Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonské ferrari končí: Honda NSX v cíli

  16:38aktualizováno  16:38
Japonská automobilka Honda Motor oznámila, že zastavuje výrobu luxusního sportovního vozu NSX, který byl nejdražším výrobkem automobilky. NSX se v roce 1990 stal prvním japonským sportovním vozem, který mohl konkurovat automobilům Ferrari a Porsche.

Honda vyvíjí nový sportovní vůz, který bude na rozdíl od NSX vyhovovat přísným ekologickým normám USA a Evropské unie, napsala agentura Reuters.

Mluvčí společnosti neuvedl o novém sportovním voze další informace, nesdělil ani, kdy má být zahájena jeho výroba.

Ručně vyráběného celohliníkového modelu NSX se od zahájení výroby prodalo asi 18.500 kusů.

Byl to nejdražší vůz automobilky Honda, jeho cena se pohybovala mezi 9,66 a 13,55 milionu jenů (2,15 až 3,0 milionu Kč).

Poprvé se prototyp NS-X představil na autosalonu v Chicagu na začátku roku 1989. Rok nato (srpen 1990) se Honda NSX začala prodávat ve spojených státech rok nato . Na japonské silnice vyrazila v září stejného roku. Evropa ji poprvé v akci viděla v roce 1991.

Zdroj: Quattroruote

Prodej vozu NSX dosáhl nejvyšší úrovně v roce 1991, kdy činil 8422 kusů. Od té doby prodej trvale klesal až na loňských 235 kusů.

Honda zastaví výrobu vozů NSX v evropském provedení v září.

V prosinci pak ukončí výrobu pro Japonsko a Spojené státy. V USA byl vůz prodáván pod značkou Acura.

Stáhněte si tapetu Hondy NSX


800x600
1024x768

Honda vůz vyráběla v závodě v japonské Suzuce. Tento závod vyrábí také kompaktní sportovní vozy S2000 a hybridní model Insight.

Čas Hondy HSC nadešel?

I přesto, že se prozatím jedná pouze o koncept, je možné vytušit, že právě takhle by mohl vypadat nástupce nesmrtelné Hondy NSX...VÍCE

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.