Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ferrari Sergio se překvapivě dostalo do výroby, vzniklo šest kusů

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Před dvěma roky ukázalo studio Pininfarina koncept Sergio na základech Ferrari 458 Spider. Koncept se líbil, auto s chybějícím čelním sklem vypadalo hodně futuristicky. Finální produkt už vypadá o poznání obyčejněji, ale stále dost exkluzivně. Cena zůstala futuristická.

Jméno Sergio není náhodné. A ani neodkazuje na Sergia Marchionneho, který teď Ferrari vede. Sergio se totiž jmenoval šéf stejnojmenného slavného studia Pininfarina. To s Ferrari spolupracuje už 60 let, což je důvod k oslavě. Sergio Pininfarina už žádné další Ferrari nenavrhne, zemřel před dvěma roky. V podobě spideru nesoucího jeho jméno zůstane spojený se značkou navždy.

Fotogalerie

Koncept představený v roce 2013 na autosalonu v Ženevě byl výjimečný a netuctový. Přestože základ byl ryze konvenční ze Spideru 458, tak chybějící čelní sklo, zajímavě barevné řešení karoserie odpovídající dynamice a jen malý ochranný oblouk za sedadly udělaly z konceptu výjimečné auto. Sklidilo hodně pozornosti a těšilo se zájmu publika.

Původně se ani nečekalo, že by se auto dostalo do sériové produkce. Jenže po roce a půl se nakonec sériový vůz, pokud se to tak dá vůbec nazvat, ukázal na akci v Abú Dhabí spolu s LaFerrari FXX K, o kterém jsme vás podrobně informovali v tomto článku. Ano, Sergio se dostalo do výroby, i když se pouhých šest vyrobených kusů dá jen těžko nazvat sériovou produkcí i u Ferrari, které nevyrábí desetitisícové série.

Ferrari Sergio
Ferrari Sergio
Ferrari Sergio

Sériová verze Sergia dostala oproti konceptu čelní okno

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Navíc byla novinka vyprodaná ještě před tím, než se vlastně všech šest kusů vyrobilo a než se vůbec veřejnost dozvěděla, že se tak stane. Což není u Ferrari nic neobvyklého. Pokud chcete mít výjimečné modely značky, musíte být těmi nejvěrnějšími zákazníky a doufat, že vám výjimečné modely Ferrari nabídne přímo. Pro podobné vozy se prostě k dealerům nechodí. Další podmínkou je velmi naditá peněženka, jedno Sergio vyjde podle neoficiálních informací na více než 40 milionů korun.

Pininfarina Sergio
Pininfarina Sergio
Pininfarina Sergio

Původní podoba konceptu

Když necháme stranou hodnotu výjimečného auta, kterých je jen šest na světě a tudíž jeho extrémní cena nakonec poroste, tak pragmaticky je nakonec Sergio výrazně upravená verze 458 Spider, respektive konkrétně varianty Speciale A (což je v podstatě také malosériový model, ale 499 vyrobených kusů je v kontextu modelu Sergio už opravdová pásová výroba).

Produkční Sergio už není tak výstřední a futuristické jako koncept. Má čelní sklo a ačkoliv většina panelů karoserie je odlišná od Spideru, oproti konceptu je o dost umírněnější. V porovnání s tím, jak moc se koncepty většinou liší od finální podoby, se ale dá říci, že výsledek je maximem možného.

Zůstává retro předek s výrazným vykrojeným spoilerem, zajímavé lakování karoserie, jiná přední světla a k tomu ostrý osmiválec 4,5 litru s výkonem 445 kW. Auto zrychlí na stovku za rovné tři sekundy a maximální rychlost je 320 kilometrů za hodinu. Auto je zcela jistě nepřehlédnutelné a retro nádech mu velmi sluší.

Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia

Ferrari 458 Italia

Jako bonus dostanou majitelé Sergia zlatá kola a interiér šitý na míru jejich vkusu. Vystavený model z Abú Dhabí měl černý interiér s tradičním červeným prošíváním a mnoha karbonovými panely.

Na autosalonu v Ženevě se na stánku studia Pininfarina představil žlutý kousek. Podle informací iDNES.cz je Sergio posledním dílem, na kterém se v italském designérském studiu podílel slovenský designér Branislav Maukš, který dnes působí ve významném českém studiu Aufeer Design.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.