Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kotvald chce jezdit jako Fantomas

aktualizováno 
Petr Kotvald řídí už od čtrnácti let a pořád ho to baví. Učarovala mu francouzská auta. Oblíbený zpěvák patří do generace, která naplno prožívala francouzské filmy, v nichž hlavní role patřila tajemnému Fantomasovi.

PŘÁNÍ Petr Kotvald s vozem svých snů - Citroënem C6. Zatím jezdí citroëny jinými; zato hned dvěma: C5 a Picasso | foto: Jiří MaršíčekMF DNES

"Miloval jsem jeho legendární Citroën DS. Navíc to bylo podpořené tím, že ještě za komunismu za mými rodiči přijel jeden známý, který do Francie emigroval. A přijel právě "déesem“. Svezl nás a asi pochopíte, jaký to byl pro devítiletého kluka zážitek. Už tam si mě značka Citroën podmanila. Teď máme picasso a před nedávnem jsem si koupil Citroëna C5 Exclusive,“ říká zpěvák.

Kdy jste začal řídit?
Papíry jsem si začal dělat v sedmnácti, ale táta mě nechal řídit asi od čtrnácti. Seděl vedle mě a předával mi rady. Ale jezdili jsme jen po zastrčených okresních silničkách v okolí Žatce.

Učitelé v autoškole nemají moc rádi, když k nim přijde někdo, kdo už předtím jezdil... To máte pravdu. Sotva jsem vyjel, ozvalo se: „Ty jsi černoch, viď?“ Tak jsem to přiznal a musím říct, že první jízda neměla od pekla daleko. Tím mi učitel dal jakoby za vyučenou.

Jaké bylo vaše první auto?
Škoda 120 L, po níž jsem si prošel řadou fiatů. Měl jsem i volhu. Sice od taxikáře, takže byla zrezlá a měla najeto strašných kilometrů, ale na dálkové jízdy to tenkrát bylo nejlepší auto.

A co spotřeba?
No, byla strašná! Tipuju, že mezi třinácti až šestnácti litry.

Jaké byly další vozy?
Po volze poprvé fouknul vítr směrem od citroënu. Koupil jsem si totiž rumunského olcita. (smích)

Na toho většina lidí nadávala.
Najel jsem s ním 150 tisíc kilometrů a nikdy mě nikde nenechal viset.

Citroën C6

Objem motoru: 2 946 cm3

Výkon: 155/215 kW/koní
Maximální rychlost: 230 km/h 
Zrychlení: 0-100 km/h 9,4 s 
Základní cena: 1 250 000 Kč  

Olcit se vyráběl v Rumunsku. Tam dnes vzniká i úspěšná Dacia Logan. Co na toto auto říkáte?
Určitě je to už jiná kvalita. Mně se sice nelíbí, ale kdybych byl omezen financemi a v okolí nebyl žádný slušný ojetý citroën, koupil bych si ho. Ale představa, že v něm denně jezdím velké dálky, je noční můrou.

Máte nějaké vysněné auto?
Určitě nový Citroën C6. To je vůz, který se povedl po všech stránkách. Pak by se mi ještě líbilo sportovní porsche. Ale to je sci-fi, potřebuju auto na každodenní cestování. A tím porsche není.

Kromě dvanáctileté dcery máte dvacetiletého syna. Jak zvládáte předávání motoristických rad?
Syn řidičák nemá a ani po něm netouží, což vůbec nedovedu pochopit. V tom po mně nepodědil nic. Já jsem tak ujetý, že když přijedu do Paříže nebo do Říma, s mírnou nadsázkou z auta nemusím vystoupit. Stačí mi, že se koukám zpoza volantu. Raději jezdím, než chodím.

Je nějaká evropská země, kde se vám jezdí nejlíp?
Holandsko. Tahle země není o rychlosti. Spíš se mi líbí geniálně vymyšlená silniční i dálniční síť. Všechno tam na sebe smysluplně navazuje, takže nebloudíte. Ještě rád jezdím na německé dálnice, kde je jen doporučená rychlost.

Uvítal byste stejný model i v Česku?
Až oba směry dvouproudé dálnice rozšíří ještě o jeden pruh, pak možná. Ale je to otázka i historického vnímání. Čeští řidiči na to nejsou navyklí a v potaz se musí brát i technický stav vozového parku, který je s Německem neporovnatelný.

V červenci začne platit bodový systém. Bojíte se?
V srpnu už nebudu mít ani bod a budu bez papírů. To je jasné.

Pak jste okolí asi nebezpečný.
Jezdím bez přestávky od svých osmnácti let. Během posledních patnácti let je to ročně asi čtyřicet tisíc kilometrů a moje kolize byly jen kosmetické a mnou nezaviněné. Tak nevím, jestli jsem nebezpečný...

Jezdíte na motorce?
Obdivuju motorky, ale nejezdím. Jako kluk jsem se proháněl na pionýru. Tohle období skončilo s odřenými koleny, lokty i hlavou. Na silnější stroj už jsem si netroufl.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Špinavá Praha má viníky: auta s chybějícími filtry pevných částic

Ilustrační snímek

Praha dlouhodobě bojuje se znečištěním vzduchu ze silniční dopravy. Studie ÚAMK a ČVUT, kterou si magistrát zadal,...

Najdete na iDNES.cz