Je to bývalá výkladní skříň petrolejářské firmy Agip. V padesátých letech minulého století byla ta futuristická stavba na rohu vrcholem moderny a progresivity. Enrico Mattei a Mario Bacciocchi jí v roce 1952 postavili jako vesmírnou loď, a odkazovali se na futurismus, který ostatně v Itálii vznikl. Nebyla to pouhá benzinka, už tehdy to bylo místo pro automobilisty a že tehdy byla Itálie čerstvě masovým motorismem pohlcena. Kromě benzinky tam byla myčka, dílna autoelektrikářů, bar a dokonce pokoje na přespání.
Po letech chátrání ji italský rocker autoprůmyslu (o pestrém životě Lapo Elkanna čtěte zde) koupil v dražbě a vrátil té nádherné benzince lesk. A stále je to místo pro autaře.
Nebo možná spíš pro ty, co mají rádi všechno co se hýbe, od aut, přes lodě, letadla až po motorky nebo vrtulník. Přesně tím byli fascinováni umělci futurismu. Lapo to okouzlení přenáší do moderní doby. S pompézností a švihem sobě vlastním.
Architekt Michele De Lucchi přistoupil k rekonstrukci s citem, Lapovy nápady vše oživily. Fasáda má stejnou barvu jako před šedesáti lety, přibylo ale LED osvětlení, které mělo při otevíracím mejdanu barvu italské trikolóry.
S barvami si Lapo - mimochodem velký milánský patriot - hraje rád, interiéru vévodí šedomodrá, kterou si Garage Italia Custom nechala patentovat, stejně jako „Azzuro Lapo“, to je zas bleděmodrá, blízká té, kterou nosí na dresech italští fotbalisté.
Encyklopedie sexuFiat 500 v podání Garage Italia Customs |
Na 1700 metrech čtverečních je kromě kanceláří a teras také bar a restaurace vedená italskou kuchařskou hvězdou Carlem Craccem.
Ten vytvořil menu, ve kterém najdeme odkazy na italský automobilismus, se kterým je Lapova rodina neodmyslitelně spjata, třeba „salát advokáta Agnelliho“, slavného vládce Fiatu a Lapova dědečka, nebo oblíbené jídlo Enza Ferrariho.
Všechno je je zařízeno jako Lapův ateliér, takže všemu vládnou auta a mondénní luxus. Najdeme tu křesla vytvořená ze sedadel Ferrari 599 GTB, na stropě je pětatřicetimetrová autodráha, restauraci vévodí ručně tepaná karoserie Ferrari 250 GTO a nad barem je lustr tvořený víc než tisícovkou „angličáků“.