Infiniti Q50: nový pokus o výsadek do německého království

aktualizováno 
Prémiová divize Nissanu představila nový "malý" sedan Q50. Novinka má přesvědčit špičkovými jízdními vlastnostmi a také novým hybridním pohonem. Pro Evropu se chystá i dieselový motor. Odlákat chce hlavně zákazníky trojkových BMW, Audi A4 a mercedesů třídy C.

Infiniti Q50 | foto: Infiniti

Prémiové divize japonských automobilek Nissan a Toyota proti sobě s novým rokem poslaly přímé konkurenty Infiniti Q50 a nový Lexus IS (více o lexusu čtěte zde). Obě auta jsou základními sedany obou značek, jsou podobně velká, mají pohon zadních kol a míří na stejnou cílovou skupinu zákazníků.

Fotogalerie

Přestože hlavním odbytištěm Lexusu i Infiniti je především severoamerický trh, obě značky se snaží uspět i v Evropě včetně českého trhu. Zde naráží na silnou konkurenci německých automobilek, v případě obou novinek na BMW 3, Mercedes třídy C a Audi A4. Pro zajímavost, třetí ze skupiny prémiových japonských značek, Acura od Hondy, evropský trh vypouští.

Infiniti Q50 nahradí v nabídce značky model G37, který byl v prodeji od roku 2006. Nový model se do prodeje dostane o prázdninách v USA a Kanadě, v Evropě bude k mání asi až na podzim.

Oproti Lexusu IS působí nové infiniti poněkud konzervativněji, ale i zde výrobce přiostřil převážně oblé linie předchůdce. Z profilu vyniknou výrazné prolisy karoserie nad prahem a u zadních dveří. Ponton přechází ve dvou liniích, které se mísí právě v prostoru zadních dveří. Zajímavá je zalomená linka u zadního bočního okna.

Infiniti Q50

Přední partie jsou dostatečně agresivní s výrazně předsazenou maskou chladiče. Zajímavé je, že maska má obdobné zalomení ve tvaru přesýpacích hodin jako nový Lexus IS, i když oproti němu je podstatně menší a decentnější. Zadní svítilny jsou značně protáhlé, a to jak do středu auta, tak do jeho boků. Spoiler integrovaný do víka kufru je docela mohutný. Jako celek si auto ponechalo něco z boubelatosti předchůdce.

Nissan se chlubí, že Infiniti Q50 bude jeden z nejsportovnějších sedanů na trhu. Prostě nejen luxusní auto, ale i vůz se slušnými řidičskými zážitky. I proto značka novinku testovala na slavném okruhu Nürburgring a auto po okruhu proháněl jezdec Formule 1 Sebastien Buemi, na vývoji Q50 se podílel i trojnásobný šampion F1 Sebastian Vettel.

Infiniti Q50

Hlavní technologickou novinkou je Direct Adaptive Steering, což je elektronické řízení, které dokáže za jízdy měnit nastavení. Snímá natočení kol a zásahy do řízení. Řidič si pak může vybrat ze čtyř režimů nastavení systému. Další systém zase sleduje senzorem za vnitřním zpětným zrcátkem silnici daleko dopředu a dokáže tak reagovat na stav vozovky, překážky a další situace. Samozřejmostí systému je i hlídání jízdních pruhů.

Luxusní stránku věci zajistí nový inteligentní klíč, který dokáže nejen otevřít na dálku auto, ale i nastavit sedačky a další funkce vozu. Zákazník pak dostane až čtyři individuální klíče. Špičkové audio pochází od značky Bose a nepřekvapí luxusní kožený interiér s hliníkovými doplňky.

Infiniti zatím pro model Q50 představilo dvě pohonné jednotky. Základní šestiválec o objemu 3,7 litru má výkon 244 kW, alternativou je šestiválec o objemu 3,5 litru kombinovaný s elektromotorem. Hybrid má kombinovaný výkon 267 kW (217 kW benzinový motor + 50 kW elektromotor).

Podle všeho Infiniti představí pro evropský trh i dieselový agregát. Zde se sluší dodat, že konkurenční Lexus IS o naftový motor v nejnovější generaci přišel a místo něj dostal hybridní pohon. V každém případě u Q50 výkon na zadní či všechna kola přenáší sedmistupňový automat s možností manuální změny rychlostí.

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Re.volt: Sdílenou elektrickou myš neprohánějte ostrými zatáčkami

Re.volt je maličké vozítko, je dlouhé pouhých 2,5 metru, takže se dá zaparkovat...

Potkáte je na ulici a můžete si je půjčit, ale není to hned. Cena je docela rozumná a jízda je silný zážitek....

Najdete na iDNES.cz