Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

  12:07aktualizováno  12:07
Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo doručovat zásilky. Ford to oznámil na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně.

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Autonomní dodávkové vozy by mohly rychle a efektivně doručovat nákupy nebo i spěšné zásilky, přičemž poslední etapu cesty k příjemci by obsloužily drony. Ty se totiž dostanou i do míst nepřístupných vozem, například do horních pater výškových budov, nebo tam, kde nelze snadno a bezpečně zaparkovat.

Společnost také očekává, že do 15 let přesáhne nabídka elektrifikovaných automobilů počet nabízených modelů s konvenčním zážehovým motorem. Poroste popularita sdílené přepravy a budou se rozšiřovat možnosti komunikace mezi automobily a dopravní infrastrukturou.

Autonomním řízením se zabývá většina velkých výrobců aut včetně Škody Auto. K zavedení aut jezdících bez řidiče ovšem zatím chybí vyřešení právních otázek v oblasti bezpečnosti nebo odpovědnosti za škodu.

České ministerstvo dopravy chce iniciovat vybudování zkušebního okruhu pro testování vozidel s autonomním řízením. Okruh provozovaný státem by mohl vzniknout do pěti let. Přečtěte si: V Česku má vzniknout dráha pro testování aut bez řidiče.

S Vodafonem vyrobí palubní 4G modemy

Dalším tématem na veletrhu MWC byly také wi-fi modemy, které budou příští rok dostupné v nových vozech Ford na evropském trhu. Jeho primární účel je nabídnout cestujícím dostatečnou základnu pro rychlé prohlížení internetu, streamování filmů nebo hraní her. Ford za tímto účelem uzavřel partnerství s operátorem Vodafone. „Vodafone a Ford spolu pracují už přes deset let. Teď se zaměřujeme na pasažéry, kteří chtějí být připojeni ke zbytku jejich digitálního světa i ve chvíli, kdy právě cestují autem,“ říká Ivo Rook, ředitel sekce internetu věcí Vodafonu.

Pro řidiče bude k dispozici aplikace FordPass, která prostřednictvím mobilu umožní například na dálku odemknout či zamknout auto, zkontrolovat stav nádrže či baterie, tlak v pneumatikách nebo ovládání alarmu. Funkce Live Traffic zase nabídne řidiči živé informace o dopravní situaci na jeho cestě.

Autoři: ,


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Najdete na iDNES.cz