Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai Matrix: spotřeba nízká, řazení zklamalo

  16:05aktualizováno  16:05

hodnocení iDNES 3/5

Korejec Matrix není v tuzemsku úplnou novinkou. Jako rodinný minivan nabízí mnoho prostoru pro zavazadla i dostatek malých odkládacích ploch. Protože pro cestování s rodinou není důležitá rychlost, ale spíše spotřeba a bezpečnost, otestovali jsme dieselový motor o objemu 1500cm3.
VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * SPOTŘEBA * MOTOR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Pro živnostníky není zanedbatelný ani fakt, že na Matrixe lze uplatnit odpočet DPH. Tento model na korejském trhu prodávají pod názvem Lavita. Pro úplnost informací ještě dodejme, že vůz je postaven na platformě úspěšné řady Elantra.


VNĚJŠÍ VZHLED

Rozměrné čelní sklo a velká boční okna dávají interiéru ohromnou světlost, z pohledu řidiče pak množství prosklené plochy zaručuje dostatečný výhled. I díky tomu Matrix padne rychle do ruky - poskytuje velký přehled co se děje okolo a díky vyšší poloze sedadel i pocit být "vysoko nad věcí". Vidět dál a lépe než kolegové v automobilech klasické koncepce, umožňuje větší přehled a možnost lépe a přesněji manévrovat a v neposlední řadě i lépe parkovat. V tomto ohledu Matrix dokonale plní funkci rodinného vanu, který doveze kamkoli a je velmi příjemný na ovládání.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit
na www.automodul.cz

Matrix je zdařilým výsledkem spolupráce korejského výrobce s italským designérským studiem.

Je potvrzením trendu, kdy asijští výrobci usoudili, že se svou vyumělkovaností a "barokní" kulatostí neprorazí, a obracejí se na evropské návrháře (příkladem může být i Daewoo Kalos od dalšího itala - Giugiara). Ocenění zaslouží rovněž funkčnost a využitelnost vozu, které jsou hlavními premisami tohoto sympatického MPVéčka.
To že korejský výrobce vkládá velké naděje do stále více žádaného segmentu MPV dokazuje také částka přesahující 250 milionů dolarů, kterou vývoj Matrixe stál.




Nejčtenější



Další z rubriky

Alfa Stelvio Quadrifoglio je supersport mezi SUV, už jsme s ní jeli

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde

Zkřížit SUV a sporťák je úkol, který se dnes snaží splnit většina automobilek. Pravda, připomíná to zadání podojit...

Ford slaví dvacetiny Focusu jeho „nejlepší“ verzí, autem pro chytrý svět

Ford Focus

Přesně před dvaceti lety představil Ford světu Focus. Byla to revoluce, dodnes nezestárl vzhledem ani použitelností,...

Turbo místo atmosféry: první jízda s ostrým žlutým mrňousem

Suzuki Swift Sport

I nová generace Suzuki Swift dostala ostrou verzi Sport. Malý atlet si uchoval praktičnost a pohodlí výchozí verze, ale...

Najdete na iDNES.cz