Autofotka týdne: Fiat Argo by se líbil i v Evropě, snad nahradí letité punto

aktualizováno 
Nabídka Fiatu v Evropě je děravá jako italská státní pokladna a uprostřed ní vyniká žijící automobilová fosílie. Žádná jiná automobilka v Evropě si nedovolí nabízet ve velmi exponované třídě malých aut dvanáct let staré auto. Ano, Fiat Punto se stále prodává.

Fiat Argo | foto: Fiat

I přes mnohoznačná prohlášení šéfa automobilky Sergia Marchionneho nakonec Punto dostane nástupce, jmenovat se bude Argo. Značku s bizarnější modelovou řadou aby dnes člověk v Evropě pohledal.

Fiat, hrdá italská automobilka, která se objevuje v prvních kapitolách automobilismu, má dnes nabídku postavenou na variacích na téma Fiat 500. Samotná pětistovka už je i přes předloňský velký facelift taky docela fousatá (představila se v roce 2007), jejím různě nafouknutým odvozeninám nelze upřít snahu a sem tam i nějaký nápad, ale šlágr to zrovna není.

Abarth Punto Evo
Fiat Grande Punto dostal facelift
Fiat Punto

Fiat Punto se vyrábí už dvanáct let, stále je v nabídce

Turecké Tipo je kromobyčejně povedené, zaujme hlavně svou obyčejností (to je kvalita, ne výtka). A na vrcholu (alespoň cenovém) je dvoumístný roadster 124 Spider. Dolce-vita kabrio s pohonem zadních kol staví Fiat společně s Mazdou.

Auto vycházející z ikonické MX-5 je skvělé, ale mezi ostatní fiaty jako by spadlo z Měsíce. Takový roadster za 800 tisíc se kupuje pro radost o nedělních odpoledních nebo milence, jenže co si pak má zámožný světák koupit u Fiatu k tomu? Rodinnou ošklivku Fiat 500L Living? Možná radši dodávku Talento.

Fotogalerie

Tradiční fiatáři tak jdou pro Punto po třech faceliftech. Šarm, který mu dal před patnácti leto Giorgetto Giugiaro, mu odepřít nelze, jinak už je to spíš bizar. A k tomu všemu vládce koncernu FCA Sergio Marchionne donekonečna opakuje, že je to poslední Punto v historii.

Jak to myslel se teď možná ukázalo. Slavné jméno sice značka opustí, ale třídu malých aut ne. Zatím tedy alespoň v Brazílii, kde se představil nástupce jménem Argo.

Pohledný pětidveřový hatchback s rysy Fiatu Tipo se pro jižní Ameriku bude vyrábět ve fabrice v Betimu na periferii Belo Horizonte. V plné parádě se ukáže na autosalonu v Buenos Aires v červnu. Na brazilském trhu nahradí Bravo, Punto a Palio.

Fiatářům se sluší připomenout, že jihoamerická nabídka značky je hodně odlišná od té evropské a historicky úspěšná jména tam vozí modely v Evropě nevídané. Jižní Amerika je totiž baštou Fiatu, právě tam vydělává peníze.

Fiat Argo

Fiat Argo

Argo je asi čtyři metry dlouhé, první obrázky ukazují vyšňořenou verzi se sportovními doplňky, osmnáctistovkou pod kapotou a šestistupňovou automatickou převodovkou.

Slabší verze budou mít pod kapotou atmosferické benzinové čtyřválce 1,0 a 1,3, u kterých bude možné manuální převodovku nahradit robotizovaným automatem. Kromě benzinu umí tyto motory spalovat etanol, což je tradiční alternativní palivo na jihoamerickém trhu.

Koncem roku by mělo hatchback doplnit provedení sedan, který by se měl vyrábět v argentinské Ferreyře nedaleko Cordoby. Příprava výroby bude Fiat stát půl miliardy dolarů.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Crashtest aut, které dělí dvacet let - Ford Fiesta z roku 1998 proti vozu z...

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu...

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Jeskyně i tráva ve větru. Prohlédněte si nejkrásnější parkoviště světa

Cliniques Universitaires Saint Luc (Belgium)

Parkovali jste někdy v jeskyni, designovém parkovacím domě ozdobeném krajkou nebo tisíci plátky hliníku, který si hraje...

Škoda Superb 2.0 TDI 2015 ·
Škoda Superb 2.0 TDI 2015 ·

r.v. 2015, naj. 77 770 km, diesel
640 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz