Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kickboxer: motor ze Subaru Impreza na 2 kolech

  9:30aktualizováno  9:30
Není to poprvé, co se objevuje nápad postavit motorku, nesoucí jméno slavné japonské značky, proslulé svými motory boxer a pohonem 4x4. Svalnatého kickboxera si vysnil nadšenec Subaru. Prozatím jen na počítači.

Subaru Kickboxer | foto: Ian McElroy

Nápad zkonstruovat motorku Subaru dostal nadšenec Ian McElroy. Ian je studentem designu, a proto se nemusel držet nijak při zdi. Svůj svěží výtvor, nad kterým přemýšlel přes rok, pojmenoval Kickboxer. Odkazuje tak na slavné ploché motory Subaru s protiběžnými písty (boxery).

Uvnitř Kickboxera má být podle jeho představ plochý čtyřválec z Imprezy WRX, osazený turbem se dvěma mezichladiči. Tak jak to má u Subaru správně být.

Subaru Kickboxer

Podle slov tvůrce bylo nejtěžší vyřešit přenos síly na zadní kolo. Nakonec se inspiroval u jiné šílenosti, originálního chopperu, který postavil Jesse James a zastavěl do něj radiální letecký motor (7 válců, objem 2800 ccm, výkon 110 koní). Stačilo to udělat stejně a řemenem.

Radikální koncept kickboxera Ian navrhl bez větších předchozích zkušeností v Solidworks, což je CAD software pro konstruktéry. Ráfky pocházejí od 5Ziggen (model Pro racer), převodová skříň od Mitsubishi. I dál to je pestré: Náboje kol pocházejí z nekonkretizovaného vozu GM z 80. let (to by nemělo být drahé), použita je uříznutá zadní náprava z Datsunu 280Z a zadní tlumič je z nabídky příslušenství pro buelly. Shodou okolností asi také nebude drahý, vzhledem k oznámenému ukončení výroby buellů...

Jediný známý exaktní údaj je rozvor 1435 mm, který snad jako jediný na této motorce vypadá z normálního světa. Jinak je to hlavně spousta fantazie.

Koketování Subaru s motorkami

Pokusy o dvoukolová subaru už motorkový svět zná. Jednou se ukázalo, že je to aprílový žert, ale před dvěma lety se objevily celkem věrohodné zprávy o chystané motorce od Subaru. Měla to být jednoválcová sportovní pětistovka s motorem pocházejícím od Fuji Heavy Industries, matky Subaru. Ta není ve jednostopém světě úplným nováčkem, jak by se mohlo zdát. Po válce pomáhala Japoncům s levnou dopravou populárním skútrem Fuji Rabbit.

Subaru HS500

Kapalinou chlazený motor byl původně vyvinut pro čtyřkolky Polaris a dosahuje výkonu 50 koní při 8000 otáčkách za minutu, zatímco hliníkový rám a kyvná vidlice měly kvůli nízkým výrobním nákladům pocházet z Číny. Trochu "oplácaný" vzhled z každé strany připomínal různé jiné motorky (starší Hondu CBR600F třeba). Od té doby se však po stroji, nazývaném HS500, slehla zem.

Autoři:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

KTM 1290 Super Adventure S
Rozmazluje a ponouká k lumpárnám. Crossover od KTM je univerzál

Proporce dakarského speciálu, obrovská hromada krouťáku a silou přetékající motor. Potřebuje člověk k pořádnému řádění na dvou kolech víc? Ne! Ale spousta...  celý článek

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.