Hyundai Matrix: spotřeba nízká, řazení zklamalo

  16:05aktualizováno  16:05

hodnocení iDNES 3/5

Korejec Matrix není v tuzemsku úplnou novinkou. Jako rodinný minivan nabízí mnoho prostoru pro zavazadla i dostatek malých odkládacích ploch. Protože pro cestování s rodinou není důležitá rychlost, ale spíše spotřeba a bezpečnost, otestovali jsme dieselový motor o objemu 1500cm3.
VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * SPOTŘEBA * MOTOR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

Pro živnostníky není zanedbatelný ani fakt, že na Matrixe lze uplatnit odpočet DPH. Tento model na korejském trhu prodávají pod názvem Lavita. Pro úplnost informací ještě dodejme, že vůz je postaven na platformě úspěšné řady Elantra.


VNĚJŠÍ VZHLED

Rozměrné čelní sklo a velká boční okna dávají interiéru ohromnou světlost, z pohledu řidiče pak množství prosklené plochy zaručuje dostatečný výhled. I díky tomu Matrix padne rychle do ruky - poskytuje velký přehled co se děje okolo a díky vyšší poloze sedadel i pocit být "vysoko nad věcí". Vidět dál a lépe než kolegové v automobilech klasické koncepce, umožňuje větší přehled a možnost lépe a přesněji manévrovat a v neposlední řadě i lépe parkovat. V tomto ohledu Matrix dokonale plní funkci rodinného vanu, který doveze kamkoli a je velmi příjemný na ovládání.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Hyundai můžete koupit
na www.automodul.cz

Matrix je zdařilým výsledkem spolupráce korejského výrobce s italským designérským studiem.

Je potvrzením trendu, kdy asijští výrobci usoudili, že se svou vyumělkovaností a "barokní" kulatostí neprorazí, a obracejí se na evropské návrháře (příkladem může být i Daewoo Kalos od dalšího itala - Giugiara). Ocenění zaslouží rovněž funkčnost a využitelnost vozu, které jsou hlavními premisami tohoto sympatického MPVéčka.
To že korejský výrobce vkládá velké naděje do stále více žádaného segmentu MPV dokazuje také částka přesahující 250 milionů dolarů, kterou vývoj Matrixe stál.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Dva a půl litru radosti bez turba. Mazda 6 je předělaná a o kus lepší

Inovovaná Mazda 6

Je to klišé, jenže nic lépe vylepšenou Mazdu 6 nepopíše lépe: to auto zraje jak víno. A benzinový dvaapůllitr bez turba...

Origami hybrid pro městská dobrodružství. První jízda Lexusem UX

Lexus UX

Chika Kako, šéfinženýrka, která na kompletní vývoj nového lexusu dohlížela, říká, že toto auto má nabídnout bezpečí...

Prototyp v akci. Kurážná Kia si chce vyšlápnout na Mercedes

Kia chystá novou karosářskou verzi modelu Proceed. Stylovým kombíkem typu...

Před třiceti čtyřiceti lety byly silnice západní Evropy mnohem pestřejší, kromě sedanů, kombíků a rozmáhajících se...

Najdete na iDNES.cz