Horský uragán + bahenní akrobat = Jeep Hurricane HEMI 5,7 x 2

  • 23
Moderním modelům aut do terénu jsou už prach a bláto vlastně cizí a raději oblékají obleky do společnosti. Vymydlené se prohánějí po ulicích měst a mimo silnici zabloudí spíše omylem. Občas se ale přeci jen najde auto, které jde svou vlastní cestou... nebo spíše necestou.

Do terénu vyráží 670 koňový hurikán od Jeepu. Studie, kterou americká automobilka představila začátkem roku překonává i ty nejbujnější představy milovníků aut do terénu.

Další Jeep s "hmyzí" vizáži. Právě před rokem představila americká automobilka, která dala jméno celé kategorii aut, Jeep Treo se vzhledem kudlanky nábožné.

Na letošek si připravila pro změnu křížence kamzíka a pavouka, díky pohonným jednotkám o souhrnném objemu 11,4 litru ale umí i sprintovat jako gepard, vždyť stokilometrovou rychlost pokoří za pět sekund (souboj s Porsche 911 by dopadl nerozhodně).

Při pohledu pod kapoty začnou idealistům, kteří si stále ještě myslí, že auto patři spíše na silnici než do přírody, vstávat vlasy hrůzou na hlavě. Při počítání válců jim prsty obou rukou stačit nebudou, je jich 16.

Dva 335 koňové motory HEMI (test motoru HEMI obaleného Chryslerem 300C najdete ZDE) jsou umístěny vpředu a vzadu. Dohromady je to 670 koní výkonu a 1000 Newtonmetrů kroutícího momentu. Motory spolu komunikuji a když není potřeba plný výkon všech 16 válců, umí řídící jednotka díky systému Multi Displacement System vypnout 4, 8, nebo 12 válců.

Sedm žeber masky chladiče a kulaté oči světel zdědil Jeep Hurricane po konvenčnějších produkčních sourozencích. Gymnastiku s nezávisle zavěšenými koly, kterou 3,855 metru dlouhý, 2,033 metru vysoký a 2,746 metru široký šplhavec umí, ale už nikdo na světě neumí.

Všechna čtyři nezávisle zavěšená kola (rozměr 305/70 R37) umožňují hurricanu předvádět akrobacii nejvyšší kategorie. Každé se totiž umí natočit a otáčet na jinou stranu. Kupříkladu funkce "toe steer" nastaví všechna kola tak, že se auto otáčí kolem svislé osy. Kola stejné nápravy tak směřují k sobě a každé se otáčí na opačnou stranu. Když řidič navolí mód "skid steer" všechna kola se natočí stejným směrem a auto jede bokem.

Při šplhání po skalách se mimo "speciálních efektů" hodí i velké nájezdové úhly. U hurricanu je díky téměř nulovým převisům přední 64 a zadní 86,7 stupně. Další parametry, díky kterým se hurricanu bude v Andách líbit: světlá výška 36,3 centimetru, zdvih tlumičů 20 palců a průměr monstrózních kol 37 palců.

Rám, na který je namontován motor a podvozkové skupiny je z uhlíkových vláken. Co nešlo přichytit přímo na něj, drží hliníkové a titanové komponenty. Do interiéru vyvedeného v kůži, hliníku a materiálu z uhlíkových vláken je volný přístup. Autu chybí nejen klasické dveře, ale třeba i blatníky.

Motory spolu komunikuji a když není potřeba plný výkon všech 16 válců, umí řídící jednotka díky systému Multi Displacement System vypnout 4, 8, nebo 12 válců.

Při šplhání po skalách se mimo "speciálních efektů" hodí i velké nájezdové úhly. U hurricanu je díky téměř nulovým převisům přední 64 a zadní 86,7 stupně.

Funkce "toe steer" nastaví všechna kola tak, že se auto otáčí kolem svislé osy. Kola stejné nápravy tak směřují k sobě a každé se otáčí na opačnou stranu.

Další Jeep s "hymzí" vizáži. Na letošek si automobilka připravila křížence kamzíka a pavouka, díky pohonným jednotkám o souhrnném objemu 11,4 litru ale umí i sprintovat jako gepard,

Všechna čtyři nezávisle zavěšená kola (rozměr 305/70 R37) umožňují hurricanu předvádět akrobacii nejvyšší kategorie. Každé se totiž umí natočit a otáčet na jinou stranu.

Sedm žeber masky chladiče a kulaté oči světel zdědil Jeep Hurricane po konvenčnějších produkčních sourozencích.

Všechna čtyři nezávisle zavěšená kola (rozměr 305/70 R37) umožňují hurricanu předvádět akrobacii nejvyšší kategorie.

Dva motory HEMI dávají dohromady 670 koní výkonu a 1000 Newtonmetrů kroutícího momentu

Dva 335 koňové motory HEMI jsou umístěny vpředu a vzadu.

Občas se ale přeci jen najde auto, které jde svou vlastní cestou... nebo spíše necestou. Do terénu vyráží hurikán od Jeepu.

Rám, na který je namontován motor a podvozkkové skupiny je z uhlíkových vláken. Co nešlo přichytit přímo na něj, drží hliníkové a titanové komponenty.

Do interiéru vyvedeného v kůži, hliníku a materiálu z uhlíkových vláken je volný přístup.

,