Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari Sergio se překvapivě dostalo do výroby, vzniklo šest kusů

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Před dvěma roky ukázalo studio Pininfarina koncept Sergio na základech Ferrari 458 Spider. Koncept se líbil, auto s chybějícím čelním sklem vypadalo hodně futuristicky. Finální produkt už vypadá o poznání obyčejněji, ale stále dost exkluzivně. Cena zůstala futuristická.

Jméno Sergio není náhodné. A ani neodkazuje na Sergia Marchionneho, který teď Ferrari vede. Sergio se totiž jmenoval šéf stejnojmenného slavného studia Pininfarina. To s Ferrari spolupracuje už 60 let, což je důvod k oslavě. Sergio Pininfarina už žádné další Ferrari nenavrhne, zemřel před dvěma roky. V podobě spideru nesoucího jeho jméno zůstane spojený se značkou navždy.

Fotogalerie

Koncept představený v roce 2013 na autosalonu v Ženevě byl výjimečný a netuctový. Přestože základ byl ryze konvenční ze Spideru 458, tak chybějící čelní sklo, zajímavě barevné řešení karoserie odpovídající dynamice a jen malý ochranný oblouk za sedadly udělaly z konceptu výjimečné auto. Sklidilo hodně pozornosti a těšilo se zájmu publika.

Původně se ani nečekalo, že by se auto dostalo do sériové produkce. Jenže po roce a půl se nakonec sériový vůz, pokud se to tak dá vůbec nazvat, ukázal na akci v Abú Dhabí spolu s LaFerrari FXX K, o kterém jsme vás podrobně informovali v tomto článku. Ano, Sergio se dostalo do výroby, i když se pouhých šest vyrobených kusů dá jen těžko nazvat sériovou produkcí i u Ferrari, které nevyrábí desetitisícové série.

Ferrari Sergio
Ferrari Sergio
Ferrari Sergio

Sériová verze Sergia dostala oproti konceptu čelní okno

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Navíc byla novinka vyprodaná ještě před tím, než se vlastně všech šest kusů vyrobilo a než se vůbec veřejnost dozvěděla, že se tak stane. Což není u Ferrari nic neobvyklého. Pokud chcete mít výjimečné modely značky, musíte být těmi nejvěrnějšími zákazníky a doufat, že vám výjimečné modely Ferrari nabídne přímo. Pro podobné vozy se prostě k dealerům nechodí. Další podmínkou je velmi naditá peněženka, jedno Sergio vyjde podle neoficiálních informací na více než 40 milionů korun.

Pininfarina Sergio
Pininfarina Sergio
Pininfarina Sergio

Původní podoba konceptu

Když necháme stranou hodnotu výjimečného auta, kterých je jen šest na světě a tudíž jeho extrémní cena nakonec poroste, tak pragmaticky je nakonec Sergio výrazně upravená verze 458 Spider, respektive konkrétně varianty Speciale A (což je v podstatě také malosériový model, ale 499 vyrobených kusů je v kontextu modelu Sergio už opravdová pásová výroba).

Produkční Sergio už není tak výstřední a futuristické jako koncept. Má čelní sklo a ačkoliv většina panelů karoserie je odlišná od Spideru, oproti konceptu je o dost umírněnější. V porovnání s tím, jak moc se koncepty většinou liší od finální podoby, se ale dá říci, že výsledek je maximem možného.

Zůstává retro předek s výrazným vykrojeným spoilerem, zajímavé lakování karoserie, jiná přední světla a k tomu ostrý osmiválec 4,5 litru s výkonem 445 kW. Auto zrychlí na stovku za rovné tři sekundy a maximální rychlost je 320 kilometrů za hodinu. Auto je zcela jistě nepřehlédnutelné a retro nádech mu velmi sluší.

Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia

Jako bonus dostanou majitelé Sergia zlatá kola a interiér šitý na míru jejich vkusu. Vystavený model z Abú Dhabí měl černý interiér s tradičním červeným prošíváním a mnoha karbonovými panely.

Na autosalonu v Ženevě se na stánku studia Pininfarina představil žlutý kousek. Podle informací iDNES.cz je Sergio posledním dílem, na kterém se v italském designérském studiu podílel slovenský designér Branislav Maukš, který dnes působí ve významném českém studiu Aufeer Design.

Autor:



Nejčtenější

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...



Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Test padělaných kapot na škodovku: jsou měkčí, nepasují a reznou

Senior ve škodovce nepřežil náraz do autobusu ve Vratimově. (21. července 2012)

S více či méně zdařilou napodobeninou se setkal každý. Ať už šlo o padělek značkového trička, bot, hodinek či šperků....

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Další z rubriky

Hyundai změnil Santa Fe k nepoznání, ale nechal mu osvědčené motory

Hyundai Santa Fe

Menší modely obvykle mívají divočejší design, zatímco ty velké se tváří seriózně. Hyundai tuto zvyklost porušil, nová...

VIDEO: BMW chystá čtyřdveřový supersport M8

BMW M8

Až do zahájení ženevského autosalonu BMW drželo v tajnosti koncept, který láká na chystanou řadu 8. Studie je...

Nové BMW X4 přijíždí už po čtyřech letech. Stejné je jen na pohled

BMW X4

Mnichovská automobilka přivezla do Ženevy poněkud překvapivou automobilovou novinku: novou generaci modelu X4, která...

Najdete na iDNES.cz