Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Italské zvíře přišlo o střechu, cenu raději neprozrazují

  9:00aktualizováno  9:00
Designér Spada představil na okruhu otevřenou verzi sporťáku Spada Codatronca Monza. Ostře řezaný roadster pohání americký sedmilitrový osmiválec. Design se poněkud vymyká očekávané italské eleganci, o to je ale agresivnější.

Spada Codatronca Monza | foto: Spada

Než se Ercole Spada osamostatnil ve stejnojmenné manufaktuře, tvořil významná auta druhé poloviny 20. století v proslulých designérských firmách. Především u Zagata a I. DE .A Institutu, ale byl i šéfdesignérem u BMW a pracoval také u dalších značek. Podepsán je třeba pod Fiaty Tipo a Tempra, pod Alfou 155 nebo pod pětkovým BMW řady E34.

Spada Codatronca Monza

Může se hodit

Uvažujete o koupi nového auta? Vyberte si na Automodul.cz.

Ve své vlastní kanceláři tvoří se synem Paulem supersportovní auta, která následně i v malých sériích na objednávku vyrábí. Po uzavřeném kupé Spada Codatronca TS přišli letos s jeho otevřenou verzí, kterou pojmenovali po slavném italském okruhu Monza.

Roadster má jen symbolické čelní sklo, takže patří spíš do kategorie speedsterů. Kontakt řidiče s okolím je tak maximální a ochrana hlavy ve vyšších rychlostech je téměř nezbytná. Ostatně samotné auto je spíš určené pro okruhové ježdění než pro běžný provoz, ač by pro něj mělo být homologováno. Přestože je monza především autem pro předvedení schopností designérské firmy, přislíbil výrobce kusovou produkci na objednávku bohatých klientů, cenu pak raději ani neuvádí.

 

Design auta se vymyká klasické italské designérské škole s líbivými křivkami. Monza je ostrá jako břitva, připomíná trochu lamborghini, trochu dopravní prostředek z Hvězdných válek a trochu jako by se podobala americkému Chevroletu Corvette. Na agresivitě přidává i jasně rudé lakování karoserie.

Z boku působí ponton ještě docela konvenčně, ale agresivní příď s velmi originálně tvarovanými světlomety jistě bude strašit všechny řidiče, kteří ji spatří přibližovat se ve zpětných zrcátcích. Až je monza předjede, tak mohou obdivovat zcela originální záď, která by uspěla i na vozech formule 1.

Spada Codatronca Monza

Spartánský interiér vypadá jako nedodělaný a spíchnutý na poslední chvíli, na druhou strany fanoušci sci-fi seriálů v něm najdou design kokpitu nejednoho vesmírného korábu. V každém případě tak ostře řezanou palubní desku jsme už dlouho neviděli, jestli pak vůbec nějaké auto podobnou mělo.

Motor si syn a otec Spadové vypůjčili z amerického Chevroletu Corvette ZR06. Nehledě na některé vzhledové příbuznosti obou aut, je důvodem výběru tohoto motoru spíš obří síla amerického agregátu. Díky mechanickému přeplňování dává motor z corvetty 710 koní (520 kW), což v kombinaci s lehkou stavbou spady (pod 1 200 kilogramů) dává tušit závratné jízdní zážitky. Z nuly na stovku se spada dostane za rovné tři sekundy a maximální rychlost je 335 kilometrů za hodinu.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.