Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gazíky a volhy jely spanilou jízdu

  12:17aktualizováno  12:17
Osm desítek legendárních "gazíků" a automobilů značky Volha se sjelo na sraz majitelů těchto vozů v České Skalici na Náchodsku. Dnes absolvovali "spanilou jízdu" k pevnosti Dobrošov a do Nového Města nad Metují. "Letos poprvé převážily mezi shromážděnými automobily volhy," řekl jeden z organizátorů srazu Václav Havlík.

Ilustrační foto | foto: Milan Vlček, GAZ klub ČR

"Vždycky vítězily gazíky, nyní převládly 'leštěnky'. Auta přijela z celé republiky včetně Slovenska. Volh bylo odhadem 70 procent," uvedl Havlík.

Mezi exponáty převládaly vozy Gaz 69 a UAZ 452, dorazily i tři sanitky této značky. U volh byla nejčastější Volha 21, ale i modely 24 a novější.

"Raritou byla kempová úprava Volhy 21 s nástavbou," řekl Havlík.

Po seřazení vyjela kolona vozidel k pevnosti Dobrošov. Po její prohlídce a soutěži o nejlepší vůz pokračovala šňůra aut do Nového Města nad Metují. V neděli dopoledne čeká účastníky srazu ještě burza náhradních dílů.

popisek Přečtěte si
Vzpomínky na Volhu aneb rok s carevnou

Vozy Gaz a Volha pocházejí ze závodu GAZ, dříve Gorkovskij avtomobilnyj zavod v Rusku, tehdejším Sovětském svazu. První auta této značky sjela z výrobní linky v roce 1932.

Automobilka v minulosti vyráběla známé terénní vozy i pro vojenské účely, ale také nákladní auta, autobusy a osobní vozy, kromě značky Volha také pobědy a luxusní čajky. Výrobní program zůstal továrně dodnes, rozšířila jej ještě o dodávkové vozy, mikrobusy a speciální vozidla

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Alfa Romeo 33 Stradale slaví padesátiny. Na snímku v původní podobě prototypu....
Supersporty vymysleli Italové, ten rychlejší postavila Alfa. Teď slaví padesátku

Před padesáti roky představila Alfa Romeo model 33 Stradale. Spolu s Lamborghini Miura jde o první supersport všech dob. Oproti konkurentovi byla alfa o hodně...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.