- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krásná čísla, to už tady bylo. Jenže pak to jede před vámi do kopce, šlápne víc na plyn a jste v oblaku sazí. Zrovna včera za novým Passatem s německou značkou. Ten, jak předpokládám, DPF filtr měl.
NOx vznikaji pri jizde na volnobeh z kopce, pri extremne chude smesi. A nejsou videt. A Vase auto vytvari uhlikove mikrocastice (ne NOx), i kdyby ho jenom tahl na lane ( vznika treba oderem pneumatik)
A NOx vznikaji taky paradoxne tim, ze puvodni normy nutily kontruktery snizit CO2.
... eurobolševickobruselská hysterie! nic víc ...
Pleteš si pojmy a dojmy.
Bolševik na nějakou ekologii vždy totálně kašlal, protože na ni neměl prachy
ADAC možná a s to Vámi souhlasím měřilo za ideálních podmínek. Rozhodně si nemyslím, že by ADAC či TUV v Německu protežoval značku, naopak do nich často šije a to co se týče statistik spolehlivosti vs stáří vozu
text clanku Až na Hondu Civic Diesel splnila všechna vozidla normu 168 mg/km, která je povolená při testu RDE v reálném provozu......
takze test byl provaden asi i v realnem provozu, ne ?
Nová auta jsou OK! Policie by měla zabavovat techničáky těm s vymontovaným filtrem. Dle výzkumu ČVUT v Praze 5-10% aut vyhulí polovinu emisí, ta je třeba dostat z provozu. Měřit to jde viz:
Měřit to jde akorát na stanici emisí, to orientační měření co provádělo čvut bylo naprosto k ničemu (a taky se mu každý vysmál), protože absolutně nebylo schopné rozlišit z jakého auta emise jsou a už vůbec ne zdali má mít filtr z výroby nebo ne..
A čím proboha šokoval? Šokující by bylo naopak kdyby to bylo jinak, vzhledem k tomu že po mediálních kauzách byl na oxidy dusíku kladen velký důraz i ve formální rovině v rámci metodik měření a i norem samotných, tak to jinak ani dopadnout nemohlo.
Proto také většina z těch měst co uvažují o nějakém omezení dieslů v centru (což je naopak samo o sobě naprostá menšina měst), uvažuje pouze o rovině zpřísnění klasických emisních zón a zavedení modrých plaket které novější diesly bez problému splní, nikoliv plošném zákazu dieslů v centru.
Me by zajimalo jak ty medialni kauzy ovlivnily ty starsi auta, ktera byla vyrobena davno pred nimi? :-D
Az ze silnic dostanou vsechny stary Avie, Liazky a Tatry, po kterych je dymu jak u Verdunu, tak jim budu nejakej boj proti emisim verit.
tak předevčírem jsem jel za truckem - celkem "novým" Volvem, a to tedy vypouštělo kouře tak za 100 aut.
Napadly mě přitom úplně stejné myšlenky - vzhledem k tomu, jaká je intenzita nákladní dopravy, že ten ukrutnej boj proti osobákům (néé že by mě neštěvaly ty hodně kouřící osobáky) je fakt směšný...
jediné co tuším je že benzín vynáší víc než nafta a tak se všichni tváří jako zachránci planety a přitom jde jen a jen o prachy ,jaké normy platí v Číně ? Indii ? Africe? notabene v USA ? na ALjašce a to nemluvím o Rusku ??? takže sqvadra v Evropě to zachrání ? nevím nic o tom že by nákladáky přecházely na benzín , že by lokomotivy tankovaly čistý petrolej , že by se přenosová soustava mohutně budovala aby byl dostatek elektřiny pro elektroauta , je to jen švindl jak vydělat prachy donutit lidi hodit nafťáky do kovošrotu a nakupovat benzíňáky , marketingové triky
No tak samozřejmě, že nejvíc bordelu ve vzduchu, který dýcháš, udělá znečištění přímo v místě...
Tak ono se podvádí na miliónech aut a najednou to je za pět minut vyřešený. Mno...to zase bude nějaká bouda.
Tak vzhledem k tomu, že dieselgate se týkala motorů s euro 5 a euro 6 a SCR tu máme cca čtvrtým rokem, tak ta tvoje pětiminutovka bude o hodně ale opravdu o hodně delší.