Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Konkurence pro Dacii Logan: Tata X1 za 1600 euro

  12:02aktualizováno  7. prosince 2:06
Výrobcům už mnoho automobilismem nezasažených trhů nezbývá. Namísto přetahování o každého zákazníka, který se nemůže rozhodnout nad barvou kožených potahů sedaček, našli nová bezedná odbytiště: Čínu, Indii a vůbec všechny rozvíjející se ekonomiky. Například indický mamut Tata chystá "světové auto" za 1600 euro.

Namísto ohromujících výkonů mají tzv. "auta pro celý svět" za úkol svého majitele a hromadu věcí dovézt na místo určení, být co nejlevnější a nejjednodušší a pokud možno nezničitelná. Zapomínat se ovšem nesmí ani na ekologii.

Luxusní silou překypující auto je dnes spíše problém prodat než vyrobit, příkladem může být živořící NEJ-volkswagen jménem Phaeton.

Námaha vložená do výroby co nejlevnějšího auta se vyplácí. Indie a Čína, které se prozatím pohybují spíše jen po dvou (v lepším případě kolech), jsou po autech hladové.

Renault udělal s loganem díru do celého světa. Dobře se prodává i na trzích kam se původně vůbec neměl dovážet (více ZDE). Jak vidno, i rozmazlení zákazníci z prosperujících zemí rádi ušetří.

TATA zbrojí
V dubnu letošního roku TATA oznámila, že chystá superlevné auto v ceně 1600 euro.

Automobilka, která svého času vyrobila vůbec první indické auto, nabízí své výrobky také na některých evropských trzích. Chystaný model, skrývající se pod kódovým označením X1, má splňovat všechny bezpečnostní a ekologické normy; o jeho dovozu na starý kontinent se ale prozatím neuvažuje. Je pravděpodobnější, že TATA bude mít dost práce s nasycením domácího trhu. Ratan Tata, vládce celého koncernu, chce prodat během prvních dvou let půl milionu "iks-jedniček".

Nyní se o projektu objevily další informace. Auto spatří světlo světa v roce 2008. Samonosná karoserie by měla být oblečena do alternativních materiálů, které pomohou zredukovat váhu i cenu. TATA X1 dostane nově vyvinutý tříválcový motor s objemem 600 ccm a spotřebou 4-5 litrů na 100 kilometrů. Motor bude postaven tak, aby byl schopen spalovat benzin, LPG i CNG.

Fiat, který s TATou spolupracuje, prohlásil, že se projektu X1 neúčastní. Italská automobilka totiž bojuje na globálních trzích na vlastní pěst s Fiatem Palio.

TATA chce superlevný model, skrývající se prozatím pod kódem X1, nabídnout zemím, ve kterých je prozatím nejběžnějším dopravním prostředkem kolo.

Autoři: ,




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.