Diskuse k článku

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to udělal Nissan s Leafem nebo třeba BMW s i3, nebo vezme existující model, vynechá spalovací motor a osadí jej elektrickou výbavou. A přesně tak to udělal Volkswagen v případě e-Golfu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T30o70m76á26š 72H15o22c67h73m51u74t73h 8727325162332

Pravidelně s ním jezdím. Mám za sebou už i cestu Praha <-> Třebíč po D1 a i když dojezd mizí před očima, lze to na jeden zátah s EKO+ režimem ujet. Jen je nutné počítat s tím, že auto jede max 95kmh a pokud si pustíte klimu/topení, dojezd spadne v tu chvíli i o 100 km. Zrovna včera bylo venku 12 stupnů a já jel v autě navlečenej jak na Sibiř. Zatopil jsem si až před Prahou, kdy jsem věděl, že Vestec s rychlonabíječkami je již blízko. Ve městě super, velmi zábavné auto, ale na dálky to moc nefunguje.. Užívám si ho jen skrz jízdní charakteristiku, kdybych si měl auto na alternativní pohon zakoupit ze svého, jdu do CNG. Mimochodem, elektromobilistů je sice stále málo, ale pokaždé když jsem dojel k nabíječce, bylo obsazeno a já musel čekat, takže pravidelně to byla tak hoďka čekání, než jsem mohl pokračovat. Zprvu vám to nevadí, pokecáte s ostatními majiteli, někdy se dozvíte zajimavé věci, ale časem vás to začne prudit..zvlášť když si ty prostoje spočítáte třeba v horizontu jednoho měsíce. Vzhledem k tomu, že bydlím v paneláku, nabíjení přes noc v garáži u mě nepřipadá v úvahu.

0/0
27.8.2018 12:03

R63a79d30e19k 12H38o23d39a20ň 9116537661303

Základní problém při kalkulaci "kolik ušetřím s elektromobilem" a "kdy se vyplatí elektromobil" je, že ignorují spotřební daň z PHM a DPH. Jestliže vůz spotřebuje 7 litrů/100 km po 33 Kč, odevzdá jeho majitel státu 90 Kč skrze spotřební daň, a dalších 48,5 Kč na DPH, tzn. téměř polovinu ceny paliva tvoří daně.

A vzhledem k tomu, že stát se jen tak o peníze připravit nenechá, je téměř jisté že poslanci najdou nějakou formu zdanění tak, aby ty prachy dostali zpět. Teoreticky se stát může "ignorovat" těch 48,5 Kč co získal na DPH, protože tu DPH vyrazí z něčeho jiného za co je utratíte, ale těch 90 Kč si rozhodně vzít nenechá, protože právě z těchto daní staví silnice, a ještě co mu zůstane, to si sežere do rozpočtu (protože do nových silnic a dálnic se rozhodně nevrací vše). No, a v ten okamžik půjde celá ta kalkulace že elektromobil se začne "vracet" již při absurdních 300 000 km půjde do háje.

0/0
16.7.2018 9:49

J37i19ř62í 16S27c88h49w90a54c59h 8278694478126

aut na LPG je řádově více než EM a zatím se žádné "dorovnání" cen nekoná. A než bude stejné množství EM to uběhne tolik let, že dnes zakoupený EM bude dávno na šrotišti.

0/0
17.7.2018 0:00

D24a65n47i17e81l 61P11a61n33e33k 6142981902570

Samozrejme, ze ignoruje spotrebni dan kdyz zadna spotrebni dan na elektrinu neni. tvl proc to do toho chcete pocitat???

0/0
28.8.2018 8:59

M47i15c70h60a54l 46H45a42u21f 4668549435661

Protože pokud ve finále zvítězí koncept elektro aut a nebudou se prodávat auta se spalovacími motory, tak nějaké to zdanění bude muset přijít. Proto je o tom třeba hovořit. Stejně tak padne výhoda parkování zdarma a možnost užívat vyhrazené pruhy atd.,atp.

0/0
7.9.2018 5:09

J42a18n 30D13l48o64u36h97ý 7724729930719

Za cenu jednoho eGolfa muzete mit dve auta na LPG ;-D Tod asi vse k tomu, proc e-auto nedava ekonomicky zadny smysl Rv

+1/0
12.7.2018 14:00

R15o29b75e84r38t 12A27d96á90m52e49k 5877650251

Zkuste si představit, že všechna osobní auta v Evropě (cca. 230 mil.) jsou čistě na elektřinu. Po zkušenostech, že ve špičce jsou permanentně plně obsazené benzinové pumpy a u každého stojanu je fronta 5ti aut, kde každé tankuje přibližně 5 minut, si neumím představit, že by každé tankovalo 5 hodin. Dobijecí stanice by museli být po celé délce všech hlavních silnic alespoň ve třech paralelních pruzích, nebo by to musela být odstavná nabíjecí parkoviště velká jako středně velké letiště každých alespoň deset kilometrů.

+1/−1
11.7.2018 21:04

J10i66ř81í 54S79c61h48w93a67c52h 8138304658446

doba kdy "potencionálně" by všechna auta mohla být čistě na elektřinu, by mohla nastat možná tak za 100 let......

+1/0
11.7.2018 22:20

P64a58v74e42l 76K88u49t27i68l 9560816643379

Ale na tu benzinku musi kazdy majitel ropamobilu, protoze si nemuze natankovat doma. Kdezto elektromobil se vetsinou nabiji doma a jen kdyz potrebuju ujet za den vic km. Na rychlo nabijeckach se nabiji cca 20 minut.

+3/0
12.7.2018 18:09

P45e75t89r 68Č41e47r33m63á69k 9268285919410

Právě, a vzhledem k tomu že většina elektromobilu je nabíjena mimo domov tak i těch 20minut několikrát týdně je celkem diskomfortní. Pro fandu a nadšence ještě ok, pro typického eurouživatele co nevnímá rozdíl mezi voltama a watama a na výmněnu kola si volá asistenci to je aspekt který hraje roli.

0/−1
12.7.2018 23:55

P33e20t60r 32N81e18h46a82s42i41l 4772175214764

Diskomfortní? A co je prosím vás "diskomfortního" na tom zastavit na parkovišti před obchoďákem, zastrčit do zásuvky a jít na 30 minut, nebo hodinu nakupovat?

Čas strávený na rychlonabíječce, kdy opravdu budu zastavovat jen kvůli tomu nabíjení je tak v 1% všech jízd....

0/−1
16.7.2018 3:51

R74a81d96e34k 71H25o34d12a28ň 9776837701823

Především to, že pokud plánujete jet větší vzdálenost, pojedete zřejmě po dálnici, kde se projeví velmi citelně klesající doba po kterou můžete jet (protože odpor vzduchu roste s druhou mocninou rychlosti = s rostoucí rychlostí klesá rapidně dojezd, současně se ale projeví fakt, že ujedete ten "dojezd" rychleji). Takže najednou se vám z teoretických 300 km dojezdu stane na dálnici třeba 150. No, a to máte při 130ce za hodinu a čtvrt...

0/0
16.7.2018 8:46

P42e79t93r 42Č56e49r44m64á38k 9658465749730

Ano diskomfortní. Není problém v tom nechat to nabít v obchoďáku při nákupu, problém je v tom že ne každý nakupuje rád tak často ;-) Jinými slovy celkový časový fond strávení dobíjením je řádově větší než u konvenčního pohonu.

0/0
16.7.2018 15:54

P27e53t13r 43N21e61h29a70s57i80l 4722915554754

Možná by jste si měl nejdřív zjistit co to je vlastně elektromobil a pak si teprvě něco představovat.

Elektromobil se z 90 % nabíjí z domácí zásuvky přes noc. takže ten váš odhad si podělte minimálně 10. To za prvé a za druhé jak už tu někdo psal. Výměna vozů za elektro probíhá, ale veeeeeeeelmi pomalu, takže se tohodle opravdu nedožijete. To znamená, že je to naprosto bezpředmětná otázka. V té době už to na silnicích a vůbec bude vypadat úplně jinak. Možná tu nebudou ani ty elektromobily.....

0/0
16.7.2018 3:48

P16e31t91r 82Č48e20r35m14á13k 9478985319660

Možná byste si měl nejprve něco zjistit o elekromobilitě. Drtivá většina elektromobilů se nabíjí přes den u nabíječek či sloupků. Do jaké míry za to může zvýhodnění takové energie a do jaké to že jen menšína lidi má možnost dobíjet doma je v tuto chvíli druhořadé. Souhlasit se dá s tím že při současném tempu elektromobilizace to ještě dlouhé desítky let nebude zásadní problém ve vztahu k dimenzaci rozvodné sítě a výroby.

0/0
16.7.2018 15:58

P76e21t46r 26Č59e58r97m97á80k 9988845659310

Jak je obecně celá emobila slepá větev tak egolfa jsem nějaký čas měl a na to kodrcání po Praze to celkem šlo, ale je to spíš o zábavě, na dlouhodobý provoz to pořád není ono - stát obden u nabíječky není ideální.

+2/0
11.7.2018 20:51

A51n22t83o97n31í49n 10S73v37o43b45o82d96a 3644483239492

nám vadí cena, žena potřebuje vyměnit auto, minulé stálo cca 0,5 mega, dát 2x tolik za auto do města je příliš, elektromobil do města je ideální až na tu cenu :-(

+5/0
11.7.2018 21:21

P64e43t89r 94Č52e58r20m64á22k 9438575779350

Jo tak cena je samozřejmě taky mimo, ale i ten dojezd a nabíjení pořád není ideální.

+1/−1
11.7.2018 21:32

A31n17t26o26n67í23n 29S14v25o59b30o92d48a 3764103429612

jako druhé městské auto by to bylo ideální, na dálky máme větší pohodlnější auto, žena má garážové stání s přístupem k elektřině, takže s nabíjením problém nemáme

+4/0
11.7.2018 21:44

P92e58t83r 40Č43e50r75m36á97k 9628735429190

To není ani o dálkách ale i tom běžném městkém ježdění, stačí jezdit po větším městě a ne jen v ideálních podmínkách a rázem stačí dojezd na dva dny. To je pro běžného uživatele dost nekomfortní, stát 3x týdně desítky minut u nabíječky, možnost nabíjní v garáži bude mít vždy jen menšina lidí...

0/−1
11.7.2018 21:52

A16n51t94o12n21í38n 65S80v95o34b92o45d49a 3834683129142

dost lidí má garáže a garážová stání, nová auta si stejně kupuje menšina lidí, tito lidé mají většinou možnost přístupu k elektrické zásuvce, také často mají dvě a víc aut

0/0
11.7.2018 21:59

P81e19t31r 59Č49e97r92m94á87k 9658495899690

Dost lidí možná ale pořád je to výrazná menšina. Nejde pak o to kdo si auta kupuje ale kdo s nima jezdí, jestli to má lesingovou firemní nebo soukromou hlavičku je jedno, stejně to pak stojí na ulici před barákem...

0/0
11.7.2018 23:18

A59n54t70o16n53í78n 96S46v64o71b76o80d95a 3344893949932

U nás bydlí lidi v 1,5 milionu rodinných domech

0/0
11.7.2018 23:39

P66e17t34r 92Č80e63r20m58á65k 9538115179330

No dyť jo, tedy jasná menšina jak píšu, na tom nic nevymyslíme.

+1/0
12.7.2018 10:01

A72n25t89o36n74í48n 73S43v39o88b14o67d26a 3474543789532

plus garážová stání v Praze, Brně a dalších městech, možná se polovina obyvatel ke své zásuvce dostane, nedostanou se obyvatelé sídlišť, ale pochybuji, že je to většina obyvatel republiky

+3/0
12.7.2018 11:01

P73e13t98r 93Č97e42r64m76á78k 9908595569860

Garážová stání v bytových domech nejsou v drtivé většině případů v současné době nijak připravená na nabíjení elektromobilů, a dodělání potřebné infrastuktury je podobně snové jako sloupky na ulici.

Vzhledem k tomu že se pak bavíme o tom že největší smysl dává eauto ve městě tak se naopak dá s jistotou říci že většina obyvatel se ke své zásuvce nedostane, s čímž koneckonců počítají o výrobci eaut a vývoj směřují k rychlonabíječkám ve smyslu dnešních čerpacích stanic, o tom že by se mělo v nějakém masovějším měřítku nabíjet doma dnes nikdo neuvažuje, to je slepá cesta jako domácí plničky cng...

+1/0
12.7.2018 12:53

J35o94s39e41f 97Š60o89l69t58e51s 8304598360273

Můžete mi uvést jediný článek, kde vaše tvrzení uvádí nějaký zástupce automobilky? Že se nepočítá s domácím nabíjením? Fakt by mě to zajímalo, kde berete podklady pro svá tvrzení.

+1/0
12.7.2018 13:30

P29e35t63r 26Č65e79r21m78á97k 9178385739820

Jestli čerpáte z článků tak to máte dost omezený zdroj, mluvíme tu celkovém směřování vývoje a ne nějakém jednom vyjádření nějakého tiskového oddělení ;-) Navíc jsem nepsal že se nepočítá s domácím dobíjením, ale že to v žádném případě nebude ten hlavní masový způsob kde bude většina uživatelů.

0/0
12.7.2018 19:56

J34o59s94e56f 23Š85o52l63t19e37s 8834488930873

Aha, takže JPP.

+1/0
12.7.2018 19:59

P82e24t60r 77Č43e70r24m45á50k 9258745939750

Díky že když sám nic k tématu nemáte tak se to ani nesnažíte předstírat ;-)

0/0
12.7.2018 20:04

T74o55m95á32š 13V34a76l64d20e63r 7933170739

Pan Čermák nepochopil, že někomu EV může vyhovovat a že není pro každého. EV je třeba vhodné pro obyvatele satelitů. a ne pro lidi co ve městě bydlí. kde je MHD. Ale o tom to je. Přeci si nebudu kupovat EV, když bydlím v Praze a mám k dispozici vyhovující spoje. Naopak když mám dojížděcí rádius cca 60-70 km, EV se vyplatí Přijedu domu zasunu zástrčku a nabijím. Jinému vyhovuje CNG, LPG, benzín, diesel. Bohužel u nás se třískáme od zdi ke zdi a je nám pořád něco vnucováno. Viz tovární verze LPG a CNG se u nás dají koupit ve velmi omezeném počtu. A nyní po úpravách Euro norem to bude ještě horší. Co se dá koupit na západ a jižně od nás , u nás oficiální dovozce zavrhl a kašle si přidělávat práci. Přitom zastoupení je např pro celou východní Evropu apod.

0/0
12.7.2018 15:50

P83e63t20r 96Č78e76r70m91á38k 9638465389940

Evidentně jste nepochopil o čem píšu a nebo spíše vůbec nečetl co jsem psal ;-) Míchání eaut a mhd je totální nesmysl, to spolu nemá nic společného, kdyby to mělo generovat nové uživatele iad tak se můžou jít ekologové rovnou zastřelit, o tom to pochopitelně není, příměstskou dopravu chtějí všichni převést ideálně na kolejovou. Je to o tom že eauta mají primárné zaujmout místo ve městech kde jsou dnes tak houfně používany diesly. A zde je právě onen problém s tím že kromě ceny je i dojezd prozatím velmi nekomfortní.

0/−1
12.7.2018 20:03

T12o68m88á18š 79V81a28l19d76e17r 7223150809

Psal jste o nabíjení a vašem nekomfortu. Bavíme se o komfortu používání EV. ne dieselů. Když jsem bydlel v Praze, auto jsem nepotřeboval. Nejezdil jsem na chalupu, po Praze MHD. Na co bych si kupoval proboha EV k bytu. To nemá logiku .Naopak nyní k domu a dojíždění několik desítek km by se mi hodil. A nabíjení bych opravdu neřešil.;-)

0/0
16.7.2018 21:23

P24e27t32r 72Č60e65r70m69á86k 9608355529450

No dyť právě. Dnes tu máme néjaký standart kdy značné množství aut jezdících po Praze jsou diesly a z nějakých důvodů je snaha tento objem iad převést na elektromobily a hybridy. Řeč není vůbec o tom jestli je nebo není auto pro pohyb městě vhodné nebo logické, to je zcela v mezích individuálních potřeb, ale o tom jestli lze část toho podílu přenést do elektrifikace. Do toho samozřejmě spadá i příměstská doprava.

0/0
18.7.2018 22:28

P96a32v83e46l 91K59u92t17i31l 9170756113839

Ne 1,5 mil lidi v rodinych domech ale lidi v 1,5 mil rodinnych domu. V panelacich bydli jen tretina populace.

0/0
12.7.2018 18:13

P21e88t63r 17Č55e96r90m96á62k 9538685649130

No dyť pochopitelně, nikdo nepsal nic o 1.5 mil lidech. Každopádně nejde o žádné paneláky, v bytech žije většina populace celé ČR, a pokud se tu mluvíme o městech tak tam je to dokonce výrazná většina.

0/0
12.7.2018 20:07

T79o67m34á25š 18V62a64l43d84e94r 7353390259

Cca 15% = výrazná menšina? To by vám některé politické strany velmi oponovaly. ;-D;-D

0/0
12.7.2018 15:52

P62e21t72r 91Č19e55r70m76á53k 9808165789150

Což o to, oponovat můžou, statistiku to nijak nezmění :-)

0/0
12.7.2018 20:08

T37o60m47á43š 78V24a80l88d78e35r 7823160989

To byl vtip.:-/

0/0
16.7.2018 21:24

P22e46t49r 36Č92e37r76m39á44k 9798345709440

Však jsem se smál ;-)

0/0
18.7.2018 22:29

P22a93v35e36l 85K28u45t13i35l 9130956503269

Moznost nabijeni doma ma cca 66% rodin. To my nepripada jako mensina.

0/0
12.7.2018 18:11

P20e57t35r 83Č85e89r84m19á43k 9348365279870

Vám možná ne, většině bude těch 30% ve městech připadat jako jasná menšina. R^

0/0
12.7.2018 20:10

P77e12t74r 92N80e23h72a43s12i86l 4622525494634

Jak nekomfortní? To mi chcete tvrdit, že za 2 dny po městě ujedete 250 km? Jak proboha. Zajímalo by mne kdy tedy pracujete? Do práce a z práce max 10 km, pak na nákup zábava, max 10 km. Všeho všudy, když denně po městě najedete 40 km tak je to fakt hodně. To normální člověk nenajede (npočítam taxikáře). A i tak vám ten eGolf vydrží 250/40 km = 6 dní!!! Nebo déle, protože 40 km/den je fakt dost.

Tak si tady nevymýšlejte lži.

Navíc když i jen každý druhý den zastavíte například na nákup kde to píchnete i jen do té pitomé pomalé nabíječky, tak za 30-60 minut dobijete na další 2 dny jízdy po městě. Když to při tom nakupování píchnete do rychlonabíječky budete mít vždy plnou. A nemusíte speciálně jezdit kvůli tomu k benzínce jako s benzínem.

Takže opět lež.

Jako jedniněj problém vidím v ceně, ta je naprosto mimo a nesmyslná. Ale rozhodně ne v praktičnosti a použitelnosti toho auta. To je naopak na druhém konci stupnice. Stát to auto stejně jako spalovák, tak jim lidi utrhají ruce...

0/−2
16.7.2018 4:03

P70e95t86r 42Č53e84r75m27á29k 9138595939430

Pochopitelně, Praha která má téměř 30km napříč a po které někdo jezdí nejen z domova do práce ale i běžným způsobem kdy musí tuhle na nákup, pracovní schůzka, k doktorovi, děti do školy, něco zařídit atd najede 80km denně jen to hvízdne. To při dojezdu necelých 200km (odpovídajíci průměrné celoroční spotřebě a ne jen té ideální) znamená nutnost skutečně ob dva dobíjet. To je sakra nekomfortní!!

Takže se proberte.;-)

To že se to zvládat při návštěvách obchodní center je jistě pravda, problém je že zdaleka ne každý považuje za ideální trávení volného času co dva dny v obchoďáku ;-) Oproti konvenčnímu způsobu kdy stačí cca 1x za měsíc na 10min navštívit pumpu je to stále neporovnatelné.

Takže opět vedle jak ta jedle. ;-)

Ano cena je hodně nekonkurecne schopná, pokud by se alespoň přiblížila spalovacím jednotkám tak by si velice pravděpodobně našli eauta více zákazníků ochotných akceptovat jistá omezení. Praktičnost mezi ně zrovna neřadím, egolf který jsem měl nebyl o nic méně praktičtější než klasický.

+1/0
16.7.2018 16:10

J85a34n 78D69l98o18u96h50ý 7434389410329

Tazzari Zero stoji "pul mega" ale musite se spokojit, ze jezdite v necem jako Smart ;-D ale narozdil od Smartu to aspon nerezne ;-D

0/0
12.7.2018 13:40

J81i77ř82í 18P70o72k41o45r35n23ý 2232564907822

200 km dojezd,ale co dělat v koloně na D1?

0/0
11.7.2018 20:21

J41i21ř59í 81Š70v42a86r78c 6855189329274

Třeba poslouchat rádio? :-D

0/0
11.7.2018 20:29

S63e43i52d23l 37P67e54t20r 1701171925194

No a kdyz si tomu pustite klima/zatopite tak po takove slusne 3 -4 hodinove Stau si po rozjeti kolony muzete rovnou zavolat odtahovku ..

+1/−2
11.7.2018 20:55

P58a40v28e57l 17K71u21t32i77l 9260766843899

O tom jsem nedavno slisel. Kvuli nehode po 3 hodinach stani prijela odtahovka pro 4 auta s vybytou baterkou. Elektromobily to ale nebyly.

+1/0
11.7.2018 21:00

S60e66i97d44l 12P90e73t84r 1521191965924

To vsak byli ridici vemena, ale u elauta je to systemovy bug ...

+1/−1
11.7.2018 21:31

Najdete na iDNES.cz