Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Konečně pořádné zimáky pro tunery. Lexus frčí na ledu

aktualizováno 
Zapomeňte na krásné ledové sochy, které jsou vytvořené na krátký čas jen pro parádu. Parádní ledová kola, která obuli Lexusu NX, jsou totiž plně funkční a dokonce zvládly i závěrečný test v reálném silničním provozu.

Lexus tvrdí, že k výrobě originálních pneumatik z „krystalicky čistého“ ledu potřeboval celkem tři měsíce. Během nich naskenoval původní kola laserovou technologií, vytvořil projekt v CAD systému a po samotné výrobě a testování konečně zamířil do ulic Londýna.

Fotogalerie

Výroba jedné pneumatiky údajně trvala čtyřem ledovým sochařům neuvěřitelných 36 hodin. Kvůli speciálnímu obutí ze zamrzlé vody strávil hluboce zmrazený Lexus NX téměř týden při teplotě -30 stupňů Celsia.

Během této doby autoři projektu zabudovali do podběhů také modře zbarvené světlo, které krásně dokresluje ledovou atmosféru návrhu. Závěrečný test s 2,2 tuny těžkým autem údajně proběhl úspěšně, o tom, za jak dlouho kola roztála, už Lexus nehovoří.

I když jde v podstatě jen o marketingový projekt, automobilka nezapomíná dodat, že s ledovými pneumatikami v podstatě ustanovila nový světový rekord.

Lexus vyrobil speciální kola z ledu.

„Nápad na montáž ledových kol je trochu šílený, ale také velice vzrušující,“ říká Richard Balshaw, manažer britského zastoupení Lexusu. Ten zároveň doufá, že projekt ledových kol bude účinně demonstrovat pokročilé technologie, které v Lexusu používají při výrobě.

Japonská firma si ve speciálních marketingových úpravách poslední dobou libuje, nedávno například poslepovala auto z 1 700 dílů papírové lepenky nakrájených laserem. Více o papírovém lexusu si přečtěte zde.

Autor:




Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Ford Transit 2,0 TDCi  VAN
Ford Transit 2,0 TDCi VAN

r.v. 2002, naj. 340 100 km, diesel
63 990 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.