Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Objevitel od Land Roveru přišel o mužské charisma

  9:45aktualizováno  9:45
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Tradiční britský výrobce v Paříži představil pátou generaci modelu Discovery a pro skalní příznivce off-roadu s charakteristickou karosérií krabicových tvarů to byl asi šok. Ačkoliv byl design novinky snadno předvídatelný, tak elegantní a předchůdci vzdálený vzhled asi nikdo nečekal.

Velký terénní model Discovery má ve výrobním programu Land Roveru skoro třicetiletou tradici. Ve čtyřech předchozích generacích, z nichž dvě (druhá a čtvrtá) byly v podstatě jen rozsáhlejším faceliftem, si získal velkou oblibu nejen v řadách soukromých majitelů, ale díky pověstným terénním schopnostem se skvěle uplatnil i v profesionálních službách.

Předchozí generace modelu Discovery zdobily především funkční tvary, které vzbuzovaly pocit solidnosti a odolnosti. Velkorysé vnější rozměry zabalené do hranatých karoserií s mírně zaoblenými rohy působily chlapácky a nadčasově.

Pátá generace zaujme výrazně modernějšími křivkami a elegantním designem, který nezapře příbuznost s ostatními moderními modely Land Roveru. Velmi blízko má novinka hlavně k menšímu Discovery Sport, nástupci Freelanderu.

Podrobnější prohlídka ale odhalí, že společných dílů budou mít sourozenci minimum. Discovery si na karoserii zachovalo řadu charakteristických detailů a navíc je podstatně mohutnější, a to i v kontextu s předchozí generací. Na délku měří 4970 mm, na šířku 2073 mm a na výšku 1888 mm. Mezigeneračně se protáhl i rozvor, který je teď 2923 mm.

Interiér nového discovery už nevypadá tak fortelně, o to více ale od svých sourozenců pobral elegance a luxusu. Vnitřní prostor působí velmi útulně a nabízí dostatek místa pro přepravu až sedmi osob. Ve třetí řadě je třeba počítat s menším omezením v oblasti nohou. Zadní sedadla jsou vybavena celkem pěti bezpečnostními úchyty Isofix (u sedmimístného provedení) a lze je pomocí elektromechanického mechanismu sklopit zcela do roviny, a to i na dálku prostřednictvím mobilního telefonu.

Zavazadlový prostor nabízí v závislosti na vnitřním uspořádání objem od 258 až do 2406 litrů. Za pozornost stojí také moderní elektronická výbava. Třeba palubní wi-fi hotspot, ke kterému lze připojit až 8 zařízení nebo až 9 USB portů pro nabíjení mobilních zařízení.

Zajímavým vývojem prošlo discovery i z konstrukčního hlediska. Předchůdce měl samonosnou ocelovou karoserii doplněnou o pomocný rám. Novinka spoléhá na kabát z hliníkových plechů a konvenční samonosnou konstrukci. Moderní koncepcí se podařilo zlepšit nejen torzní tuhost skeletu, ale také výrazně zredukovat i pohotovostní hmotnost. Discovery mezigeneračně zhublo až o 480 kilogramů (v závislosti na provedení), což se příznivě projeví na jízdních vlastnostech i provozních nákladech.

Fotogalerie

Klíčové budou i u nového „disca“ výjimečné schopnosti v terénu. Podle papírových předpokladů došlo v řadě disciplín k výraznému zlepšení. Třeba brodivost se mezigeneračně zvětšila o 200 mm, takže discovery teď bez úhony zdolá vodní překážku o hloubce 900 mm. Za pozornost stojí také světlá výška (284 mm), přední a zadní nájezdový úhel (34°/30°) a přechodový úhel (27,5°).

U nového discovery lze v závislosti na stupni výbavy vybírat ze čtveřice moderních pohonných jednotek a skvělou zprávou je, že v seznamu nechybí ani dva vidlicové šestiválce. Základní motorizací je vznětový čtyřválec TD4 s výkonem 180 koní, na opačném konci nabídky dieselových motorů stojí agregát Td6, který disponuje výkonem 258 koní (190 kW) a mohutným kroutícím momentem 600 Nm.

Paleta zážehových motorů je o poznání střídmější, jedinou dostupnou motorizací je totiž špičkový kompresorem přeplňovaný šestiválec Si6 (340 k / 250 kW, 450 Nm), který je dobře známý hlavně z jaguarů. Všechny pohonné jednotky jsou už ve standardu spojené s osmistupňovým automatem od ZF, samozřejmostí je i pohon všech kol a systém Terrain Response.

Land Rover Discovery půjde do prodeje v průběhu roku 2017, ceny na českém trhu začínají na částce 1 395 735 Kč.



Nejčtenější

V Itálii neprovozujte sex v autě, vyšlo by vás to draho, upozornil dopravní expert v Rozstřelu

Hostem Rozstřelu byl expert z BESIP Petr Vomáčka (19. června 2018)

Pokuty ze zahraničí už chodí do Česka zcela běžně. V Rakousku měří rychlost na každém rohu a nově tam můžete dostat...

České pivo odvezete na dovolenou v autoledničce, ale zázraky nečekejte

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...

Přivézt si na dovolenou svoje oblíbené jídlo a pití a zpátky do Česka dobroty, které u nás nepořídíte, je lákavé. Hitem...



Dieselgate nabírá na obrátkách: šéfa Audi zadrželi kvůli aféře s emisemi

Audi A8

Německé úřady zadržely šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera v souvislosti s aférou kolem manipulací s emisemi, uvedla...

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

Americký test zjistil, že SUV nejsou tak bezpečná, jak si mnozí myslí

Crashtest s 25procentním přesahem Jeepu Grand Cherokee

Proč si lidé kupují čím dál víc SUV? Jde samozřejmě o módní záležitost, spousta lidí ovšem tvrdí, že je kupují pro...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Ve Škodě staví z Karoqa čtyřdveřový kabriolet

Studentský koncept Škoda AZUBI V

V Boleslavi staví kabriolet, dokonce se dvěma páry dveří, nevzniká však ve střeženém vývojovém centru Škody, slavné...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Vlajková loď Citroënu se představuje Evropě. Je to SUV bez 4x4 s tříválcem

Citroen C5 Aircross

Citroën zcela překopal nabídku svých modelů. Naposled přišla řada na nejvyšší model C5. Tradiční sedan a kombi...

Najdete na iDNES.cz