Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

FXX Millechili: ferrari na dietě

aktualizováno 
Nahánění nových koní pod kapotu je jednodušší než snižování hmotnosti. Auta ale pak ztrácejí na obratnosti a vypouštějí hromadu emisí, uvědomili si u Ferrari a nasadili radikální dietu. Čtěte, co všechno chystají v Maranellu.

Ferrari FXX Millechili | foto: Autoblog

Když se moderní auto dostane s hmotností pod jednu tunu, je to téměř zázrak. Díky vzrůstajícím nárokům na bezpečnost a komfort auta přibývají na váze a s tím také vzrůstá spotřeba. I nejmenší modely mají tak dnes "nadváhu".

Právě snižováním hmotnosti chtějí u Ferrari dostát přísným emisním předpisům, které jsou na spadnutí.

Jak snížit emise, které mohou celému maranellskému velkochovu ušlechtilých sporťáků zlomit vaz? Úsporný turbodiesel je svatokrádež srovnatelná s likvidací automobilky, stejně tak snižování výkonu a výroba vozidla s výkonem tak malým, že ani není hoden jména Ferrari.

Italové na to musí jít jinak. Uvažuje se o hybridech, ferrari také určitě jednou bude šplouchat v nádrži alternativní palivo, třeba na bázi etanolu.

Prozatím se ale inženýři zaměřili na to zdánlivě nejjednodušší. Dietu podstupuje Alfa Romeo 159, Lamborghini uvádí Gallardo Superleggera, nějaké to kilo tedy shodí i ferrari. Cílem je dostat se na hmotnost tisíce kil, italsky "mille chili".

Ferrari tak postavilo maketu jménem FXX Millechili, která má naznačit, co všechno mají v Maranellu schováno v záloze.

Vypadá jak zkrácené enzo, má být o metr kratší a od jedné nápravy k druhé to má být o 26 centimetrů blíž. Zkrácení přední deformační zóny bylo možné díky speciální struktuře z uhlíkových vláken, inspirované formulí 1.

Odlehčí se motor a karoserie. Oproti obyčejnému FXX by mělo vážit o 365 kilo míň. Dvanáctiválcový 660koňový motor pak bude mít méně práce a auto pojede, jako by mělo o sto koní víc - jednoduchá matematika.

Už dnes je jasné, že Millechili zůstane jen ve fázi prototypu, naznačuje ale směr, kterým bude práce u Ferrari směřovat. To, co vidíte na obrázcích, je pouze maketa. DALŠÍ FOTOGRAFIE

Co se ještě chystá
Cestou zmenšování motorů ale Ferrari nakonec přeci jen půjde, stejně jako ostatní pak bude výkon dohánět přeplňováním. Rudí koně z Maranella ještě zlepší aerodynamiku.

Podle italského Autoblogu by kolem roku 2012 měla do sériových ferrari dorazit elektřina. Elektromotor živený rekuperací při brzdění by měl přidávat přibližně 60 kW elekrovýkonu.

Zrychlit by se také mělo řazení automatických převodovek. Ze stávajících 150 ms u F430 by změna převodového stupně měla trvat pouhých 30 ms. Ferrari prý také pracuje na dvouspojkové převodovce typu DSG, prý ale samo nevěří, že má velkou budoucnost pro danou kategorii vozů.

Další novinku, kterou u Ferrari pro FXX Millechili vymysleli, najdeme v interiéru. Sedadla budou napevno připevněná k podlaze a seřizovat se bude volant a pedály. Ušetří se tak gramy a kila elektromotorů. Zároveň to umožní snížit interiér o přibližně 8 centimetrů, zlepšit aerodynamiku a lépe nasměrovat účinky systémů pasivní bezpečnosti.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.