Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sex, drogy, Fiat. Rocker autoprůmyslu neměl na kokain, tak ohlásil únos

  10:21aktualizováno  10:21
To není historka z psychedelie sedmdesátých let, ani vymyšlená reklamní kampaň, která má oživit uvadající elán Fiatu. To je život Lapo Elkanna, jednoho z akcionářů automobilky a vnuka veleváženého Gianniho Agnelliho.

Ten večírek v New Yorku s transsexuálním prostitutem se udál o uplynulém víkendu. Lapo Elkannovi došly prachy na kokain, tak zavolal domů, že ho unesli a že potřebuje výkupné. Než do Ameriky odjížděl, pověsil na Instagram video, kde říká:„V nejbližších dnech uvidím mnoho zajímavých postav z umění a podnikání.“ Jak to přesně myslel, asi neví ani on sám...

Kokain, escort, Fiat

Kdyby to byla kapitola z životopisu rockové hvězdy, nikdo by se nedivil. Ty barvité stránky si však do životopisu píše bohatý Ital z vážené rodiny a velmi úspěšný podnikatel.

Lapo Elkann
Lapo Elkann

Neřízená střela vlastnící kus italskoamerického koncernu FCA (Fiat + Chrysler) a sedící ve správní radě Ferrari nahlásila falešný únos, aby měla na drogy. Kdo o Lapo Elkannovi neslyší poprvé, není překvapen. Překvapující spíš je, že ten prototyp zhýralého miliardářského synka ještě žije.

Na svém instagramovém profilu má jednu z posledních fotek, na které je Steve McQueen s hláškou: „Jaké jsou brzdy? Nevím, nikdy jsem je nezkusil.“ Jeho život je přesně takový. Svým nakřáple chrchlavým hlasem připomíná rockera, ale podle všeho ještě nemá mozek úplně vypláchnutý drogami.

Že ten chlapík toho má za sebou hodně, pozná každý na první pohled. Co do vytříbeného stylu ovšem nemá doma v Itálii, zemi vyhlášených elegánů, konkurenci. Jeho excentrický životní styl a módní kreace přerostly Itálii. Časopis Vanity Fair ho označil opakovaně za nejlépe oblékaného muže světa.

Černá ovce rodiny Agnelli má za sebou roky, kdy dělal osobního asistenta Henry Kissingerovi, bývalému americkému ministru zahraničí, nositeli Nobelovy ceny a dávnému příteli Lapova dědečka Gianni Agnellimu. „(Kissinger) mě naučil, že ke zlepšení nevedou zkratky, musíš válčit a bojovat. Když po mě budeš chtít, abych něčemu dal sto procent práce, nedokážu to. Dávám vždycky 400 procent,“ prohlásil. A dělá to tak asi ve všem.

Marketingový kouzelník

Na to, že je ročník 1977, toho stihl fakt dost. Jako pětadvacetiletý pracoval pro Ferrari a Maserati. V roce 2003 se stal šéfem marketingu Fiatu a uváděl na veřejnost modely Punto a 500. Jako marketingový kouzelník bude opravdu dobrý, z jeho hlavy je třeba myšlenka vyzdvihnout mladistvého ducha značky. Fiat z toho se střídavými úspěchy žije dodnes. Jeho dílem je taky jeden z nejúspěšnějších produktů Fiatu posledních let: mikina v retrostylu s velkým nápisem FIAT.

Lapo Eduard Elkann se v New Yorku narodil, jeho otcem je italskoamerický novinář a spisovatel Alain Elkann, je taky synovcem Carla Caraccioly, zakladatele vydavatelství Espresso, které vydává italský deník La Repubblica (o Elkannově posledním extempore informoval mezi prvními). Jeho nevlastním otcem je ruský šlechtic Serge de Pahlen.

Nejzlobivější dítě rodiny Agnelli, která je nejslavnější italskou familií, dokončilo vysokou školu zaměřenou na mezinárodní vztahy v Londýně. V 13 letech ho prý sexuálně zneužívali na jezuitské koleji, kam ho měla podle vlastních slov rodina poslat kvůli problémům s dyslexií. „Byl jsem mnohem lepší v mluvení než v psaní. Bral jsem to jako opravdu velký trest,“ okomentoval to jednou. Řád Jezuitů ovšem tvrdí, že u nich Lapo (tak ho zná celá Itálie) nikdy nebyl.

Jeho výstřednost se zvýrazní ve chvíli, když ho porovnáte s jeho o rok starším bratrem Johnem, který je dnes prezidentem Fiatu a šéfem investičního fondu Exor kontrolovaného rodinou Agnelli (paří mu mimo jiné Juventus Turín). Ten má totiž velmi mladistvou vizáž i renomé mazánka. Jen pro doplnění: mezi vlastníky FCA a Exoru patří také bratranec Elkannů Alessandro Nasi, se kterým teď čeká dítě česká supermodelka Alena Šeredová.

Detox

V roce 2005 v Turíně se Lapo při jednom ze svých nechvalně proslulých večírků ve společnosti transsexuálních prostitututek známých jako Patrizia, Cinzia a Tani předávkoval koktejlem kokainu a heroinu. Patrizia (vlastním jménem Donato Broco) ho zachránila tím, že zavolala lékařskou pomoc, pro bulvár ale taky vypověděla, že to byla pátá noc, kterou „jeli“ s Elkannem v kuse, každé prý zaplatil tisíc eur.

Lapo Elkann

Když se tehdy 28letý Lapo probral po dvou dnech z kómatu, uznal, že má problém. A nechal se zavřít na detox kdesi v Arizoně. „Unikl jsem jen o vlásek, viděl jsem smrti do tváře, měl jsem velké štěstí, dala mi druhou šanci,“ popsal tu zkušenost s odstupem let. Pak byl nějakou dobu uklizený v rodinném sídle v Miami.

Z vedení Fiatu se v pudu sebezáchovy a hlavně proto, aby neškodil obrazu značky před veřejností, stáhl. Hvězda titulek italského bulváru ale nezůstala nečinně sedět doma, založila dvě značky, po kterých teď Itálie šílí. Italia Independent prodává stylové oblečení a módní doplňky (nejznámější jsou brýle), Garage Italia Customs zdobí auta polepy a fajnovou kůží, třeba převlékne Fiat 500 za hrdinu Star Wars. Nutno říci že má neopakovatelné nápady, které mají styl. Prvotní inspirací mu prý byly vytříbené kreace slavné karosárny Scaglietti. Stál také u zrodu programu Ferrari Tailor Made, který upravuje auta známé značky na míru přímo při specifikaci vozu klientem. Další Lapova firma Independent Ideas je komunikační a reklamní agenturou.

Exot v Síni slávy

Říkejte mu klidně rozmazlený fracek z jedné nejbohatších italských rodin. Ale umí i pracovat rukama, nebo aspoň ví, jaké to je. Když v roce 1994 v sedmnácti letech nastoupil do bratrancovy firmy Piaggio (ano, ten výrobce nejslavnějších skútrů světa jménem Vespa) jako Lapo Rossi k pásu jako dělník, který montoval tlumiče, přidal se tehdy i ke stávce za zlepšení pracovních podmínek.

Milovník moderních technologií mluví kromě italštiny a angličtiny také francouzsky, portugalsky a španělsky. Jeho náručí prošly italské celebrity, i jeho vzdálená sestřenice, kazašská miliardářka nebo dcera francouzského premiéra, před deseti lety prý randil taky s českou topmodelkou Veronikou Vařekovou.

Fotogalerie

V červenci 2013 byl uveden do automobilové síně slávy, kde se potkal s dědečkem Giovannim. „Když jsem byl mladý, chtěl jsem být jako můj dědeček. Byl to můj vzor. Myslel jsem, že je jen on. Pak jsem pochopil, že dědeček byl dědeček a já jsem já. A tak je to správné,“ popisuje svůj vzor a vzpomíná: „Šel jsem za dědečkem a ptal se ho: Ty vyrábíš auta, proč taky nemůžu mít malé auto? Pak jsme dostali motokáru, to byl sen. Jezdili jsme od rána do večera. To byly nejkrásnější, nejvolnější, bezstarostné doby mého života.“

Nutno podotknout, že ve vybrané společnosti Karla Benze, Henryho Forda, Ferdinanda Porsche, Andrého Citroena, Gottlieba Daimlera nebo Bertoneho, Pininfariny a Giugiara působí tento zjev v oficiální světové automobilové Síni slávy velmi bizarně.

Podle vlastních slov všem tyká. Nerozpakuje se vyjadřovat k politice, k situaci Itálie a dalším veřejným věcem. „Jdu svou cestou. Bez arogance, možná špatnou, ale tak, jak chci já,“ prohlásil o sobě. Před třemi roky v jednom z nejhlubších rozhovorů, které poskytl, prohlásil: „Nevidím svou budoucnost bez manželky a dětí. Je mi 36, do 40 to budu mít.“ A už dlouhé roky také ví jistě, že když bude mít dceru, bude se jmenovat „Italia“. Zatím to tak nevypadá, to spíš na opletačky, na ty je machr.

Hloupé nápady

Když už se zdálo, že dostal rozum a aspoň stopovou dávku pudu sebezáchovy, ztropil další skandály. Když se ho před dvěma roky pokoušeli vydírat o 90 tisíc eur (2,5 milionu) dva mladíci videem, na kterém měl Lapo figurovat při sexu a konzumaci drog, už to ani nikoho moc nerozhodilo. Vykukové vypověděli, že Elkanna potkali polonahého na ulici v Miláně, prý vytáhl velký balíček kokainu a šel dovádět k nim domů.

Frackovité výstupy jsou u něj na denním pořádku, před pěti lety zablokoval na půl hodiny dopravu v půlce Milána, když zaparkoval svůj Jeep Grand Cherokee s maskáčovými polepy na kolejích. V Los Angeles narušil zápas NBA svých oblíbených Lakers, letos v květnu zas líbal Umu Thurmanovou na festivalu v Cannes proti její vůli.

Zatím „nejlepší“ kousek se mu povedl 29. listopadu 2016. Po příletu do New Yorku na americký Den díkůvzdání si objednal transsexuálního prostituta Curtise McKinstryho. Po dvou dnech sexu, alkoholu, marihuany a kokainu na Manhattanu mu došly peníze. Na kontě asi nulu neměl (jeho majetek se odhaduje na 290 miliard korun), ale v rauši ho napadlo, že by byl dobrý nápad zavolat rodině, že ho unesli a že požadují výkupné deset tisíc dolarů (asi čtvrt milionu korun). Příbuzní to jako žert nevzali a zburcovali policii. Může se to zdát jako dětinský vtípek hejska zničeného drogami. Jenže jeho babičku Carlu v roce jeho narození (1977) unesla banda, držela ji v zajetí 35 dní a žádala za ní výkupné 10 miliard lir (přes miliardu dnešních korun).

Když v úterý Elkann poslal svého kumpána pro peníze, policie je sebrala. Lapo později přiznal, že nápad s falešným únosem byl z jeho hlavy, 25. ledna půjde kvůli křivému obvinění před soud, koukají z toho až dva roky kriminálu. Prostituta McKinstryho policie pustila.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.