Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jiří Korn: chtěl bych neobvyklé auto

  10:46aktualizováno  10:46
Celých čtrnáct let jezdí zpěvák Jiří Korn výhradně vozy Chrysler a Jeep. Jako partner těchto dvou značek pro Českou republiku měl možnost vyzkoušet prakticky všechny modely, které se na zdejším trhu objevily. Nyní si brousí zuby na novou limuzínu Chrysler 300 C.

Jiří Korn se těší na novou vlajkovou loď automobilky Chrysler - model nesoucí označení 300 C.

„Už jsem se ho nemohl dočkat. Je to krásné auto. Prostorné, bezpečné a na silnici ho rozhodně nepřehlédnete,“ říká známý zpěvák.

Jste věrný chryslerům. Co vás k nim přivedlo?
Jedním z hlavních důvodů bylo, že jsem chtěl auto s automatickou převodovkou. Na začátku devadesátých let se u jiných značek ještě moc nenabízela, zatímco u amerického chrysleru to nebyl problém. Také jsem chtěl auto, které nepotkáte na každé křižovatce.

Automatická převodovka je jedna z technických vymožeností, které čeští řidiči nemohou přijít na chuť. Vy jste tedy výjimka?
Když se začala v obchodech objevovat barevná televize, tak někteří lidé říkali, že ji nepotřebují, protože jim stačí černobílá. Když ale barevnou uviděli u sousedů, zjistili, že je s ní pokoukání o něco lepší. Stejné je to i s automatem. Když ho zkusíte, zjistíte, jaké je to fajn ježdění.

Vím, že rád lyžujete. Čím jezdíte na hory?
Před cestou na hory sahám po klíčcích od jeepu. I na sněhu se s ním dá jet poměrně svižně a přitom víte, že na silnici sedí. Můj jeep už však má něco za sebou, takže když jsou silnice sjízdné, nechávám ho odpočívat.

A co cesty na vystoupení? Řídíte si sám?
Většinou si za volant sedá manažer Jindřich Hefner a já vedle něho spím a jízdu ani moc nevnímám, což je možná dobře.

Že by nějaké obavy?
Ne, to opravdu ne (smích). Dělám si jen legraci. S Jindrou jezdím už dvacet let a za tu dobu jsme na cestách něco zažili, takže mu naprosto důvěřuji.

Hodně dáte na módní doplňky, které se mnohdy dají označit jako extravagantní. Měl by tak působit i váš automobil?
Pro mě je auto spotřební záležitost, bez které si už dnes ani nedokážu představit život. Na druhou stranu je to skvělý pocit, když si přivezete nové auto, které navíc dobře vypadá. V člověku to vyburcuje energii a chuť do dalšího života. Je to zkrátka radost; ale to zná asi každý, kdo si nové auto někdy pořídil.

Co všechno váš vůz musí mít?
Z takové té normální výbavy je základem klimatizace. Jsem zvyklý mít v autě zimu. A musím tam mít bonbony a ručník.

Na co ručník?
Občas si někde umyji ruce, tak abych se měl do čeho utřít. No a pak v autě také dost často jím, takže mi slouží jako ubrousek.

Obě auta máte černá. Je to vaše oblíbená barva?
Barva pro mě není až tak důležitá. Černá auta se mi sice líbí, ale měl jsem i červeného jeepa. Záleží na konkrétním autě a odstínu. Co však musím mít, to jsou kožené sedačky. Je to elegantní a šikovné na údržbu.

Jak trávíte čas při jízdě?
Když nespím, tak se snažím učit texty a melodie. V zásadě to však nechávám na cesty, kdy jsem v autě sám, protože pro spolujezdce může být neustálé omílání jedné písničky dost otravné.

A co hudba?
Rádio moc neposlouchám. Spíš si pouštím cédéčka, protože jindy na to těžko hledám čas.

Kdybyste si mohl vybrat jakékoliv auto, co by to bylo?
Chtěl bych auto, které bude na našich silnicích alespoň trochu neobvyklé.

O Chrysleru 300 C se dočtete více ZDE.

A je nějaké takové?
Nyní je to právě Chrysler 300 C.

Jaké bylo vůbec vaše první auto?
Tak to byla dodávka Volkswagen Bus. Klasická kulatá s motorem chlazeným vzduchem. Protože kapela potřebovala něco, v čem by se dala vozit aparatura, tak jsem koupil tohle.

Tenkrát jsem ještě neměl papíry, takže s ní jezdila spousta lidí. No a podle toho taky dopadla. Byla nabořená ze všech stran, měla pomačkanou střechu… Ale vydržela dlouho a jezdila spolehlivě. Jen v ní byla strašná zima.

Máte dvě malé děti. Vozíte je vždy v autosedačce?
Poutání nejen dětí je u mě v autě samozřejmostí. Děsí mě, kolik potkávám na silnici řidičů, kteří děti vezou nepřipoutané. Přitom stačí chvilka a následky si budou vyčítat až do konce života. Nemusíme však mluvit jen o dětech.

Nejradši mám, když ženy říkají, že se nechtějí poutat, protože budou mít zmačkané šaty. Já jim na to říkám, aby si uvědomily, že až budou mít zmačkaný obličej, tak už jim to bude jedno.

Jeep na zimu a chrysler na léto. Tyto dva vozy střídá zpěvák a tanečník Jiří Korn.

Autoři:






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.