Před čtyřmi roky se Seat na autosalonu ve Frankfurtu pochlubil konceptem tribu. Namísto SUV čekalo na případné zájemce zklamání, nejterénnějším modelem v nabídce zůstává i nadále bachratá Altea Freetrack.
IBX je jakýmsi terénním kupé. Vehementně se hlásí k loni představenému konceptu malého hatchbacku IBE. Podle světel, zrcátek a dalších drobností se dá usuzovat, že novým oblíbeným znakem stylistů značky budou trojúhelníky.
"IBX byl vytvořen z genofondu nové generace našich vozidel. Tato DNA designu výrazně ovlivní všechny naše modely," potvrzuje šéfdesignér značky Luc Donckerwolke.
Stavitelé si pro IBX vymysleli hybridní pohon, s elektromotorem by měly spolupracovat zážehové nebo vznětové turbomotory. "Přestože v tomto směru nepadlo ještě žádné konkrétní rozhodnutí, mohli bychom si zajisté představit IBX jako budoucí rozšíření našeho produktového portfolia," slíbil mnohoznačně šéf španělské značky James Muir.
V základní konfiguraci by IBX měl pohon předních kol, vyšší výbavy by dostaly haldexem ovládanou čtyřkolku.