Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

aktualizováno 
Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí nabízet ve velmi exponované třídě malých aut dvanáct let staré auto. Ano, Fiat Punto se stále prodává.

Fiat Argo | foto: Fiat

I přes mnohoznačná prohlášení šéfa automobilky Sergia Marchionneho nakonec Punto dostane nástupce, jmenovat se bude Argo. Značku s bizarnější modelovou řadou aby dnes člověk v Evropě pohledal.

Fiat, hrdá italská automobilka, která se objevuje v prvních kapitolách automobilismu, má dnes nabídku postavenou na variacích na téma Fiat 500. Samotná pětistovka už je i přes předloňský velký facelift taky docela fousatá (představila se v roce 2007), jejím různě nafouknutým odvozeninám nelze upřít snahu a sem tam i nějaký nápad, ale šlágr to zrovna není.

Abarth Punto Evo
Fiat Grande Punto dostal facelift
Fiat Punto

Fiat Punto se vyrábí už dvanáct let, stále je v nabídce

Turecké Tipo je kromobyčejně povedené, zaujme hlavně svou obyčejností (to je kvalita, ne výtka). A na vrcholu (alespoň cenovém) je dvoumístný roadster 124 Spider. Dolce-vita kabrio s pohonem zadních kol staví Fiat společně s Mazdou.

Auto vycházející z ikonické MX-5 je skvělé, ale mezi ostatní fiaty jako by spadlo z Měsíce. Takový roadster za 800 tisíc se kupuje pro radost o nedělních odpoledních nebo milence, jenže co si pak má zámožný světák koupit u Fiatu k tomu? Rodinnou ošklivku Fiat 500L Living? Možná radši dodávku Talento.

Fotogalerie

Tradiční fiatáři tak jdou pro Punto po třech faceliftech. Šarm, který mu dal před patnácti leto Giorgetto Giugiaro, mu odepřít nelze, jinak už je to spíš bizar. A k tomu všemu vládce koncernu FCA Sergio Marchionne donekonečna opakuje, že je to poslední Punto v historii.

Jak to myslel se teď možná ukázalo. Slavné jméno sice značka opustí, ale třídu malých aut ne. Zatím tedy alespoň v Brazílii, kde se představil nástupce jménem Argo.

Pohledný pětidveřový hatchback s rysy Fiatu Tipo se pro jižní Ameriku bude vyrábět ve fabrice v Betimu na periferii Belo Horizonte. V plné parádě se ukáže na autosalonu v Buenos Aires v červnu. Na brazilském trhu nahradí Bravo, Punto a Palio.

Fiatářům se sluší připomenout, že jihoamerická nabídka značky je hodně odlišná od té evropské a historicky úspěšná jména tam vozí modely v Evropě nevídané. Jižní Amerika je totiž baštou Fiatu, právě tam vydělává peníze.

Fiat Argo

Fiat Argo

Argo je asi čtyři metry dlouhé, první obrázky ukazují vyšňořenou verzi se sportovními doplňky, osmnáctistovkou pod kapotou a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Slabší verze budou mít pod kapotou atmosferické benzinové čtyřválce 1,0 a 1,3, u kterých bude možné manuální převodovku nahradit robotizovaným automatem. Kromě benzinu umí tyto motory spalovat etanol, což je tradiční alternativní palivo na jihoamerickém trhu.

Koncem roku by mělo hatchback doplnit provedení sedan, který by se měl vyrábět v argentinské Ferreyře nedaleko Cordoby. Příprava výroby bude Fiat stát půl miliardy dolarů.



Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...



VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Dieselgate snížila v ČR prodej nových dieselů, u ojetin zájem nepolevuje

Turbodiesel řady EA 189

Aféra dieselgate s podvodným softwarem u naftových vozů koncernu VW způsobila v Česku pokles prodeje nových dieselů za...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Najdete na iDNES.cz