Hyundai změnil Santa Fe k nepoznání, ale nechal mu osvědčené motory

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Menší modely obvykle mívají divočejší design, zatímco ty velké se tváří seriózně. Hyundai tuto zvyklost porušil, nová generace Santa Fe vypadá zepředu jako zvětšená verze zběsilého crossoveru Kona.

Hyundai Santa Fe | foto: Lukáš Vaverkapro iDNES.cz

Čtvrtá generace Santa Fe má rozhodně na co navazovat. Od uvedení původního modelu v roce 2001 Hyundai prodal v Evropě 1,5 milionu SUV, z nichž 400 tisíc připadá právě na Santa Fe. Přesto se designéři vzdali jistoty v podobě rozvíjení současného designu a pustili se do revoluce.

Kombinace nízko umístěných hlavních světel a nad nimi odsazených pomocných s denním svícením je k vidění již na menším typu Kona (více o něm čtěte zde). Santa Fe si osvojilo stejný styl – paradoxně Jeep Cherokee, který s podobným uspořádáním přišel před čtyřmi lety, se na ženevském autosalonu chlubí návratem ke konvenčnímu řešení.

Design tedy jednoznačně upoutá pozornost, ale podstatnější je prodloužení rozvoru o 6 cm a celé karoserie o 8 cm na výsledných 4,77 metru. To se pozitivně odrazilo v místě na zadních sedadlech – cestující zde mají více místa pro nohy a díky zvýšenému posedu se i lépe usadí. V každodenním životě potěší i zvětšení bočních oken a větší vstupní otvory zadních dveří.

Zavazadlový prostor pětimístné verze se zvětší o 40 litrů na výsledných 625 litrů. V nabídce bude jako dosud i sedmimístná verze.

Fotogalerie

Hyundai na jednu stranu rozšířil nabídku asistenčních systémů, ale zároveň zůstává věrný stávajícím motorům, i když v modernizovaném provedení. Na výběr tak budou tři naftové a jeden benzinový čtyřválec. Na českém trhu se nicméně slabší diesely dosud nenabízely.

Naftový dvoulitr bude mít 110, nebo 134 kW, v obou případech směřuje svých 397 Nm na přední nebo všechna kola přes manuální převodovku. Volitelně dostane spojení 4x4 s osmistupňovým automatem.

Automat a čtyřkolka budou standardem pro motor 2.2 CRDi, který v modifikované verzi poskytuje 144 kW a 436 Nm. Alternativou pro zájemce o benzinový pohon bude atmosférický agregát 2.4 GDi (136 kW, 241 Nm), spárovaný se 4x4 a šestistupňovým automatem.

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Rolls-Royce vzdává hold českým pilotům RAF. Upravil kabriolet Dawn

Rolls-Royce Bespoke Dawn RAF

Pravděpodobně na objednávku zákazníka vytvořil Rolls-Royce unikátní kabriolet Dawn, který odkazuje na české i slovenské...

Mercedes B prokoukl, vypadá zase víc jako hatchback

Mercedes třídy B

Nová generace Mercedesu B prolíná světy MPV a kompaktních hatchbacků. Ačkoliv neztratila nic ze své praktičnosti, má...

Více svalů i místa a digitální vnitřek. První jízda novým Audi Q3

Audi Q3 2018

Po sedmi letech Audi přichází s novou generací menšího SUV. Nové Q3 je větší, luxusnější a samozřejmě lépe vybavené....

BMW M4 3,0...
BMW M4 3,0...

r.v. 2017, naj. 46 000 km, benzín
1 950 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz