Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hyundai změnil Santa Fe k nepoznání, ale nechal mu osvědčené motory

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Menší modely obvykle mívají divočejší design, zatímco ty velké se tváří seriózně. Hyundai tuto zvyklost porušil, nová generace Santa Fe vypadá zepředu jako zvětšená verze zběsilého crossoveru Kona.

Hyundai Santa Fe | foto: Lukáš Vaverkapro iDNES.cz

Čtvrtá generace Santa Fe má rozhodně na co navazovat. Od uvedení původního modelu v roce 2001 Hyundai prodal v Evropě 1,5 milionu SUV, z nichž 400 tisíc připadá právě na Santa Fe. Přesto se designéři vzdali jistoty v podobě rozvíjení současného designu a pustili se do revoluce.

Kombinace nízko umístěných hlavních světel a nad nimi odsazených pomocných s denním svícením je k vidění již na menším typu Kona (více o něm čtěte zde). Santa Fe si osvojilo stejný styl – paradoxně Jeep Cherokee, který s podobným uspořádáním přišel před čtyřmi lety, se na ženevském autosalonu chlubí návratem ke konvenčnímu řešení.

Design tedy jednoznačně upoutá pozornost, ale podstatnější je prodloužení rozvoru o 6 cm a celé karoserie o 8 cm na výsledných 4,77 metru. To se pozitivně odrazilo v místě na zadních sedadlech – cestující zde mají více místa pro nohy a díky zvýšenému posedu se i lépe usadí. V každodenním životě potěší i zvětšení bočních oken a větší vstupní otvory zadních dveří.

Zavazadlový prostor pětimístné verze se zvětší o 40 litrů na výsledných 625 litrů. V nabídce bude jako dosud i sedmimístná verze.

Fotogalerie

Hyundai na jednu stranu rozšířil nabídku asistenčních systémů, ale zároveň zůstává věrný stávajícím motorům, i když v modernizovaném provedení. Na výběr tak budou tři naftové a jeden benzinový čtyřválec. Na českém trhu se nicméně slabší diesely dosud nenabízely.

Naftový dvoulitr bude mít 110, nebo 134 kW, v obou případech směřuje svých 397 Nm na přední nebo všechna kola přes manuální převodovku. Volitelně dostane spojení 4x4 s osmistupňovým automatem.

Automat a čtyřkolka budou standardem pro motor 2.2 CRDi, který v modifikované verzi poskytuje 144 kW a 436 Nm. Alternativou pro zájemce o benzinový pohon bude atmosférický agregát 2.4 GDi (136 kW, 241 Nm), spárovaný se 4x4 a šestistupňovým automatem.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: Škodu Kodiaq RS trénuje v Zeleném pekle legendární závodnice

Škoda Kodiaq RS při testech na severní smyčce okruhu Nürburgring

Je jen málo žen, které umí jezdit na nejslavnějším okruhu světa, německém Nürburgringu, jako Sabine Schmitzová. Německá...

Vlajková loď Citroënu se představuje Evropě. Je to SUV bez 4x4 s tříválcem

Citroen C5 Aircross

Citroën zcela překopal nabídku svých modelů. Naposled přišla řada na nejvyšší model C5. Tradiční sedan a kombi...

Tip pro miliardáře: s jachtou Range Rover můžete plout i po silnici

Range Rover 6x6 SLT

Silniční koráb Range Rover SLT 6x6 vymysleli v Berlíně pro majitele luxusních jachet, aby se svého životního stylu...

Najdete na iDNES.cz