Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Audi bude svítit lasery, svůj koncept představilo v Las Vegas

aktualizováno 
Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas ukázalo Audi koncept Sport Quattro s laserovými světlomety. Po BMW tak na novou technologii sází už druhá značka.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro | foto: Jan Matura

Ač se to na první pohled nezdá, tak veletrh spotřební elektroniky začíná být velmi zajímavý i pro výrobce automobilů. Na CESu v Las Vegas prezentují automobilky vybrané novinky už delší dobu, takže není překvapením, že si pro premiéru laserových světel vybralo Audi právě tuto událost.

Fotogalerie

Revoluční světla umístila ingolstadtská automobilka do konceptu Sport Quattro, který měl premiéru loni na podzim na frankfurtském autosalonu. Tehdy ovšem ještě bez těchto světel.

Již dříve laserová světla oznámila značka BMW, která je avizuje do exotického hybridního sportovního kupé i8. To vedle laserových světel překvapí i multifunkčním klíčkem s displejem (více zde).

Může se hodit

Potřebujete nové auto a je vaší značkou Audi? Na Automodul.cz si můžete vybrat z více jak 600 nabízených vozů této značky.

Audi asi nepustí laserová světla do sériové produkce tak brzo, ale v provozu se objeví už letos, konkrétně na závodním okruhovém modelu E-tron Quattro.

Laserová světla na modelu Sport Quattro se skládají ze dvou částí. Vnější část jsou diodová světla Matrix LED, která dostala už luxusní limuzína A8. Tato světla tvoří viditelné rámečky a zajišťují funkci potkávacích a pozičních světel.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro

Laserovou technologii využívají jen vnitřní dálková světla. Tvoří je laserové diody o rozměrech v řádu mikronů, ale výkon mají pořádný. Dosvit se má podle výrobce pohybovat okolo 500 metrů a laserová světla mají podle něj třikrát větší svítivost než dálková diodová světla.

Odkaz do minulosti

Audi Sport Quattro je velice atraktivní kupé odkazující na legendární model Quattro z osmdesátých let, který se stal králem světových rallye soutěží. Novodobé quattro na to původní odkazuje podobnými křivkami, ale jinak je to veskrze moderní auto.

Laserová světla na konceptu Audi Sport Quattro

Pod rozměrnou karoserií se skrývá hybridní pohon kombinující čtyřlitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel a elektromotor. Celkový výkon pohonné soustavy je 514 kW a maximum točivého momentu je závratných 800 Nm. Díky tomu auto vystřelí na stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost je přes 300 kilometrů za hodinu.

S ohledem na hybridní konstrukci výrobce slibuje i nízkou spotřebu, ale udávaných 2,5 litru v kombinovaném provozu bude jen laboratorním snem. A to přes schopnost auta ujet až 50 kilometrů jen na elektřinu.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.