Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Folz: Benzinové hybridy nemají v Evropě budoucnost

  15:37aktualizováno  15:37
Šéf koncernu PSA, tvořené francouzskými automobilkami Peugeot a Citroën, Jean-Martin Folz prozradil, že na začátku roku 2006 automobilky představí hybridní prototyp, využívající vznětový motor. Řekl to při příležitosti oslav pětiletého výročí zahájení výroby v Brazilské továrně PSA.

S hybridním pohonem se veřejnost seznámila již v Toyotě Prius, kterou odborná porota složená z motoristických novinářů vyhlásila Autem roku 2005. Ekologický a střídmý prius ale čepuje benzin.

Vedení francouzského koncernu naopak vidí budoucnost hybridních aut v naftových motorech.

"Dieselové motory nabízejí stejné výkony jako benzinové, ovšem se spotřebou až o dvacet procent nižší. Pouze dieselový hybridní systém je atraktivní, protože nabídne reálné snížení spotřeby," řekl serveru just-auto Folz. "Vzhledem k velké oblibě vznětových motorů není v Evropě prostor pro benzinová hybridní auta. Jsou vhodnější pro země, kde benzin dominuje - například Spojené státy a Japonsko."

PSA se podílí v Brazílii na vývoji vznětového motoru, poháněného ekologickým palivem na bázi sojového oleje s příměsí alkoholu z cukrové třtiny.

Folz k projektu dodal, že hybridní pohon využívající biodieselový motor může razantně snížit hladinu škodlivých emisí, zatím nevyřešeným problémem je ale vysoká cena.

"Představíme prototyp, který dokáže životaschopnost této technologie, ale prozatím nevíme, jestli taková auta budeme vyrábět. Nevíme, jestli jsou zákazníci připraveni platit za to, že ušetří," dodal Folz.

Francouzský diesel-hybrid se představí v osobním autě začátkem roku 2006. Ve světě už ale dnes tato technologie funguje; začátkem října například zařadilo Chicago do vozového parku 20 diesel-hybridních městských autobusů New Flyer.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.