Úřad odhalil švindl, němečtí majitelé vozů Tesla musí vracet dotace

  13:00aktualizováno  13:00
Zhruba 1 050 majitelů automobilů Tesla Model S se bude muset vzdát subvence čtyř tisíc eur, tedy 103 400 korun, kterou Německo poskytuje na ekologické vozy. Cenová hranice pro ekologický bonus činí šedesát tisíc eur, americké elektromobily jsou však dražší. Oznámil to Spolkový úřad pro hospodářství a kontrolu vývozu.

Tesla Model S 85D | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Vůz Model S od americké společnosti Tesla byl vyřazen ze seznamu dotací loni 30. listopadu, protože Spolkový úřad pro hospodářství a kontrolu vývozu (BAFA) zjistil, že firma dodává na německý trh nákladnější elektromobily s vyšší výbavou, základní model tam neprodávala. O kauze iDNES.cz informoval už v prosinci (čtěte zde).

„Subvenci, která už byla proplacena, musí vrátit 800 lidí. Dalším 250 lidem už bylo oznámeno, že ji neobdrží,“ uvedl podle agentury Reuters mluvčí úřadu. 

Aby bylo možné získat v Německu na koupi elektromobilu dotaci ve výši
čtyři tisíce eur, nesmí překročit cena vozu hranici 60 tisíc eur (bez daně). Podle zjištění magazínu AutoBild stlačila Tesla cenu modelu S uměle dolů, aby bonus mohli získat i majitelé jejího vozu.

Vzhledem k tomu, že Tesla začala do Německa opět dovážet svůj základní model, zákazníci, kteří si koupili vůz levnější než za 60 000 eur, jsou oprávněni o bonus opět zažádat.

Německá vláda přispívá občanům na nákup elektromobilů od července 2016. Prodej elektromobilů v Německu v letošním prvním pololetí vzrostl o 64 procent, zatímco prodej aut Model S a Model X o třetinu klesl. 

Autoři: ,

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Sklad, kde vládne chaos, řídí centrální mozek. Víme, jak funguje

Sklad náhradních dílů v Řepově u Mladé Boleslavi

Do Boleslavi dorazí denně 200 kamionů s 28 tisíci autodíly. S uložením tolika věcí pomáhá umělá inteligence. V...

Další z rubriky

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

Fešácký pick-up Mitsubishi dostal drsnou tvář

Mitsubishi L200 2019

Po čtyřech letech Mitsubishi osvěžilo svůj důležitý model pick-upu L200. Změn je hodně a jsou pořádně vidět. Výrazně se...

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Najdete na iDNES.cz