2017 20:13

M71a39r82t55i35n 40K67a65r71á53s27e15k 9788833238128

No napriklad USA - prisnejsi emisni normy, povinne kvoty na elektromobily

Cina - drasticke povinne kvoty na elektromobily

Japonsko -prisnejsi emisni normy....

Obecne ten EU pristup je asi z vyspelych oblasti nejbenevolentnejsi - emisni normy jako takove (limitujici skodlive latky, tedy NE CO2) mame o neco malo mirnejsi nez jinde (diky tomu se napr v EU porad ve vetsim prodavaji diesely, to jinde moc neni), a co se tyce dalsich regulaci, tak soucasny pristup EU s regulaci CO2 dava automobilkam nejvetsi prostor pro realizaci (je ciste na automobilce, jestli pujde cestou uspornejsich klasickych aut, nebo pujde do hybridu, CNG, elektromobilu), zatimco jinde primo automobilkam diktuji co musi delat (napr mit v nabicke elektrombily, nebo primo mit v nich v nejblizsich letech urcity podil prodeju).

0/0
8.10.2017 22:58

L10a77d45i55s78l26a91v 32S32t10e42h35l29í49k 6411609295

Co vsichni blaznite. Vzdyt nejde o nic jineho nez dalsi formu dane. Pro premiovou tridu luxusnich vozu je beztak smesna. Problem muze mit jedine Jaguar..

+1/0
8.10.2017 11:48

S86l63a48v52o51m32í47r 13Š53t33ě54p93á16n 1608664252614

Po precteni clanku musim konstatovat ze EU dozrala k nevyhnutelne bruselske defenestraci

+1/−1
7.10.2017 16:00

P88e74t58r 87Č81e78r16v59e54n92ý 3156479257409

Naopak. Bez nařízení EU by tady dnes jezdila naprostá většina osobních aut na naftu a s vykuchaným filtrem pevných částic. Protože svoboda, tak ser*me na všechny okolo - Češi EU

+1/−1
8.10.2017 10:49

J92i96n28d25ř45i70c60h 76Š40k41o11p54e71k 4975261700435

ano, je třeba řešit znečičtění aut, když zároveň EU dovoluje dovoz zboží, přes půl planety. Že to zboží se vyrábí bez ohledu na životní prostředí, není třeba opakovat

+1/0
8.10.2017 16:43

P26e73t39r 74Č81e71r47v17e56n87ý 3966589277989

Jistě, to je ta věčná debata o ekologickém provozu akumulátorů např. v elektroautech. Co se dá dělat. Čína zatím do EU nevstoupila a odmítnout jejich levné výrobky nelze:-/

+1/0
8.10.2017 18:19

J40i56r75i 90N25o95s64e83k 5587422568430

V EU jim to prostě nikdy nedojde že takhle emise nesníží, celá tahle šaškárna okolo snižování emisí a elektromobilitě bude akorát vysávat miliardy které budou chybět jinde, auta budou dražší, elektřina bude drahá a bude se vyrábět z uhlí.

V norsku nemaj už teď kde nabíjet a za chvíli nebudou mít ani čím nabíjet.

+1/−1
7.10.2017 14:37

P20e79t89r 88Č20e75r40v17e49n57ý 3306599207679

Nechápu, proč by měla být elektřina drahá. Kvůli spotřebě elektromobilů? Ta je naprosto směšná ve srovnání se vším ostatním. Proto také Tesla svým zákazníkům doposud elektřinu platí. Nejdražší na tom všem je výstavba nabíjecích stanic, ale ani to by se na ceně elektřiny nemělo projevit. EU

0/0
8.10.2017 10:54

M56i72r12o58s40l54a87v 23B24r32o35z55i47k 7611889804427

To jste sto let za opicemi. Vsude se plati, i u Tesly. of 1.1.2017. Vyjimku maji jen majitele nekterych aut koupenych pred timto datem.

Infrastruktura bude stat miliardy. A ty nekdo bude muset do systemu nasypat...

0/0
9.10.2017 15:12

M35i38c37h37a66e98l 86M81e85n90s46i65k 8191966650322

V Bruselu asi mají nějakej špatnej vzduch:-(

Ničí jim mozky.

+1/0
7.10.2017 12:07
Foto

R67a32d62i35m 28K86r67o29u94t57i63l 7420721246509

A což takhle limit 10 mg/km, aby platili všichni?

+1/0
7.10.2017 10:55

M36a17r31t91i32n 82K11a57r85á29s71e48k 9188323138278

Nevim no, není logictejsi mit ten limit splnitelny tak jak je to ted?

0/0
9.10.2017 8:44

T66o12m86á24š 98V63a62l55d66e18r 7413780129

Tak pořád mi nějak uniká proč limity CO2 sledují, když vlastní měření je pouze laboratorní a neodpovídá skutečnosti. A mezitím vůz plive do ovzduší mnohem nebezpečnější látky, které vlastně nikoho kompetentního nezajímá.. Rozdíl spotřeby od testu až 40% je ostuda inženýrů automobilového průmyslu.Rv

+1/−2
6.10.2017 23:17

J65i23ř67í 45S64c39h43w27a74c81h 8308204468426

ostatní látky nikoho nezajímají? A co Euro 1-6? ;-)

Test podle spotřeby NEDC byl automobilkám neskutečně vstřícný.

Nízká spotřeba = nízké emise CO2 = splněný průměr = žádné pokuty.

Takže nikoliv "ostuda inženýrů autoprůmyslu" ale v podstatě jejich vítězství ve smyslu "vlk se nažral, ale koza zůstala celá" ;-)

+1/0
6.10.2017 23:42

T62o78m78á45š 25V77a90l61d54e57r 7243860739

Za mě je to ostuda. Prezentovat, že jsem práci zvládl a ve skutečnosti děs a bída. Kdyby všichni pracovali stylem vlk se nažral a koza zůstala celá, asi by nebylo pěkné kupovat polovičaté výrobky.

0/0
8.10.2017 6:57

J60i64ř82í 89H13u98m90l 5712609362831

"poručíme větru dešti" řekla EU a tak se taky stalo, čert vzal logiku a fyziku ;-D

+3/0
6.10.2017 21:46

M77a88r85t51i83n 81K76a76r65á11s82e76k 9318913638868

JJ narizeni "porusuji fyzikalni zakony" a proto s tim nekolik velkych automobilek nema vubec problem a ten zbytek zrejme nesplni jen velmi tesne....

0/0
8.10.2017 23:00

V50á20c65l53a57v 90K77o77v44á83ř 1782311287744

Fyziko braň se, EU pravila:

od roku 2021 by mělo na každé vyrobené auto připadat průměrně jen 95 gramů emisí oxidu uhličitého na jeden kilometr. Tak pravila Evropská unie.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/emise-pokuty-co2-oxid-uhlicity-elektromobil-fz6-/automoto.aspx?c=A171002_123840_automoto_fdv

0/0
6.10.2017 21:19

J81i35ř94í 10S55c39h35w17a78c77h 8798584848896

a proč by se měla fyzika bránit, když tři firmy s tím prý nebudou mít problém?

+1/0
6.10.2017 23:52

P83e42t89r 35M26i57c80h16a17l 2770914101202

Protože třeba nebudou vyrábět auta s pouze spalovacím motorem?

+1/0
7.10.2017 1:29

J50i67ř14í 59S58c12h82w74a87c75h 8748624388796

a co, to jako že to auto nepojede? F1 už několik let nejezdí jen se spalovacím motorem....

0/0
7.10.2017 23:12

V70á42c84l93a72v 10K92o44v53á58ř 1622721477674

Fyzika by se měla bránit, nebo spíš proniknout do hlaviček komisařů v EU, protože ze spalovacího motoru prostě čistý vzduch nepoleze, i kdyby to nařídili normou. Některé automobilky nebudou mít problém jen proto, že to říkají, počkejme na realitu. Ono to není o tom, že jejich spalovací motory nebudou produkovat škodliviny, ale o nesmyslném průměrování emisí na prodanou produkci. Z toho plyne úvaha některých automobilek " prodáme na jeden sopalovací motor tři elektormobily a budeme za vodou" to však ukáže až praxe.

0/0
7.10.2017 18:50

J73a56k12u10b 45S87e67k12e29r28a 6776740196125

Me staci, ze uz nektere instituce placene z verejnych zdroju zabiraji postupbe mista k parkovani pro ty sve auta na tuzkove, kde zakazuji parkovat zasobovani a vali se tam po zemi kabely. Jak to bude vypadat pokud a kde bude parkovat svoloc se spalovaky, az tihle emisni spasitele donuti zvysit zavislost vetsi casti populace na dobijecich stanicich?

+1/0
6.10.2017 19:17

P18e67t37r 96B45á86č47a 8315226155905

Uz ten smesne spolek EU konecne rozpustte a bude lepe vsem.

+6/−2
6.10.2017 18:21

J16i74ř96í 18S51c85h21w43a18c28h 8848754388736

ruský emisní normy se hodí někam na Sibiř, ne to Prahy nebo do Brna :-P

+1/−2
7.10.2017 0:57

M50a23r17t28i62n 97K84a76r26á61s26e85k 1988464609514

Vzhledem k tomu že se elektřina v docela velké míře pořád vyrábí spalováním uhlí, plynu a podobně, bylo by spravedlivé započítat její výrobu do emisí vyprodukovaných auty. Samozřejmě poměrnou část.

+5/0
6.10.2017 16:22

J21a92n 70K90a58r59e42l 17N43o65v90a26k 5416384628356

u nas mozna...

0/−3
6.10.2017 18:19

M68a45r33t24i93n 51K91a31r97á80s56e35k 1108214959564

a taky v Německu, kde se zříkají jádra jim asi vítr a voda nestačí.

+2/0
6.10.2017 19:09

J75i73ř82í 67S82c22h26w18a16c72h 8618714808526

no právě započítat jen tu poměrnou část a ta je evidentně o dost menší než 100% ze spalováku, že? ;-)

0/0
6.10.2017 23:55

M47a62r35t56i49n 75K32a66r98á28s70e71k 1198114349424

O tom nepochybuji, ale je o moc vyšší než ta nula, kterou se elektromobily honosí. a kterou vylepšují skóre automobilkám aby se se spalovacími motory vešly do průměrných limitů své produkce. Krom jiného i proto, že než se dostane výkon ze spálených paliv až ke kolům, dojde k obrovským ztrátám.

Nejprve se spálí palivo a vznikne teplo/tlak, to se se ztrátami převede na rotační pohyb(podtud nějaká podobnost), ten se s dalšími strátami převede na elektrickou nenergii, ta se s dalšími ztrátami transformuje na vysoké napětí a s dalšími ztrátami se vede ke spotřebiteli. Tam se s dlašími ztrátami transformuje a následně projde nabíječnou opět se ztrátami a nacpe se do baterií. Baterie nikdy nevydají tolik energie kolik se do nich nacpe, čili opět ztráty, pak se přes regulační obvody opět trošku ukousnutá dostane do motoru, který ji s dalšími ztrátami převede na točivý pohyb (odtud dál opět nějaká podobnost) a začne být užitečná.

Takže i když spalování v elektrárnách má vyšší účinnost a převod tepelné energie na mechanickou je také efektivněší než v pístovém spalovacím motoru, odpadá část ztrát na převodech, má celý tento proces tolik ztrát, že nabíjení elektromobilů za cenu toho že musíme provozovat i spalovací tepelné elektrárny, je výsměch ekologii. Protože přesně ty tepelné elektrárny by šly první pod kudlu, kdyby bylo elektřiny víc než jí potřebujeme. Zatím tady máme elektromobilů celkem málo, není to tolik poznat. Ale pokud by se splnil vlhký sen ekoteroristů a jezdili bysme všichni na elektřinu, rubalo by se uhlí jak o závod. Samozřejmě jen do doby, než za pár desítek let postavíme další jadernou elektrárnu. Pak by bylo všechno supr zelený jak kdyby to udělal od pěti do sedmi Corben Dallas.

A kde budou brát ekologickou elektřinu bezjaderní němci, to je mi tuplem záhadou.

Samozřejmě nemůžu svádět provoz tepelných elektráren jen na dopravu. Topení elektřinou ze sítě je další výsměch ekologii, přestože to na tom zákaznickém konci procesu vypadá úžasně čistě.

+4/0
7.10.2017 0:36

J95i46ř18í 24S52c58h70w79a23c51h 8378274508416

A co když ta nula pro elektromobily je jen úlitba automobilkám, aby se jim ty limity dobře plnily?

Já si vůbec nemyslím, že ty normy vznikly tak nějak natruc automobilkám, bez jejich lobbingu. Jenže to celé vzniklo před několika lety, kdy procento prodávaných SUV bylo násobně menší. Jenže dnes se prodá SUV mnohem více. A například Kodiaq má v průměru oproti Superbu emise CO2 o 25 g vyšší! Bez této změny by s plněním průměru třeba pro Škodovku nejspíš nebyl žádný problém. ;-)

0/0
7.10.2017 1:12

M21a77r59t28i31n 77K60a45r73á89s76e55k 1218954729204

S tím souhlasím.

+1/0
8.10.2017 14:30
Foto

M91i74r19o35s53l56a38v 93S76t81e21i15n21e57r 4800352280176

Jezdím kolem JE Isar II u Landshutu, konvertor kouří jako vždy naplno. Něco jiného říká kancléřka, něco jiného je nutnost.

Ale těšte se, i u nás se zvýší platy o 7% hned po volbách, říkal to pan Fiala. Politikové dobře ví, že žádné auto střední třídy za těch 100 g nepojede. Jedna teplárna vypouští daleko víc CO2 než všechna auta ve městě.

+5/0
7.10.2017 9:17

M91a21r90t79i55n 80K60a72r28á47s96e46k 9748173138598

To by dávalo smysl kdyby primární účel té regulace bylo snížení emisí CO2, což úplně není pravda....

+1/0
6.10.2017 21:12

M61a17r24t87i33n 81K83a82r45á19s72e48k 1868914639574

Minimálně se ta regulace za ten cíl schovává.

0/0
7.10.2017 0:06

Š48t28ě83p80á39n 46H93r58d62e34k 3180410565123

tak za co by junkr a polák a merklová tahali nelegály z afrily-že anoRvRvRvněkdo to musí zaplatit;-€

0/0
6.10.2017 16:01

J73a18n 54M58a49l66ý 3472932342185

Hodně diskutujících tady porovnává auta ( včetně elektromobilů) a lodě. Myslím, že je potřeba se podívat na jádro pudla. Prvně jde o emise CO2. Což začalo klimatickou dohodou, ksefty s povolenkami... u CO2 je téměř jedno kde se produkuje, jde o globální emise. Osobní automobilová doprava se na produkci CO2 podílí zanedbatelně, nicméně je nejsnáze regulovatelná díky rozprostření nákladů na daňové poplatníky. Pokud by šlo opravdu ó ekologii, tak se vážně zabýváme lodní a leteckou dopravou. Po odstoupení USA od klimatické dohody se v plné kráse ukazuje, že v EU jde jen o další formu zdanění.

+6/0
6.10.2017 15:40

J70i81ř42í 72S80c63h88w57a28c89h 8358724238676

pokud jde o produkci CO2 tak lodní doprava (u nákladů) je podle velikosti cca 5-10x efektivnější tj přepaví 5-10x větší náklad než doprava automobilová-nákladní, tak co by se na ní asi dalo regulovat, leda chtít totéž po náklaďácích a osobácích a to by nějakých 95 gramů na km bylo ještě hodně "astronomické číslo". ;-)

0/0
6.10.2017 16:13

V57á61c62l24a49v 37K80o70v10á27ř 1882461357264

Nemáte pravdu, zkuste zalistovat.

0/0
6.10.2017 21:21

M62i23r20e55k 35G68a63j61e85r 5801706299820

To je nahoda, ze jsme oba odpovidali po 5 hodinach a 8 minutach presne ve stejnou chvili :-).

+1/0
6.10.2017 21:23

V38á21c48l45a41v 90K90o14v83á79ř 1832801567834

Stane se ;-D

0/0
6.10.2017 21:26

J69i63ř52í 35S55c47h35w44a18c44h 8108134588166

na takový argument mohu jen říci jediné:

mám pravdu.

0/0
6.10.2017 23:58

M71i80r91e94k 66G98a69j32e63r 5841976559310

To je fajn, ze je efektivnejsi pri porovnavani prepravy nakladu. Ostatne protoze je tak efektivni, tak proto se tolik dari globalnimu obchodu a zbozi se vozi pres pul zemekoule. Jinak by se to nevyplatilo a vyrabelo by se blize mistu spotreby. Podstatne je, ze v boji proti globalnimu oteplovani vubec nejde o efektivitu dopravy nakladu, ale o globalni produkci CO2. A v ni maji prave ty kontejnerove lode hlavni podil, nikoliv osobni doprava v autech. Proto nelze vubec smysluplne ovlivnit celkovou produkci CO2 omezovanim produkce CO2 v osobnich automobilech. Ostatne, stacilo by jen male procento snizeni emisi CO2 u tech lodi a efekt by byl stejny, jako kdyby najednou vsechna auta prestala jezdit. Tim, ze budou mozna nekdy jezdit na elektrinu, se celkove emise CO2 snizi jen malo, protoze se bude vice fosilnich paliv palit jinde.

+1/0
6.10.2017 21:21

J41i82ř38í 39S97c51h97w98a18c60h 8358324928486

Tak pokud je něco hodně efektivní, tak i zvýšení efektivity o jediné procento může být obtížnější, než zvýšení efektivity o 5 procent u procesu 10x méně efektivního ;-)

0/0
6.10.2017 23:50

J30a75n 48M41a82l83ý 3292322912835

To je teoretizování. Já psal ó produkci CO2, nikoliv ó efektivitě. Tlak na snížení emisí CO2 v ostatní dopravě je minimální. Nevím proč. U té moto osobní dopravy nám prostě chybí lepší infrastruktura. Ale ta nevznikne restrikcemi...

+1/0
7.10.2017 5:47

J27i81ř85í 60S16c78h53w79a34c15h 8528154788466

já mluvil o tomto:

5x vyšší efektivita = 5x menší spotřeba = 5x nižší produkce CO2 na "tunokilometr" u lodní oproti nákladní automobilové dopravě

0/0
7.10.2017 23:21

J14a58n 96M21a54l68ý 3112282782935

Tak podvody a snahy automobilek o pouze laboratorní měření nevyšly, tak nastal čas dalšího zdanění - ekovypalne. A Amíci jsou vysmátí . Odstoupili od klimatické dohody a ještě se jim povedlo poblázněnou EU donutit k dalšímu kroku ekonomické sebedestrukce. Krásná práce...

+2/0
6.10.2017 15:28

J83i31ř12í 24S35c97h49w97a21c56h 8218904918306

hm amíci jsou "vysmátí" z toho jak jim jejich automobilový průmysl "zdestruovali" Asiaté. Proč se totéž nestalo v Evropě? Ono se to totiž stalo všude jenom v Evropě ne.... ;-)

0/0
6.10.2017 16:18







Najdete na iDNES.cz