Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do servisu by měl před zimní sezonou zajet každý motorista

  17:45aktualizováno  17:45
Do servisu by před začátkem zimy měl zajet každý motorista. V servisech po celé republice mají mnohdy připravené speciální akce za výhodnou cenu, a tak za stokorunu majitel vozu zjistí, co všechno jeho auto před zimou potřebuje, aby jezdilo bezpečně a aby mu zimní podmínky na silnicích příliš neuškodily.

„V listopadu nabízíme v akci prohlídku vozidla před zimní sezonou za zvýhodněnou cenu  99 korun,“ uvedla například Romana Polínková ze zlínské společnosti Samohýl, která se specializuje na Volkswageny.

Zimní měsíce, které se kvapem blíží, neznamenají pouze zhoršené jízdní podmínky. Na změnu stylu jízdy by měli myslet všichni řidiči.

Příprava vozidla pak vychází z nízkých teplot a odlišných vlastností vozovky.

A také faktu, že i posypové materiály jsou agresivní ke karosérii podvozku.

Čas zimních pneumatik se blíží

Nenechávejte vše na poslední chvíli!

Ač se to mnohým zdá jako zbytečná nebo příliš finančně náročná investice, důležité je podle odborníků dát před univerzálními přednost zimním gumám.

„Pneumatiky doporučujeme přezout na zimní již při poklesu teplot pod 10 stupňů Celsia. Na zimu by měla být přezuta u vozů s předním náhonem minimálně hnací (přední) náprava, u vozů se zadním náhonem obě dvě,“ upozorňuje PR manager pražské společnosti Auto ESA Jan Kiss.

Motorista, který hodlá část zimy trávit na horách, by měl mít také zkontrolované lano a připravené řetězy. „V ostřikovačích musí mít dolitou náplň alespoň do –20 stupňů Celsia, v autě by měla být připravena škrabka na led a doma připravený rozmrazovač zámků,“ radí Bronislav Kobza, vedoucí prodeje Subaru v šumperské firmě Kundrát Vlastimil.

Důležitá je před zimou také kontrola stavu ochranných nátěrů podvozku a stavu karosérie a následné provedení oprav objevených poškození. Servisní technici by se měli postarat také o kontrolu koncentrací nemrznoucích směsí a také kontrolu stavu brzdové kapaliny, akumulátoru, oleje. Včas je třeba myslet na bezproblémovou funkci stěračů, ostřikovačů, osvětlení, topení i těsnění.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Čtvereček, nebo kolečko? Čerpací stanice budou používat nové symboly

Ilustrační snímek

Kvůli jednotnému značení motorových paliv, které začne platit v celé EU od 12. října, budou stojany i tankovací pistole...

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Najdete na iDNES.cz